LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone komt toezeggingen niet na
Vodafone komt toezeggingen niet na
Ten eerste is er ons bij het aangaan van het contract bij Vodafone telefonisch toegezegd dat bij de aanleg van de glasvezel zij ervoor zouden zorgen dat er bij ons een kruipruimte zou worden gecreëerd om de toegang te vergemakkelijken tegen een gering bedrag. Toen het zover was, wist Reggefiber, hier niets van af en was dit niet door hen gecommuniceerd. Dit was teleurstelling nummer 1.
Ten tweede, bij het aangaan van het contract met Vodafone zouden ze de overstap met onze huidige provider, UPC, regelen. Toen het zover was, vrijdag 14 juni 2013, was er nog niets geregeld. Nadat ik twee keer met de klantenservice had gebeld werd mij verteld dat er een mail naar ons was toegestuurd waar er naar onze gegevens werd gevraag van onze huidige provider. Die mail, is nooit bij ons terecht gekomen. Het gevolg is dat wij nu twee providers moeten betalen door de slechte communicatie. Dit was teleurstelling nummer 2.
Ten derde, heb ik 4 dagen na ontvangst van de activatiebrief maar zelf contact opgenomen voor een afspraak met een monteur. Eén van de medewerkers heeft mij verwezen naar het bedrijf Guidion. Bij Guidion heb ik een afspraak gemaakt voor de installatie van 2 interactieve boxen voor vrijdag 28 juni, aangezien wij die ook bij hun hadden besteld. Eén interactieve box met harddisk voor beneden en één voor boven op zolder waar onze slaapkamer zich bevindt. Dit was ook bij het aangaan van het contract door hun toegezegd dat dit kosteloos zou gebeuren. Nadat ik de afspraak had gemaakt kreeg ik een bevestigingsmail waarin stond dat het om een basisinstallatie ging van één interactieve box. Dit was niet de afspraak. Wederom heb ik gebeld om dit recht te zetten. Het zou gaan om de installatie van twee interactieve boxen, waarvan één op zolder geplaatst zou worden op jullie kosten. De medewerkster van de klantenservice had ons toegezegd dat Vodafone deze installatie zou bekostigen en dit zou in ons dossier opgenomen worden, maar helaas.
Op de dag van de installatie kwam de monteur langs, anderhalf uur te laat. Ik heb hem er nogmaals aan herinnerd dat het hier om een installatie van twee interactieve boxen zou gaan, waarvan één op de zolder. Deze meneer vertelde me dat dit niet op zijn werkbon stond en dat alle uren die hij hiervoor maakt op ons verhaald worden. Wij hebben hem ervan overtuigd dat dit niet de afspraak was en dat Vodafone ons iets anders had toegezegd. Bij de monteur was dit niet bekend, ook nadat hij met Guidion had gebeld, dus ging de installatie van de interactieve boxen niet door. Dit was teleurstelling nummer 3.
Op dit moment zitten wij met twee interactieve boxen die niet werken, maar waar wij wel voor betalen. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Vodafone. Het liefst ga ik per direct weer terug naar mijn oude provider omdat ik daar wel van op aan kon.
Ten tweede, bij het aangaan van het contract met Vodafone zouden ze de overstap met onze huidige provider, UPC, regelen. Toen het zover was, vrijdag 14 juni 2013, was er nog niets geregeld. Nadat ik twee keer met de klantenservice had gebeld werd mij verteld dat er een mail naar ons was toegestuurd waar er naar onze gegevens werd gevraag van onze huidige provider. Die mail, is nooit bij ons terecht gekomen. Het gevolg is dat wij nu twee providers moeten betalen door de slechte communicatie. Dit was teleurstelling nummer 2.
Ten derde, heb ik 4 dagen na ontvangst van de activatiebrief maar zelf contact opgenomen voor een afspraak met een monteur. Eén van de medewerkers heeft mij verwezen naar het bedrijf Guidion. Bij Guidion heb ik een afspraak gemaakt voor de installatie van 2 interactieve boxen voor vrijdag 28 juni, aangezien wij die ook bij hun hadden besteld. Eén interactieve box met harddisk voor beneden en één voor boven op zolder waar onze slaapkamer zich bevindt. Dit was ook bij het aangaan van het contract door hun toegezegd dat dit kosteloos zou gebeuren. Nadat ik de afspraak had gemaakt kreeg ik een bevestigingsmail waarin stond dat het om een basisinstallatie ging van één interactieve box. Dit was niet de afspraak. Wederom heb ik gebeld om dit recht te zetten. Het zou gaan om de installatie van twee interactieve boxen, waarvan één op zolder geplaatst zou worden op jullie kosten. De medewerkster van de klantenservice had ons toegezegd dat Vodafone deze installatie zou bekostigen en dit zou in ons dossier opgenomen worden, maar helaas.
