LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jeant
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:16

Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door jeant »

Hoeveel klanten mag een bedrijf in dit land structureel op grote schaal dupeeren en schade berokkenen, alvorens de overheid zich met de grove en inmiddels ook in de media herhaadelijk wel gepubliceerde en bekende nalatigheid van dat bedrijf bemoeit?

Hier volgt een verslag van mijn ervaring met Planet Internet; een bedrijf dat zelfs na acht maanden niet in staat bleek een probleem op te lossen, en in plaats daarvan fouten op fouten stapelde.
De verbeurde financiele kosten voor mij zijn aanzienlijk, laat staan de tijd die ik met het schrijven van brieven (inmiddels ca. 30 pagina's) moest verspillen. Van de ermee gepaarde stress tot heden niet te spreken.

Ik besef dat het een lang verhaal is, maar zal het hier posten, hopende dat iemand met kennis op juridische vlak en/of een (consumenten)vereniging van gedupeerden advies kan geven of en welke actie tegen Planet Internet kan worden ondernomen.

Alle kopieen van mijn brieven en emails (die Planet Internet niet wil hebben ontvangen. ook al zijn er deels incident- en klachtnummers toegekend) staan uiteraard ter beschikking.

Afsluitend het advies brieven aan Planet Internet (of KPN) uitsluitend per aangetekende post te verzenden.


Samenvatting van ellende met Planet Internet vanaf 12 juli 2006 t/m 18 maart 07

Sinds 1991 ben ik klant bij KPN (telefoon), sinds 1996 met ADSL - onveranderd tot heden met 1 analoge telefoonlijn + 1 ASDL-verbinding. Van 2004 tot 3 januari 2007 was Planet Internet mijn ISP.

Op 12 juli 2006 per telefoon InternetPlusBellen - gratis bellen abo aangevraagd!

20 juli: InternetPlusBelllen contract, kenmerk **** arriveert met bijlage Verklaring / machtiging voor Planet “verandering aan mijn telefoonlijn door te mogen voeren:” Contract bevat een duurdere, juist niet gewenste abonnementsvorm (en andere foute gegevens).

Op dezelfde dag onderneem ik het volgende:

a) herhaaldelijk telefonische pogingen (tevergeefs) met verschillende Planet Internet medewerkers gedurende 1 uur om het contract te laten corrigeren of een juiste contract te ontvangen.

b) daarom verstuur ik per post een schrijven naar Planet Internet (Postbus 2529, Amersfoort) en trek de aanvraag IPB op grond van een foutieve en daarmee wettelijk ongeldige contract in; ook zeg ik mijn ADSL abonnement per november 2006 af. Verder stel ik Planet Internet in kennis dat ik geen autorisatie geef “wijzigingen aan mijn telefoonlijn door te voeren” (omzetten in digitaal) en de betreffende Verklaring niet zal ondertekenen. Ik verzoek Planet Internet om een bevestiging van de annulering aanvraag IPB, en de opzegging ADSL m.i.v. november 2006.

c) tevens stuur ik een kopie van deze opzeggingen per e-mail aan de Servicelijn van Planet Internet ([email protected]), gebruik makend van hun originele e-mail: RE ‘bevestiging bestelling ***'.

d) ter informatie gaat een kopie van de annulering IPB aan KPN Leeuwarden. Ik maak KPN erop attent dat ik de benodigde Verklaring IPB (omzetten naar digitaal) voor KPN resp. Planet niet heb ondertekend.

28 juli: naar aanleiding van mijn e-mail d.d. 20.7.06 aan Planet, ontvang ik een geautomatiseerde e-mail "dat mijn vraag is ontvangen en zo spoedig mogelijk wordt beantwoordt" - Incident nr: ***.

29 juli: opnieuw een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet "wij hebben uw vraag naar aanleiding van uw factuur ontvangen" maar “dat op grond van de hoge toestroom van e-mails antwoord binnen 7 dagen niet mogelijk is".

30 juli:

a) ik informeer Planet per e-mail dat ik geen factuurvraag had, en stuur nogmaals de kopie van mijn brief annulering aanvraag IPB + opzegging ADSL van 20 juli mee; weer met het verzoek om bevestiging.

b) tevens stuur ik een 4- pagina fax naar het Orderdesk van Planet Internet met uitleg en verzoek om de annulering/opzegging door te (laten) voeren, en/of aan de betreffende afdeling door te geven, en sluit nogmaals de originele brief annulering/opzegging van 20 juli als bijlage bij. Weer met het verzoek om bevestiging.

24 augustus: ik ontvang een brief van Planet Internet d.d. 20 augustus (kenmerk ***) dat Planet Internet "druk bezig is mijn aansluiting voor IPB gered te maken en het installatiepakket op weg is".

25 augustus: nog voordat ik deze brief kan beantwoorden, arriveert het pakket met de Exploria box. Ik neem meteen telefonisch contact op met KPN. KPN medewerkster ziet wel een aantekening m.b.t. het probleem staan, wil de zaak naar de klachtenafdeling doorgeven, welke dan contact met mij zal opnemen, en adviseert het pakket met de Exploria box aan KPN terug te zenden. Mevrouw verzekert dat er beslist geen verandering aan mijn bestaande analoge telefoonlijn zal komen.

29 augustus:
a) ik stuur het pakket met de Exploria box terug aan KPN, samen met een samenvatting van de gebeurtenissen ter informatie.

b) verder stuur ik een schrijven per post aan de Klantenadministratie van Planet Internet met bijlagen van alle eerdere opzeggingen en verzoek Planet opnieuw om bevestiging van de annulering aanvraag IPB + opzegging ADSL Verder stel ik Planet Internet ervan op de hoogte dat het pakket met de Exploria box is geretourneerd.

12 september: Stel via Planet website vast dat IPB desondanks in mijn “pakket” is opgenomen en in de factuur wordt inbegrepen.Ik stuur een klacht per e-mail aan Planet, Afdeling Klantenreacties, en een brief met een nieuw verzoek om annulering aan de Klantenadministratie Planet, vergezeld met alle eerdere schriftelijke annuleringspogingen, klachten en een “samenvatting van gebeurtenissen”. Een kopie gaat ook aan KPN (klachtnr. ***).

ik ontvang weer een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet (incident nr. ****) met de mededeling dat behandeling 1 maand zal duren.

28 september: mijn telefoon is buiten werking gesteld (en zal één maand buiten werking blijven). Neem met geleend mobiel toestel contact op met technische dienst KPN. Telefoon is zonder machtiging in digitaal omgezet. KPN medewerker neemt contact op met Klantenadministratie Planet; deze vertelt hem dat “Planet Internet geen brieven of e-mail’s inzake annulering IPB + opzegging ADSL ontvangen wil hebben”!

30 september: ik schrijf opnieuw een brief (nu aangetekend) aan de Klantenadministratie, en één brief aan de klachtenafdeling van Planet Internet (weer met bijlagen van reeds verzonden brieven); en stuur ook een klacht (aangetekend) aan de klachtenafdeling van KPN. In het briefhoofd maak ik naast mijn telefoonnummer het vermerk dat deze nummer dankzij Planet Internet buiten werking is.

16 oktober: ontvang een eerste reactie, brief d.d. 13.10. van Planet Internet, dhr. XXX, met verzoek om contactopname, Afd. Klantenreacties, Utrecht, (tel. 030 – 255 84 00) daar “het niet gelukt is telefonisch contact me mij op te nemen”. Op dat moment was ik reeds over twee weken zonder telefoon en inmiddels werkte ook mijn Internet verbinding niet meer.

Het behoeft geen verdere uitleg dat het verbreken van mijn telefoonlijn gedurende 1 hele maand, en ook kort daarna van mijn Internetverbinding, een ramp was. Als ‘tegemoetkoming’ voor het zo snel mogelijk weer analoog/werkend maken van mijn telefoon (deze makkeljke handeling zal 2 verdere weken in beslag nemen), kom ik met dhr. XXX overeen, dat hij mijn opzegging van het ADSL abonnement kan ignoreren maar wel de annulering IPB ook administratief in orde maakt. In de tussentijd geeft hij me een kpn-direct log-in en wachtwoord om weer toegang tot het Internet te verkrijgen.

