LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC pest zijn trouwe klanten weg
-
Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg
@michel,
ik vraag me af waar jij die aantallen klachten vandaan hebt? (50.000)
daarbij er is wel degelijk een escalatie-protocol.
ik vraag me af waar jij die aantallen klachten vandaan hebt? (50.000)
daarbij er is wel degelijk een escalatie-protocol.
Het beton gegoten in plaat vorm, wat volgens sommigen hier voor mijn hoofd hangt en mijn persoonlijkheid stoornis maken dat ik enkele in dit forum geschreven berichten niet fatsoenlijk kan beantwoorden. Behoudens de betonnen plaat die beter toegeschreven kan worden aan de UPC "klanten" service, komen sommigen berichten nogal tegenstrijdig/onjuist en gestoord over. Ook hier geldt dat ik van mening ben dat het beter is deze omschrijving ook op het conto van UPC te plaatsen.
Nogmaals:
Het feit wil dat er teveel te vaak "klanten" afgepoeierd worden. De protocollen zijn zwak, een kleuter kan zien dat het gebruik ervan leidt tot irritatie, verlies klanten ( al dan niet direct ) en imago schade.
Nogmaals:
Het feit wil dat er teveel te vaak "klanten" afgepoeierd worden. De protocollen zijn zwak, een kleuter kan zien dat het gebruik ervan leidt tot irritatie, verlies klanten ( al dan niet direct ) en imago schade.
[quote="mmichel"]Het beton gegoten in plaat vorm, wat volgens sommigen hier voor mijn hoofd hangt en mijn persoonlijkheid stoornis maken dat ik enkele in dit forum geschreven berichten niet fatsoenlijk kan beantwoorden. Behoudens de betonnen plaat die beter toegeschreven kan worden aan de UPC "klanten" service, komen sommigen berichten nogal tegenstrijdig/onjuist en gestoord over. Ook hier geldt dat ik van mening ben dat het beter is deze omschrijving ook op het conto van UPC te plaatsen.
Nogmaals:
Het feit wil dat er teveel te vaak "klanten" afgepoeierd worden. De protocollen zijn zwak, een kleuter kan zien dat het gebruik ervan leidt tot irritatie, verlies klanten ( al dan niet direct ) en imago schade.[/quote]
waar haalt MM bovenstaande wijsheden vandaan ?
Nogmaals:
Het feit wil dat er teveel te vaak "klanten" afgepoeierd worden. De protocollen zijn zwak, een kleuter kan zien dat het gebruik ervan leidt tot irritatie, verlies klanten ( al dan niet direct ) en imago schade.[/quote]
waar haalt MM bovenstaande wijsheden vandaan ?
-
Wijsheden?waar haalt MM bovenstaande wijsheden vandaan ?
ik lach me rot, wij passen niet in zijn straatje, wij praten niet met hem mee. ook al zijn we fatsoenlijk, normaal reageren is er niet bij. zielig dus
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het begrip "trouwe klant" nog proberen te rijmen met bedrijven met het formaat van UPC. Trouwe klant kun je misschien nog zijn bij de lokale slager, de kleermaker en dat soort zaakjes. Bij de grote bedrijven, en zeker bij financiele instellingen, energiebedrijven en telecombedrijven, ben je een nummer, een fractie van de omzet. Ze kunnen wel pretenderen dat ze zich om iedere klant persoonlijk bekommeren en je misschien dat gevoel ook geven, maar de waarheid is toch echt even 180 graden anders.
-
Helemaal mee eens met JtC, een groot bedrijf als bv UPC maakt het geen moer uit of je al 10 jaar klant bent. De eerste de beste keer dat je met een rekening in de fout gaat word de boel gewoon ( net zo snel als dat je een maand klant bent)afgesloten, vaste klant of niet. Deze grote bedrijven kunnen denk ik ook niet anders. Zij hebben vaak miljoenen klanten en dus gaat iedereen over dezelfde kam.JtC schreef:Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het begrip "trouwe klant" nog proberen te rijmen met bedrijven met het formaat van UPC. Trouwe klant kun je misschien nog zijn bij de lokale slager, de kleermaker en dat soort zaakjes. Bij de grote bedrijven, en zeker bij financiele instellingen, energiebedrijven en telecombedrijven, ben je een nummer, een fractie van de omzet. Ze kunnen wel pretenderen dat ze zich om iedere klant persoonlijk bekommeren en je misschien dat gevoel ook geven, maar de waarheid is toch echt even 180 graden anders.
