LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC TV net zo slecht als hun Internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Internet van UPC heb ik gelukkig jaren geleden al afgezworen. Dat ik mijn borg van mijn modem nooit heb terug gekregen even buiten beschouwing gelaten. Op vakantie keek ik TV via een campingantenne die nog geen 4 meter boven het maaiveld stond. Het beeld wat ik daar mee kreeg is stukken beter dan die rommel die via de kabel aan wordt geboden. Echt strak beeld. Helaas alleen maar Ned. 1 2 en 3. Voor thuis een beetje karig. Ik denk als digitenne hier verkrijgbaar is ik direct over schakel. Ik heb altijd dubbel beeld sneeuw en strepen. Dacht eerst dat het aan mijn TV lag, maar dan had ik er op vakantie ook last van moeten hebben. UPC is gewoon echt waardeloos. Nu ook in TV. Jammer. :lol:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Tja en wat hebben we aan die info.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door rene112 »

heb er geen probllem mee kijk eens naar je kabel

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Hasjroker »

De hele wijk heeft slecht beeld. Bellen heeft geen zin, want ze komen toch niet. Vermoedelijk storen de digitale signalen de analoge. Heeft ook diverse malen in de krant gestaan. UPC wil van de analoge signalen af.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Nou, ik kan je verzekeren dat digitenne ook waardeloos is. Veel storing en een leipe tuner die je constant van de stroom af moet halen om 'm te resetten.

Er is wel een voordeel: digitenne kost niet veel als je al ADSL en een telefoon-abo van kpn hebt. En ze geven die twintuner van hun nu van ellende bijna voor nix weg.

Wie weet hoe het inmiddels met dat glasvezel zit van tele2/versatel?

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Misschien als je iets meer antenne gebruikt werkt digitenne wel goed. Ik hoor nooit geen klachten over Digitenne. Waarschijnlijk staat je antenne ongunstig of moet even wat op het dak zetten.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Laurent »

de kabel van UPC gebruiken met een signaal voor 13 Euro per maand, geweldig toch ?.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Wankytan »

Nee Hasjroker even serieus.

Ik heb al ruim zes jaar Chello van UPC, in het begin best wel eens problemen gehad dat het internet er uitlag. Maar ik kan niet anders zeggen dat het de laatste jaren super verloopt. Echt geen klachten!!

Ook heb ik de telefonie van UPC, sinds een jaar of drie, ook daar geen klachten.

De mediabox heb ik nooit ontvangen, zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten.

Ik begrijp dat jij negatieve dingen mee hebt gemaakt met UPC, dat kan, ik geloof je ook wel.

Maar kun je ook aannemen van mij dat het hier wel prima gaat?

Ieder item wat jij opent van UPC is negatief, waarom?

Ik geloof nl. niet dat er eentje helemaal volmaakt is, ook die van jouw niet!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ach er is overal wel iets.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Laurent »

Natuurlijk is er overal wel iets, bij UPC krijg je geld voor je waar.

qwerty99
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2006 12:43

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door qwerty99 »

Ik heb altijd dubbel beeld sneeuw en strepen. Dacht eerst dat het aan mijn TV lag, maar dan had ik er op vakantie ook last van moeten hebben.
Dubbel beeld en strepen zijn meestal het resultaat van slechte kabels, connectors en misgebruik van splitters.
Vooral splitters zijn een grote elende omdat die de kabel vaak niet goed afsluiten. De oomse weerstand wordt te laag waardoor er reflecties ontstaan. Dit zie je dan terug als dubbel beeld.
Strepen en ruis krijg je weer door slechte kabels en connectoren.
Je problemen thuis hoeven niet aan UPC te liggen of aan je TV. Een TV is namelijk altijd goed afgesloten (75 Ohm). Wat je moet doen is simpel je TV op de kabel aansluiten met een kabel van maximaal 2 meter zoder dat er ook maar een enkele splitter of andere connector tussenzit. Heb je dan nog steeds slecht beeld, dan kan de oorzaak in het UPC muur connector kastje zitten. Daar zitten de draadjes vaak niet zo denderend aangesloten.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Laurent »

Okido, dus alle klagers moeten hun aansluitingen maar nakijken, GOED VOORSTEL :o

qwerty99
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2006 12:43

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door qwerty99 »

Okido, dus alle klagers moeten hun aansluitingen maar nakijken
Yep, bij slecht beeld altijd eerst eigen kabels nakijken. Wordt er niks gevonden, dan pas contact opnemen met een helpdesk. Wordt er wel wel wat gevonden, eerst dat herstellen en dan nogmaals proberen. Dat bespaart tevens een rekening als UPC concludeerd dat het aan eigen kabels e.d. ligt.

Een tip:
De kant en klare kabels van de gamma zijn slecht. De afscherming laat te veel rommel door. Dit geeft dan weer ruis en/of strepen.
[/b]

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Laurent »

Dat betekend dus voor veel klagende lieden: KABELS vervangen

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door mediaservice »

oud nieuws

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

En nu bij voorbaat wordt door de kabelaars geklaagd over het storen door digitenne....... Broodnijd of ??? Ze (de kabelaars) sturen toch zelf ook digitale signalen door de kabel ? En die zouden niet storen ?

Zeg dan gewoon als kabelaar, dat je digitenne een mogelijke kandidaat vindt, die ecomonisch levensbedreigend kan worden :roll:

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door skippy »

het is inderdaad opvallend hoe meer digitale signalen er over de kabel
gestuurd worden hoe slechter het analoge signaal wordt.

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Het zit allemaal op dezelfde frequentie. Dat is de kabelaars hun eigen schuld. De Staat der Nederlanden hebben de kabelaars gevraagd harmonisatie van hun frequentiespectrum toe te passen. D.w.z. dat in heel Nederland alle analoge zenders op dezelfde frequentie worden doorgegeven. Dan was er nog ruimte overgebleven voor digitale TV en had dat niet op dezelfde frequentie gemoeten als de analoge signalen. Zo zit hier RTL4 op dezelfde frequentie als digitenne. Bij langere kabels geeft dit nu storing. Het rapport is op te vragen via Device Telecom van de overheid. Het behelst meer dan 80 pagina's Je bent er wel even mee bezig. Enige voorkennis van radioelectronica is dan ook aan te bevelen.

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Jammer dat bij UPC alleen maar domboos werken

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: UPC TV net zo slecht als hun Internet

Ongelezen bericht door Hasjroker »

De oomse weerstand wordt te laag waardoor er reflecties ontstaan. Dit zie je dan terug als dubbel beeld.
En dan lees ik ook nog bovenstaande weet ik zeker dat jullie er geen verstand van hebben. Hoe kan de Ohmse weerstand van een kabel nu veranderen. Het gaat om de signaalsterkte en deze wordt uitgedrukt in dB/m Je kan wel dialectische verliezen krijgen over een kabel en deze zijn frequentie afhankelijk Hoe hoger de frequentie, hoe korter de(Televisie) radiogolven des de groter de dialectische verliezen zijn. Dus dat heeft niets met Ohmse weerstand te maken. Reflecties onstaan door terugkaatsing van radiogolven als de impedantie niet klopt. Dan breekt de cosinis de sinis van het signaal af. De WCD is 75 Ohm, de kabel is 75 Ohm en de ingangsimpedantie van de TV is ook 75 Ohm. Formule Z kabel + Z TV is Z WCD in het kwaraad. Zo moeilijk lijkt het me allemaal niet. In het vervolg eerst studeren voor je met technisch termen gaat smijten lijkt me geen overbodige luxe.
Laatst gewijzigd door Hasjroker op 20 nov 2006 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten