LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Beste forumbezoekers,
Tip: wees gewaarschuwd voor de verkooppraatjes van Vodafone Thuis huis-aan-huisverkopers!
Wij kregen enkele maanden geleden een hele aardige meneer van Vodafone aan de deur en het heeft ons alleen maar een hoop ellende bezorgd.
De aardige verkoper vertelde ons dat wij hier over glasvezel beschikken en dat dit vele malen sneller is dan UPC. Omdat wij al lange tijd ontevreden zijn over de internetsnelheid van UPC en Vodafone Thuis ook nog eens goedkoper zou zijn, besloten wij op het aanbod in te gaan. Wij zijn alletwee niet technisch onderlegd maar de verkoper verzekerde ons een volledig gratis montage dus: niets aan de hand.
Een vrije dag opnemen om de monteur te ontvangen, zou het enige nodige zijn. Dachten we. Maar wat bleek toen de monteur hier thuis kwam: wij hebben helemaal geen glasvezel! Toen ik hem vertelde dat de verkoper wel degelijk zei dat wij glasvezel hebben, zei hij: "ja aan de straat. Maar daarvoor moet er eerst een ander bedrijf gebeld worden om de glasvezel door te trekken naar uw woning."
Een vrije dag voor niets dus. En ook nog twee extra dagen die nodig zijn om de glasvezel door te trekken naar huis en om de monteur opnieuw te laten komen voor de montage.
Maar dat is nog niet het ergste: de monteur nam een kijkje in de woning en vertelde ook doodleuk dat wij helemaal niets aan glasvezel hebben! Tenminste, het bedrijf dat de glasvezel doortrekt, plaatst de glasvezel standaard in de meterkast, die is bij ons buiten de woning en daar is geen stroom! "Dus daar heeft u dan nog steeds niets aan", aldus de monteur. Hij adviseerde ons Vodafone te bellen om te kijken naar een oplossing.
Nou, je raadt het al, daar worden we al weken van het kastje naar de muur gestuurd en is de eindconclusie: helaas, u heeft niets aan ons glasvezelabonnement maar dat is geen reden om het contract dat wij u hebben aangesmeerd, te ontbinden.
Inmiddels hebben wij gerechtelijke stappen ondernomen, maar aan de kant van Vodafone blijft het ijzig stil. Het is een gebed zonder end dat ons al veel vrije uren, telefoontjes, mailtjes en vooral frustratie heeft gekost. In het licht van al deze Vodafone ellende is het reeds opgezegde UPC abonnement ineens zo slecht nog niet..
Nogmaals: wees gewaarschuwd!
Tip: wees gewaarschuwd voor de verkooppraatjes van Vodafone Thuis huis-aan-huisverkopers!
Wij kregen enkele maanden geleden een hele aardige meneer van Vodafone aan de deur en het heeft ons alleen maar een hoop ellende bezorgd.
De aardige verkoper vertelde ons dat wij hier over glasvezel beschikken en dat dit vele malen sneller is dan UPC. Omdat wij al lange tijd ontevreden zijn over de internetsnelheid van UPC en Vodafone Thuis ook nog eens goedkoper zou zijn, besloten wij op het aanbod in te gaan. Wij zijn alletwee niet technisch onderlegd maar de verkoper verzekerde ons een volledig gratis montage dus: niets aan de hand.
Een vrije dag opnemen om de monteur te ontvangen, zou het enige nodige zijn. Dachten we. Maar wat bleek toen de monteur hier thuis kwam: wij hebben helemaal geen glasvezel! Toen ik hem vertelde dat de verkoper wel degelijk zei dat wij glasvezel hebben, zei hij: "ja aan de straat. Maar daarvoor moet er eerst een ander bedrijf gebeld worden om de glasvezel door te trekken naar uw woning."
Een vrije dag voor niets dus. En ook nog twee extra dagen die nodig zijn om de glasvezel door te trekken naar huis en om de monteur opnieuw te laten komen voor de montage.
Maar dat is nog niet het ergste: de monteur nam een kijkje in de woning en vertelde ook doodleuk dat wij helemaal niets aan glasvezel hebben! Tenminste, het bedrijf dat de glasvezel doortrekt, plaatst de glasvezel standaard in de meterkast, die is bij ons buiten de woning en daar is geen stroom! "Dus daar heeft u dan nog steeds niets aan", aldus de monteur. Hij adviseerde ons Vodafone te bellen om te kijken naar een oplossing.