Inderdaad JtC en trebelski.
Maar dat is al lang bekend, ik maak me ook geen illusies. Het beestje moet een naam hè .
Maar zelfs grote bedrijven kunnen de klanten op een normale manier bedienen. Dat doen ze niet want statistisch val je binnen "de marge". Ook dat kan maar pas je escalatie protocol aan. Er gaan dingen fout, natuurlijk. Maar los ze dan fatsoenlijk op.
En daar schort het jammer genoeg aan.
Maar ik begrijp het nu volkomen waarom het fout loopt bij UPC als je in dit topic leest, wat ze inhuren aan "kennis" en hoe dat vervolgens omgaat met klanten, dan kan het management wat daar de centen opstrijkt natuurlijk geen haar beter zijn. Laat staan dat ze weten hoe je met klanten om moet gaan.
Triest!
Maar dat is al lang bekend, ik maak me ook geen illusies. Het beestje moet een naam hè .
Maar zelfs grote bedrijven kunnen de klanten op een normale manier bedienen. Dat doen ze niet want statistisch val je binnen "de marge". Ook dat kan maar pas je escalatie protocol aan. Er gaan dingen fout, natuurlijk. Maar los ze dan fatsoenlijk op.
En daar schort het jammer genoeg aan.
Maar ik begrijp het nu volkomen waarom het fout loopt bij UPC als je in dit topic leest, wat ze inhuren aan "kennis" en hoe dat vervolgens omgaat met klanten, dan kan het management wat daar de centen opstrijkt natuurlijk geen haar beter zijn. Laat staan dat ze weten hoe je met klanten om moet gaan.
Triest!
Ik zie het zo: die zogeheten "service" is eigenlijk niks anders dan een verplicht politiek correct iets. Maar niet meer dan dat. Los van het feit dat een groot bedrijf zich nu eenmaal geen persoonlijke bekommeringen kan permiteren, gaat het enkel om statistieken en getallen (met 2 cijfers achter de komma). Service moet niet teveel van de omzet kosten. Is het waardeloos? Absoluut. In feite kan iedereen met een IQ hoger dan 90 en een beetje babbel bij zo'n klantenservice beginnen. Da's echt niet moeilijk. Je plukt ze zo van de straat.
Daarnaast: een klantenservice mag dan wel zogenaamd er zijn voor de "service", maar de werkelijkheid is dat de klantenservice er is om met name het management en andere verantwoordelijken voor het hele reilen en zeilen binnen een bedrijf af te schermen. Probeer maar eens een meerdere te spreken, en dan wel eentje die daadwerkelijk te maken heeft met verkoop en accounts. Je krijgt hooguit een "meerdere" te spreken van de klantenservice-werkvloer, maar echt niet de financieel manager of zo. Uiteindelijk heb je er dus ook geen bal aan.
Daarnaast: een klantenservice mag dan wel zogenaamd er zijn voor de "service", maar de werkelijkheid is dat de klantenservice er is om met name het management en andere verantwoordelijken voor het hele reilen en zeilen binnen een bedrijf af te schermen. Probeer maar eens een meerdere te spreken, en dan wel eentje die daadwerkelijk te maken heeft met verkoop en accounts. Je krijgt hooguit een "meerdere" te spreken van de klantenservice-werkvloer, maar echt niet de financieel manager of zo. Uiteindelijk heb je er dus ook geen bal aan.
JtC, kom je goed in de buurt. Redelijk goede omschrijving. Vandaar dat de eerste stap in stilzwijgende verlengingen al gezet is. De tweede stap zou moeten zijn opzeggen per maand, vanaf de contract datum zonder additieve kosten.
Eens kijken wat het oplevert.
Eens kijken wat het oplevert.
-
helaas, ( of moet ik gelukkig zeggen ) jij bent geen klant meer.Maar ik begrijp het nu volkomen waarom het fout loopt bij UPC als je in dit topic leest, wat ze inhuren aan "kennis" en hoe dat vervolgens omgaat met klanten,
jammer, maar het betonblokje reageert niet meer ondanks dat ik hem gedeeltelijk gelijk gaf.
de rest van zijn discussie slaat kant nog wal. het heeft geen nut want alle bedrijven werken zo. maar nee UPC afkraken is een sport op zich voor TS.
ik zou zeggen, ga verder klagen bij youp.
Mijn laatste ervaring met UPC is al weer zo'n 1,5 j geleden.
