LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanbetalers upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
[email protected]

wanbetalers upc

Ongelezen bericht door [email protected] »

HALLO REDACTIE,
IK BEN ZO`N WANBETALER, ALLEEN IK HEB TWEE KEER EEN BRIEF GESCHREVEN NAAR UPC,WAARVAN DE EERSTE KEER MET MIJN BANKAFSCHRIFTEN VAN DE BETALINGEN. BEN AL ZO`N DRIE JAAR NIET MEER MET DE TELEFOON BIJ UPC.dE LAATSTE KEREN KREEG IK SPOOK REKENINGEN.bETAAL WEL STEEDS MIJN REKENING VOOR DE KABEL. hEB NETJES GEVRAAGT OF IK SCHRIFTELIJK BERICHT KON KRIJGEN VAN DE SPOOK REKENINGEN. tOT OP HEDEN HEB IK TAAL NOG TEKEN VAN HUN GEHOORD. kUNNEN ZE MIJ NU ZO AFSLUITEN VAN DE KEBELTELEVISIE. vRIENDELIJKE GROETEN MEVR. SEEGERS UIT dRACHTEN :

Gast

Re: wanbetalers upc

Ongelezen bericht door Gast »

[email protected]:

BEN JIJ ALTIJD ZO'N SCHREEUWLELIJK, DENK JE DAT JOUW MENING DAN BETER OVERKOMT, OF INTERESSEERT FORUMETIQUETTE JE GEEN LAARS?????????

Gast

waarom schreeuw je zo, Gast??????????????

Gast

INTERESSEERT FORUMETIQUETTE JE
De enige die laakbaar handelt ben jij. Jij bent blijkbaar op de hoogte van de etiquette maar je houdt je er niet aan. De topicstarter is er wellicht niet van op de hoogte, en kan dat op een minder lompe wijze medegedeeld worden dan waar jij voor kiest.

Gast

Hieronder het artikel dat vandaag 10-2-2005 in het Eindhovens dagblad staat.
Zoals je kan zien blijft UPC smoesjes verzinnen, en de arrogantie is nog steeds niet veranderd.
Ik wens de gedaagden in ieder geval veel succes, mogelijk dat deze misschien hun krachten kunnen bundelen, met Radar of de consumenten organisatie.

’Administratie is al jaren een puinhoop’
Rechtshulp: UPC creëert wanbetaler
Door LIZETTE VAN NEER

Donderdag 10 februari 2005 - EINDHOVEN – UPC creëert zelf wanbetalers doordat de eigen administratie en klachtenafhandeling een zooitje is. Veel klanten worden daardoor nu ten onrechte aangemerkt als wanbetaler en gedagvaard voor de kantonrechter. Dat stelt Rechtshulp Zuidoost Nederland, voorheen Bureau Rechtshulp. „UPC veroorzaakt zelf problemen“, stelt regiomanager G. van Elk. „De klachtenafdeling is jarenlang een wanorde geweest, de eigen administratie is niet op orde. Klanten die hun abonnement opzegden, bleven rekeningen krijgen. Bij verhuizingen ging het bijna per definitie fout. Klanten zijn niet in staat gesteld zich te verweren.“.

Specificatie

Wie een rekening van vierhonderd euro thuis krijgt en vraagt om een specificatie, krijgt die vaak niet, zegt Van Elk. „Als wij vervolgens een brief met vragen sturen, blijft veelal ook een antwoord uit. Het is niet voor niets dat mensen niet betalen. Gelet op de ervaringen in het verleden is een groot deel van deze dagvaardingen ten onrechte.“

UPC heeft duizenden mensen gedagvaard als wanbetalers. Volgens Van Elk doen zij er goed aan om juridisch advies in te winnen. „We hopen niet dat klanten straks voor hoge kosten komen te staan omdat een bedrijf zijn administratie heeft verwaarloosd en nu iedereen ineens bij de lurven wil pakken.“

Volgens een woordvoerder van UPC baseert Rechtshulp zich op ’sentimenten uit het verleden’. „Toen hebben we mensen misschien ten onrechte beticht van wanbetaling. Dan gaat het om de periode 1999 tot 2003. In 2003 is de klantenadministratie, de klantenservice en facturering vernieuwd en die is nu op orde.“

Alleen gevallen die UPC ’hard kan maken’ komen voor de rechter, aldus de woordvoerder. Dat neemt niet weg dat er soms wel fundamentele verschillen in inzicht kunnen zijn over een rekening.