Op de dag van de installatie kwam de monteur langs, anderhalf uur te laat. Ik heb hem er nogmaals aan herinnerd dat het hier om een installatie van twee interactieve boxen zou gaan, waarvan één op de zolder. Deze meneer vertelde me dat dit niet op zijn werkbon stond en dat alle uren die hij hiervoor maakt op ons verhaald worden. Wij hebben hem ervan overtuigd dat dit niet de afspraak was en dat Vodafone ons iets anders had toegezegd. Bij de monteur was dit niet bekend, ook nadat hij met Guidion had gebeld, dus ging de installatie van de interactieve boxen niet door. Dit was teleurstelling nummer 3.
Op dit moment zitten wij met twee interactieve boxen die niet werken, maar waar wij wel voor betalen. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Vodafone. Het liefst ga ik per direct weer terug naar mijn oude provider omdat ik daar wel van op aan kon.
Re: Vodafone komt toezeggingen niet na
U bent zich er van bewust dat voor het creëeren van een kruipruimte ook een fundering zal moeten worden gelegd/omgelegd? Dat "geringe bedrag" heeft zomaar 5 cijfers vóór de komma.kdm schreef:Ten eerste is er ons bij het aangaan van het contract bij Vodafone telefonisch toegezegd dat bij de aanleg van de glasvezel zij ervoor zouden zorgen dat er bij ons een kruipruimte zou worden gecreëerd om de toegang te vergemakkelijken tegen een gering bedrag.
Overstapservice. Als u dat op de bevestiging hebt staan dat dat uitgevoerd zou worden dan kunt u zeer eenvoudig de kosten van UPC van Vodafone terugkrijgen. Wel zelf UPC even opzeggen dan.kdm schreef:Ten tweede, bij het aangaan van het contract met Vodafone zouden ze de overstap met onze huidige provider, UPC, regelen... Het gevolg is dat wij nu twee providers moeten betalen door de slechte communicatie...
U maakt op eigen gelegenheid een afspraak met een derde partij, lijkt me erg logisch dat u dat dan ook zelf betaalt. Wel vreemd dat er nu helemaal GEEN box is aangesloten. Er stond er toch 1 op de bon?kdm schreef:Ten derde, heb ik 4 dagen na ontvangst van de activatiebrief maar zelf contact opgenomen voor een afspraak met een monteur... Bij Guidion heb ik een afspraak gemaakt voor de installatie van 2 interactieve boxen voor vrijdag 28 juni, aangezien wij die ook bij hun hadden besteld.... dat dit niet op zijn werkbon stond en dat alle uren die hij hiervoor maakt op ons verhaald worden.. dus ging de installatie van de interactieve boxen niet door...
Maar u betaalt toch nog UPC, en het is toch nog niet opgezegd? U bent er dus nog helemaal niet weg. Doe er uw voordeel mee. Maar bovenal blijkt weer eens dat aannames niet handig zijn. Alles op papier goed regelen, dat voorkomt veel ellende achterafkdm schreef: Het liefst ga ik per direct weer terug naar mijn oude provider omdat ik daar wel van op aan kon.
En waarom zou ik meebetalen aan die installatie?kdm schreef:Het zou gaan om de installatie van twee interactieve boxen, waarvan één op zolder geplaatst zou worden op jullie kosten.
Ze gaan even voor een gering bedrag een kruipruimte voor je creëeren? Geloof je dat zelf?
Goed, je begrijpt natuurlijk wel dat jullie niet de kosten moeten betalen Slip of the finger. Bij ons is er een kruipruimte, maar de toegang moet nog geopend worden. Daarmee bedoel ik zagen in de vloer. Het was eigenlijk te mooi om waar te zijn. Ik word hier zo niet goed van. Ik wil hier van af.