Mijn telefoonverbinding werd na 1 maand weer hersteld en dhr. XXX laat me weten mij de verbeurde mobiele telefoonkosten gedurende de maand van afsluiting te vergoeden. Deze kosten heb ik Planet Internet tot heden niet in rekening gesteld omdat ik ervan uit ging dat het ellende met Planet Internet nu afgelopen was.

27 december: poging telefonische contactopname met deze dhr. XXX, Planet Internet.
Uit facturatie van Planet + KPN blijkt namelijk dat de administratie inzake IPB nog steeds niet is behandeld, ik dubbel wordt gefactureerd voor ADSL + IPB, tevens ook telefoonrekeningen met gesprekskosten en telefoonabonnement ontvang, (die zonder autorisatie plotseling per incasso worden afgeschreven), en ik sinds oktober 2006 blijkbaar een nieuwe / tweede klantnummer bij Planet voor IPB heb lopen. Dhr. XXX is “niet bereikbaar” maar zal straks terugbellen. Belt niet.

28 december: herhaalde poging tot contactopname met XXX falen, weer zogenoemd niet bereikbaar, zal straks terugbellen, maar belt niet.

29 december: Neem daarom telefonisch contact op met factuurafdeling KPN, mevrouw XXX. KPN klachtnr. ***. Mevrouw constateert tal van vermerken en vindt de zaak treurig, maar ziet dat facturatie van geen kant klopt. Kan alleen een nieuwe klacht aanmaken.

29 december: Ontvang schriftelijke bevestiging van KPN dat er geen verdere (telefoon)rekeningen per incasso zullen worden afgeschreven en ik voor abonnements- en gesprekskosten (zoals altijd) een nota en acceptgiro zal ontvangen.

5 januari 2007: bel technische dienst KPN. Mijn Internet verbinding werkt niet meer. Blijkt dat Planet Interenet deze op 3 januari onverwachts heeft afgesloten en ik werd naar afdeling “opzegging van Planet” doorverwezen. (Later de dag vind ik een brief van Planet op de stoop dat het abo “op mijn verzoek per direct is beëindigd”).
Pogingen om de situatie te ‘redden’ lopen op niets uit, medewerkers kunnen mijn verbinding niet herstellen en ook geen verklaring voor de tweede (IPB) account geven; herhalen steeds “wat een zootje” en klagen over slechte werkomstandigheden bij Planet Internet. Als enige oplossing om weer een Internet verbinding te krijgen, werd mij gezegd een nieuw ADSL abonnement te nemen.
Willen geen contact opnemen met de collega XXX van de Afd. Klantenreacties (klachtenafdeling) Planet Internet in Utrecht, die deze zaak in oktober in behandeling had en in orde zou maken.

Volledig overdonderd en afhankelijk van het Internet, ga ik eerst aarzelend op dat voorstel in en neem een nieuw abonnement uit. Beseffend dat dit alleen tot nieuwe problemen en verwarringen zal leiden, bel ik meteen terug en krijg een andere medewerker aan de lijn. Naar het hele verhaal opnieuw te moeten vertellen, werd het 10 minuten eerder gemaakte abo annuleert en ik krijg de toezegging dat ik nu definitief van Planet Internet af ben. Vanwege het facturatie probleem werd na 1 uur de afdelingsleider aan de lijn gehaald. Zogenoemd ingelicht door haar collega werd ik in plaats van een oplossing, laat staan excuses, door mevrouw XXX met ongelooflijke onbeschoftheid en arrogantie bejegend. Uiteindelijk geeft ook zij me de toezegging dat mijn relatie met Planet Internet nu beëindigd is. Ik neem op dezelfde dag een ADSL abonnement met een andere ISP.
Dat werd kort daarna schriftelijk door KPN bevestigd.

10 januari 2007 – ik constateer dat mijn Internet verbinding met Planet Internet toch weer is hersteld. Ik bel Planet Internet / Antwerpen en krijg weer de afdelingsleider mevrouw XXX aan de lijn. Na verdere arrogantie en onbeschoftheid werd me opnieuw verzekerd dat mijn relatie met Planet Internet definitief is beëindigd. Ik maak duidelijk dat ik de naam “Planet Internet” nu alleen nog in verbinding met een restitutie wil zien en geef te kennen dat ik het bedrijf niet langer serieus neem.

In het vervolg constateer ik dat er geen restitutie komt voor de reeds betaalde periode na afsluiting, maar zelfs na beëindiging nog steeds bedragen voor ASDL + IBP maandelijks van mijn rekening worden afgeschreven. Ik laat deze terugboeken en de bankrekening voor Planet Internet blokkeren.

12 maart 2007 – In plaats van een restitutie ontvang ik een “Herinnering” van Planet Internet voor een factuur d.d. 20 januari 2007 en werd met blokkering van mijn (op 3 januari beëindigde) account bedreigd.

sjeut
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2007 09:24

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door sjeut »

Zeer herkenbaar.
Mijn probleem speelt vanaf januari 07. Minder lang maar even vervelend.
Heb een inbel abo afgesloten voor mijn moeder omdat zij weinig tot geen gebruik maakt van internet.
De eerste rekening bedroeg bijna 50 euro, hetnet gaf aan dat er zo'n 40 uur geinternet was. Hierop heb ik contact geozcht en aangegeven als er zoveel gebruik van zou worden gemaakt ik geen inbel abo zou nemen. Wil per direct van dit contract af omdat er internet verbruik wordt gerekend op tijden dat ik aantoonbaar niet thuis ben geweest, is door de technische dienst van Planter toegezegd dat dit een fout in de software of hardware vand e modem kan zijn (!!?? Begrijpen jullie het nog)
Advies: schrijf een brief / mail

Dit heb ik gedaan op 6 februari en ik heb nu nog geen reactie ontvangen.
Ik heb direct mijn abo opgezegd maar dit kan niet eerder dan einde contract datum, zegge oktober.
Ik ben ondertussen ook 9 mails,3 brieven 21 telefoontjes en heel veel stress verder en het enige wat ik te horen krijg is zo'n telefoongeit die nergens van weet en als advies geeft: " ik zou een brief sturen, sorry ik kan niets voor u doen" tuut tuut (al meerdere keren dat de helpdesk de verbinding verbreekt!!!)

Op 22 februari heb ik een brief gestuurd met hierbij een intrekking van de machtnging tot afschrijven. Planet blijft geld afschrijven. Reactie hierop: sorry hierkan ik niks aan doen, moet u bij een andere afdeling zijn. Reactie op de andere afdeling:" er is een administratieve achterstand, wordt zo snel mogelijk opgelost" een achterstand van bijna 2 maanden!!!!


20 maart telefonisch contact, er was nog niets bekend. Heb aangegeven dat ik mijn rekening laat blokkeren. Wordt mij verteld dat ik dan op de zwarte lijst kom, mijn internet lijn wordt afgesloten (daar ben ik al 3 maanden mee bezig en het mag niet !!!) tot alles betaald is.
Heb aangeboden het abonnementsgeld te betalen voor 7 maanden als ik maar van ze af ben, daar wordt weer niet accoord mee gegaan.
Ga deze week mijn rekening blokkeren, ik zie wel wat er gebeurd.

jeant
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:16

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door jeant »

Tja, het is inderdaad zeer herkennbar en het spijt me dat weer iemand de dupe van dit bedrijf word. Als de medewerkers van Planet zelf aangeven dat het bedrijf een ramp is en de klachten op grond van hun hoeveelheid, gekoppeld met te weinig en te slecht opgeleid personeel niet meer te behandelen zijn, dan kan je wel ervan uitgaan dat de oplossing van jouw probleem nog een tijdje zal duren.