Nou, je raadt het al, daar worden we al weken van het kastje naar de muur gestuurd en is de eindconclusie: helaas, u heeft niets aan ons glasvezelabonnement maar dat is geen reden om het contract dat wij u hebben aangesmeerd, te ontbinden.
Inmiddels hebben wij gerechtelijke stappen ondernomen, maar aan de kant van Vodafone blijft het ijzig stil. Het is een gebed zonder end dat ons al veel vrije uren, telefoontjes, mailtjes en vooral frustratie heeft gekost. In het licht van al deze Vodafone ellende is het reeds opgezegde UPC abonnement ineens zo slecht nog niet..
Nogmaals: wees gewaarschuwd!
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Dat is knap. Dus tussen de water- gas en elektriciteit-verbruiksmeter heeft u daar geen euh..elektra? Aftakking is zo gemaakt, wandcontactdoos eropen tadaaaaa. Vanuit daar TCP-kabeltje naar de plek waar je em wil hebben.....Tenminste, het bedrijf dat de glasvezel doortrekt, plaatst de glasvezel standaard in de meterkast, die is bij ons buiten de woning en daar is geen stroom! ...
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Eeuh, ik zou eerder eens bedenken waarom je in hemelsnaam een glasvezel abonnement af sluit, als je er geen aansluiting voor in huis hebt. Ik bedoel, het aanleggen moet je vrij voor nemen zoals je inmiddels weet, en zo'n kastje aan de muur of in de meterkast valt ook wel op, die is (hier tenminste) een paar keer groter als die van Ziggo en KPN. Dat zou je dus bij moeten zijn gebleven als dat gebeurd was. En zelfs de grootste digibeet weet dat glasvezel iets anders is als TV of telefoon, en kan zichzelf afvragen, "hmm, heb ik ergens een kastje in huis waar ik niet van weet waar het voor is.. oh nee, nou dan zal ik nog wel geen glasvezel in huis hebben".Jaimy-M schreef:Beste forumbezoekers,
Tip: wees gewaarschuwd voor de verkooppraatjes van Vodafone Thuis huis-aan-huisverkopers!
Wij kregen enkele maanden geleden een hele aardige meneer van Vodafone aan de deur en het heeft ons alleen maar een hoop ellende bezorgd.
De aardige verkoper vertelde ons dat wij hier over glasvezel beschikken en dat dit vele malen sneller is dan UPC. Omdat wij al lange tijd ontevreden zijn over de internetsnelheid van UPC en Vodafone Thuis ook nog eens goedkoper zou zijn, besloten wij op het aanbod in te gaan. Wij zijn alletwee niet technisch onderlegd maar de verkoper verzekerde ons een volledig gratis montage dus: niets aan de hand.
Een vrije dag opnemen om de monteur te ontvangen, zou het enige nodige zijn. Dachten we. Maar wat bleek toen de monteur hier thuis kwam: wij hebben helemaal geen glasvezel! Toen ik hem vertelde dat de verkoper wel degelijk zei dat wij glasvezel hebben, zei hij: "ja aan de straat. Maar daarvoor moet er eerst een ander bedrijf gebeld worden om de glasvezel door te trekken naar uw woning."
Een vrije dag voor niets dus. En ook nog twee extra dagen die nodig zijn om de glasvezel door te trekken naar huis en om de monteur opnieuw te laten komen voor de montage.
Maar dat is nog niet het ergste: de monteur nam een kijkje in de woning en vertelde ook doodleuk dat wij helemaal niets aan glasvezel hebben! Tenminste, het bedrijf dat de glasvezel doortrekt, plaatst de glasvezel standaard in de meterkast, die is bij ons buiten de woning en daar is geen stroom! "Dus daar heeft u dan nog steeds niets aan", aldus de monteur. Hij adviseerde ons Vodafone te bellen om te kijken naar een oplossing.
Nou, je raadt het al, daar worden we al weken van het kastje naar de muur gestuurd en is de eindconclusie: helaas, u heeft niets aan ons glasvezelabonnement maar dat is geen reden om het contract dat wij u hebben aangesmeerd, te ontbinden.
Inmiddels hebben wij gerechtelijke stappen ondernomen, maar aan de kant van Vodafone blijft het ijzig stil. Het is een gebed zonder end dat ons al veel vrije uren, telefoontjes, mailtjes en vooral frustratie heeft gekost. In het licht van al deze Vodafone ellende is het reeds opgezegde UPC abonnement ineens zo slecht nog niet..
Nogmaals: wees gewaarschuwd!
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Hier hebben ze ook glasvezel aangelegd, eerst tot de tuin en toen nog naar binnen in de meterkast!
