In januari 2011 sloot ik een jaar contract af bij Online. Ik kreeg alles prima opgestuurd en alles wat ik had besteld werkte prima. Automatische afschrijvingen; ook geen problemen mee gehad.
In januari 2012 ging ik verhuizen. Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen begon de ellende!
Ik heb contact gehad met online en hen medegedeeld dat ik per 26-02-2012 elders ging wonen en graag alles opgezet wilde hebben naar dat adres. Mijn contract was verlopen zo meldde Online, dus ik kon een nieuw contract afsluiten, prima. Echter een aantal weken later, toen ik de sleutels kreeg en alles om wilde zetten had ik geen internet noch telefonie. Ik heb toen contact gehad met Online. Mijn "bestelling" kon niet geleverd worden op mijn nieuwe adres. Ze wilden nog wel voor mij uitzoeken of er een alternatief was. Ze zouden mij binnen 2 dagen terug bellen. Ondertussen werd er nog wel automatisch geincasseerd, terwijl het contract verlopen was en zij mij geen nieuw contract konden bieden. Ik betaalde dus voor een dienst die ik helemaal niet had. Uiteraard belde Online niet terug. Ik heb hun teruggebeld dat ik naar Ziggo ging overstappen. Ziggo is de enige internet aanbieder in dit dorp. Dit informatie had ik inmiddels al elders ingewonnen. Online werd dus sowieso niets. Online vond het prima. Of ik nog wel even een uittreksel van het GBA op wilde sturen en een brief dat ik mijn contract beeindigde. Op mijn vraag over welk contract ze het hadden kon niemand mij antwoord geven. Bijna iedere week met online aan de telefoon gehangen. Ik heb 2x het uittreksel met begeleidende klachtenbrief opgestuurd, beide keren zijn ze niet aangekomen, aldus Online. Inmiddels ook al diverse rekeningen liggen omdat ik de automatische incasso's heb gestorneerd. Rekeningen varierend van 89 euro tot 234 euro. Geen idee hoe ze aan die bedragen komen. Deze week ontving een brief van een incasso bureau. Ik heb een bedrag openstaan van 61 euro. Vorige week wederom een brief gemaild naar Online. Alle keren dat ik belde zeiden ze begrip te hebben voor mijn situatie, betreurden ze dat er elke keer fout op fout was gemaakt, maar aan het einde van de rit deden ze niets om ook maar iets aan het probleem te doen.
Ik heb geen idee hoe dit gaat aflopen. Inmiddels is het eind juni en speelt dit dus al 5 maanden. Ik vraag me af of dit allemaal kan. De pest van het verhaal is dat je vecht tegen de bierkaai.
Ik ben heel benieuwd hoe dit eindigd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vooral niet met online in zee
-
Re: Vooral niet met online in zee
Dit bewijst maar weer dat je naar bedrijven alles aangetekend moet versturen.Ik heb 2x het uittreksel met begeleidende klachtenbrief opgestuurd, beide keren zijn ze niet aangekomen, aldus Online.
Dien een geschil in bij de www.sgc.nl tegen Online. Dat is de snelste manier om hier van af te komen. Geloof me.