De 'Blacklist' dreiging zou ik niet te ernst nemen; inmiddels schieten andere providers en het hele land in de lach, als ze de naam Planet Internet horen.
Reden voor mijn post was dan ook om uit te zoeken, of er een blacklist voor *PLANET Internet* en KPN (immers samenwerkend met Planet en als moedermaatschappij mede verantwoordeljk) kan worden creerd. Ik meen recentelijk ergens te hebben gehoord dat er een toezicht instantie voor Internet Providers zou komen, maar ben de details vergeten.

Wat mijn zaak betreft:

Behalve de restituties en vergoedingen die ik nog van Planet Internet verwacht, dacht ik dat het ellende met Planet/KPN tot zoveer was afgesloten

Net zie ik dat KPN weer fouten heeft gemaakt en een KPN abonnement (Go) i.p.v. het abonnement (Start) dat met xs4all op papier was overeengekomen, berekend en in hun bevestigingsschrijven "overstap" aangeeft.

Ik ben nu zoveer, dat ik mijn telefoonverbinding wil opzeggen, als ook het nieuwe abonnment met xs4all, om definitief nooit meer iets met KPN te maken moeten hebben.

Dus nog eens de vraag: hoe lang en structureel mag een commercieel bedrijf (KPN + Planet) de boel - in feite - belazeren, voordat er actie word ondernomen.

Ombudsman, misschien?

Er is haast geen Internet forum, dat niet klachten over Planet Internet bespreekt. Jammer, dat alles verspreid is en niet op een 'centraal meldpunt' terecht komt

(Sorry voor de foutjes; mijn Nederlands is niet best).

John77
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:43

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door John77 »

Ik zag in Radar een mevrouw die naar de rechter ging, en eiste dat haar problemen direkt werden opgelost,zoniet 500 euro per dag van kpn ontvangen.
Ik heb zelf een datum genoemd een en vanaf die datum met juridische maatregelen gedreigd ..en op de dag na die datum waren alle problemen opgelost...
Men was op eens poes lief voor mij,en nog steeds word mij gevraagd of ik tevreden ben.

sjeut
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2007 09:24

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door sjeut »

Juridische stappen, das een optie

Heb zelf gezegd dat ik naar Radar en/of Kassa zou stappen.
Werd gewoon keihard uitgelachen: " Meneer dat horen wij zo vaak, die kennen ons nu wel"

Maar oplossen ho maar!

LeoO
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2007 17:45

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door LeoO »

Medegedupeerden, gedeeld leed is toch een beetje half leed.

Sinds vandaag ben ik ook gedupeerd. Mijn problemen met Planet spelen eigenlijk al sinds november vorig jaar. Toen heb ik een ADSL-abonnement aangevraagd (iets simpels, voor 30 euro in de maand als ik me niet vergis). Echter, Planet deed er niets mee. Na een maand wachten verzekerde een medewerkster van Planet me dat de aanvraag 'kwijt was', maar dat ze hem wel even opnieuw in zou dienen.

In januari ontving ik daar een bevestiging van. En ik moet toegeven, na wat problemen met de KPN te hebben opgelost, werkte dat. Maar het was niet mijn aangevraagde abonnement. Ineens had ik een Time-abonnement, met internettikken, je betaalt dan (zo blijkt) per minuut. (wie wil dat uberhaupt hebben, een abonnement met internettikken? dat klinkt heel erg als de ouderwetse afzetterij met telefoontikken, ik dacht dat ADSL daar niet aan mee deed).

Resultaat: deze maand kreeg ik een rekening van 749.00 Euro voor mijn ADSL-abonnement. Dat zag ik toevallig omdat het van mijn rekening werd afgeschreven, want een factuur heb ik nooit gekregen.

De klantenservice kon mij vertellen dat ik niet van abonnement kon wisselen, en dat ik zelf om dit abonnement had gevraagd (het was aangevraagd via mijn computer, in december... je weet wel, toen ik nog geen werkend ADSL had). Oh ja, en als ik daarover een klacht in wilde dienen moest ik even een brief schrijven.

749 Euro in de maand voor een ADSL-abonnement... Ben ik nou gek of denkt Planet echt dat dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld is?

jeant
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:16

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door jeant »

Tja, het is echt niet te geloven hoe klanten worden behandeld en ik moet constateren dat het een nederlands probleem lijkt te zijn. Dat hoor je tenmiste van mensen uit de buurlanden.

Voor wie belangstelling heeft: ik heb het artikel over de geschillencommissie gevonden. Deze zal in mei van start gaan, mede op aandringen van de consumentenbond.

http://www.coax.nl/news/more.php?NewsID=1446

Alles wat altijd perfect verloopt is facturatie en inschrijven van nieuwe klanten. Zit je eens in hun 'net', is de kaas - wat problemen betreft - gegeten.

Iemand had net een post over een rechtszaak gemaakt. Ik denk dat duizenden van mensen dat graag willen doen, maar de kosten voor advocaten zijn zo enorm dat 1 persoon dat niet aandurft (behalve je kan je hunderden van euros veroorloven).

Wat wel mogelijk is, is een gezamenlijk verzoek een advocaat in de arm te nemen.

Als iemand een idee heeft, of een website/oproep voor het verzamelen van handtekeningen kan opzetten ... ?

In feite kan deze bedrijfsvoering als oplichterij geacht worden.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Slechte providers en hoe daarmee om te gaan.

In feite liggen de zaken nogal simpel.

Immers, u gaat met zo'n provider een overeenkomst aan waarin rechten en plichten zijn genoemd.

Uw plicht is het betalen van een dienst.
De plicht van de provider is om die dienst ook te leveren.

Het probleem zit in die kleine lettertjes (de algemene voorwaarden) die echter niet eenzijdig ten nadele van de consument mogen worden uitgelegd.

Wanneer nu een provider geen dienst of slechts een gedeelte van die dienst levert die u met die provider bent overeengekomen dan kunt u als consument ook de betaling (of een gedeelte van het bedrag naar rato van het niet leveren) --- tijdelijk--- stoppen tot aan het moment dat die dienst weer geleverd wordt.

Het is dan echter wel nodig dat u de provider (per aangetekende brief met bericht van ontvangst) in gebreke stelt. Hem daartoe een termijn aangeeft om alsnog die dienst te gaan leveren en dat u hangende de periode dat aan uw geen of een gedeeltelijke dienst wordt geleverd dat u de betaling aan die dienstverlener tijdelijk opschort en dat u ook de vrijheid behoud om alle kosten gemaakt of nog te maken om die dienst gelevert te krijgen op die provider zal verhalen.

Daarbij hoort al de kosten van die aangetekende brief.

En let op!!

Alle post over die zaak en alle kosten die u moet maken moet u later wel gespecificeerd kunnen overleggen!
Dus zelfs van te verzenden post naar de provider vraagt u aan de balie een nota + poststempel!!
Maak ook kopieën van uw telefoonnota's en sla dit op

Daarnaast kunt u met Alt-PrintScreen of met Kopiëren-Plakken alle verzonden en ontvangen e-mails opslaan in bijvoorbeeld Word.

Tenslotte,
Stelt u zo'n betalingsstop in stort dan de bedragen voorlopig op een aparte rentedragende rekening.

Voor alle dreigementen die er wellicht zouden komen moet u maar doof blijven en hen hooguit blijven wijzen op hun plichten.

Wanneer u handelt op bovenvermelde wijze zal ook een rechter uw handelwijze als juist inschatten en de tegenpartij in deze in het ongelijk stellen.

In een kort geding kunt u in ieder geval van uw provider eisen dat u blijft aangesloten op het internet. en ook dat zal naar mijn simpele idee door een rechtbank aan u worden toegewezen.

Het is niet aan de consument de vele fouten die er nog aan dat internettelefonie kleven daarvan de financiële kosten te moeten dragen.