Verkoper aan de deur (nooit sluit ik meer iets af aan de deur)
Ontzettend aardig....ja weet nu waarom wilt zoveel abonnementen verkopen maar zegt er niet bij dat je dan geen kabel tv meer kunt kijken!!! Heb 3 kinderen die dan zijn uitgekeken op hun kamer!
Ik kwam hier pas na 4 maanden achter toen de monteur belde voor afspraak te maken voor aansluiting op ons adres....Mevrouw ik wil u er wel op attenderen dat u geen tv meer via de kabel kunt kijken!
Ik zeo ohhh dat heeft de verkoper niet gemeld dus heb ik alles afgeblazen. Voel me zwaar bedondert en zie af van vodafoon glasvezel.
Ik gebeld met vodafoon en daar zeiden ze dat klopt maaaaaaarrrrr u heeft getekend dus krijgt u een rekening van € 390,00
En dreigde deze klantenservice met een incassobureau........Goed zei ik laat maar komen en het liefst een rechtzaak zodat ik kan aantonen (en dat kan ik staat niets van in het contract) bij de rechter dat ik ben misleid in zijn verkoop praatjes!
Dit was allemaal in juli 2014 heb verder niets meer vernomen van Vodafoon....ben benieuwd wanneer ik weer wat hoor!
Verkoper aan de deur (nooit sluit ik meer iets af aan de deur)
Ontzettend aardig....ja weet nu waarom wilt zoveel abonnementen verkopen maar zegt er niet bij dat je dan geen kabel tv meer kunt kijken!!! Heb 3 kinderen die dan zijn uitgekeken op hun kamer!
Ik kwam hier pas na 4 maanden achter toen de monteur belde voor afspraak te maken voor aansluiting op ons adres....Mevrouw ik wil u er wel op attenderen dat u geen tv meer via de kabel kunt kijken!
Ik zeo ohhh dat heeft de verkoper niet gemeld dus heb ik alles afgeblazen. Voel me zwaar bedondert en zie af van vodafoon glasvezel.
Ik gebeld met vodafoon en daar zeiden ze dat klopt maaaaaaarrrrr u heeft getekend dus krijgt u een rekening van € 390,00
En dreigde deze klantenservice met een incassobureau........Goed zei ik laat maar komen en het liefst een rechtzaak zodat ik kan aantonen (en dat kan ik staat niets van in het contract) bij de rechter dat ik ben misleid in zijn verkoop praatjes!
Dit was allemaal in juli 2014 heb verder niets meer vernomen van Vodafoon....ben benieuwd wanneer ik weer wat hoor!
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
De verkoper garandeerde dat het al in de WONING lag. Dat is dus niet in de meterkast in de gemeenschappelijke ruimte. Toen wij vroegen of het zoals UPC binnen komt was dit een volmondige JA!
Als het de meterkast kan zijn dan ligt je daar toch mensen over voor? En dan schets je niet een onjuiste situatie en beweer je dat het al in de woning ligt. En nee niet in elke meterkast bevindt zich een elektriciteitsaansluiting. Dat de elektriciteit daar binnen komt impliceert dat nog niet. Dat betekent dat er een aansluiting op onze kosten aangelegd moet worden. Het leggen van een verlengsnoer werkt ook niet, aangezien je daarvoor door het beton moet. Ook de monteur van guidion gaf aan dat glasvezel in de meterkast nutteloos zou zijn. En laat dat nou net geen leek zijn. Ook gaf hij aan bekend te zijn met de onjuiste voorlichtingspraktijken van Vodafone. Hij heeft zelfs de gegevens van de verkoper aan Vodafone doorgegeven. Maar Vodafone doet er desgevraagd niets mee.
De volledig gratis en gemakkelijke installatie montage ontgaat mij dan ook. Dit is overigens niet alleen gezegd maar ook nog eens op papier gezet door de verkoper. Toen ik nadat alles escaleerde hem probeerde te bellen en hem later appte, hij had immers zijn nummer als eerste aanspreekpunt voor problemen afgegeven, ging mijn nummer doodleuk op de blok.
Het wringt bij mij en het punt is dat Vodafone mensen pertinent onjuist voorlicht. Als ons was verteld wat de feitelijke situatie was, dan was ik wel bij UPC gebleven. Er lag geen glasvezel, het lag zeker niet in de woning. Ook kost dit twee vrije dagen, mij iets teveel gedoe voor iets wat 'makkelijk' aangesloten zou moeten worden. Hetzelfde geldt voor de gratis installatie en het feit dat het in de meterkast ligt. Door de onjuiste voorlichting en het dwalen van Vodafone zijn dit inmiddels drie vrije dagen. Als je graag dingen aan de deur wil slijten, dan moet je mensen juist voorlichten. Niet mensen onjuistheden voorhouden.Vodafone heeft bovendien te gelden als een deskundige partij.
Wij hebben Vodafone een simpele keus voorgehouden; ontbinden/vernietigen van de overeenkomst wegens onjuiste voorlichting of alsnog alles gratis IN DE WONING aanleggen. Beide waren ze niet akkoord mee, ze houden ons aan het contract terwijl ze zelf hun afspraken niet nakomen. Misleiding en bedrog noem ik dat. Het ironische was dat de klantenservice erkende dat wij onjuist waren voorgelicht ten tijde van de verkoop. Maar een van onze oplossingen was niet akkoord. Dat is toch de omgedraaide wereld? We moesten ze maar in gebreke stellen, ook al wilde ze hier evenmin geen adres voor verstrekken.
Kortom, Vodafone doet waar ze zelf zin in heeft en komt afspraken absoluut niet na, noch geeft zij rekenschap van haar verantwoordelijkheden.
Als het de meterkast kan zijn dan ligt je daar toch mensen over voor? En dan schets je niet een onjuiste situatie en beweer je dat het al in de woning ligt. En nee niet in elke meterkast bevindt zich een elektriciteitsaansluiting. Dat de elektriciteit daar binnen komt impliceert dat nog niet. Dat betekent dat er een aansluiting op onze kosten aangelegd moet worden. Het leggen van een verlengsnoer werkt ook niet, aangezien je daarvoor door het beton moet. Ook de monteur van guidion gaf aan dat glasvezel in de meterkast nutteloos zou zijn. En laat dat nou net geen leek zijn. Ook gaf hij aan bekend te zijn met de onjuiste voorlichtingspraktijken van Vodafone. Hij heeft zelfs de gegevens van de verkoper aan Vodafone doorgegeven. Maar Vodafone doet er desgevraagd niets mee.
De volledig gratis en gemakkelijke installatie montage ontgaat mij dan ook. Dit is overigens niet alleen gezegd maar ook nog eens op papier gezet door de verkoper. Toen ik nadat alles escaleerde hem probeerde te bellen en hem later appte, hij had immers zijn nummer als eerste aanspreekpunt voor problemen afgegeven, ging mijn nummer doodleuk op de blok.
Het wringt bij mij en het punt is dat Vodafone mensen pertinent onjuist voorlicht. Als ons was verteld wat de feitelijke situatie was, dan was ik wel bij UPC gebleven. Er lag geen glasvezel, het lag zeker niet in de woning. Ook kost dit twee vrije dagen, mij iets teveel gedoe voor iets wat 'makkelijk' aangesloten zou moeten worden. Hetzelfde geldt voor de gratis installatie en het feit dat het in de meterkast ligt. Door de onjuiste voorlichting en het dwalen van Vodafone zijn dit inmiddels drie vrije dagen. Als je graag dingen aan de deur wil slijten, dan moet je mensen juist voorlichten. Niet mensen onjuistheden voorhouden.Vodafone heeft bovendien te gelden als een deskundige partij.
Wij hebben Vodafone een simpele keus voorgehouden; ontbinden/vernietigen van de overeenkomst wegens onjuiste voorlichting of alsnog alles gratis IN DE WONING aanleggen. Beide waren ze niet akkoord mee, ze houden ons aan het contract terwijl ze zelf hun afspraken niet nakomen. Misleiding en bedrog noem ik dat. Het ironische was dat de klantenservice erkende dat wij onjuist waren voorgelicht ten tijde van de verkoop. Maar een van onze oplossingen was niet akkoord. Dat is toch de omgedraaide wereld? We moesten ze maar in gebreke stellen, ook al wilde ze hier evenmin geen adres voor verstrekken.
Kortom, Vodafone doet waar ze zelf zin in heeft en komt afspraken absoluut niet na, noch geeft zij rekenschap van haar verantwoordelijkheden.
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... komst.html en dan onder het kopje Verplichtingen bij een koopovereenkomst. De rechter kan Vodafone nog wel eens gelijk geven en staat u buiten met nog meer kosten.MichielFRL schreef:Zita1 schreef:En dreigde deze klantenservice met een incassobureau........Goed zei ik laat maar komen en het liefst een rechtzaak zodat ik kan aantonen (en dat kan ik staat niets van in het contract) bij de rechter dat ik ben misleid in zijn verkoop praatjes!