Een kruipruimte zondert toegangsluik??? vreemd , een kruipluik opening van 80*80 zagen met een diamantzaag kost plm 350 Euro.kdm schreef:Goed, je begrijpt natuurlijk wel dat jullie niet de kosten moeten betalen Slip of the finger. Bij ons is er een kruipruimte, maar de toegang moet nog geopend worden. Daarmee bedoel ik zagen in de vloer. Het was eigenlijk te mooi om waar te zijn. Ik word hier zo niet goed van. Ik wil hier van af.
De handel bij Vodafone afzeggen en je realtie/contract met UPC herstellen indien dit nog mogelijk is, sterkte en let maar niet op de belerende lijntjes
Dank je Har06, maar denk je dat ik nog van het contract met Vodafone af kan komen? Ik heb nog steeds niets van ze gehoord. Geen tegenreactie op al mijn e-mails.
kdm schreef:Dank je Har06, maar denk je dat ik nog van het contract met Vodafone af kan komen? Ik heb nog steeds niets van ze gehoord. Geen tegenreactie op al mijn e-mails.
Een brief schrijven tav Dhr Douven, mails verzanden vaak
M.Martens schreef:En wie mag die aap wel niet zijn?Har06 schreef:kdm schreef:Dank je Har06, maar denk je dat ik nog van het contract met Vodafone af kan komen? Ik heb nog steeds niets van ze gehoord. Geen tegenreactie op al mijn e-mails.
Een brief schrijven tav Dhr Douven, mails verzanden vaak
Het enigste is dat je kunt ontbinden door Vodafone voor de geschillencommissie Telecom en of telecommunicatie te dagen. Of je betaald Vodafone niet en wacht op de dagvaarding.
Zou optie 1 pakken.
Dhr Douven is geen aap maar hoofd van de klachtenafdeling, kan Martens zijn foto plaatsen /
Dank jullie wel, heren (neem ik aan). Dus een aangetekende brief versturen naar Vodafone met nogmaals mijn klacht.
Ik heb net de vodafone aan de lijn gehad met de vraag hoe het met de status van de klacht staat. De medewerker van de klantenservice vertelt mij doodleuk dat de case is gesloten. Geen tegenreactie, geen oplossing, helemaal niets what so ever. Dit kan toch niet?
Naar Klacht.nl..En ook even op twitter tegen Vodafone brullen en natuurlijk op Facebook. Bij geen reaktie zit er inderdaad niets anders op dan naar de Geschillencommissie. Succes.kdm schreef:Ik heb net de vodafone aan de lijn gehad met de vraag hoe het met de status van de klacht staat. De medewerker van de klantenservice vertelt mij doodleuk dat de case is gesloten. Geen tegenreactie, geen oplossing, helemaal niets what so ever. Dit kan toch niet?
Tja, dat met die kruipruimte toegankelijk maken is te mooi om waar te zijn idd.
Maar verder kan ik me je ergenis helemaal voorstellen.
Vodafone is puur een reggefiber reseller en hebben volgens mij geen idee wat ze verkopen en wat wel en niet kan.
Zelf al me sinds ze de fiber hebben binnen gebracht al ergenis.
inmiddels 1 juli ze een brief en mail gestuurd dat de overeenkomst nietig is omdat er niet is voldaan aan de eisen uit de Colportagewet.
Dit nadat ik contact heb gehad met iemand met juridische kennis die me vertelde onder welke voorwaarden ik van ze af kan. Tja en veel van redenen waarom ik er vanaf zou kunnen voldoe ik aan.
Belangrijkste in mijn geval is oa dat ik nooit een contract getekend heb. ( is ook lastig want die heb ik nooit gehad )
Maar verder kan ik me je ergenis helemaal voorstellen.
Vodafone is puur een reggefiber reseller en hebben volgens mij geen idee wat ze verkopen en wat wel en niet kan.
Zelf al me sinds ze de fiber hebben binnen gebracht al ergenis.
inmiddels 1 juli ze een brief en mail gestuurd dat de overeenkomst nietig is omdat er niet is voldaan aan de eisen uit de Colportagewet.
Dit nadat ik contact heb gehad met iemand met juridische kennis die me vertelde onder welke voorwaarden ik van ze af kan. Tja en veel van redenen waarom ik er vanaf zou kunnen voldoe ik aan.
Belangrijkste in mijn geval is oa dat ik nooit een contract getekend heb. ( is ook lastig want die heb ik nooit gehad )