Grootvader
(wat heeft u een grote mond...........)

wimmers
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2007 18:45

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door wimmers »

Ik ben ruim 15 jaar een tevreden klant geweest van Planet Internet. Maar sinds augustus 2006 is de ellende begonnen met als resultaat dat ik ben overgestapt naar een andere provider. Velen tientallen e-mails ten spijt waarin ik vraag klant te mogen blijven, een aangetekende brief naar Amersfoort en uren misschien alles bijelkaar opgetelt dagen aan de telefoon waarvan ruim 80% in de wachtrij hebben nooit geleidt naar een antwoord waarom ze mij niet meer wilden als klant. Er is onrechtmatig geld van mijn rekening gehaald voor een dienst (Internet Plus Bellen) waar ik nooit gebruik van heb gemaakt. En juist daar is het fout gegaan. Ik had altijd internet via een aparte zakelijke lijn. Op deze lijn werkte Internet Plus Bellen niet. Dus modem netjes terug gestuurt maar nooit een bevestiging hiervan gekregen. Telefoontje hier aan gewaagd en de mondelinge bevestiging gekregen dat het Internet Plus Bellen abonnement niet geactiveerd zou worden. Waarschijnlijk heeft deze medewerker toen iets verkeerd aangevinkt want deze actie leidde ertoe dat Planet KPN opdracht heeft gegeven om de zakelijke lijn onklaar te maken voor internet en telefonie. Dus hier heb ik zelf nooit opdracht gegeven. Deze fout herstellen was niet meer mogelijk en ik moest alles zelf maar oplossen door opnieuw een abonnement aan te vragen. Ik heb altijd gezegd dat zij hune fouten moesten herstellen en hun oplossing was een inbelabonnement. Onacceptabel vond ik maar Planet wilde niet luisteren en vond dat ik niet zo moeilijk moest doen.
Ik heb velen toezeggingen gekregen dat de problemen opgelost zouden worden maar er is nog niets van gekomen. Ik heb nog steeds mijn geld niet terug en ik krijg nog steeds brieven met accepgiro's dat ik nog moet betalen voor geleverde diensten. Snapt u het dan snap ik het.
Ik zit met smart te wachten dat de overheid nu eens in gaat grijpen want het is gewoon diefstal wat ze doen.

Freek145
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:11

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door Freek145 »

Zie dit topic voor mijn frustraties

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49848

jeant
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:16

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door jeant »

Vervolg op:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49380


Dus na deze ellende verzond ik in respons op de "herinnering" meteen een aangetekende brief (en een kopie aan KPN) met een gespecifieerde 4-pagina opsplitsing van alle bedragen die door mij (teveel) zijn betaald plus kopien van de bevestiging van stopzetting van Planet, en vroeg om restitutie van de dubbel en teveel berekende bedragen.

Op deze aangetekende brief met verzoek om ontvangstbevestiging ontving ik - zoals gewoonlijk - geen reactie van Planet.

Enkele weken later kwam een telefontje van een KPN medewerker die een kopie van een van mijn klachten in handen had gekregen (deze heer gaf WEL te kennen dat KPN ook voor Planet en Planet restituties veraantwortelijk is ... heb de nummer/adres ergens), maar blijkbaar was ook hij onder de indruk dat ik nog steeds klant bij Planet was. Nadat ik hem weer vertelde sinds begin januari 2007 van Planet af te zijn, liet hij me weten dat nu alles opgelost was en ik bij deze KPN dienst restitutie kon aanvragen. Niet gedaan, daar ik nog steeds op aantwoord van Planet wachte.

Enige tijd later kwam er een kleine terugbetaling door KPN en ook was mijn verlies viel hoger, was ik blij dat de Planet misere nu beeindigd was.

Vandag, ongeveer 7 maanden later, komt een brief van Planet met een vordering van over € 218,00. "Daar een klacht in het geding was en die nu opgelost is, (???) hebben wij geen verdere inspanningen gedaan het geld te verhalen" en als ik niet betaal, werd mijn verbinding geblokkert en een incassobureau ingeschakeld.

Ik kan het ECHT niet meer geloven. Gezien all de documentatie sinds juli 2006 (een enorm dossier) zou ik ZO graag met deze zaak bij een TV programma verschijnen. Gelukkig heb ik elke brief, email en telefoongesprek (met datum en namen) gekopieerd resp. opgeschreven.

HELP, HELP, HELP ..... dit bedrijf heeft mij nu al zo veel schade, op financiele en emotionele vlak berokkend, dat ik (schlechte gezondheid) vandaag bijna een zenuwinstorting kreeg.

Zeker zal ik nu de Ombudsman benaderen. Ik heb geen zin meer verdere brieven aan Planet Internet te schrijven welke toch niet worden gelezen, nog meer telefoonkosten te maken om iemand aan de lijn te krijgen, die weer geen enkel idee van deze zaak heeft.

Het hoofdbureau zit in Antwerpen; een "klachtenafdeling" zit in Utrecht (of zat daar in de zomer van 2006), een hun "collectieafdeling" zit in Rotterdam. Yippie.

OVERHEID: DOE ER IETS AAN, ***********!

Jeanette B.

070 3938580

gientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2007 14:18

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door gientje »

Hallo,

Ook ik heb veel moeilijkheden met internet plus bellen.
Ik heb nu zelfs mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld.
Deze hebben een brief gestuurd en hier is gehoor aan gegeven.
Alleen ze hebben nog steeds niet terug betaald, ik krijg al bijna 300 euro terug van planet, ze moesten afgelopen vrijdag
betalen alleen helaas dit is nog steeds niet gebeurd.
Alleen omdat ze een reactie hebben gegeven moet ik nu nog 2 weken wachten voordat rechtsbijstand weer iets gaat doen.
Hallo ik ben al vanaf 21 April aan het wachten is dat nog niet lang genoeg. Rechtsbijstand kan je alleen inschakelen als je boven een bedrag van 225 euro zit dus mensen heb je een rechtsbijstand verzekering ga dan niet meer zelf bellen laat hun het lekker oplossen.
Dus ik heb nog even twee weken geduld en ga dan mijn verzekering maar weer eens bellen. Ik snap niet hoe planet dit allemaal kan maken het is inderdaad gewoon diefstal. Hoelang gaat dit nog door. Ik hoop inderdaad dat er eens iets aan gedaan gaat worden dit moet gewoon in de media komen. Ik laat het hier weten zodra ik mijn geld terug heb of zodra rechtsbijstand verdere stappen gaat ondernemen.

Groetjes

jeant
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:16

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door jeant »

Als je het handelsregisternummer op het briefhoofd van Planet Internet op de site van de K.v.K. in Den Haag bekijkt

http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... l/zoek.htm

kom je uit bij KPN met als hoofdvestigingadres voor beide bedrijven:

KPN B.V.
Maanplein 55 TP5/4.46
Vestigingsplaats: 2516CK 's-Gravenhage

(Dochteronderneming)
Planet Internet
Maanplein 55 TP5/4.46,
Vestigingsplaats: 2516 CK 's-Gravenhage

Het Rad van Bestuur van KPN/Planet Internet met de Namen van de hoogste KPN directoren met functiebeschrijving (schrijf maar direct aan deze heren) staat uitgebreid op:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=796442

Gezien dat er nergens op de site van Planet Internet een bezoekadres is vermeldt en beide bedrijven gewoon in hetzelfde gebouw zitten, blijkt duidelijk dat er geen enkel verschil tussen beide bedrijven bestaat.

Het geld dat duizenden van gedupeerde consumenten in zoek op oplossing van hun door Planet creerde problemen aan KPN en Planet nummers besteden, gaat dus linea recta in de zakken van KPN.

Zou je bijna tot de conclusie kunnen komen dat de onbeschrijflijke fouten expres worden gemaakt en de oplossingen zo lang mogelijk worden uitgesteld, om niet alleen van de centen (welke natuurlijk rentedragend op de KPN/Planet rekening blijven zitten), maar dus ook van al de duizenden telefoontjes te profiteren. Rekensommetje iemand?

