| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vodafone komt mondelinge afspraak niet na
-
dannykievit
vodafone komt mondelinge afspraak niet na
Vorig jaar werd er bij ons in het dorp een peiling gehouden om te kijken of er 30% van de mensen glasvezel wilde,op dat moment had ik een abonnement afgesloten bij vodafone.
Een vrij nieuwe partij op glasvezelgebied op dat moment.
Een aantal maanden gingen voorbij en de aanleg zou doorgaan (hoera!).
Nu komt het probleem, ik ben zelf werkzaam in de glasvezelwereld en ook als storingsmonteur,
nu begon het mij op te vallen dat bijna 80% van de storingen bij vodafone liggen (ik werk voor de aannemende partij dus word op pad gestuurd naar storingen van alle providerfs).
Met deze informatie toch maar besloten dat ik een andere provider wil , dus een telefoontje naar vodafone gepleegd met bovenstaand verhaal en dat ik wilde opzeggen (er is bij mij thuis nog niets aangelegd en dus geen diensten afgenomen) dat was allemaal geen enkel probleem en ze begrepen het enigsinds. Ik had nog gevraagd of ze dit schriftelijk wilden bevestigen, dat was ook geen probleem.
Mooi dacht ik , en met deze informatie een abonnement bij onsbrabantnet aangevraagd.
Nu kwam ik gisteren thuis van mijn werkdag en zag een brief van vodafone in de brievenbus zitten, in de veronderstelling dat het de bevestiging van opzegging is blijkt het een brief te zijn waar simpel gezegd in staat : u heeft nog geen diensten van ons, dus u kan geen storing hebben dus het contract blijft in stand. dit staat dus haaks op wat er aan de telefoon is gezegd.
gisteren dus ook meteeen gebeld met de *proest* "klantenservice" en die hadden me eigenlijk hetzelfde te vertellen als wat er in de brief staat.
Maar nu is mijn probleem, nu heb ik dus straks 2 abonnementen (wat technisch niet mogelijk is op een glasvezelverbinding), en ik zou dus heel graag van vodafone afkomen ivm de storingen van hun, en dat onsbrabantnet een interresantere aanbieding is (financieel en technisch)
is dit mogelijk?
Een vrij nieuwe partij op glasvezelgebied op dat moment.
Een aantal maanden gingen voorbij en de aanleg zou doorgaan (hoera!).
Nu komt het probleem, ik ben zelf werkzaam in de glasvezelwereld en ook als storingsmonteur,
nu begon het mij op te vallen dat bijna 80% van de storingen bij vodafone liggen (ik werk voor de aannemende partij dus word op pad gestuurd naar storingen van alle providerfs).
Met deze informatie toch maar besloten dat ik een andere provider wil , dus een telefoontje naar vodafone gepleegd met bovenstaand verhaal en dat ik wilde opzeggen (er is bij mij thuis nog niets aangelegd en dus geen diensten afgenomen) dat was allemaal geen enkel probleem en ze begrepen het enigsinds. Ik had nog gevraagd of ze dit schriftelijk wilden bevestigen, dat was ook geen probleem.
Mooi dacht ik , en met deze informatie een abonnement bij onsbrabantnet aangevraagd.
Nu kwam ik gisteren thuis van mijn werkdag en zag een brief van vodafone in de brievenbus zitten, in de veronderstelling dat het de bevestiging van opzegging is blijkt het een brief te zijn waar simpel gezegd in staat : u heeft nog geen diensten van ons, dus u kan geen storing hebben dus het contract blijft in stand. dit staat dus haaks op wat er aan de telefoon is gezegd.
gisteren dus ook meteeen gebeld met de *proest* "klantenservice" en die hadden me eigenlijk hetzelfde te vertellen als wat er in de brief staat.
Maar nu is mijn probleem, nu heb ik dus straks 2 abonnementen (wat technisch niet mogelijk is op een glasvezelverbinding), en ik zou dus heel graag van vodafone afkomen ivm de storingen van hun, en dat onsbrabantnet een interresantere aanbieding is (financieel en technisch)
is dit mogelijk?
Re: vodafone komt mondelinge afspraak niet na
Mondelinge afspraken, bij een bedrijf zoals Vodafone of andere providers, zijn niet geldig.
Zeker weet je ook niet met welke persoon je gesproken hebt.
Misschien brengt het contact met de webcare voor jou een oplossing:
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=160216
Zeker weet je ook niet met welke persoon je gesproken hebt.
Misschien brengt het contact met de webcare voor jou een oplossing:
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=160216
Wie sluit er nu 2 abo,s af ?, eerst de ene schriftelijk opzeggen met een bevestiging ervan en daarna stap 2 zetten, een van de 2 kan de glasvezel kabel gebruiken je krijft dus geen signalen in huis

-
dannykievit
Har06 schreef:Wie sluit er nu 2 abo,s af ?, eerst de ene schriftelijk opzeggen met een bevestiging ervan en daarna stap 2 zetten, een van de 2 kan de glasvezel kabel gebruiken je krijft dus geen signalen in huis![]()
ik dus weer
maar nu serieus, 1 van de 2 providers zal dus geen diensten kunnen leveren gezien dit technisch gewoon niet kan.
