ik gebruik een sitecom router, naast de upc modem,ik heb hun wifi uit staan,mrpisthebest schreef:Wij hebben een UPC all-on pakket, met daarbij het standaard Cisco modem/routertje. Zo'n anderhalf jaar nagenoeg geen problemen, sinds ongeveer afgelopen mei,is de ontvangst en betrouwbaarheid van het Wif netwerk sterk verslechterd. De sterkte is een stuk wisselender en gemiddels zwakker, aan het andere eind van de kamer nog maar 2-3 streepjes, de volle 5 alleen maar als je er een meter vandaan zit. Ook gebeurt het meerdere keren per week (op verschillende laptops en smartphones),dat er wel verbinding lijkt te zijn,echter er komt geen data binnen, dit gaat dan bijna altijd over in beperkt internet (dat gele uitroep symbool verschijnt in Windows bij de verbinding)
Enige oplossing die dan werkt, is het modem uitzetten en weer aan, daarna gaat het altijd goed.
2 keer gebeld met UPC, 2 keer het kanaal gewijzigd. Ik heb zelf ook nog eens het kanaal gewisseld, geen verbetering.
Wat is er veranderd zo rond mei? Enige wat ik kan bedenken is dat UPC is begonnen met WiFi spots aan te zetten en ons modem en 2 of 3 buren die ook UPC hebben, elkaar lopen te storen.
Ik kan ook zien aan mijn T-Mobile rekening dat mijn 3G data verbruik sinds mei, aardig is toegenomen. Van zo'n 200 MB gemiddeld naar gemiddeld 300 MB.
Iemand hier ervaring mee, of eventueel tips wat er aan de hand kan zijn?
ik haal 49,66 mb draadloos op een 50 mb abbo. de sitecom router kost wel rond 80 euro,
maar ik heb er al jaren veel plezier van. mocht je een extra router willen kopen, moet je wel er 1 halen die tot bijvoorbeeld 3 verdiepingen kan, dan heb je zeker een sterk signaal.
ik heb trouwens wel wifi spots uit staan
mvg arjan