Ik vraag me af, hoe lang deze situatie met Planet en KPN nog mag duren, voordat er een (fraude)onderzoek van de betreffende instanties komt.

Is er in heel Nederland geen enkele rechter, advocaat, journalist, geen belangenorganisatie, die langzamerhand voelt dat er een enorm luchtje aan de bedrijfspraktijken van KPN en Planet Internet zit, dat niet met een “tijdelijke overbelasting” verklaard kan worden. Mijn persoonlijke mening is dat hier veel meer aan de hand is, dan een nog nooit erder geconstateerde - bijna crimineel lijkende - bedrijfsvoering.

Verder zal het me ook niet verbazen, als er corruptie in bepaalde kringen bestaat en daarom – ondanks al de nationale negatieve aandacht – continue de andere kant uit wordt gekeken.
Alleen al hoe het bedrijf is opgezet, met afdelingen verspreid over heel Nederland en België, die zogenoemd geen contact met elkaar kunnen maken; geen correspondentieadres, etc., behalve een Postbusadresje in Amersfoort is ongezien. (Waar brieven zogenoemd niet zijn ontvangen).

Met een background in business management en een werkverleden met multinationals in verschillende landen kan ik stellen, dat de werkwijze van deze bedrijven verreweg alles gekende overschrijd.

Ach, hoe fijn voor Planet/KPN dat het volk ZO bang is hun Internetverbinding kwijt te raken, of als “wanbetaler” betitelt te worden. En zo worden meestal onjuist gevorderde bedragen gewoon aan Planet Internet overgemaakt. Besef wel, dat Planet Internet m.E. van dat weten gretig gebruik maakt.

Voor mijn part zou ik al te graag met een televisieploeg en duizenden andere gedupeerden op het hoofdkantoor van Planet Internet op Maanplein 55 in Den Haag verschijnen om aandacht tot deze bedrijven te trekken.

Advocaten, journalisten, programma makers --- please contact me! (
Mijn stipt onderhouden dossier met bewijzen van verzonden brieven, etc., liegt er niet om.

P.S. Het gaat hier om mijn persoonlike mening onder het recht van vrijheid van meningsuiting.

Contact kan worden gemaakt via: [email protected]

gientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2007 14:18

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door gientje »

Nou afgelopen vrijdag is weer mijn geld afgeschreven maar heb dit gelijk laten storneren en gelijk mijn rechtsbijstand gebeld hier kreeg ik te horen dat er dus bij hun al duizenden aanvragen zijn.

Hallo is dit nu nog normaal, :evil: maar in ieder geval hoefde ik nu geen 2 weken meer te wachten hij zou ze gaan bellen.
Nu ben ik wel heel benieuwd wat hij te horen heeft gekregen.

Hou je op de hoogte

jeant
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:16

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door jeant »

Een jaar na beeindiging relatie is het gedonder nog steeds.

Leef ik in Mafia Land of in een samenleving waar bedrijven - ook hebben ze de halve markt in zak - geacht worden gewone business praktijken te volgen?

Waarom wordt deze stelselmatige fraude en terreur niet aangekaart door de politiek?


Samenvatting van ellende met Planet Internet vanaf 12 juli 2006 t/m 31 maart 08

Van 1991 t/m begin januari 2008 was ik klant bij KPN (1 analoge telefoonlijn), vanaf 1995 t/m januari 2008 met 1 ADSL verbinding op deze analoge telefoonlijn. Van 2004 tot 3 januari 2007 was Planet Internet mijn ISP voor 1 ADSL verbinding.

Op 12 juli 2006 per telefoon omzetten van mijn ADSL verbinding in InternetPlusBellen - gratis bellen abonnement - aangevraagd!

20 juli 2006: IPB contract, kenmerk 3554144 / BBA3-2-2.00 (van 18 juli 06) arriveert met bijlage Verklaring / Machtiging voor Planet “verandering aan mijn telefoonlijn door te mogen voeren:” Contract noemt een € 10,00 duurdere, juist niet overeengekomen en gewenste abonnementsvorm, i.e. 'altijd onbeperkt bellen', (en andere onjuiste gegevens).

Op dezelfde dag onderneem ik het volgende:

a) herhaaldelijk telefonische pogingen (tevergeefs) met verschillende Planet Internet medewerkers gedurende één uur om het contract te laten corrigeren. Reacties van medewerkers o.a. “dat kan later op de website worden veranderd” [absoluut niet mogelijk]; en “gratis bellen is hetzelfde als ‘altijd onbeperkt bellen’ [onjuist]. Kortom, het was niet mogelijk een juiste en/of gecorrigeerde contract te verkrijgen;

b) zodoende verstuur ik per post een schrijven aan Planet Internet (Postbus 2529, Amersfoort) en trek de aanvraag IPB op grond van een foutieve en daarmee wettelijk ongeldige contract in; ook zeg ik mijn ADSL abonnement per afloop lopende contract, dus m.i.v. 8 november 2006 op. Verder stel ik Planet Internet in kennis dat ik geen autorisatie geef “wijzigingen aan mijn analoge telefoonlijn door te voeren” (gereed maken voor IPB) en de betreffende Verklaring niet zal ondertekenen. Ik verzoek Planet Internet om een bevestiging van deze annulering en opzegging ADSL;

c) tevens stuur ik een kopie van deze opzeggingen per e-mail aan de Servicelijn van Planet Internet ([email protected]), gebruikmakend van hun originele e-mail: RE ‘bevestiging bestelling 3554144 / EBA1-2-1/00'.

d) ter informatie gaat een kopie van de annulering IPB aan KPN Leeuwarden, het adres voor de Verklaringen. Ik maak KPN erop attent dat ik deze van Planet Internet voor KPN benodigde Verklaring (telefoonlijn gereed maken voor IPB) niet heb ondertekend. Deze verklaring bevindt zich nog steeds in mijn dossier.

28 juli 2006 - naar aanleiding van mijn e-mail van 20.7.06 aan Planet Internet, ontvang ik een geautomatiseerde e-mail "dat mijn vraag is ontvangen en zo spoedig mogelijk wordt beantwoordt"; incident nr: 060728-001677.

29 juli 2006: opnieuw een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet "wij hebben uw vraag naar aanleiding van uw factuur ontvangen" maar “op grond van de hoge toestroom van e-mail’s is antwoord binnen 7 dagen niet mogelijk".

30 juli 2006:

a) ik informeer Planet per e-mail dat ik geen factuurvraag had, en stuur opnieuw de kopie van mijn brief annulering contract IPB + opzegging ADSL van 20 juli mee; weer met het verzoek om bevestiging.

b) tevens stuur ik een kopie van deze annulering/opzegging per fax naar het Orderdesk van Planet Internet met vraag om behandeling en/of toezending aan de betreffende afdeling. Weer met het verzoek om bevestiging.

24 augustus 2006 - ik ontvang een brief van Planet Internet van 20 augustus 06 (kenmerk 3554144 / BIGA2-2-2.01) dat Planet Internet "druk bezig is mijn aansluiting voor IPB gered te maken en het installatiepakket op weg is".

25 augustus 2006 - nog voordat ik deze brief kan beantwoorden, arriveert het pakket met de Exploria box. Ik neem meteen telefonisch contact op met KPN. KPN medewerkster ziet wel een aantekening m.b.t. het probleem staan, wil de zaak naar de klachtenafdeling doorgeven, “welke dan contact met mij zal opnemen”. Ze geeft aan het pakket met de Exploria box aan KPN terug te zenden. Mevrouw verzekert dat er beslist geen verandering aan mijn bestaande analoge telefoonlijn zal komen. (Verzendbewijs is ter beschikking).

29 augustus 2006:
a) ik stuur het pakket met de Exploria box terug aan KPN met een samenvatting van de gebeurtenissen ter informatie.

b) verder stuur ik een schrijven per post aan de Klantenadministratie van Planet Internet met bijlagen van alle eerdere opzeggingen en verzoek Planet om bevestiging van de annulering aanvraag IPB + opzegging ADSL. Ik informeer Planet Internet tevens dat het pakket met de Exploria box naar KPN terug is gestuurd.

