LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc is weer bezig!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door agro »

Bron de Telegraaf zaterdag 22 dec. 2007 ingezonden stuk:
’UPC vreest dat mensen in januari blut zijn!’

UPC is weer bezig: vandaag hebben ze voor de tweede keer deze maand geld van mijn bankrekening afgehaald.
Bij navraag kreeg ik te horen dat UPC vreest dat veel mensen na deze dure maand de rekening van januari niet kunnen betalen.
En daarom incasseren ze dat geld nu alvast maar. Dat is toch belachelijk!
Stel je eens voor dat alle andere dienstverleners, zoals de bank, huisbaas of energiebedrijf de hypotheek, huur, energie, verzekering, belasting enzovoorts voor januari ook ’voor de zekerheid’ nú gaan innen?!
Ik heb het bedrag teruggevorderd. In januari 2008 betaal ik pas. U bent gewaarschuwd.

Almere, J.G. de Gooijer
En dan vragen sommigen zich nog af, hoe ze aan de naam "de firma list en bedrog" komen, duidelijk toch!!!

bertquik
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2007 09:45

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door bertquik »

Het is ronduit schandaling, UPC incasseerd in 1 week tijd 2 keer de factuur voor zowel december 2007 als januari 2008.
Volgens de telefoniste van UPC is de factuur nu al geincasseerd omdat er nogal wat wanbetalers zijn en ze dus vanaf 2008 vooraf gaan incasseren.Je kunt toch op zijn minst alle klanten informeren.Ik ben een klant die keurig optijd via een automatische incasso maandelijks betaald.Als ik de betaling ongedaan wil maken moet ik maar naar de bank gaan en het bedrag laten storneren, maar dan wordt half januari het bedrag dubbel geincasseerd.Ik overweeg om alle abonnementen via UPC op te zeggen, de reactie van de telefoniste was"dan moet je dat maar doen".

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vreemd verhaal in De Telegraaf:

Ik betaal ook per incasso aan UPC per maand, uitsluitend nadat ik de factuur eerst via mijn mail box heb kunnen bekijken en accorderen, vorige week de factuur van UPC betaald,de factuur over Januari komt eind Januari 2008 en niet eerder.

Zo wie zo verstandig om het financieel beheer in eigen hand te houden, zeker nu nagenoeg iedereen internet bankieren kan.(*_*)

Automatisch afboeken laten stoppen rechtstreeks bij de betreffende firma,s

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door agro »

Ik overweeg om alle abonnementen via UPC op te zeggen
Dat kan ik je van harte aanbevelen, heb ik ook gedaan en bevalt prima, ADSL abonnement met telefoon, tv via schotel meer zenders betere kwaliteit, en middels cardsharing op elke tv digitale ontvangst, waarbij op elke tv elke willekeurige zender onafhankelijk van elkaar is te ontvangen.
Voor geïnteresseerden heb ik info, zonder verwijzingen naar leverancier(s).

barteman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2007 11:22

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door barteman »

Mogelijk dat ze dit bij bepaalde abonnees doen.
Tot op heden (gelukkig) geen problemen met factuur afschrijvingen gehad. Echter de dubbele afschrijvingen waar sommige nu mee geconfronteerd worden getuigen niet van klantvriendelijkheid en klantvertrouwen. Tot op heden ook over andere zaken nog geen problemen met UPC ondervonden, en dit mag ook wel eens gezegd worden.
En nee ik ben geen UPC medewerker, slechts een gebruiker.

Prettige dagen, Barteman

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door agro »

de reactie van de telefoniste was"dan moet je dat maar doen".
Zo kennen we ze weer!!!
Arrogantie ten top, en dan durft het upc gespuis nog te beweren dat de firma list en bedrog veranderd is, NIET dus!!!
Een vos verliest wel zijn haren (logo) maar niet zijn streken.

Nol B
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2007 15:26

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Nol B »

Ik heb UPC (TV) opgezegd voor mijn tante en de automatisch incasso ingetrokken maar ondanks dat toch afschrijven.
Nadat ik een klacht heb ingediend bij UPC is het teveel betaalde terug gestort en vervolgens gaan ze weer gewoon door met afschrijven.
Ben nu aan het uitzoeken waar ik een klacht kan deponeren want op toezeggingen dat ik op een bepaald tijdstip wordt teruggebeld volgt dus niets.

