LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC is rot bedrijf

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nice nicole
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:44

UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door nice nicole »

ik heb me nooit aan gemeld voor tv en radio omdat ik bij mij iemand woonde die het al had maar nu is er waarschijlijk aangemeld op mijn oude adres en ik krijg de rekening nou moet ik van hun een brief sturen om het op te zegen tewijl ik nooit iets heb aan gevraagd ik ben een half aan de lijn met een muts van een mens die maar aan de ander kant zit te lachen er op ik ben zo boos dat het hier niet in woorden uit tedrukken is.
nou moet ik dus een brief sturen maar het liefs ga ik daar zelf heen en zeg ik tegen wat ik ervan denk want als ik een brief stuur dat gaan er weken over heen voor dat het weer goed is en in die tussen tijd moet ik zekker maar geld neer legen dacht het niet.

*** upc :evil:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door agro »

Beste Nicole.

Schrijf een brief aan upc dat ze je bewijs moeten overleggen met je handtekening, wat ze dus niet kunnen als ik je begrijp, en vermeld tevens dat je je nooit hebt aangemeld en hen geen enkel bedrag schuldig bent.
Dit kan je doen aan antwoordnummer doe het wel aangetekend MET BERICHT VAN ONTVANGST, hoef je alleen de meerkosten van het aantekenen te betalen.
Je kan antwoordnummers vinden op www.antwoordnummer.nl zoek dan op upc, let wel het antwoordnummer in Breda is blijkbaar niet van upc.

Bewaar wel goed copie van schrijven en het bewijs van verzending en ontvangst, en laat ze verder doen wat ze willen.
Zorg wel dat ze geen bedragen van je rekening kunnen afschrijven als ze dit al gedaan hebben laat je storneren 1 telefoontje naar bank is voldoende, en laat dan meteen een selectieve blokkade voor upc leggen, kunnen ze niks meer afschrijven.

Har

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door Har »

Agro , hij/zij schrijft
1 telefoontje naar bank is voldoende, en laat dan meteen een selectieve blokkade voor upc leggen, kunnen ze niks meer afschrijven.

Zo werkt bij bijna alle banken het opzeggen van een verstrekte automatische incasso niet:

1. Formulier halen.
2. Formulier invullen en versterkken aan de betrokken partijen.
3.Na fiatering van de betrokken partijen kan de incasso machtiging gestopt worden.

Voornoemde heeft de Rabo bank mij medegedeeld.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door agro »

Zoveel domheid in 1 persoon ongelooflijk nooit gedacht dat dit mogelijk was.
Ook ik had een incasso overeenkomst met upc en heel toevallig ook nog eens bij de Rabo bank.
Per fax had ik upc verwittigd dat de incasso overeenkomst door mij met onmiddelijke ingang zou zijn stopgezet, echter upc ging vrolijk verder met een bedrag van mijn rekening af te schrijven, hierna heb ik de bank opdracht gegeven om dit bedrag te storneren welk ook direct is uitgevoerd.
Verder heb ik bij de bank het verzoek gedaan om een selectieve blokkade voor upc voor mijn rekening op te leggen, heb in het geheel geen formulier in hoeven te vullen zelfs geen handtekening hoeven zetten, alleen is het nu voor upc onmogelijk nog bedragen van mijn rekening af te schrijven.

Har

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door Har »

Kletsverhaal

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door agro »

Blijkbaar weet Har niet wat het is om een selectieve blokkade te laten leggen op je bankrekening voor een bepaald bedrijf, en denkt hij dat dit hetzelfde is als het intrekken van een machtiging.

Een selectieve blokkade laten leggen heeft helemaal niets te maken met het intrekken of opzeggen van een machtiging, dat is zelfs geheel iets anders.

Al heeft een bedrijf nog zoveel machtigingen, als een rekeninghouder een selectieve blokkade laat leggen voor een bepaald bedrijf is het voor dat bedrijf nimmer meer mogelijk om nog enig bedrag van die rekening af te schrijven, totdat deze blokkade door de desbetreffende rekeninghouder is opgeheven.