Dan zou je met een of de ander een overeenkomst moet sluiten, want ieder provider wil van jou dat je het contract uitdient, of je het gebruikt of niet.dannykievit schreef:Har06 schreef:Wie sluit er nu 2 abo,s af ?, eerst de ene schriftelijk opzeggen met een bevestiging ervan en daarna stap 2 zetten, een van de 2 kan de glasvezel kabel gebruiken je krijft dus geen signalen in huis![]()
ik dus weer, ben te goed van vertrouwen om de helpdesk op het woord te geloven, en krijg nu idd dus 2 signalen, dus moeten ze bij het aansluiten even een splitterje meenemen
dan heb ik dus wel heel snel internet.
maar nu serieus, 1 van de 2 providers zal dus geen diensten kunnen leveren gezien dit technisch gewoon niet kan.
Niet de provider is hier fout maar jezelf.
Mee eens, zou er toch maar achteraan gaan , anders betaal je 2 providers, is een dure grap.Dan zou je met een of de ander een overeenkomst moet sluiten, want ieder provider wil van jou dat je het contract uitdient, of je het gebruikt of niet.
Niet de provider is hier fout maar jezelf
-
dannykievit
dat het niet slim is geweest van me was ik al achter, maar naar mijn weten is een modelinge afspraak ook een afspraak (ook wettelijk gezien alleen niet te bewijzen)nevermind schreef:Dan zou je met een of de ander een overeenkomst moet sluiten, want ieder provider wil van jou dat je het contract uitdient, of je het gebruikt of niet.dannykievit schreef:Har06 schreef:Wie sluit er nu 2 abo,s af ?, eerst de ene schriftelijk opzeggen met een bevestiging ervan en daarna stap 2 zetten, een van de 2 kan de glasvezel kabel gebruiken je krijft dus geen signalen in huis![]()
ik dus weer, ben te goed van vertrouwen om de helpdesk op het woord te geloven, en krijg nu idd dus 2 signalen, dus moeten ze bij het aansluiten even een splitterje meenemen
dan heb ik dus wel heel snel internet.
Niet de provider is hier fout maar jezelf.
ik zal nog eens proberen contact op te nemen met beide providers of er iets aan te doen is
[quote=".
maar nu serieus, 1 van de 2 providers zal dus geen diensten kunnen leveren gezien dit technisch gewoon niet kan.[/quote]
Dan zou je met een of de ander een overeenkomst moet sluiten, want ieder provider wil van jou dat je het contract uitdient, of je het gebruikt of niet.
Niet de provider is hier fout maar jezelf.[/quote]
dat het niet slim is geweest van me was ik al achter, maar naar mijn weten is een modelinge afspraak ook een afspraak (ook wettelijk gezien alleen niet te bewijzen)
ik zal nog eens proberen contact op te nemen met beide providers of er iets aan te doen is[/quote]
Wederom een topic a la foutje bedankt.
Proberen contact te leggen??, is dat zo moeilijk?, kan je nu al verzekeren dat je aan 2 abop,s vastzit

maar nu serieus, 1 van de 2 providers zal dus geen diensten kunnen leveren gezien dit technisch gewoon niet kan.[/quote]
Dan zou je met een of de ander een overeenkomst moet sluiten, want ieder provider wil van jou dat je het contract uitdient, of je het gebruikt of niet.
Niet de provider is hier fout maar jezelf.[/quote]
dat het niet slim is geweest van me was ik al achter, maar naar mijn weten is een modelinge afspraak ook een afspraak (ook wettelijk gezien alleen niet te bewijzen)
ik zal nog eens proberen contact op te nemen met beide providers of er iets aan te doen is[/quote]
Wederom een topic a la foutje bedankt.
Proberen contact te leggen??, is dat zo moeilijk?, kan je nu al verzekeren dat je aan 2 abop,s vastzit
Het is wel te bewijzen, ze nemen alles op , dus eis dat ze het bandje afluisteren.naar mijn weten is een modelinge afspraak ook een afspraak (ook wettelijk gezien alleen niet te bewijzen)
Als je er niet vanaf kan komen, vraag dan een uitgestelde termijn van een jaar, dan heb je geen dubbele kosten.
succes.
als het goed is nemen ze het gesprek inderdaad op. Maar het gaat NIET om een koop-gesprek maar om een informatief gesprek. Deze gesprekken worden opgenomen, even bewaard en soms gebruikt. Worden ze niet gebruikt, dan worden ze gewoon gewist. Hopen dus dat ze je gesprek kunnen terugvinden. Schrijf een brief/mail naar je latende provider met de vraag hoe je de gesprfekken kunt opvragen. Vaak vraagt een ISP dar een minimaal bedrag voor en illen ze ook weten wanneer je het gesprek hebt gevoerd en mogelijk willen ze ook weten waarom.
De zaak annuleren kan gewoon...kan altijd, maar dat kost moeite en zoals je weet houden de meeste Klantenservice medewerkers daar niet zo van. Overigens maak je voor iemand uit de glasvezelwereld wel heel euh.. gangbare fouten.
De zaak annuleren kan gewoon...kan altijd, maar dat kost moeite en zoals je weet houden de meeste Klantenservice medewerkers daar niet zo van. Overigens maak je voor iemand uit de glasvezelwereld wel heel euh.. gangbare fouten.