12 september - stel via Planet website vast dat IPB desondanks in mijn “pakket” is opgenomen en dus ook in de factuur zal verschijnen. Ik stuur een klacht per e-mail aan Planet Internet, Afdeling Klant(en)reacties; verder 1 brief per post aan de Klantenadministratie van Planet Internet, vergezeld met kopieën van alle eerdere annuleringsbrieven, klachten, en een “Samenvatting”. Een kopie gaat ook aan KPN (daar bekend o.a. onder klachtnr. 4267320).

ik ontvang weer een geautomatiseerde e-mail van Planet Internet (incident nr. 960912-002266) met de mededeling dat behandeling 1 maand zal duren.

28 september 2006 - mijn telefoon is plotselings buiten werking gesteld (en zal één hele maand buiten werking blijven). Neem met mobiel pre-paid toestel contact op met technische dienst KPN. Telefoon is zonder machtiging en ondanks alle correspondentie van mijn kant gereed gemaakt voor IPB en dus buiten werking gesteld. KPN medewerker neemt contact op met Klantenadministratie Planet Internet; deze vertelt hem dat “Planet Internet geen e-mail’s of brieven betreffende annulering IPB (+ opzegging ADSL) heeft ontvangen”! Opmerkelijk, gezien er toen al twee incidentnummers bestonden.

30 september 2006: ik schrijf opnieuw een brief (nu aangetekend) aan de Klantenadministratie, één verdere brief aan de klachtenafdeling (klantreacties) van Planet Internet vergezeld met de kopieen van alle eerdere verzonden brieven, en stuur ook een klacht (aangetekend) aan de klachtenafdeling van KPN. In het briefhoofd maak ik naast mijn telefoonnummer het vermerk dat deze nummer (dankzij Planet Internet) buiten werking is.

16 oktober 2006: bel Planet Internet naar aanleiding van ontvangst brief van 13.10, dhr. Glaasker, afd. klantreacties Planet Internet, Utrecht (tel. 030 – 255 84 00) daar “het niet gelukt is telefonisch contact met mij op te nemen”. Op dat moment was ik al over twee weken zonder telefoon en intussen werkte ook mijn Internet verbinding niet meer. Gedurende het gesprek werd duidelijk, dat dhr. Glaasker ondanks tal van brieven en klachten inhoudelijk absoluut niet op de hoogte was van het probleem en ik het hele verhaal mondelings moet vertellen. Mijn verzoek om schriftelijk uitleg waarom a) zonder machtiging van mijn kant, b) toezeggingen van eerder genoemde KPN medewerkster, en c) tal van (annulering)brieven en klachten, toch veranderingen aan mijn telefoonlijn zijn gemaakt, werd geweigerd.

Het behoeft geen verdere uitleg welke impact het plotselinge verbreken van mijn telefoonlijn gedurende 1 hele maand op mijn bestaan (als chronisch zieke patiënte en niet van de ‘mobiele’ generatie) had. Van de ene uur op de andere was ik zelf niet meer bereikbaar, en kon ook anderen niet meer bereiken. Kort daarna werd ook mijn Internetverbinding verbroken. Wanhopig en als ‘tegemoetkoming’ voor het zo snel mogelijk weer werkend maken van mijn telefoonlijn, kom ik met dhr. Glaasker overeen dat hij de opzegging van het ADSL abonnement mag ignoreren (ik dus verder zoals altijd, gewoon ADSL klant bij Planet zal blijven), maar dat hij wel de annulering aanvraag IPB ook administratief in orde maakt. Technisch is de telefoonlijn door KPN op 26 oktober 2006 weer voor ADSL verkeer hersteld en werkend gemaakt). In de tussentijd geeft hij me een log-in en wachtwoord om weer toegang tot het Internet te verkrijgen (kpn@direct-adsl – wachtwoord: kpn).

26 oktober 2005 – er volgen nog twee telefoontjes met dhr. Glaasker daar het herstellen van mijn telefoon niet op de afgesproken termijn gebeurde, maar uiteindelijk liet dhr. Glaasker me op deze dag weten, me de verbeurde mobiele pre-paid telefoonkosten gedurende de maand van afsluiting na indienen van een specificatie te willen vergoeden. Deze kosten heb ik Planet Internet tot heden niet in rekening gesteld omdat ik ervan uit ging dat het ellende met Planet Internet afgelopen was. Gezien de problemen en wachttijden met Planet Internet alom, hield ik rekening met een wachttijd maar had er vertrouwen in, dat het uiteindelijk in behandeling zou worden genomen.

27 december 2006 - poging (tevergeefs) telefonische contactopname met dhr. Glaasker, Planet Internet.
Uit facturatie van Planet + KPN blijkt dat ik dubbel wordt gefactureerd voor ADSL en IPB, telefoonrekeningen met kosten voor gesprekken en abonnementen ontvang, (welke nog eens zonder autorisatie plotseling per incasso van een andere rekening worden afgeschreven), en ik sinds oktober 2006 blijkbaar een nieuwe / tweede klantnummer bij Planet heb lopen, tevens voor “nummerherkenning” werd gefactureerd en mijn telefoonnummer – jarenlang geheim – in het telefoonboek staat vermeld. Mijn telefoon heeft geen functie voor nummerherkenning en deze dienst is nooit besteld.
Dhr. Glaasker is “niet bereikbaar” maar zal straks terugbellen. Belt niet.

28 december: herhaalde poging tot contactopname met Glaasker, Planet Internet, falen; is weer zogenoemd niet bereikbaar, zal straks terugbellen, maar belt niet.

29 december: Neem daarom telefonisch contact op met factuurafdeling KPN, mevrouw v.d. Laak. Mevrouw geeft te kennen dat de facturatie inderdaad van geen kant klopt. Maakt KPN klachtnr. 4446463 aan. Mevrouw constateert tal van eerdere vermerken i.v.m. met deze zaak en vindt de gebeurtenissen treurig.

29 december: Ontvang schriftelijke bevestiging van KPN dat er geen verdere (telefoon)rekeningen per incasso zullen worden afgeschreven en ik voor abonnement- en gesprekskosten (zoals altijd) een nota en acceptgiro zal ontvangen.

5 januari 2007: Mijn Internet verbinding werkt niet meer. Bel technische dienst KPN. Blijkt dat mijn Internet verbinding op 3 januari 07 onverwachts door Planet Internet is afgesloten en de relatie is beeindigd. Ik werd naar afdeling “Opzeggingen” van Planet Internet in Antwerpen doorverwezen. (Later de dag vind ik een brief van Planet Internet d.d. 3 januari 07 op de stoop “dat mijn abonnement op mijn verzoek per direct is beëindigd”. (?)
Pogingen om de situatie te ‘redden’ lopen op niets uit; medewerkers weten – zoals altijd – niets; hebben ook geen inzage in brieven en/of klachten, maar willen ook geen informatie inhalen bij Planet Internet medewerker, dhr. Glaasker, die in oktober 2006 met de afhandeling van deze zaak was belast.

Als enige oplossing raad medewerker “Eno” in Antwerpen aan toch een nieuw ADSL abonnement uit te nemen. Lijkt me nader inziens geen goede idee; ik bel meteen terug en ontvang van een andere medewerkster de toezegging dat bij deze mijn relatie met Planet Internet – in welke hoedanigheid en/of verbinding en/of abusievelijk opgemaakte tweede klantnummer ook – per 3 januari 2007 definitief is beëindigd.

