LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorwaarden UPC + Opzeggen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
dobster
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2006 13:08

Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door dobster »

Hoi,

Ergens in april 2007 heb ik upc gebeld om te informeren over mijn opzegtermijn van UPC (ik heb een pakket telefonie + chello eXtreme) per 11 april 2006. Die medewerker vertelde me dat ik nog onder de oude voorwaarden viel en dus per maand kon opzeggen. Nix aan het handje dacht ik dus!

Mooi niet. Vandaag wilde ik opzeggen per 1 december 2007 en die medewerker vertelde mij dat ik onder de nieuwe voorwaarden val en dat mijn contract met een jaar verlengd is. Ik zit er dus nog tot 11 april 2007 aan vast.

Nu lees ik op de website van UPC dat de nieuwe voorwaarden geldig zijn vanaf 17 juli 2006
http://www.upc.nl/voorwaarden/ Mijn contract is voor die tijd ingegaan en zou dus hebben getekend voor de oude voorwaarden.

Ik voel me nu wel gen**id omdat ik volgens UPC niet kan terugvallen op die oude voorwaarden én omdat die ene medewerker (volgens de helpdesk iemand die niet op de opzegafdeling werkt) mij verkeerd heeft voorgelicht. Ik kreeg daarvoor wel een excuus maar daar koop ik nu niets voor!

Ik vind dit écht ronduit beroerd. Ik zit al een half jaar te wachten op glasvezel en nu kan ik eindelijk overstappen, zit ik toch nog steeds vast.

Wat kan ik hier aan doen of wie heeft hier meer informatie over?

VijayS
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2007 12:12

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door VijayS »

Ik kan je werkelijk 1 ding vertellen over UPC, en dat zelfs in 1 woord, namelijk: WAARDELOOS!!!

Toen mij beloofd werd dat ik per maand na 1 jaar vast gezeten te hebben aan hun contract kon opzeggen, dacht ik wel andere producten van hen te kunnen gebruiken door een aanbieding van hen.

Toen begon de trammelant. Éénerzijds ben ik blij dat het zo verlopen is maar anderzijds is het zo'n rompslomp om niets. Omdat niets dreigde te werken aangezien UPC hoogstwaarschijnlijk hun eigen lijnen ook heeft aangebracht belde ik maar voor een zoveelste keer met de klantenservice waar ik wederom minstens 15 minuten aan het lijntje werd gehouden. Deze stelde voor alles uit het systeem te halen van mijn prive gegevens en het overnieuw aan te vragen bij een UPC Shop.

Ik ging akkoord en weer zat ik bijna vast aan een jaarcontract. Ben hier niet mee akkoord gegaan uiteraard. Na een hoop stampij kwam de filiaalmanager die ook geen oplossingen kon aandragen. (Tja wat wil je, allemaal LBO'ers)

Doordat er geen handtekening door mij geplaatst was kon ik werkelijk alles opzeggen. Ben 1 deur verder ingestapt bij KPN Digitenne en heb een andere internetprovider. De aansluiting liet even op zich wachten maar nadat de eerst brief (na ca. 8 dagen) op de deurmat vielging het in een rap-tempo. Ik had beeld van Digitenne binnen 2 uren, en internet binnen 14 dagen en zelfs een gratis telefoonlijn binnen 4 dagen nadat de internetlijn aangesloten was.

Dus nu ben ik eindelijk af van een bedrijf wat niet bereid is de klachten op te willen lossen van hun eigen klanten.

Vele mensen kan ik adviseren om over te stappen naar KPN Digitenne zodat je nooit meer zult zitten met ellende van UPC.

Succes

Gasssst

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Gasssst »

Wat kan ik hier aan doen of wie heeft hier meer informatie over?
Uw overeenkomst heeft betrekking op de inhoud van de algemene voorwaarden waar u voor getekend heeft. Dit zijn dus de voorwaarden zoals die geldig waren op het moment dat u de overeenkomst bent aangegaan.
Wijzigingen in de voorwaarden ná de datum van overeenkomst kunnen weliswaar bindend worden verklaard, maar hiervan moet de gebruiker van de voorwaarden (UPC) de andere partij op de hoogte stellen. U bent niet verplicht hiermee accoord te gaan. In dat geval kunt u de overeenkomst ontbinden of onder de oude voorwaarden door laten lopen. In beide gevallen kunt u dus van het contract af.