Volgens Van Elk ’is die verbetering nog niet doorgedrongen’. Het kantongerecht in Eindhoven gaat op 21 februari en 14 en 18 maart de hele dag UPC-zaken behandelen. In Helmond wordt op maandag 4 april een ’UPC-dag’ gehouden.

Gast

Mogelijk dat met de hulp van Radar en andere consumenten programma's bv kassa een oproep gedaan kan worden door massaal op de rechtbank te verschijnen en inhoudelijk te reageren, zodat mogelijk niet duizenden gevallen behandeld kunnen maar slechts enkele tientallen.
En zo UPC te frustreren, het is maar een ideetje maar alle beetjes helpen tegen deze arogante monopolist.

Gast

zodat mogelijk niet duizenden gevallen behandeld kunnen maar slechts enkele tientallen.
En zo UPC te frustreren, het is maar een ideetje maar alle beetjes helpen tegen deze arogante monopolist.
Dat frustreert niet UPC, dat frustreert de rechtsgang. Dat is daarom een onzinnig plan en niet uitvoerbaar ook, want daar zal in de zaal snel korte metten mee gemaakt worden en zit je opeens in een politiecel, terecht.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Het kan aan mij liggen, maar wanneer je voor de rechter moet verschijnen, dan mag je toch inhoudelijk reageren? :shock:

Ik denk teminste dat dat de bedoeling is van de gast die voorstelt om naar de rechtbank te verschijnen. Als ik mij voor de rechter moet verantwoorden over een rekening die niet klopt, dan doe ik dat, geen rechter zal me daarvoor in de cel zetten. Als ik dan meer tijd in beslag neem dan UPC dacht, dan is dat een misrekening van hun kant, niet die van mij, toch?

Gast

Zijn er al mensen op dit forum die een dagvaarding hebben ontvangen. Ik erg benieuwd hoe het deze dagen zal verlopen. Ik kan mij niet voorstellen dat een rechter een beslissing neemt op basis van informatie die hij/zij van UPC heeft ontvangen. Het lijkt mij dat UPC ook moet aantonen dat wat zij beweren berust op waarheid. Het lijkt mij ook dat je als gedagvaarde de kans moet krijgen om je te verdedigen.