Na jaren een tevreden klant te zijn geweest, technisch en financieel, viel het me op dat vrienden met vergelijkbare diensten bij UPC hiervoor minder betaalden. Hierop de klantenservice gebeld en gevraagd of ik ook op de lagere tarieven kon overstappen. Dit was niet mogelijk omdat ik andere klantenvoorwaarden had dan de vrienden. Nogmaals toegelicht dat ik dit vreemd vond omdat deze mensen voordat ze naar UPC gegaan waren even bij mij info hadden ingewonnen en ik ze UPC had aangeraden en dat het voor mij toch zuur was dat zij nu minder betaalden voor dezelfde diensten....geen mogelijkheid om mijn situatie te veranderen. Weer enkele maanden later begon het me op te vallen dat het (analoge) signaal van de TV zwakker leek te worden, niet alleen bij mij, maar ook bij enkele bekenden. De klantenservice gebeld...moest eerst mijn huisinstallatie nalopen...daar was niets aan veranderd...aangegeven dat ik niet de enige was met deze klacht....toch de eigen installatie eerst nalopen want aan UPC zijde was niets gewijzigd.
Toen in de gemeente een glasvezelaanbieder kwam en deze een aanbod deed waarbij ik tegen een lager bedrag een beter pakket kon krijgen ben ik overgestapt. Dit doorgegeven via de klantenservice, tot mijn verbazing kreeg ik prompt een aanbod om tegen een lager bedrag een uitgebreider pakket te krijgen!!! ...nog even gevraagd naar de wijziging in de klantenvoorwaarden...was geen probleem!!! Daarop de mevrouw bedankt voor de tip , als je iets gewijzigd wilt hebben moet je blijkbaar aangeven dat je weggaat..dan zijn er ineens meer mogelijkheden.
Na overstappen op de nieuwe aanbieder blijkt het TV signaal ineens weer helemaal top te zijn in het hele huis....ook nog internet met 100 Mb/s synchroon (Up & Down)...technisch helemaal top toch .........dag UPC
Na jaren een tevreden klant te zijn geweest, technisch en financieel, viel het me op dat vrienden met vergelijkbare diensten bij UPC hiervoor minder betaalden. Hierop de klantenservice gebeld en gevraagd of ik ook op de lagere tarieven kon overstappen. Dit was niet mogelijk omdat ik andere klantenvoorwaarden had dan de vrienden. Nogmaals toegelicht dat ik dit vreemd vond omdat deze mensen voordat ze naar UPC gegaan waren even bij mij info hadden ingewonnen en ik ze UPC had aangeraden en dat het voor mij toch zuur was dat zij nu minder betaalden voor dezelfde diensten....geen mogelijkheid om mijn situatie te veranderen. Weer enkele maanden later begon het me op te vallen dat het (analoge) signaal van de TV zwakker leek te worden, niet alleen bij mij, maar ook bij enkele bekenden. De klantenservice gebeld...moest eerst mijn huisinstallatie nalopen...daar was niets aan veranderd...aangegeven dat ik niet de enige was met deze klacht....toch de eigen installatie eerst nalopen want aan UPC zijde was niets gewijzigd.
Toen in de gemeente een glasvezelaanbieder kwam en deze een aanbod deed waarbij ik tegen een lager bedrag een beter pakket kon krijgen ben ik overgestapt. Dit doorgegeven via de klantenservice, tot mijn verbazing kreeg ik prompt een aanbod om tegen een lager bedrag een uitgebreider pakket te krijgen!!! ...nog even gevraagd naar de wijziging in de klantenvoorwaarden...was geen probleem!!! Daarop de mevrouw bedankt voor de tip , als je iets gewijzigd wilt hebben moet je blijkbaar aangeven dat je weggaat..dan zijn er ineens meer mogelijkheden.
Na overstappen op de nieuwe aanbieder blijkt het TV signaal ineens weer helemaal top te zijn in het hele huis....ook nog internet met 100 Mb/s synchroon (Up & Down)...technisch helemaal top toch .........dag UPC
Dat klopt Harrie_09.
Bij UPC is het altijd de klant die het gedaan heeft. NU heb je zelf ervaren dat het signaal probleem niet bij jou in huis lag.
