LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verslechtering voorwaarden Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jouwe
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:27

Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door Jouwe »

Vandaag kreeg ik een mail van Ziggo, mijn abbo wordt € 1,- per maand duurder. Nou ja, dat kan, denk je dan.
Alleen dan begint het echte werk. In het kader van zogenaamde klantgerichtheid en vragen vanuit de klant (ja ja, zal best) wordt het gratis onderling bellen met Ziggo klanten AFGESCHAFT. In plaats daarvan kan je, ja ja ze zijn zeer klantgericht, een aanvullende service afnemen "Ziggo Bellen Volopaltijd" voor € 9,95 per maand!!!! Ja, want dan kan je ook naar mobiele nummers bellen. Wat een waanzin.
Biedt dan dit aanvullende abbo aan, maar haal het niet aan de andere kant driedubbel terug!

Dit zou voor mij reden zijn om mijn abbo op te zeggen, volledig, maar helaas is er geen alternatief.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er is altijd een alternatief, hoogstens moet je het pakket van eisen bijstellen.

arno75
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2014 13:18

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door arno75 »

Is het je ook opgevallen dat Bellen Volop Altijd ook gewijzigd wordt van gratis vaste nummers en internationaal bellen naar 9 cent per minuut voor internationaal bellen en gratis vast en mobiel.

Heb ze net gebeld. Had aangegeven dat ze niet kunnen aangeven dat ze aan de behoefte onbezorgd bellen naar mobiele nummers tegemoet komen en dan daar niets bieden behalve extra kosten voor onderling bellen. Het mobiel tarief blijft gewoon gelijk. Als ik een mobiel nummer moet bellen doe ik dat natuurlijk (bijna) altijd met mijn mobiel (heb daar toch een abonnement voor).

Is gewoon een verkapte prijsverhoging.

Het enige dat ze konden doen is een klacht registreren en dan hoor je wat ze van de klacht vinden. Wordt natuurlijk altijd de mededeling dat de klacht niet gegrond is. Blijkbaar moet er meer winst gemaakt worden nu ze waarschijnlijk worden overgenomen.

Hier is het alternatief glasvezel dus dat zal het wel gaan worden.

Jouwe
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:27

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door Jouwe »

GJvdZ schreef:Er is altijd een alternatief, hoogstens moet je het pakket van eisen bijstellen.
Oh ja, mijn eisen bijstellen. Een adsl lijntje nemen op een tiende van de snelheid die ik nu heb zeker?
Televisie ook via dat lijntje? Gaat hier niet werken.
Jouw antwoord slaat dus als een tang op een varken.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Het blijkt wel dat TS geen vaste gebruiker van dit medium is. Onderwerp is al uitvoerig behandeld.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=142609

Succes

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door bokkel »

Jouwe schreef: Oh ja, mijn eisen bijstellen. Een adsl lijntje nemen op een tiende van de snelheid die ik nu heb zeker?
Televisie ook via dat lijntje? Gaat hier niet werken.
Jouw antwoord slaat dus als een tang op een varken.
Je begrijpt duidelijk niet wat GJvdZ bedoelt. Geeft niet. Mensen zoals jij voelen zich altijd benadeeld en zullen nooit toe willen geven. Daarom werd je "klacht" bij Ziggo ook slechts genoteerd/uitgeprint via de shredder. Stel je niet aan.
Even nadenken wat je wil en dan gewoon een ander soort abo nemen. Is inderdaad niet hetzelfde, maar in ieder geval beter dan je overal maar aan kapot te ergeren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

arno75 schreef:Is het je ook opgevallen dat Bellen Volop Altijd ook gewijzigd wordt van gratis vaste nummers en internationaal bellen naar 9 cent per minuut voor internationaal bellen en gratis vast en mobiel.
Hoe duur was het voorheen/nu (tot 1 april) om naar buitenland te bellen ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Of vraag je af, hoeveel belde je naar t buitenland en onderling.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

"Ziggo Bellen Volopaltijd" voor € 9,95 per maand!!!! Ja, want dan kan je ook naar mobiele nummers bellen. Wat een waanzin.
Hoezo waanzin? Is bij UPC ook afgeschaft, kosten 14,00 stukje duurder dan bij Ziggo.

Brinkman88
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2014 17:14

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door Brinkman88 »

Ik vind het raar dat we een verhoging krijgen en een verkapte verhoging op het bellen. Wij krijgen niets extra's voor dit geld maar Ziggo vaart er wel bij. Ik snap wel wie die 3 miljoen op tafel gaan leggen.
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... agen.dhtml

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Wij krijgen niets extra's voor dit geld
Je bent vrij om aandeelhouder te worden :-)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Brinkman88 schreef:Ik vind het raar dat we een verhoging krijgen en een verkapte verhoging op het bellen. Wij krijgen niets extra's voor dit geld maar Ziggo vaart er wel bij. Ik snap wel wie die 3 miljoen op tafel gaan leggen.
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... agen.dhtml
Het staat volgens mij éénieder vrij om zulke afspraken te maken tijdens de sollicitatie, mits je de capaciteiten hebt om het ook waar te maken natuurlijk. En tijdens zijn korte bewind heeft Liberty Global de waarde van Ziggo ineens verdubbelt, maw ze betalen 2x zoveel voor het laatste pakket aandelen, dus hij is z'n bonus dubbel en dwars waard geweest voor de rest van de aandeelhouders. :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ach wie belt er nou nog met de vaste telefoon? Dat soort 20e eeuwse neandertaal technieken zijn ten dode opgeschreven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef:Ach wie belt er nou nog met de vaste telefoon? Dat soort 20e eeuwse neandertaal technieken zijn ten dode opgeschreven.