Gast

Het ligt toch vrij simpel? Je hebt of wèl of géén abonnement. Als je dat wel hebt, dan moet je betalen, dat is de verplichting die je aangaat. Vind je dat UPC tekortschiet, dan ga je procederen. Je gaat dus niet eigen rechter spelen en zelf geld inhouden. UPC speelt het nu toch ook via de rechter?
UPC hoeft alleen maar aan te tonen dat er een abonnement, dat contractueel overeengekomen is. Is dat zo, dan moet de abonnee betalen. TENZIJ deze omstandigheden kan aantonen die gerechtvaardigen dat hij of zij niet hoeft te betalen. En je begrijpt natuurlijk dat dat een stukje moeilijker is.
Tip voor iedereen met problemen/klachten over UPC: ga zelf procederen als je vindt dat UPC de overeenkomst niet nakomt.
Let wel: enkel het frequent voorkomen van storingen levert vaak geen geldige reden op. Dat in tegenstelling wat de meeste mensen hier denken.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Je gaat dus niet eigen rechter spelen en zelf geld inhouden. UPC speelt het nu toch ook via de rechter?
Dat is niet waar, je hebt de bevoegdheid om onder bepaalde voorwaarden de betalingen op te schorten. Daar zijn wel de nodige randvoorwaarden waar je aan moet voldoen, maar het is dus geen eigen rechter spelen maar gebruik maken van de mogelijkheden van de wet, wat UPC nu dus ook doet.
UPC hoeft alleen maar aan te tonen dat er een abonnement, dat contractueel overeengekomen is. Is dat zo, dan moet de abonnee betalen.
Nee, dat is wel erg gemakkelijk gesteld, men moet aantonen dat de rekeningen kloppen en dat men niet in gebreken is gebleven.
Let wel: enkel het frequent voorkomen van storingen levert vaak geen geldige reden op. Dat in tegenstelling wat de meeste mensen hier denken.
Dit gaat onder anderen over spookrekeningen en het nalaten van rekeningen te specificeren. Wanneer men frequent storing heeft en UPC blijft na herhaaldelijk klagen in gebreken... tja, dan is het opschorten een optie, mits je aan de randvoorwaarden voldoet.
Opschorten is een redelijk zwaar middel wat u alleen kunt gebruiken als UPC een duidelijk aantoonbaar probleem niet binnen redelijke tijd verhelpt. Voorbeelden zijn:
  • 14 dagen na melding van het wegvallen van de internet-verbinding nog steeds geen actie van UPC om de deze te herstellen.
  • Een maand na melding nog steeds geen e-mailbox of homepage.
  • Het wordt u onmogelijk gemaakt een (nieuw) password te krijgen.
  • Structureel slechte verbinding waar niets aan gedaan lijkt te worden.
  • Evident; uw verbinding is niet op tijd verhuist.
  • U vraagt facturen om te kunnen declareren bij uw baas, maar ontvangt deze nog steeds niet.
  • De rekeningen kloppen niet, maar UPC vindt van wel of reageert niet op uw brieven.
  • Een breedbandverbinding welke structureel trager is dan 128 kbps.

Voor nog meer duidelijkheid stellen wij ook dat opschorten geen gepast middel is bij:
  • Een tijdelijke storing (d.w.z. niet structureel) van de internetverbinding of server(s) van UPC.
  • Slecht functioneren van de newsservers van UPC, want dan zou iedereen kunnen opschorten.
  • Onbereikbaar zijn van de helpdesk. Gebruik in dit geval het feedback-formulier of schrijf een brief. UPC mag deze vormen van communicatie vervolgens niet afwijzen, zoals helaas wel gebeurt.

Gast

Ik vraag me af of de mensen die gedagvaard worden daar al bericht van hebben ontvangen?

Gast

maandag, 7 februari 2005

UPC

Bij UPC voelen ze zich weer helemaal het heertje. Het bedrijf dat we ooit jarenlang binnenkort ten grave dachten te dragen, heeft het er weer bovenarms opliggen. Zozeer zelfs, dat zij een persbericht heeft uitgevaardigd, waarin te lezen valt dat zij nu massaal gaat afrekenen met wanbetalers. Brabantse wanbetalers in eerste instantie, maar dat is natuurlijk nog maar het begin. In de toekomst zullen méér kantonrechters hele dagen moeten uittrekken voor de dadendrang van UPC. "Volgens UPC hebben de wanbetalers niet gereageerd op een herinnering, een incassobureau en een betalingsvoorstel."

"Volgens UPC…", het begin van die zin moet u even vasthouden. Toen ik nog regelmatig incassowerkzaamheden verrichtte aan beide kanten van de vordering, had UPC een zeer autistische reputatie. Iedere maand gingen er vele aanmaningen de deur uit van declaraties die allang voldaan waren, ofwel die nooit door iemand verschuldigd waren. Acties daartegen verliepen altijd volgens vaste patronen. Een brief waarin door of namens de vermeend schuldenaar werd gewezen op de onjuiste gang van zaken werd nimmer beantwoord. Indien een enkele keer telefonisch contact met enigszins verantwoordelijke medewerkers tot stand kon worden gebracht –een prestatie op zichzelf– werd altijd de belofte gedaan dat een en ander nagezocht zou worden en dat erop teruggekomen zou worden. Aan het begin van een nieuwe maand wérd erop teruggekomen, maar dan wel door middel van een nieuwe, door het systeem automatisch gegenereerde aanmaning. Na een dergelijk patroon enige malen te hebben gevolgd, restte weinig anders dan de vermeend schuldenaar te adviseren de reeds aangekondigde dagvaarding maar af te wachten en te zijner tijd de reeds vervaardigde brieven in de procedure in te brengen.

