LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Planet naar KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Janos

Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Sinds vele jaren internet van Planet (ADSL-Comfort). Door het lange lidmaatschap betaalde ik nog ,,maar,, 24 euro per maand. Via een brief een aantal maanden geleden te horen gekregen dat het voortaan van KPN is. Er zou niets voor mij veranderen.
Enige maanden geleden werd ik 's avonds gebeld door KPN met een geweldige aanbieding. Ik kon, zonder verdere veranderingen, veel sneller internet krijgen voor ongeveer 4 euro minder dan ik nu betaal en ,,ik zou wel gek zijn,, als ik het niet zou doen. Een paar weken geleden werd mij een nieuw modem toegestuurd waar ik alleen de verzendkosten voor hoefde te betalen. Nieuwe modem werkte prima. Vorige week ineens geen internet meer. Veel telefoontjes met KPN klantenservice en bezoek van een monteur. Internet bleef niet werken. Ook bleek toen dat het nieuwe abonnement voor KPN-Premium 50 euro per maand gaat kosten. Vreselijk boos geworden en via de monteur KPN-Premium laten cancellen en gezegd dat ik mijn oude ADSL-Comfort terug wil voor de oude prijs. Gisterochtend (een week niets) nog steeds geen internet. Er werd weer een nieuwe werkbon aangemaakt en ik zou binnen twee dagen iets horen.
's Middags nogmaals gebeld en toen met behulp van GVD geëist dat ik voor de avond internet wilde hebben. Nog geen kwartier later had ik weer internet. Alleen volgens ,,Mijn KPN,, is het nu KPN internet Extra voor 35 euro per maand. Dit wil ik NIET en ik wil ook niet MEER betalen. Dus we gaan maar weer door met bellen en mailen. Om gek van te worden. Met Planet heb ik in al die jaren (tussen 12 en 15 jaar ongeveer) NOOIT problemen gehad.

johnder

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door johnder »

ook ik had planet standard en ik kon volgens hun schrijven overstappen op kpn basis. Dat deed ik via de speciale pagina met een code. Helaas er gebeurde niets. Bellen, mailen niets hielp totdat ik een klacht indiende bij het hoofdkantoor. na enkele weken werd ik gebeld en ik werd in het gelijk gesteld, het teveel betaalde abonnementsgeld zou ik terugkrijgen(is ook gebeurd) en het abonnement zou per direct gewijzigd worden. Alleen hebben ze geen wijziging doorgevoerd maar een nieuw abonnement aangevraagt. Nu denkt hun computer dat kan niet want er is al een abonnement. Door de helpdesk is mij verteld dat de order daardoor blijft hangen in het systeem. Diezelfde helpdesk vertelde dat er zoveel klachten waren dat ik een andere keer maar moest terugbellen!!!!! Ik hing toen al een uur aan de telefoon(3x doorverbonden) Ik ben nu alweer een paar maanden verder maar er is nog niets veranderd. Ik heb maar weer geschreven, helaas nog zonder resultaat. Hoe is het mogelijk dat zo'n klantonvriendelijk bedrijf bestaansrecht heeft. Ik ga in ieder geval mijn abonnement opzeggen. Wat een drama die kpn

liesbeths

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door liesbeths »

In juli brief en daarna telefonisch contact gehad om over te stappen van internetplusbellen standard (planet) naar KPN internetplusbellen Extra. Aangegeven dat dit niet gewenst is en dat we willen overstappen naar Basis. De dame aan de telefoon gaf aan dat dit mogelijk was en dit werd in gang gezet.

Door prive omstandigheden (geboorte kind) hier verder niet op gecontroleerd en toen in september op de facturen gezien dat dit nog niet goed was gegaan.

En toen begon de ellende:
Op 22-9 gebeld en situatie uitgelegd. Bleek dat wijziging nooit was doorgevoerd. Wijziging als nog laten doorvoeren.
Bevesting gekregen, maar nu verkeerd doorgevoerd nl. naar Extra.
Weer gebeld en geannuleerd (op 27-9).
Op 20-10 weer gebeld en terug laten zetten naar Basis, wat altijd al de bedoeling was.

Factuur ontvangen en hierop staat EUR 25 downgrade op vermeld. Na 17-11 weer gebeld of er nog wat te regelen is met crediteren vanaf juli. Na veel heen en weer gebel is dit niet mogelijk omdat oorspronkelijke wijziging niet in systeem staat (wijziging van juli). Ok ook eigen fout natuurlijk omdat ik niet eerder gecontroleerd heb. Enige manier is klacht indienen. Downgrade-kosten kunnen wel gecrediteerd.

Ondertussen kastje naar muur gevoel ten top (de ene afdeling gaat niet verder dan hun muur en kan niet eens doorverbinden naar een andere/notities worden niet goed bijgewerkt in het systeem en adviezen van medewerkers staan soms haaks op elkaar) en besloten abonnement op te zeggen. Kom er dan achter dat bij de ingang naar Extra (foutieve omzetting) en daarna Basis een nieuw jaarcontract is begonnen per 3-11-2008. Dit is dus niet op te zeggen! Het was prettig geweest als men dit had vermeld bij het aangaan van dit nieuwe contract omdat ik er nu vanuit ging dat ik als ex-Planet klant in een bestaand contract zou blijven zitten of tenminste geen jaar vast zou zitten.

Kom er dan achter dat er tariefswijzigingen zijn. Echter geen brief van gehad. Gebeld en te horen gekregen dat dit niet van toepassing is, omdat dit alleen voor andere abonnementssoorten zou gelden.

Na wat uitpluiswerk kom ik erachter dat in ieder geval het verhuistarief per 01012009 omhoog gaat van EUR 35 naar EUR 44. Volgens algemene voorwaarden zijn tariefswijzigen rechtsgeldig om kostenloos het abonnement te beeindigen.
Discutabel is dan nog of dit een kwestie is van objectieve nadeligheid! Zie de artikelen 4.5 en 19.1/19.2 van de algemene voorwaarden.

Vandaag weer gebeld en op aanraden van mw een mail gestuurd via de website met de klacht dat ik geen brief/e-mail met tariefswijzigingen heb gehad en dat ik zeker wil weten dat ik hierdoor kostenloos kan opzeggen.
Daarop snel een mail dat er idd een mail naar internetplusbellenklanten is gegaan (maar niet waarom naar mij dan niet) terug met daarin de vraag voor extra gegevens zodat ik teruggebeld kan worden. Dit gedaan, wordt in de volgende mail gesteld dat ik opdracht heb gegeven tot opzegging, maar dat dit niet kan per e-mail en dat ik gebeld wordt… maar ik stelde enkel een vraag over de contracttermijn in relatie tot de tariefswijzigingen. Dus IK heb (nog) GEEN opdracht tot opzegging gegeven….zucht… ik word iig binnen enkele weken (ben benieuwd, zal er volgende week wel achteraan gaan bellen) teruggebeld…..
Maar ik heb het helemaal gehad met de KPN, de hele actie toendertijd lijkt erop gebaseerd op PLanet klanten weer een jaarcontract aan hun broek te smeren!

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen (oud planneters die zijn ingegaan op een KPN abo) en hoe zijn jullie toch van je abonnement afgekomen?

Alvast bedankt, Liesbeth

Gesloten