Over vroegtijdig afschrijven voor de maand januari doet Casema hetzelfde.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door agro »

Ga naar je bank en laat een selectieve bokkade voor het bedrijf op je bankrekening leggen, dan kunnen ze niets meer afschrijven totdat deze blokkade door jou wordt opgeheven.
Hoef je ook niet je bankrekening angstvallig in de gaten te houden of ze nog iets hebben afgeschreven.
Trouwens je kan bij je bank bij automatische incasso to 30 dagen nadat is afgeschreven laten storneren. = terugboeken.
Ook dat regelt je bank voor je.
succes

Jezper-UPC
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:32

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

UPC heeft contact opgenomen met mevrouw De Gooijer. Na onze toelichting is het haar duidelijk waarom zij in haar geval vanwege een abonnementswijziging deze maand eenmalig twee facturen ontving.

Wanneer klanten van UPC een factuur ontvangen is afhankelijk van de diensten of combinatie van diensten die zij van UPC afnemen. De frequentie van de facturatie hangt daar ook mee samen. Daarnaast wil UPC graag duidelijk maken dat zij voor een deel van de klanten voorafgaand aan de factuurperiode een factuur stuurt.

Voor meer informatie kunt u ook kijken op www.upc.nl/service onder UPC administratief, factuur.

Nol B
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2007 15:26

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Nol B »

Waarom gebruikt UPC dan onrechtmatig toch een automatische incasso machtiging die is ingetrokken?
Verder op beloftes als wij bellen u op bijv. maandag tussen 10 en 12 uur wordt ook niet gereageerd.
Bellen heeft ook geen zin i.v.m. lange wachttijden. ( hun hebben blijkbaar geld genoeg.)
Dus wat mij betreft een waardeloos bedrijf dat hele UPC, waar heel veel "bewust of onbewust" fout gaat.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

jij kunt voor je tante niets opzeggen, zonder haar machtiging.

laat het geld stornerendoor je tante

Upc stuurt geen dubbeler ekeningen

tel. wachttijden zijn erniet, netgecontroleerd (*_*)

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Wachttijden zijn er alleen niet als je wat wil bestellen, verder zijn het prutsers daar op die z.g helpdesk.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door agro »

jij kunt voor je tante niets opzeggen, zonder haar machtiging.
Hoe denk je dat hij op de gedachte komt om voor zijn tante op te zeggen.

Henri probeer eens EEN keer niet uit je nek te zwetsen!!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Beer uit de Meer en kofferman bij Schiphol, doe de groeten aan Aspro , ik bel bijna nooit 0900 1580 , krijg altijd antwoord op een behulpzame wijze van UPC (*_*) :D :) :lol: Waarom ook niet als je altijd netjes op tijd de betalingen verricht aan UPC !!!!!!!!!!!

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Henri42 schreef:
Upc stuurt geen dubbeler ekeningen
Dat kan jij niet weten, dus is het onzin om zoiets te beweren.
tel. wachttijden zijn erniet, netgecontroleerd (*_*)
Lekkere logica heb jij! :roll:
krijg altijd antwoord op een behulpzame wijze van UPC
En volgens jou zou dat dan gelijk voor iedereen zo zijn?
Lekkere logica heb jij! :roll:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

1. Ik krijg geen dubbele rekeningen van UPC , waarom anderen wel dan. ???.

2. Als ik eens ooit 0900 1580 bel heb ik na een korte termijn verbinding, dat zal toch geen toeval zijn ??

3. De service dienst is behulpzaam,nog sterker men vraagt om een gespreksbeoordeling te geven.

Voorstaande is inderdaad logica,om met modder naar UPC te gooien moet iedereen zelf weten,als het maar niet uit frustratie is. :D :) (*-*)

jumba
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2005 18:25

Re: upc is weer bezig!!!

Ongelezen bericht door jumba »

Ben ik het helemaal mee eens Henri...

Ik ben een tevreden klant van UPC. Ik neem internet en digitale televisie af. De kwaliteit is prima en als ooit voor wat dan ook contact met klantenserivce moet opnemen wordt je prima geholpen. Als dit niet zo is denk ik dat het probleem bij jezelf ligt. (onbeschoft en lomp mischien?)

Dubbele rekeningen?? echt nog nooit gehad, mischien ligt ook dat gewoon aan jezelf!

Gesloten