Maar Har weet het natuurlijk beter die werkt immers bij upc :lol: :lol:

Har

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door Har »

Natuurlijk werk ik bij UPC
HET INTERNET TELEFONIE EN TV/RADIO PROVIDER< HOED AF ERVOOR

:wink: :D :) :wink:


Prettig weekend en veel chello plezier

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door woest »

'Robin Hood' schiet te ver door bij hulp UPC-surfers

van een medewerkster amsterdam

'Een soort Robin Hood voor UPC-internetgebruikers.' Zo beschreef officier van justitie M. Swinkels een 41-jarige Purmerender gisteren voor de Amsterdamse rechtbank. Die stond terecht omdat hij in 2002 en 2003 het UPC-netwerk hackte en vele mensen gratis internet bezorgde.

Naar eigen zeggen was de Purmerender daartoe gekomen uit frustratie door de slechte service van het bedrijf. Wat aanvankelijk begon als het eigenhandig verhelpen van storingen bij gedupeerde vrienden, liep uit op een dagvaarding voor computervredebreuk, het gebruik maken van het internet zonder te betalen en heling van UPC-modems. De officier eiste een taakstraf van 240 uur en vier maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. Daarnaast diende hij ook een ontnemingsvordering van 150.000 euro in.

Al in februari 2003 deed UPC aangifte van de diefstal van 240 modems, waarna de politie op het spoor van de Purmerender kwam doordat uit zijn woning het signaal van een van die modems kwam. Ook een 33-jarige Amsterdammer werd om die reden aangehouden. Beiden zeiden van de diefstal niets te weten. Tegen de 33-jarige eiste de officier - ook voor een afpersingspoging - 39 dagen gevangenisstraf, 240 uur taakstraf en zes maanden voorwaardelijk.

De Purmerender was met de Amsterdammer in contact gekomen, nadat een bevriende UPC-monteur wegens verscherpte veiligheidsregels geen modems meer kon verduisteren. Deze 44-jarige Arnhemmer leverde de Purmerender in 2002 zo'n 55 modems, waarmee die circa twintig internetverbindingen tot stand bracht. De monteur is ontslagen. De officier eiste tegen hem dezelfde straf als tegen de Purmerender.

Chaos
Uit het dossier kwam een beeld naar boven van UPC als een bedrijf waar in 2002 complete chaos heerste. Vele werknemers zouden zonder al te veel moeite apparatuur hebben meegenomen om daarmee een lucratief illegaal internethandeltje op te starten. De Purmerender stelde dat hij UPC had aangeboden te helpen bij het ontwikkelen van een beter beveiligd systeem, maar het bedrijf zou die hulp hebben geweigerd.

Advocaat J. Rijser vond een taakstraf van honderd uur voldoende om de 41-jarige te straffen. Hij stelde dat de man inderdaad te ver was doorgeschoten in zijn hulpvaardigheid. Hij betwistte echter de ontnemingsvordering van 150.000 euro, de 41-jarige zou volgens hem slechts 1500 euro aan de illegale handel hebben overgehouden. De uitspraak volgt 25 augustus

Het Noordhollands Dagblad 15 augustus 2005

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door woest »

Onenigheid UPC en Economische Zaken


Gepubliceerd op donderdag 25 augustus 2005

(P7) Economische Zaken berichtte foutief over een tariefsverhoging van UPC. De partijen zijn gebrouilleerd.
UPC reageerde met een persbericht op een nieuwsbericht op de site van het Ministerie van Economische Zaken (EZ):

In de berichtgeving stelt Minister Brinkhorst ten onrechte dat UPC besluiten zou hebben genomen met betrekking tot enkele zaken, zoals tariefsverhogingen per 1 januari 2006 en het tijdstip van levering van decoders bij alle klanten. UPC wil echter benadrukken dat hierover geen besluiten zijn genomen en tevens geen officiële mededelingen zijn gedaan.

Feitelijk onjuist is ook dat er een digitale decoder voor elke televisie nodig is. Aangezien analoge televisie blijft bestaan, kunnen klanten altijd op elk televisietoestel analoge televisie blijven kijken."