Ik , en met mij zoveel anderen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:Ach wie belt er nou nog met de vaste telefoon? Dat soort 20e eeuwse neandertaal technieken zijn ten dode opgeschreven.
Ook ik gebruik nog steeds een vaste telefoonaansluiting, zo neanderthaal is die techniek nog niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:
olaf79 schreef:Ach wie belt er nou nog met de vaste telefoon? Dat soort 20e eeuwse neandertaal technieken zijn ten dode opgeschreven.
Ook ik gebruik nog steeds een vaste telefoonaansluiting, zo neanderthaal is die techniek nog niet.
TS denk ik ook, anders stond de klacht hier niet.

lcm.dolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:41

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door lcm.dolle »

Ziggo past deze truc herhaaldelijk toe: wijziging (volgens hen altijd een verbetering). Vandaag ook weer brief ontvangen, dat het zenderpakket aangepast wordt maar ook o.a. Het vervallen van gratis film bij interactieve TV. Dit allemaal voor nog meer kijkplezier ["u]Zonder extra kosten[/u]". Ze denken zeker, dat de klanten zo kort van geheugen zijn, dat ze de brief van nog geen maand geleden zijn vergeten met diverse verhogingen. Maar ja, ze hebben sinds het samengaan met UPC een zeer sterke en overheersende marktpositie en dat laten ze meteen merken ook!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

lcm.dolle schreef:Ziggo past deze truc herhaaldelijk toe: wijziging (volgens hen altijd een verbetering). Vandaag ook weer brief ontvangen, dat het zenderpakket aangepast wordt maar ook o.a. Het vervallen van gratis film bij interactieve TV. Dit allemaal voor nog meer kijkplezier ["u]Zonder extra kosten[/u]". Ze denken zeker, dat de klanten zo kort van geheugen zijn, dat ze de brief van nog geen maand geleden zijn vergeten met diverse verhogingen. Maar ja, ze hebben sinds het samengaan met UPC een zeer sterke en overheersende marktpositie en dat laten ze meteen merken ook!
Ik zou vandaag nog opzeggen, de Ziggo klanten krijgen er de hele know how van UPC voor terug met alle voordelen vandien, de pakketprijs is heel markconform

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door eleven »

lcm.dolle schreef:Ziggo past deze truc herhaaldelijk toe: wijziging (volgens hen altijd een verbetering). Vandaag ook weer brief ontvangen, dat het zenderpakket aangepast wordt maar ook o.a. Het vervallen van gratis film bij interactieve TV. Dit allemaal voor nog meer kijkplezier ["u]Zonder extra kosten[/u]". Ze denken zeker, dat de klanten zo kort van geheugen zijn, dat ze de brief van nog geen maand geleden zijn vergeten met diverse verhogingen. Maar ja, ze hebben sinds het samengaan met UPC een zeer sterke en overheersende marktpositie en dat laten ze meteen merken ook!
Ook ik heb een mailtje gekregen, met deze inhoud.
Misschien heb je het al gehoord: Ziggo en UPC gaan één bedrijf vormen met dezelfde producten en diensten. En dat bedrijf blijft gewoon Ziggo heten, lekker vertrouwd. Op dit moment werken we hard aan een gezamenlijk tv-pakket. En dat ziet er goed uit. We gaan afscheid nemen van een paar zenders, maar daar komen gelukkig veel nieuwe zenders voor terug. We laten je met deze brief graag zien wat er voor je verandert.

Zelfde prijs, meer zenders
Met alle extra zenders haal je voortaan nog meer kijkplezier uit je abonnement, zonder extra kosten. We hopen dat je blij bent met bovenstaande wijziging van je abonnement. Als dat niet het geval is heb je tot 1 april 2015 de mogelijkheid kosteloos je abonnement aan te passen of op te zeggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verslechtering voorwaarden Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
lcm.dolle schreef:Ziggo past deze truc herhaaldelijk toe: wijziging (volgens hen altijd een verbetering). Vandaag ook weer brief ontvangen, dat het zenderpakket aangepast wordt maar ook o.a. Het vervallen van gratis film bij interactieve TV. Dit allemaal voor nog meer kijkplezier ["u]Zonder extra kosten[/u]". Ze denken zeker, dat de klanten zo kort van geheugen zijn, dat ze de brief van nog geen maand geleden zijn vergeten met diverse verhogingen. Maar ja, ze hebben sinds het samengaan met UPC een zeer sterke en overheersende marktpositie en dat laten ze meteen merken ook!
Ook ik heb een mailtje gekregen, met deze inhoud.
Misschien heb je het al gehoord: Ziggo en UPC gaan één bedrijf vormen met dezelfde producten en diensten. En dat bedrijf blijft gewoon Ziggo heten, lekker vertrouwd. Op dit moment werken we hard aan een gezamenlijk tv-pakket. En dat ziet er goed uit. We gaan afscheid nemen van een paar zenders, maar daar komen gelukkig veel nieuwe zenders voor terug. We laten je met deze brief graag zien wat er voor je verandert.

Zelfde prijs, meer zenders
Met alle extra zenders haal je voortaan nog meer kijkplezier uit je abonnement, zonder extra kosten. We hopen dat je blij bent met bovenstaande wijziging van je abonnement. Als dat niet het geval is heb je tot 1 april 2015 de mogelijkheid kosteloos je abonnement aan te passen of op te zeggen.
En als je dan kijkt naar een vergelijkbaar abonnement, wat qua internetsnelheden eigenlijk alleen glasvezel betekend, dan blijkt Ziggo gewoon het meest waar voor het geld te bieden. Tenminste dat was wel zo toen ik de laatste keer de boel heb vergeleken ~4 maanden geleden.

Gesloten