De exacte versie van de algemene voorwaarden, geldig op de datum van overeenkomst, kunt u (tegen betaling) bij de Kamer van Koophandel opvragen.

U kunt het best langs een rechtswinkel gaan om u tegen geringe kosten te laten helpen met het schrijven van een opzeggingsbrief onder verwijzing van de relevante wetsartikelen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door agro »

Zie onderstaande link voor wat je kan doen:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=55031

Geldt zeker als je onder de oude voorwaarden valt en een opzegtermijn van 1 maand van toepassing is.

suc6 toegewenst.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Henri42 »

algemene voorwaarden gelden voor beide partijen, opzeggen bij UPC is redelijk eenvoudig.:)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door agro »

opzeggen bij UPC is redelijk eenvoudig
Dit soort waanideeën kunnen inderdaad bij je opkomen als je met je kop tegen de upc antennemast bent geknald. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agro ons net lid blijft schelden en onzin uitkramen Man enyoy your live :?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door agro »

Agro ons net lid
Ons net verkrijgbaar in Nuenen en een gedeelte van Eindhoven, volgens de HofNar (alias henri, laurent, lau10 en har) van upc woon ik in Duizel. rara
Over onzin gesproken henri!!!!!
Het enige wat bij de firma list en bedrog eenvoudig is, is het aanmelden, daarna laten ze je in de s h i t zakken.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agro, zoals jij reageert zit je altijd in de ****, een nors persoon welke door UPC uitgesloten is vanwege !!!!!! Man enjoy your live

de ervaring staaft mijn stelling":

bij naleving van het contract met voorwaarden kun je eenvoudig opzeggen, uiteraard moet de klant wel de afgesproken spelregels nakomen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Ron58 »

uiteraard moet de klant wel de afgesproken spelregels nakomen.
Een afspraak is een overeenkomst waar beiden het mee eens zijn, alleen UPC speelt vals verandert de spelregels steeds eenzijdig.
Het is gehoorzamen aan de spelregels volgens UPC en anders niet.

Dit is een kwaal die bij veel grote bedrijven voorkomt, KPN, Tele2, UPC, HetNet, Planet, etc. etc. allen hebben problemen met hun administratie en opzeggen blijkt een ramp te zijn.
De klant is allang geen koning meer, en zeker niet de vertrekkende klant.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een afspraak is een overeenkomst waar beiden het mee eens zijn, alleen UPC speelt vals verandert de spelregels steeds eenzijdig.
Het is gehoorzamen aan de spelregels volgens UPC en anders niet.


Ron dit is onjuist,,de zg veranderde spelregels kan iedereen lezen en maken deel uit van de overeenkomst met UPC, ikzelf ben van contract veranderd ,alles werd keurig geregeld en verrekend. :)

dobster
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2006 13:08

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door dobster »

Ik weet niet precies wat hier aan de hand is tussen bepaalde personen maar misschien is het handig persoonlijke vetes buiten dit forum af te handelen. Dit komt de overzichtelijkheid en duidelijkheid ten goede.

Over de spelregels gesproken: Getuigd het niet van fatsoen indien de spelregels wijzigen, dat de klant daarvan op de hoogte wordt gebracht? Danwel via e-mail, danwel via een brief? Of is een klant verplicht iedere maand op de upc site te kijken of de spelregels gewijzigd zijn? Mocht dat zo zijn, moet dat dan niet 1 van de voorwaarden worden? Ik heb hier namelijk niets over kunnen vinden. Noch ben ik op de hoogte gebracht via e-mail, post of andere manier...

Het lijkt erop dat het eenrichtingsverkeer is en blijft zodra je klant bent van UPC...of vergis is me nu erg?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het lijkt erop dat het eenrichtingsverkeer is en blijft zodra je klant bent van UPC...of vergis is me nu erg?