Op grond van het niet kunnen ontrafelen van het facturatie probleem werd ik steeds gevraagd nog aan de lijn te blijven en na ca. 1 uur wachten werd de afdelingsleider van afd. Opzeggingen in Antwerpen, mevrouw Lisette v.d. Kamp, erbij gehaald. Constateert dat er fouten zijn gemaakt, maar is onbeschoft en arrogant. Ook deze dame geeft de toezegging dat mijn relatie met Planet Internet per 3 januari 2007 definitief is beëindigd en het net aangevraagde abonnement meteen uit het systeem wordt gehaald. Dat zou nog eens schriftelijk worden bevestigd.



Ik neem op dezelfde dag een ADSL abonnement met een andere ISP. Deze overstap werd door KPN op 8 januari 2007, zoals door de nieuwe ISP op 5 januari 2007, schriftelijk bevestigd.

10 januari 2007 – ik constateer dat mijn Internet verbinding met Planet Internet toch weer is geactiveerd. Weer bel ik met Planet/Antwerpen en krijg opnieuw afdelingleider Opzeggingen, mevrouw Lisette v.d. Kamp aan de lijn. Met “het was een foutje” werd me opnieuw verzekerd dat mijn relatie met Planet Internet definitief per 3 januari 2007 is beëindigd.

10 januari 2007 - Ontvang een onzinnige brief van Planet Internet “dat de van mij aangevraagde ADSL-aansluiting tot hun spijt op grond van technische redenen op mijn adres niet te realiseren valt”.

Constateer dat zelfs na beëindiging van de relatie nog steeds bedragen dubbel van mijn rekening worden afgeschreven. Ik laat deze terugstorten en voor Planet Internet blokkeren.

12 maart 2007 – “Herinnering” van Planet Internet voor een factuur van 20 januari 2007 ter hoogte van € 71,90; er werd met blokkering van de op 3 januari 07 beëindigde account gedreigd. Plotseling werd ook gebruik gemaakt van de in oct/nov 2006 abusievelijk opgemaakte tweede klantnummer.

18 maart 2007 – Ik stuur opnieuw een aangetekende brief van 8 pagina’s naar Planet Internet + kopieën naar KPN met een precieze opsplitsing van de (teveel) + dubbel betaalde gelden met relevante kopieën en nog eens een samenvatting van het ellende sinds medio juli 06.

22 maart 2007 – Dien per e-mail formulier een klacht in bij KPN betreffend facturatie, gezien ook de facturatie van KPN “dubbel” is.

26 maart 2007 – E-mail respons van KPN, mevrouw de Groot. “KPN is niet verantwoordelijk voor diensten van Planet Internet”.

27 maart 2007 – Stuur e-mail terug dat mijn klacht ook betrekking heeft op KPN telefoon notas (incl. nummerweergave).

27 maart 2007 – ontvang telefoontje van “Maureen”, KPN Callservice, “of ik mijn (op 3 januari door Planet Internet beeindigde) ADSL verbinding met Planet Internet wil opzeggen”? Mevrouw weet verder van niets, kan niets in het systeem opzoeken.

6 april 2007 - Ontvang een telefoontje van dhr. M. Duivensteen/KPN Antwerpen, “of de problemen met Planet Internet nog bestaan”. Verbaasd dat deze heer van KPN blijkbaar niet op de hoogte is dat het abonnement sinds 3 januari 07 is beëindigd, deel ik hem mee dat ik sinds 5 januari 2007 een nieuwe ISP heb, maar nog steeds rekeningen en dreigingen van Planet Internet ontvang. Hij raad me aan afd. Retentie, KPN, te benaderen voor de vergoeding van onkosten tijdens afsluiting sep-okt 2006 en dubbel berekende abonnementskosten.

13 april 2007 – Geautomatiseerde dreigbrief van Planet Internet vanwege “nalatigheid betalen factuur” en in kennisstelling dat op 2 april 2007 mijn account is geblokkeerd. Verder mededeling dat de relatie per 22 april 07 beëindigd wordt.
Daar ik nog op een respons op mijn brief van 18 maart 07 zat te wachten, geef ik geen antwoord op deze geautomatiseerde brief.

25 mei 2007 - Ontvang restitutie (€110,81) voor “dubbel of teveel betaalde KPN breedbanddiensten”. Ik ga ervan uit, dat de zaak nu eindelijk uitgezocht is en neem de mij verbeurde onkosten voor eigen rekening om nooit meer de naam “Planet Internet” te moeten zien of tippen.

29 oktober 2007 – Ontvang opnieuw een geautomatiseerde dreigbrief van Planet Internet met verdere dreigingen incasso en blokkering internetdiensten, daar mijn “klacht nu is afgehandeld”. Blijkt dat mijn op 3 januari 2007 door hun beeindigde account gewoon verder in rekening wordt gesteld. Inmiddels een bedrag van ca. € 218,00.

2 november 2007 – (abusievelijk gedateerd als 2 oktober) ik schrijf opnieuw een brief aan Planet Internet, Afd. Collections (de in de brief genoemde telefoonnummer van ‘Afd. Collections” in Rotterdam is telefonisch niet bereikbaar), en verwijs op mijn aangetekende brief met bijlagen van 18 maart 2007 in respons op de “eerste herinnering”, zoals op de beëindiging van de relatie per 3 januari 2007.

21 november 2007 – ontvang antwoord op deze brief van Planet Internet, Afdeling Debiteureninformatie, “dat ze geen inzage hebben in openstaande posten … en wilt u toch contact opnemen met afdeling Collections”.

14 december 2007 – ontvang geautomatiseerde brief van Planet Internet, dat per “3 december mijn internetdiensten zijn geblokkeerd … en de overeenkomst per 27 december 2007 beeindigd zal worden”.

19 december 2007 – opnieuw bel ik op eigen kosten afdeling Collections. Na het verhaal aan Mevrouw Bonte van afd. Collections uitgelegd te hebben, geeft ze (met een diepe zucht) te kennen dat er door afd. Klantenadministratie alsmaar zulke gevallen naar haar door worden gestuurd, er in feite geen administratie bestaat, en de geautomatiseerde vorderingen gewoon door zullen gaan. Verder heeft ze geen inzage of inzicht in deze zaak, en ik werd van haar doorverwezen aan de Klantenservice van Planet Internet, Antwerpen.

Via KPN Klachtenafdeling, mevrouw Hoovers, kom ik uiteindelijk bij dhr. Gervink, Planet Internet, Klantenservice terecht. Dhr. Gervink constateert verbaasd dat er inderdaad (citaat) “geen relatie met Planet Internet bestaat, en de relatie die er bestond op 3 januari 2007 is beëindigd”.
Zoals altijd “begrijpt” de medewerker van Planet Internet niet waarom ik nog steeds geautomatiseerde dreigbrieven ontvang. Dhr. Gervink is net bezig deze zaak eindelijk “af te schrijven”, toen de telefoonverbinding plotselings werd verbroken.

Ik bel meteen terug en krijg opeens KPN medewerkers in Antwerpen aan de lijn, zoals dhr. Bruin, de standvast weigert me met Planet Internet en/of dhr. Gervink te verbinden, en verder erop bestaat dat ik het hele verhaal voor de (zoveelste keer) ook aan hem uitleg. Zo gedaan, verder erop bestaat dat ik weer de afdeling Collections bel.
Ergens kwam nog een mevrouw Ustum van KPN Antwerpen ertussen. Of mevrouw Hoovers, of mevrouw Ustuum van KPN stelt voor weer maar eens een klacht aan te willen maken.
Kortom: het werd me onmogelijk gemaakt de Klantenafdeling van Planet Internet en/of dhr. Gervink te bereiken en alles duidt erop, als op er bewust een kat een muis spelletje met klanten werd gespeeld.

In het vervolg kwam begin maart 2008 nog een geautomatiseerde dreigbrief van Planet Internet, en deze is linea recta in de prullenbak geland.

27 maart 2008 – ik ontvang een aanmaning van Incassobedrijf XXX B.V., Zwolle, op grond van een vordering ter hoogte van € 361,27 van hun cliënt “KPN B.V”.