Zoals gewoonlijk is het UPC die waarschijnlijk ergens in een verdeelstation aanpassingen verricht heeft die nadelig waren voor jouw beeldkwaliteit. Zo ook gebeurt dat met internetverbindingen die via brakke routers lopen, die nog vervangen moeten worden. Maar dat komt wel als UPC er tijd voor heeft ondertussen betaald u gewoon door.
De communicatie tussen de "service" desk en het "service" verlenend personeel is bijna nihil. Laat staan dat de verkoop weet wat er gebeurd. Wat dat betreft weten de managers bij UPC dat stuk goed gescheiden te houden. Niet verwonderlijk een verkoopafdeling is er om te verkopen punt!
De "service" afdeling is om de schijn op te houden dat er iets gebeurd.
Makkelijk zat.
Maar wees blij dat alles nu bij een concurrent wel lekker loopt.
Bij UPC is het altijd de klant die het gedaan heeft. NU heb je zelf ervaren dat het signaal probleem niet bij jou in huis lag.
Zoals gewoonlijk is het UPC die waarschijnlijk ergens in een verdeelstation aanpassingen verricht heeft die nadelig waren voor jouw beeldkwaliteit. Zo ook gebeurt dat met internetverbindingen die via brakke routers lopen, die nog vervangen moeten worden. Maar dat komt wel als UPC er tijd voor heeft ondertussen betaald u gewoon door.
De communicatie tussen de "service" desk en het "service" verlenend personeel is bijna nihil. Laat staan dat de verkoop weet wat er gebeurd. Wat dat betreft weten de managers bij UPC dat stuk goed gescheiden te houden. Niet verwonderlijk een verkoopafdeling is er om te verkopen punt!
Makkelijk zat.
MM welke provider heeft het genoegen jou als klant te hebben,zeker geen UPC hoewel je schijnbaar uitv ervaring spreekt:) ?. Natuurlijk is een verkoopafdeling er om spullen of diensten te verkopen,dit werkt zo bij elk bedrijf zelfs bij een bakker, de klantenservice of webcare trachten mensen te helpenmmichel schreef:Dat klopt Harrie_09.
Makkelijk zat.
ben jij altijd een tevreden klant Henrie42??? waarom zou mmichel niet ontevreden mogen zijn???Henri42 schreef:
MM welke provider heeft het genoegen jou als klant te hebben,zeker geen UPC hoewel je schijnbaar uitv ervaring spreekt:) ?. Natuurlijk is een verkoopafdeling er om spullen of diensten te verkopen,dit werkt zo bij elk bedrijf zelfs bij een bakker, de klantenservice of webcare trachten mensen te helpen
Tiptoo er zit wat ruis op de lijn...... Vervelend dat wel. Het is zelfs zo erg dat die ruis dit en vele topic's hier vertroebeld. Jammer maar het zij zo!
Deze ruis heeft een broertje dood aan lezen, sommige feiten zijn al drie maal aan bod geweest, andere zijn zelfs ingezet door mij als topic starter.
Nou UPC is er vast blij mee. Pseudo inhuur-nono's en een overijverige pro UPC-klant
UPC'ers die problemen van anderen onder het tapijt schuiven en slinks proberen de topic starter te corrumperen.
De ruis bestaat uit:
Inlands eiken, z*ken, zwart maken, knip-plak acties, moedwillig provoceren en dan de andere partij ervan beschuldigen.
Precies zoals de UPC medewerkers gewend zijn. Exact de werkwijze van de "helpdesk" aldaar, alleen je mag het alleen denken op dit forum anders krijg je last van ruis............. veel ruis.......
Jammer want er mag best iets verbeteren qua aanpak.
Deze ruis heeft een broertje dood aan lezen, sommige feiten zijn al drie maal aan bod geweest, andere zijn zelfs ingezet door mij als topic starter.
Nou UPC is er vast blij mee. Pseudo inhuur-nono's en een overijverige pro UPC-klant
UPC'ers die problemen van anderen onder het tapijt schuiven en slinks proberen de topic starter te corrumperen.
De ruis bestaat uit:
Inlands eiken, z*ken, zwart maken, knip-plak acties, moedwillig provoceren en dan de andere partij ervan beschuldigen.
Precies zoals de UPC medewerkers gewend zijn. Exact de werkwijze van de "helpdesk" aldaar, alleen je mag het alleen denken op dit forum anders krijg je last van ruis............. veel ruis.......
-
@mmichel,
jij hebt blijkbaar je hele familie dood aan UPC, want je valt op dit punt alleen deze provider aan. andere providers hebben dezelfde problemen. nu zijn er 2 nono's die tegengas geven en een hoop van jou suggesties om zeep helpen.
