LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC retour pakket
UPC retour pakket
Mijn vriend heeft vorige week telefonisch contact gehad met UPC Nederland om ons abonnement op te zeggen. UPC kwam met een leuke actie. Mijn vriend gaf aan dit eerst met mij te overleggen en later terug te bellen als we deze aanbieding wilde. We hebben niet terug gebeld, en de volgende dag kwam het pakket van UPC binnen via onze buurman die het pakket geaccepteerd heeft, zonder dat wij deze hebben afgesloten. Ik heb pakket bij TNT post afgegeven en retour afzenden gestuurd. Nu komt het pakket net zo hard weer terug. UPC heeft het weer retour afzenden gestuurd. Ik heb het pakket geweigerd anders waren de verzendkosten van 14 euro voor ons. Nu is het pakket voor de tweede keer terug naar UPC. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips als pakket terug komt, of misschien de kosten toch voor ons is?
Alvast bedankt,
M.v.g. Ilse
Alvast bedankt,
M.v.g. Ilse
Re: UPC retour pakket
Het lijkt mij verstandig om bij UPC een klacht in te dienen dat u ongevraagd een pakket toegezonden krijgt.
BTW Heeft u contract al opgezegd? Anders lijkt het mij handig om 2 vliegen in 1 klap te slaan.
U zegt schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging op. Beëindig ook toestemming tot automatische incasso.
En
u geeft aan de toezending van ongevraagde pakketten van UPC niet te accepteren.
Kopie van brief + bewijzen van verzenden naar en ontvangst door UPC bewaren.
BTW Heeft u contract al opgezegd? Anders lijkt het mij handig om 2 vliegen in 1 klap te slaan.
U zegt schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging op. Beëindig ook toestemming tot automatische incasso.
En
u geeft aan de toezending van ongevraagde pakketten van UPC niet te accepteren.
Kopie van brief + bewijzen van verzenden naar en ontvangst door UPC bewaren.
Ik heb dus in april ongevraagd 3 pakketten ontvangen en sindsdien alleen maar ellende met UPC. Ik heb nu net mijn 3 pagina lange klachtenbrief klaar liggen + 2 bijlagen om zo straks aangetekend te verzenden naar UPC. Ik ben benieuwd.
Ik was eigenlijk op mijn beurt benieuwd of iemand ervaring heeft met het verzenden van "echte post" naar het hoofdkantoor van UPC in Amsterdam? e-mailen en bellen levert namelijk werkelijk helemaal NIETS op.
Ik was eigenlijk op mijn beurt benieuwd of iemand ervaring heeft met het verzenden van "echte post" naar het hoofdkantoor van UPC in Amsterdam? e-mailen en bellen levert namelijk werkelijk helemaal NIETS op.
P.S. Ik heb de pakketten toentertijd overigens direct (en na telefonisch overleg met UPC) terug gestuurd. Bij het postkantoor keken ze helemaal niet vreemd. Dat hadden ze al zo vaak mee gemaakt... Maar het mocht niet baten - de ellende was al volop op gang.
-
Terugsturen hoeft niet volgens de wet als het om een ongevraagde zending gaat:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... toezending
Je krijgt echter gegarandeerd gedonder met dit tuig (UPC) als je doos niet retourneert en ook niet betaalt.
Maar ook daar is een mouw aan te passen: dien in een geschil in bij de Geschillencommissie. UPC is daarbij aangesloten. Is geheel gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Geschil voeren kan schriftelijk/via internet. Vraag ook een schadevergoeding voor de kostbare tijd die UPC verplicht in deze zaak te steken. Destijds kreeg ik van de Commissie de 50 euro die ik vorderde toegewezen.
www.sgc.nl
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... toezending
Je krijgt echter gegarandeerd gedonder met dit tuig (UPC) als je doos niet retourneert en ook niet betaalt.
Maar ook daar is een mouw aan te passen: dien in een geschil in bij de Geschillencommissie. UPC is daarbij aangesloten. Is geheel gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Geschil voeren kan schriftelijk/via internet. Vraag ook een schadevergoeding voor de kostbare tijd die UPC verplicht in deze zaak te steken. Destijds kreeg ik van de Commissie de 50 euro die ik vorderde toegewezen.
www.sgc.nl
Zelden zult onbeschoft gajes meegemaakt als bij UPC!
Ben 3 jaar in gevecht geweest omtrent de perikelen na mijn verhuizing.
Het resultaat is een bijna onwerkelijk dossier geworden.
Belachelijk dat dit soort bedrijven haar cliëntele zo kan en blijkbaar mag intimideren en lastigvallen en het feit dat je als cliënt/slachtoffer wordt gedwongen om werkelijk buitenproportionele inspanningen te verrichten om fouten van UPC hersteld te krijgen.