Dit was allemaal in juli 2014 heb verder niets meer vernomen van Vodafoon....ben benieuwd wanneer ik weer wat hoor!
Het door Vodafone gebruikte IPTV is niet iets bijzonders, vele andere aanbieders gebruiken het ook en u had dus kunnen weten, dan wel kunnen uitzoeken, dat de coax kabel vervangen dient te worden door UTP kabel.[/quote
Hij heeft het daar helemaal niet over gehad!
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Als je wordt voorgelicht door Vodafone dat het net als UPC binnenkomt, wat bij ons in de woning is, en met een zelfde soort kastje makkelijk door een monteur wordt aangesloten, moet je daar vanuit kunnen gaan vind ik.sjohie schreef:[
Eeuh, ik zou eerder eens bedenken waarom je in hemelsnaam een glasvezel abonnement af sluit, als je er geen aansluiting voor in huis hebt. Ik bedoel, het aanleggen moet je vrij voor nemen zoals je inmiddels weet, en zo'n kastje aan de muur of in de meterkast valt ook wel op, die is (hier tenminste) een paar keer groter als die van Ziggo en KPN. Dat zou je dus bij moeten zijn gebleven als dat gebeurd was. En zelfs de grootste digibeet weet dat glasvezel iets anders is als TV of telefoon, en kan zichzelf afvragen, "hmm, heb ik ergens een kastje in huis waar ik niet van weet waar het voor is.. oh nee, nou dan zal ik nog wel geen glasvezel in huis hebben".
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Ja heel zeker. Bij ons komt UPC binnen in de slaapkamer van het appartement. Juist vanwege deze ongebruikelijke plek heb ik uitdrukkelijk aan de verkoper gevraagd of dit een probleem is en of de glasvezel op dezelfde plek zal binnenkomen. Zijn antwoord: geen probleem, wordt ook daar aangesloten.MichielFRL schreef:
Weet je zeker dat UPC niet in de meterkast binnenkomt?
Sinds NEN2768 in het bouwbesluit staat (ik dacht sinds begin jaren 1990) komen alle voorzieningen binnen in de meterkast. Daar wordt door de betreffende aanbieder het AOP geplaatst.
Reeds eerder werd er door vele aanbieders het AOP in de meterkast geplaatst, vanaf daar houdt hun aansprakelijkheid op en is de pandeigenaar verantwoordelijk voor de bekabeling/gasleiding/waterleiding.
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Dan kun je het beste, wanneer de aannemer langs komt, aangeven dat ze het gewoon langs de 'groene kabel' van UPC doortrekken zodat die kabel ook in deze slaapkamer uitkomt.
Het is geen verplichting om dit aansluitpunt in de meterkast te krijgen, ze gaan gewoon naar een makkelijke plek.
Als volgens Guidion een aansluiting technisch onmogelijk is dan kun je aan hem vragen of hij hier foto's van wil maken en dit naar Vodafone wil doorsturen.
Dan zijn ze vaak makkelijker met het alsnog ontbinden van het contract.
Maar probeer toch eerst met Reggefiber af te spreken om die kabel in de slaapkamer te krijgen.
Het is geen verplichting om dit aansluitpunt in de meterkast te krijgen, ze gaan gewoon naar een makkelijke plek.
Als volgens Guidion een aansluiting technisch onmogelijk is dan kun je aan hem vragen of hij hier foto's van wil maken en dit naar Vodafone wil doorsturen.
Dan zijn ze vaak makkelijker met het alsnog ontbinden van het contract.
Maar probeer toch eerst met Reggefiber af te spreken om die kabel in de slaapkamer te krijgen.
Re: Vodafone Thuis verkoopt onbruikbaar glasvezel-abonnement
Waar een wil is, is kabel aanleggen geen probleem.Kangodo schreef:Dan kun je het beste, wanneer de aannemer langs komt, aangeven dat ze het gewoon langs de 'groene kabel' van UPC doortrekken zodat die kabel ook in deze slaapkamer uitkomt.
Het is geen verplichting om dit aansluitpunt in de meterkast te krijgen, ze gaan gewoon naar een makkelijke plek.
Als volgens Guidion een aansluiting technisch onmogelijk is dan kun je aan hem vragen of hij hier foto's van wil maken en dit naar Vodafone wil doorsturen.
Dan zijn ze vaak makkelijker met het alsnog ontbinden van het contract.
Maar probeer toch eerst met Reggefiber af te spreken om die kabel in de slaapkamer te krijgen.