Feit: UPC kan niet zomaar er van uitgaan dat de storing in het signaal zit. dit wordt gecontroleerd aan de hand van uitlezen van het modem. als dit goed is kun je er bijna zeker van uitgaan dat er binnenshuis een probleem is. Dit is altijd een probleem voor de klant, die moet dit zelf oplossen door middel van nieuwe kabels enz.
als je voor elke storing een monteur moet sturen heb je meer monteurs nodig. kleine berekening. op laten we zeggen ruim 2000.000 klanten en 10.000 storingen per dag heb je 1500 monteurs nodig. wil upc best doen gaan jullie ruim het dubbele abonnementskosten betalen.
maar nee, dan is dit belachelijk voor een klant en gaan ze lopen zeuren dat UPC veel te duur is en belachelijke prijzen berekent.
service is nu eenmaal duur.
en laat 1 ding heel duidelijk voor je zijn, ik versta absoluut mijn vak, ik heb alle diploma's, en ik belazer geen klanten.
en als een moderator mij of henri als 'ruis' zien vind ik dit absoluut niet terecht, ook wij mogen ons verdedigen. Mmichel is niet bepaald oprecht bezig, ook al vind ik hem [belediging verwijderd door de Moderator]. maar mijn mening telt net zoveel als zijn woord.
jij hebt blijkbaar je hele familie dood aan UPC, want je valt op dit punt alleen deze provider aan. andere providers hebben dezelfde problemen. nu zijn er 2 nono's die tegengas geven en een hoop van jou suggesties om zeep helpen.
Feit: UPC kan niet zomaar er van uitgaan dat de storing in het signaal zit. dit wordt gecontroleerd aan de hand van uitlezen van het modem. als dit goed is kun je er bijna zeker van uitgaan dat er binnenshuis een probleem is. Dit is altijd een probleem voor de klant, die moet dit zelf oplossen door middel van nieuwe kabels enz.
als je voor elke storing een monteur moet sturen heb je meer monteurs nodig. kleine berekening. op laten we zeggen ruim 2000.000 klanten en 10.000 storingen per dag heb je 1500 monteurs nodig. wil upc best doen gaan jullie ruim het dubbele abonnementskosten betalen.
maar nee, dan is dit belachelijk voor een klant en gaan ze lopen zeuren dat UPC veel te duur is en belachelijke prijzen berekent.
service is nu eenmaal duur.
en laat 1 ding heel duidelijk voor je zijn, ik versta absoluut mijn vak, ik heb alle diploma's, en ik belazer geen klanten.
en als een moderator mij of henri als 'ruis' zien vind ik dit absoluut niet terecht, ook wij mogen ons verdedigen. Mmichel is niet bepaald oprecht bezig, ook al vind ik hem [belediging verwijderd door de Moderator]. maar mijn mening telt net zoveel als zijn woord.
Diverse beledigingen en het nodige geruzie zijn uit dit topic verwijderd. Gelieve de discussie on topic en conform de forumregels voort te zetten.
-
zo dat is ook weer geregeld, de rest staat er nog dus zal dat allemaal nog steeds ontopic zijn.
zoals ik al zei: ik heb mijn excuses aangeboden en daar blijft het bij.
verder zal ik naar believen nog steeds mijn mening geven en proberen uit te leggen hoe upc werkt maar ook hoe het beter zou kunnen.
verder zal ik naar believen nog steeds mijn mening geven en proberen uit te leggen hoe upc werkt maar ook hoe het beter zou kunnen.
-
renegade66 schreef:zo dat is ook weer geregeld, de rest staat er nog dus zal dat allemaal nog steeds ontopic zijn.
Blijkbaar kan je echt niet lezen, wat ook de moderatie schrijft!
Gelieve de discussie on topic en conform de forumregels voort te zetten.
mmichel schreef:Tiptoo er zit wat ruis op de lijn...... Vervelend dat wel. Het is zelfs zo erg dat die ruis dit en vele topic's hier vertroebeld. Jammer maar het zij zo!
De ruis bestaat uit:
MM snap jezelf wat je neerpent??? Natuurlijk ben ik niet altijd tevreden over UPC, evenmin dat ik tevreden ben over Vodafone en C D.
Jij weigert jouw providers openbaar te maken, geeft een vertekend beeld van MM weer. Kun jij deze ruis weghalen