Wat mij betreft is het de hoogste tijd om dergelijke praktijken, desnoods middels wettelijke aanpassingen, te ontmoedigen of liefst geheel onmogelijk te maken.
Ben 3 jaar in gevecht geweest omtrent de perikelen na mijn verhuizing.
Het resultaat is een bijna onwerkelijk dossier geworden.
Belachelijk dat dit soort bedrijven haar cliëntele zo kan en blijkbaar mag intimideren en lastigvallen en het feit dat je als cliënt/slachtoffer wordt gedwongen om werkelijk buitenproportionele inspanningen te verrichten om fouten van UPC hersteld te krijgen.
Wat mij betreft is het de hoogste tijd om dergelijke praktijken, desnoods middels wettelijke aanpassingen, te ontmoedigen of liefst geheel onmogelijk te maken.
-
Ik heb zeer slechte ervaring met het beëindigen van mijn abonnement bij UPC. Ik had op tijd opgezegd en dit werd ook netjes bevestigd door UPC, maar wat schetst mijn verbazing toen er toch weer abonnem.geld te weten € 47,11 werd afgeschreven.Direct schr. gereageerd en daarop hoorde ik niets na drie weken. Toen gebeld, duurt lang, tel. tikt maar door.Kreeg iemand die er maar niets van snapte en het laatst zei, dat ik het zelf maar bij de bank in orde moest maken om het terug gestort te krijgen.............. UPC maakt de fout: schrijft ongeoorloofd geld van mijn rekening en NEEMT NIET DE MOEITE OM een fout te herstellen.
Voor mij zijn het grote h.........Wil er niets meer mee te maken hebben !!!!
Voor mij zijn het grote h.........Wil er niets meer mee te maken hebben !!!!
Dit is dus een onterechte incasso. Ga met bevestiging einde contract naar de bank met geldig identiteitsbewijs.
U verzoekt daar de onterechte incasso te storneren en laat meteen een selectieve blokkade op UPC zetten.
U heeft een jaar de tijd om onterechte automatische incasso's te storneren.
Als de selectieve blokkade eenmaal werkt dan kunnen ze u niet meer beroven.
U hoeft geen brief meer over storneren te schrijven want u heeft al vergeefse pogingen achter de rug.
U verzoekt daar de onterechte incasso te storneren en laat meteen een selectieve blokkade op UPC zetten.
U heeft een jaar de tijd om onterechte automatische incasso's te storneren.
Als de selectieve blokkade eenmaal werkt dan kunnen ze u niet meer beroven.
U hoeft geen brief meer over storneren te schrijven want u heeft al vergeefse pogingen achter de rug.
Ook ik heb bijna 3 jaar geleden in november 2005 ongevraagd via TNT een UPC pakket voor 1 jaar gratis (gratis jaar geldig tot 1 november 2006) digitale tv ontvangen in Rotterdam. Dit vond ik destijds erg fijn en heb behoorlijk wat moeite gedaan om dit pakket bij het postkantoor op te halen (daar stonden ze voor iedereen in de wijk tot aan het plafond toe opgestapeld ) had ik het kastje eindelijk binnen. Ik heb hem aangesloten via gebruiksaanwijzging en dat ging op zich prima en is ook niet moeilijk maar werken! nee hoor.... tuurlijk niet, helemaal niets .
Ik heb in totaal ik weet niet hoelang met de helpdesk aan de telefoon gezeten maar die weten dus ook gewoon niet waar ze het over hebben. Ja mevrouw, we zullen hem activeren en als u binne 48 uur geen beeld heeft dan moet u nogmaals contact met ons opnemen (à zoveel eurocent per minuut!!!). Half oktober 2006 kwam ik erachter dat het gratis jaar 2 weken later verliep en dat ik er daarna aan vastzat. Maar ergens voor betalen wat het niet doet en nooit gedaan heeft dat doe ik dus niet. Want ja, je raadt het al, hij heeft het al die tijd niet gedaan. Ik heb dus half oktober de hele zooi in de doos gegooid (die ik gelukkig nog had ) en teruggebracht naar de UPC winkel op de Lijnbaan met de mededeling dat ik hem terug kwam brengen. Ik heb keurig (nou ja, na wat gezeur van mijn kant want ik had hem volgens de UPC meneer naar het postkantoor moeten brengen) een bewijsje meegekregen dat ik hem ingeleverd heb en er nooit meer wat van gehoord .