31 maart 2008 – ik stuur de samenvatting van de gebeurtenissen per brief aan Incassobureau XXX met kopieën van de schriftelijke bevestigingen van de beëindiging relatie en overstap begin januari 2007 en verzoek het Incassobedrijf me te kennen te geven welke verdere kopieën van mijn omvangrijke correspondentie aan Planet Internet en KPN gewenst zijn.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door Paullus »

Het is gewoon een ballenstal dat KPN en dochters.
Zie ook mijn verhaal "KPN besteelt moedwillig ex-klanten"

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door Beartjes »

Alle bewijzen bewaren, niks in de prullenbak gooien!
Planet laten weten dat als ze nog geld van je denken te krijgen ze dat dan maar voor de rechtbank aannemelijk moeten maken.
Denk dat dot de enige manier is om van dit gedonder af te komen.

jeant
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:16

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door jeant »

In response to Paullus:

Paullus, I had jouw verhaal gelezen voordat ik mijn vervolg heb geplaatst. Kan het gewoon niet begrijpen waarom de politiek KPN nog niet op het matje heeft geroepen en deze zaken heeft aangekaart. Wat in eerste instantie IPB 'groeiproblemen' bij Planet Internet leken, is inmiddels duidelijk iets *heel anders*.

Als je zelfs van Planet Internet medewerkers te horen krijgt dat het "een zooitje" is, als de 'Collections' afdeling van Planet te kennen geeft dat ze ziek zijn van het alsmaar doorschuiven van onjuiste vorderingen (afd. Klantenadministratie aan hun) en "dat er geen echte administratie" bestaat (na dat bleek duidelijk) dan kan je nagaan wat er aan de hand is.

Opmerkelijk is ook dat na alle distanceerpogingen en opmerkingen van KPN over een periode van 1 1/2 jaar, zoals "wij zijn KPN en kunnen u met Planet Internet problemen niet helpen", of - ter Belgie - "wij zijn KPN en kunnen u niet met Planet Internet verbinden of verder helpen" (terwijl dat 2 minuten eerder wel mogelijk was), etc., nu opeens KPN toch optreedt als client van het incassobureau Lindorff, Zwolle, om de belangen, d.w.z. onjuiste vorderingen van Planet Internet te behartigen.

Persoonlijk was ik bijna 18 jaar klant bij KPN maar heb recentelijk, op grond van hun passieve houding in deze zaak, alles opgezegd wat met KPN verband had (ADSL + telefoon).

Emro
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2008 17:19

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door Emro »

Beste Jeant,

Ben heel erg benieuwd of jij al enig resultaat of reactie heb ontvangen van Lindorff c.q. Planet/KPN. Ergens anders in dit forum heb ik al mijn wanhoop (lees: boosheid) over Planet/KPN gespuid. Jouw verhaal heeft veel raakvlakken met die van mij. Vanaf 2002 adsl-abonnement gehad bij Planet en analoge telefoon bij KPN. Totdat wij in 2006 de grote stommiteit hebben gemaakt om over te stappen naar IPB van Planet / KPN. Ruimschoots binnen de gestelde opzeggingstermijn ons 1-jarig abonnement opgezegd bij Planet. Vanaf mei 2007 ben ik al in de weer om Planet en KPN bij te brengen dat wij helemaal geen IPB of adsl meer hebben, maar internet via de kabel hebben moeten nemen. Iedere maand wordt toch een bedrag van ca. 27 euro van de rekening afgetrokken vanwege een adsl-abonnement. Tig keren over opgebeld, zowel KPN als Planet beweerden dat wij bij hun "administratief" inderdaad geen abonnement meer hebben. Toch wordt gewoon maandelijks van onze rekening geind. Ook tig keren afdeling collections gebeld, die begrijpen er ook niets meer van. Ik heb iedere keer alles terug gestorneerd op mijn rekening. En vorige week kreeg ik ook een brief van Lindorff (waar ik ook nog eens schofterig aan de telefoon werd behandeld) dat ik binnen 7 dagen 186,16 euro moet betalen. Bel mijn rechtsbijstand, krijg te horen dat zij daar gek worden van al die internetproviders-klachten en wordt mij op erg vriendelijke manier verteld dat zij een zaak onder de 275 euro niet zelf afhandelen. Ik krijg dan ook het vriendelijk advies om toch dat bedrag te betalen om zodoende verdere problemen te vermijden en moet dan een aangetekende klacht naar KPN (of PLanet??) sturen met de mededeling dat ik heb betaald maar onder protest. Krijg ik binnen 4 weken geen reactie moet ik ermee naar de Geschillencommissie. Ik heb het bedrag inmiddels aan Lindorff betaald. Toch ben ik bang dat ons verhaal hiermee niet afgelopen is, een medewerkster (een van de zoveelste die ik heb gehad) verzekerde mij na een onderzoekje dat wij echt, maar dan ook echt, helemaal afgesloten zijn door Planet. In hun administratie staat niet vermeld dat wij bij KPN een abonnment hebben, maar toch zag zij wel dat er een adsl-signaal bij ons loopt. Wij hebben inderdaad tot twee maal toe gevraagd voor adsl direct van KPN (na het opzeggen van het ipb). Maar kregen ook tot twee maal toe schriftelijk een afwijzing hiervoor omdat wij al een (niet door ons gevraagd) adsl-abonnement bij Planet zouden hebben. Echter Planet heeft ons hierover nooit in kennis gesteld. Wij hebben van Planet nooit inloggegevens, emailadressen, modem enz. ontvangen. Maar met andere woorden, volgens KPN hadden wij na ons IPB-drama wel adsl alleen wisten wij dat zelf niet, hebben daar dus ook geen gebruik van kunnen maken maar moeten daar nu wel voor hun gemaakte fouten. Riekt mijns inziens naar bedrog en anders wel naar grove nalatigheid. Nu moeten wij weer zien dat wij het adsl-signaal van onze lijn krijgen voordat wij daar weer voor moeten betalen. Iemand suggesties?

Ik zit mij eigenlijk te bedenken om een brief naar een van de Kamerleden hierover te schrijven, want al deze stress, ergernis enz. maakt mij (en ik denk nog een groot aantal meer) ontzettend kwaad en zowel lichamelijk als psychisch heb ik daar behoorlijk last van. Maar of het helpt??? Van de ene kant wil je niet toegeven aan hun spelletje om op zo'n agressieve manier klanten aan zich te binden, maar van de andere kant ben ik natuurlijk wel weer bang voor de gevolgen. Kijk maar, ik betaal toch maar weer dat bedrag aan Lindorff, zodat ik rust heb en niet bang hoef te zijn voor de consequenties bij niet-betalen.

Een "ik ben het zo zat" ex-klant van Planet

vinger
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2007 10:10

Re: Vereniging van gedupeerden Planet Internet?

Ongelezen bericht door vinger »

Beste Emro,

Ik heb ruim een jaar problemen gehad met Het Net/KPN. Zij hadden opeens mijn abonnement gewijzigd waardoor ik ipv 9,95 29,95/maand moest gaan betalen. Tig keer gebeld en gemaild met Het Net zonder enig resultaat. Ik had direct de automatische incasso stopgezet. Uiteindelijk kreeg ik ook met Lindorff te maken. Ik heb Lindorff geinformeerd over de situatie en heb bewijzen gestuurd waaruit opgemaakt kon worden dat Het Net/KPN gewoonweg fout zat.
Ik heb net een brief van Lindorff ontvangen (na meerdere dreigementen voor deurwaarders) waarin zij melden dat KPN het dossier heeft teruggevraagd. M.a.w. KPN heeft besloten te stoppen mij te bedonderen.

Advies aan alle gedupeerden van KPNen haar dochters: bewaar alle correspondentie en storneer direct de automatische incasso (heet geloof ik selectieve incasso blokkade). En vooral: zwicht niet voor de druk van Lindorff. Als jij overduidelijk kan bewijzen dat JIJ IN JE RECHT staat, slaan ze een flater bij de Kantonrechter.

Gesloten