Scenario's voor discussie
De woordvoerder van UPC vult desgevraagd aan: "We zijn sinds het voorjaar in gesprek met verschillende onderdelen van EZ over onze plannen voor digitalisering. We hebben een aantal scenario's neergelegd voor discussie."

In geen enkele van deze scenario's is een prijsverhoging van het standaardpakket van drie euro genoemd, aldus de UPC-woordvoerder. Dat heeft EZ uit de duim gezogen volgens UPC: "We weten niet wie dat daar verzonnen heeft."

EZ: 'welles'
Het betreffende nieuwsbericht was, zegt de woordvoerster van EZ, van de eigen webredactie en geen officieel persbericht. Het bericht is inmiddels vanwege 'feitelijke onjuistheden' van de website verwijderd.

Vandaag komt er een ander bericht. De woordvoerster vindt dat wel degelijk duidelijk is dat UPC van plan is om per 1 januari de prijs voor het analoge pakket te verhogen: "Ontkent UPC dat? Wij hebben andere informatie."

Links:


Parool: 'UPC moet op zijn tellen passen'

Telegraaf: Consument heeft buik vol van kabelexploitanten

Bron: www.planet.nl

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door hoffie »

pas op woest, voor dat je het weet sta je bij de UPC medewerkers die hier heel veel zijn, in the rijtje met Agro en ikke

j_vangameren
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2005 20:23

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door j_vangameren »

ik ben erg te vreden over upc internet en telefoon aan sluiting.
want hij is erg snel en de telefoon is ook goed.
zelfs de nummerweergave is duidelijk

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door hoffie »

kijk aan, weer iemand die zich speciaal aanmeld voor het plaatsen van wel 1 bericht...... :?

donovanmeijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:36

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door donovanmeijer »

Hallo,

Dit geloof je helemaal niet!
Ik heb al weeeeken geleden mijn kabel bij UPC opgezegd wegens de aanschaf van een schotel, krijg ik NU ineens zo'n digitaal kastje uitgerekend als mijn abbo niet meer bestaat.
Bel ik die instantie op om te zeggen dat ik niks heb besteld, moet ik hem ook nog terugsturen EN de verzendkosten betalen. "Jaaaha anders krijg je wel een deurwaarder achter je aan hoor"!
Wie kan mij vertellen waar ik met dit ondingkastje heen moet!
Kan ik hem retour sturen naar een Antwoordnummer? Er zijn veel antwoordnummers van UPC! Welke is het?
Zal ik er een baksteen bij doen?
Ik sta er natuurlijk niet om te springen een schop met een deurwaarder na te krijgen.

Vr gr Don

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door agro »

en telefoon aan sluiting. want hij is erg snel
mijn telefoonaansluiting bij kpn is ook erg snel, en internet trouwens ook.


Volgens de site van de consumentenbond hebben ze beloofd om geen media box meer ongevraagd naar klanten te sturen, maar afspraken maken met deze arrogante club die ze dan ook nakomen, is nog niemand gelukt.

Trouwens ze waren wel de grote afwezige gisteravond bij Radar, voor de meest irritante reclame, door de telefoon waren ze ook nog dapper genoeg om te suggereren dat Radar en Kassa de meest slechte consumentenprogramma's zouden zijn, maar in het programma zelf schitterden ze door hun afwezigheid, hoe dapper toch.

Je kan best brief schrijven op antwoordnummer in Leeuwarden, met het verzoek deze box op te komen laten halen, op een tijdstip dat jou schikt.

Geven ze hieraan geen gehoor zie dan mijn post bij zooo stil met upc telefoon, met sturen van antwoordkaartjes, dan krijg je vanzelf keer respons, en heb je een minimale kostenpost.

Succes toegewenst.

Har

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door Har »

Leer ze ook even de zielige truc om briefjes aan UPC te zenden.

Agro , hoe jong ben je eigenlijk ( 16 jaar en niet naar school :twisted: ????)

donovanmeijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:36

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door donovanmeijer »

Ja dat ook,

Ik moet natuurlijk geen olie op het vuur te gooien. Ik heb jaren lang plezier van hun diensten ervaren maar er zijn van die dingen die je echt alleen met dit soort bedrijven meemaakt. Inderdaad ja!!!
Als ik de box naar het antwoordnummer van Leeuwarden stuur, komt het dan in orden? Wie o wie!