In Brabant is het nu zover. UPC zal ongetwijfeld heuse wanbetalers hebben, zoals ieder bedrijf. Maar ik ben werkelijk benieuwd of ze voorafgaand aan deze operatie wél een keertje hun huiswerk hebben gedaan, of dat de kantonrechters van Eindhoven en Helmond een paar amusante dagen tegemoet gaan, vol met voor de raadslieden van UPC onbekende weren.

Gast

Inderdaad Micheangelo je slaat de spijker helemaal op z'n kop.
Mijn oproep is inderdaad niet bedoeld om de rechtsgang te frustreren, maar om UPC in zijn hemt te zetten.
Daarom riep ik ook op om INHOUDELIJK te reageren en wel door persoonlijk te verschijnen op de rechtbank.

Dit is ook bedoeld voor al degenen die ten onrechte gedaagd zijn, voor de echte wanbetaler, en ik hoop van harte dat er dat niet veel zijn, is er toch geen hoop en daar zal iedere rechter UPC in het gelijk stellen.

Voor alle anderen is er wel degelijk hoop, en door persoonlijk gemotiveerd en INHOUDELIJK te reageren zal iedere rechter begrip hebben, en de kans dat UPC de zaak dan verliest moet zeker niet worden uitgesloten.

Wat zeker niet uit het oog verloren dient te worden is dat elke zaak welke door UPC verloren wordt deze handen vol geld kost, en win je, je zaak is een declaratie van een onkostenvergoeding zeker ook niet uitgesloten.
Neem hiervoor een recente salaristrook mee ter rechtzitting, of een ander bewijs van waarmee je inkomstenderving aangetoond kunnen worden.

Boompje

Ongelezen bericht door Boompje »

Eindelijk is bekend waar de letters UPC voor staan.
U (U betaald)
P (Pokke zooi)
C( Crimmineel)

Wij zijn al van af 2001 bezig om contact met deze zooi te krijgen.
Hebben nu de moed opgegeven betalen niet en willen nooit meer wat van of met deze achterlijke bende te maken hebben.
Wij hebben TV op een andere mannier in huis. Perfect en goedkoop.

Gast

Heeft iemand al wat gehoord over de eventuele uitspraken van de kantonrechters???

Gast

Iemand??

Gast

Iemand??

Henkie van de Binnendijk

Ongelezen bericht door Henkie van de Binnendijk »

UPC heeft net weer een zaakje verloren :-) :-)

Klassieke UPC zaak 'spookfactuur - geen onderbouwing factuur - geen reactie op schriftelijke bezwaren - dreigementen via criminele organisaties (Instrum Iustia) - autistische deurwaarders - door zwakzinnige opgestelde dagvaarding vol keiharde leugens - schriftelijke verweren - vordering afgewezen wegens onvoldoende onderbouwing - UPC veroordeelt in alle kosten'.
Speelde sinds 2001.

Mijn advies: als je je eigen administratie in orde hebt (brieven/bezwaren en betalingen zijn te tonen) ga dan niet in op hun dreigementen maar laat de zaak voorkomen. Voer een schriftelijk verweer (of laat dat gratis doen via een rechtswinkel) en bestrijdt alle leugens die UPC aanvoert. Op die zwakbegaafden van Instrum Iustitia NOOIT reageren.

Zeg vervolgens aangetekend uw diensten bij UPC op en koop een schotel/digitenne/ADSL or whatever.

Gesloten