Inderdaad per mailing worden klanten op de hoogte gehouden,indien je het niet eens bent met de verandering kun je opzeggen wegens verandering van de overeenkomst,zo gaat het nu eenmaal in het zakelijk verkeer !!!! :?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door agro »

Over de spelregels gesproken: Getuigd het niet van fatsoen indien de spelregels wijzigen, dat de klant daarvan op de hoogte wordt gebracht? Danwel via e-mail, danwel via een brief?
Inderdaad zou het van fatsoen getuigen als de klanten op enerlei wijze op de hoogte gesteld zouden worden.
Maar fatsoen is bij de firma list en bedrog een onbekend begrip, een voorbeeld hiervan is de onbeschofte arrogante manier waarop ze hun digitale tv door de strot probeerden te drukken.
Het lijkt erop dat het eenrichtingsverkeer is en blijft zodra je klant bent van UPC...of vergis is me nu erg?
Heel goed gezien!!! Aanmelden is easy maar daarna kan je barsten.!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agro ons net afnemer,

Jij bent toch geen UPC klant meer na het royement door UPC ???,waar haal jij jouw verwerpelijke kennis vandaan.?,

De algemene voorwaarden worden netjes medegedeeld, indien de klant niet met de wijziging eens is,kun je zonder problemen opstappen,dit is gebruikelijk in het zakelijk verkeer.

De box was inderdaad geen goede greep van UPC, ik zelf heb de box nooit ontvangen nadat ik er EEN telefoontje aan besteed had,zo moeilijk is het allemaal niet als je van goede wil bent. :D :) :o

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door agro »

waar haal jij jouw verwerpelijke kennis vandaan
Uit eigen ervaringen!!!!, en deze zijn van zodanige aard dat ik iedereen wil waarschuwen voor de wolf in schaapskleren welke upc heet.
En elke potentiele klant die ik kan behoeden voor de firma list en bedrog is er een!!!

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Ergens in april 2007 heb ik upc gebeld om te informeren over mijn opzegtermijn van UPC (ik heb een pakket telefonie + chello eXtreme) per 11 april 2006. Die medewerker vertelde me dat ik nog onder de oude voorwaarden viel en dus per maand kon opzeggen. Nix aan het handje dacht ik dus!

Mooi niet. Vandaag wilde ik opzeggen per 1 december 2007 en die medewerker vertelde mij dat ik onder de nieuwe voorwaarden val en dat mijn contract met een jaar verlengd is. Ik zit er dus nog tot 11 april 2007 aan vast.

Nu lees ik op de website van UPC dat de nieuwe voorwaarden geldig zijn vanaf 17 juli 2006
http://www.upc.nl/voorwaarden/ Mijn contract is voor die tijd ingegaan en zou dus hebben getekend voor de oude voorwaarden.
Ik heb het even voor je nagekeken. Ten tijde van het afsluiten van jouw abonnement (op 11-04-2006) was de bepaling dat de overeenkomst na het eerste jaar telkens met een jaar wordt verlengd al van kracht.

Opzeggen kan tegen het einde van de lopende contractstermijn met inachtnemening van een maand opzegtermijn. Het abonnement kan dus per 11-04-2008 worden opgezegd en de opzegging dient voor 11-03-2008 bij UPC binnen te zijn.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcareteam
Laatst gewijzigd door Wassily-UPC op 29 okt 2007 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door gravedigger »

O jee, Is Henri weer ontslagen uit zijn kliniek?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Ron58 »

11-04-2008 worden opgezegd en de opzegging dient voor 11-05-2008
Lees ik dit nu verkeerd, of staat daar nu echt dat je bij upc een maand NA het einde van het contract op mag zeggen??

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: Voorwaarden UPC + Opzeggen

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Lees ik dit nu verkeerd, of staat daar nu echt dat je bij upc een maand NA het einde van het contract op mag zeggen??
:oops: posting aangepast!

Gesloten