LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verwijderen accpunt
-
verwijderen accpunt
Sinds december ben ik geen klant meer van Online.
Mijn probleem is dat Online mijn (inlog)account niet verwijdert.
Op mijn herhaalde protesten krijg ik als reactie dat dit niet mogelijk is.
Met een beroep op de Wet op de privacy heb ik geschreven dat minimaal mijn adres, telefoonnummer en bankrekeningnummer moeten worden gewist.
Hierop krijg ik geen reactie.
Wat nu ?
Op mijn herhaalde protesten krijg ik als reactie dat dit niet mogelijk is.
Met een beroep op de Wet op de privacy heb ik geschreven dat minimaal mijn adres, telefoonnummer en bankrekeningnummer moeten worden gewist.
Hierop krijg ik geen reactie.
Wat nu ?
Re: verwijderen accpunt
Kunt nog op uw account inloggen? Zo ja, verander de gegevens. In iets niets zeggends.
Men moet uw gegevens bewaren voor de administratie.
-
Uiteraard kan ik nog wel inloggen, maar ik kan alleen mijn telefoonnummer veranderen;
mijn adres en bankrekeningnummer NIET.
Gelukkig maar. Als u nog iets tegoed hebt kunnen ze dat terugstorten. Verder moeten ze de gegevens nog even bewaren. Iets met een belastingregeltje en wetgeving voor providers. Wordt vanzelf allemaal gewist conform AWP.ceesvandenboogaart schreef:Uiteraard kan ik nog wel inloggen, maar ik kan alleen mijn telefoonnummer veranderen;
-
Interessant.
Zou u iets concreter kunnen zijn mbt datgene waar u zich op beroept?
Welk artikel in de wet op de privacy bijvoorbeeld?
Zou u iets concreter kunnen zijn mbt datgene waar u zich op beroept?
Welk artikel in de wet op de privacy bijvoorbeeld?
waarom is nu je privacy ineens in het geding? toen je klant was hadden ze deze gegevens toch ook gewoon?
het zou wat anders zijn als ze jouw gegevens openbaar zouden maken of verkopen. als dat niet het geval is dan zie ik niet wat je punt is
het zou wat anders zijn als ze jouw gegevens openbaar zouden maken of verkopen. als dat niet het geval is dan zie ik niet wat je punt is
-
Waarom is dat een probleem? Bij de meeste providers hou je tot 30 dagen na het opzeggen nog toegang tot je e-mail account, zodat je makkelijk kan overstappen.ceesvandenboogaart schreef:Sinds december ben ik geen klant meer van Online.
Dan heb je toch een antwoord?ceesvandenboogaart schreef: Op mijn herhaalde protesten krijg ik als reactie dat dit niet mogelijk is.
Er is geen Wet op de Privacy die een bedrijf/provider verplicht om je NAW, telefoonnummer en bankrekeningnummer te verwijderen na opzeggen. Een bedrijf is zelfs verplicht om deze gegevens te bewaren. In mei 2018 gaan de regels hierover wel veranderen, maar de precieze inhoudt en of providers bijvoorbeeld hier ook onder vallen is nog niet bekend. Immers heeft Online ook een verplichting om bij een eventueel inzage verzoek vanuit de overheid deze gegevens te kunnen verstrekken.ceesvandenboogaart schreef: Met een beroep op de Wet op de privacy heb ik geschreven dat minimaal mijn adres, telefoonnummer en bankrekeningnummer moeten worden gewist.
Dat Online niet reageert op je verzoek is niet netjes, maar je hebt net opgezegd dus mogelijk willen ze dit eerst door de bedrijfsjurist laten beoordelen.
-
Ik ben ook ex-online.nl-klant en heb bij ING hun rekeningnummer geblokkeerd voor automatische afschrijvingen.ceesvandenboogaart schreef:Uiteraard kan ik nog wel inloggen, maar ik kan alleen mijn telefoonnummer veranderen;
Dat doe ik bij iedereen die onprettig leverancier af is geworden.
Als ik er (per ongeluk) ooit nog terug kom staan ze dus in mijn persoonlijke "Bedrijven-BKR".
Wordt nog leuk als ze daar na zoveel jaar achterkomen.
-
De vraag is voor wie het leuk wordt als ze een terechte incasso proberen te doen.Geip Suusje schreef: bij iedereen die onprettig leverancier af is geworden.
Als ik er (per ongeluk) ooit nog terug kom staan ze dus in mijn persoonlijke "Bedrijven-BKR".
Wordt nog leuk als ze daar na zoveel jaar achterkomen.
Het is erg naïef te denken dat het een bedrijf interesseert dat 1 van de tienduizenden klanten besluit zijn rekening te blokkeren voor incasso's, dat interesseert ze geen bal.
Als jij (per ongeluk) een nieuwe overeenkomst aangaat zul je gewoon moeten betalen, ongeacht of dat bedrijf in jouw persoonlijke "Bedrijven-BKR" staat en dan zal het blokkeren van incasso's wel eens een dure grap kunnen worden.