Ik heb in totaal ik weet niet hoelang met de helpdesk aan de telefoon gezeten maar die weten dus ook gewoon niet waar ze het over hebben. Ja mevrouw, we zullen hem activeren en als u binne 48 uur geen beeld heeft dan moet u nogmaals contact met ons opnemen (à zoveel eurocent per minuut!!!). Half oktober 2006 kwam ik erachter dat het gratis jaar 2 weken later verliep en dat ik er daarna aan vastzat. Maar ergens voor betalen wat het niet doet en nooit gedaan heeft dat doe ik dus niet. Want ja, je raadt het al, hij heeft het al die tijd niet gedaan. Ik heb dus half oktober de hele zooi in de doos gegooid (die ik gelukkig nog had ) en teruggebracht naar de UPC winkel op de Lijnbaan met de mededeling dat ik hem terug kwam brengen. Ik heb keurig (nou ja, na wat gezeur van mijn kant want ik had hem volgens de UPC meneer naar het postkantoor moeten brengen) een bewijsje meegekregen dat ik hem ingeleverd heb en er nooit meer wat van gehoord .
@ Bob Schurkjens: Ik weet, dat ik de spullen niet terug hoef te sturen, maar ik heb een hekel aan rommel en spullen, die ik niet wil/waar ik zelf niet voor heb gekozen. Bovendien zag ik de bui al hangen: vastzitten aan allerlei abonnementen, waar je dus, zo blijkt, de grootste moeite voor moet doen, om er weer van af te komen, terwijl je er in eerste instantie nooit om hebt gevraagd.
Ik ben nu zeer benieuwd, of en vooral wanneer er een reactie komt vanuit UPC. Ik heb mijn aangetekende brief naar het hoofdkantoor gestuurd t.a.v. het bestuur/de directie. Als ze nu geen actie ondernemen, zal ik er zeker verder mee gaan.
Eigenlijk vind ik het heel jammer. Ik ben nml. al 10 jaar klant bij UPC en terwijl ik al het gerommel met/van andere klanten natuurlijk heb gehoord, liep tot nu toe alles gewoon redelijk soepel, zelf met een verhuizing, en vervolgens ook nog met een naamswijziging, e.d. Als ze nu niet adequaat reageren, zijn ze een klant kwijt. Maar weet je, wat erg is? Het kan ze gewoon niet boeien.
Maar goed: afwachten!
Ik ben nu zeer benieuwd, of en vooral wanneer er een reactie komt vanuit UPC. Ik heb mijn aangetekende brief naar het hoofdkantoor gestuurd t.a.v. het bestuur/de directie. Als ze nu geen actie ondernemen, zal ik er zeker verder mee gaan.
Eigenlijk vind ik het heel jammer. Ik ben nml. al 10 jaar klant bij UPC en terwijl ik al het gerommel met/van andere klanten natuurlijk heb gehoord, liep tot nu toe alles gewoon redelijk soepel, zelf met een verhuizing, en vervolgens ook nog met een naamswijziging, e.d. Als ze nu niet adequaat reageren, zijn ze een klant kwijt. Maar weet je, wat erg is? Het kan ze gewoon niet boeien.
Maar goed: afwachten!
wij zijn nu ondertussen al 5 jaar bezig met upc of eigenlijk met diverse incassobureaus.. Elk jaar rond kerst komt er weer een briefje of we de reking willen betalen, dit gaat dan om internet. Nee willen we niet die is betaald en wel op tijd. Internet beeindigd omdat UPC zijn verplichtingen niet nakomt klaar. Ze heben me zelf het bewijs in handen gegeven toch blijven ze komen met een betaalachterstand van bijna 2oo euro. Elk jaar is het bedrag anders soms een paar euro hoger soms lager... rara... Ze hebben geen poot om op te staan en bang word ik er niet van. Het incassobureau wat trouwens ook een vaag iets is als ik zo lees op internet sturen we keurig een brief terug dat ze de juiste gegevens mar eens op moetne vragen bij upc omdat de info die zij hebben niet juist is. Een nieuw abbo ..nee laat maar... hoewel het zo af te sluiten is want je krijgt telkens een nieuw klantnr. We zitten nog met tv helaas omdat er voor ons nog gene andere optie is maar zo gauw als het kan liggen ze ook wat tv betreft er bij ons uit. Ongevraagde post?? ik zou er niet eens verder op reageren. Niet de moeite nemen het nogmaals terug te sturen. Hier geefttnt dat soort pakketten nieteens meer bij buren af omdat er veel ellende mee is. Ze nemen ht maar mooi meteen mee terug.
pakketje netjes naar een postkantoor brengen. kwestie van normaal gedrag
+ bewijsje vragen dat u het netjes teruggestuurd heeft!