Hij staat hier namelijk al anderhalve week onder de trap, en ik ben ervan overtuigd dat ze dat weten...maar waarbij ik er ook van overtuigd ben dat als ik het boxje naar het verkeerde antwoordnummer stuur dat ze dat dan weer plots niet weten. Begrijp je me nog? Nou ik niet!

Antwoordnummer Leeuwarden, of toch maar op laten halen wanneer het mij het beste uitkomt?

Als ik maar geen problemen krijg anders kom ik ZEKER niet meer terug bij ze.

Ik had ze onlangs nog gebeld vanwege die Box, ik heb een betalingachterstand ad 22 Eurie zij die medewerker. Snap ik niet want ik moet ruim € 66 betalen en dat weet ik heel zeker want ik hou alles bij. Mmm toch wel een relaxt bedrijf :lol: Als ik die 22 van de 66 aftrek, wat hou ik dan over? 44 ja!
Als ik 44 betaal krijg ik een rekening van... jawel van de rest van dat bedrag.
Dat is lachen.
:idea: Ik betaal wel gewoon die € 66-nogwat en klaar is Kees.



Groeten van Don

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste Nicole,

Een paar tips,

Nooit met ze bellen. Nooit reageren. De rekeningen NIET betalen. NOOIT. Dan stopt het vanzelf. Want dan word je afgesloten, ondanks het feit, dat je het nooit hebt aangevraagd. Dus doodbloeden en voornamelijk NIET op regaren. Wanneer ze jouw rekeningnummer hebben selectief laten blokkeren, zodat het voor hun niet meer mogelijk is geld van je rekening af te kunnen halen. Dit is namelijk hun manier van klantenwerving, omdat ze al zo onbetrouwbaar zijn, dat ze het op een gewone manier niet meer kunnen. Ze geven je telefoonrekeningen af die je nooit verbeld hebt. Ik was voor een paar maanden naar de States en in die twee maanden schijn ik voor €2.482,76 te hebben verbeld. Mijn kabel was uit de TV en PC en uit mijn telefoons. Ik ben alleenstaand. Het kwam wel alklemaal uit mijn modem zeiden ze, maar ik mocht het zelf niet controleren. Een advocaat erop afgestuurd en een Kort geding jegens hen aangespannen. Ik betaal met een acceptgirokaart, dus geen vuiltje aan de lucht. Ben gewoon weer naar de ADSL overgestapt. Nu ga ik over op de schotel met 1 Terabit (1000 Gigabit= 1.000.000 Mbit) downstream aan internetverbinding. Niet te verstaan in de gewone mensenwereld. Dat allemaal voor een éénmalig bedrag van 190,= en een sterk gemanipuleerd kastje waar je geen kaart voor nodig hebt. Zo boos ben ik op alles.

Dus doe dat en doe helemaal niets. Mochten ze dreigen met een incassobureau, wees dan uitgekookt. Een incassobureau heeft net zoveel macht als de buurvrouw die de afwas doet, dus dan dien je wel een Kort geding aan te spannen en een advocaat te nemen en dan komt het gewoon goed. Alle kosten die je dan moet betalen; word naar UPC overgedragen, omdat ze de zaak gaan verliezen. de aanvaller is de beste verdediger en in dit geval ook. Zo heb ik het ook gedaan.

Ik heb toen ook gezegd, dat ik voor onbeperkte tijd naar het buitenland ging. Hebben ze ook het voor het nakijken.

Succes,

UPC ......het blijven een stelletje honden, die je niet als huisdier wilt hebben.

Groet,

Uranus.

tukje
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2006 02:43

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door tukje »

Het is heel simpel.

Voor mensen die NOOIT om een mediabox hebben gevraagd; jullie mogen deze gewoon houden of weggooien. naar UPC terugsturen is natuurlijk ook een optie

Zie onderstaande link:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/ni ... er_d.shtml

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC is rot bedrijf

Ongelezen bericht door Beathoven »

Dat zegt zegt professor J. Kabel in het AD.
Wat een toepasselijke naam

Gesloten