LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn mijn rechten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door hanss »

UPC verzorgt zowel TV/radio als internetverbinding.
Sinds donderdagavond 19 november 18:30 is er geen signaal meer. Ook enkele buren hebben hetzelfde probleem.
Na melding van de storing is pas in de loop van vrijdagochtend een auto verschenen in de straat. De storing is nu (vrijdag 11:30) nog steeds niet verholpen, dus al 15 uur.
Wat zijn mijn rechten? Mag ik geld terugeisen, en zo ja, hoeveel?

Scriptkiddy
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2004 16:16

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Wow, een hele nacht zonder de tv. De vellen zullen er nu wel aan hangen. De verveling slaat toe, alle boeken al gelezen, de Donalc Duck komt morgen pas, ow hemel, wat moeten we doen! :roll:
Als je op de upc site had rondgeneusd dan had je daar de desbetreffende regeling gezien.
Je krijgt voor elke dag dat er geen gebruik kan worden gemaakt van een UPC service 2 dagen abonnement terug. De voorwaarden zijn volgens mij wel dat er tenminste 24u onafgebroken storing moet zijn. dus nog ff 9 uurtjes doorzetten, en je kan wat eurootjes tereisen.
Bedenk echter wel dat het bellen om het geld terug te krijgen waarschijnlijk meer kost dan het oplevert.
UPC zou naar mijn mening wel een 0800 storingsnummer moeten hebben. Maar dan ook echt voor storingen.

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

die aantal uren dat je geen tv of internet of zelf geen telefoon moeten ze niet per dag gaan bekijken maar es per half jaar, komen ze er dik overheen..hoevaak is je internetverbinding weg door upc..zeker een paar uurtjes in de week en wel het volle pond blijven betalen.

das een vorm van diefstal, wel betalen en er niks voor terug krijgen

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door hanss »

Na 18 uur is de verbinding hersteld. Maar sinds vanmorgen (maandag 22e nov) ben ik weer offline.

Ik ben blij dat ik niet telefoneer via UPC/kabel, want dan was ik vaak onbereikbaar.

Terwijl ik de KPN de laatste 15 jaar niet heb kunnen betrappen op een dode lijn, heb ik bij Chello dagelijks te maken met kleinere of grotere storingen. Meestal is het resetten van het modem voldoende, maar soms is de storing hardnekkiger. Gezien de prijs die ik betaal, verwacht ik een beschikbaarheid die minimaal gelijk is aan die van telefoonlijn. Dat haalt UPC bij lange na niet.

Ik overweeg nu om over te stappen op ADSL. Blijft dat de TV signalen ook niet binnen komen. Helaas heeft UPC in mijn woonplaats op het gebied van TV signalen geen concurrent, dus is het verplicht winkelen en hoeft UPC zich niet in te spannen om klanten te behouden. Enige alternatief is een schotelantenne.

Gast

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even geduld, en er zijn meer mogelijkheden.
KPN wil ook tv gaan aanbieden, en ook Digitenne is in opkomst.

zopfi021

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door zopfi021 »

Ik heb een conflict met upc i.v.m. betaling en terug gave borg modem.
Sinds 31-10-2004 heb ik geen internet meer via upc kabel deze had ik nl. opgezegd.maar evngoed haal zij 01-11-2004,geld van mijn rekening.
na telefonisch contact met hen heb ik dit bedrag terug gestorneerd maar wel handmatig 15 euro tvabonnement overgemaakt volgens afspraak. Maar nu blijven zij mij bedreigen met afsluiting van de kabel.
Ze hebben zelfs een incassoburo ingeschakeld.
heb geprobeerd Amsterdam te bellen 0207755311 maar krijg steeds tehoren dat ze het gruk hebben en kom er niet tussen.

Gast

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Gast »

Ok, ze zijn nu al ruim 24 uur uit de lucht. De buren ook, maar die hebben alleen kabelTV, geen Internet. Volgens het 'geweldige' :shock: garantieplan heb ik nu recht op twee dagen vaste abonnementskosten. Omgerekend is dat 3,33 euro. Fantastisch, want als werkende ben ik nu al twee dagen 's avonds offline en zonder TV. En mijn gezin is ook niet bepaald 'happy'. :twisted:

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door hanss »

oeps, ik was vergeten in te loggen, mijn bericht staat nu als gast.
Ik betaal UPC 50 euro per maand voor internet, plus nog pakweg 15 voor TV. In totaal dus 65 euro, ofwel 143 gulden. Dat is veel geld voor twee avonden off-line. Ik ga nu serieus zoeken naar een alternatief, dit heeft geen zin. Mijn dochter moet werkstukken maken voor school en heeft onlangs zelf een PC gekocht voor dit doel, en voor chatten, uiteraard. Ben blij dat ik niet telefoneer via UPC, want dan was ik helemaal de pineut...

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door hanss »

En voor de derde keer: Nu offline van 18:30 tot 23:15 uur.
Volgens UPC minder dan 24 uur, dus geen recht van klagen. Maar als werkende Nederlander is dit een hele avond geen verbinding: geen TV of Internet.

Reactie van UPC: wij komen over drie dagen langs. Dat hoeft niet, want de storing is ergens buiten ons huis. 4 woningen op rij zijn steeds offline.

:evil:

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

tsja dat bedoel ik maar vaak geen product maar wel betalen en dan ook nog eens zeggen "over 3 dagen" schande gewoon.
Ik heb de telefoon ook al opgezegd bij hun vonden ze ook niet leuk kreeg een snauw van...zeker overstappen naar de kpn...

heb de volmachting van chello ingetrokken maar nog steeds niks gehoord..

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door hanss »

Vanavond is de verbinding weer weggevallen, van 17:45 tot 22 uur. En voor alle duidelijkheid, ook bij de een twintigtal huizen op een rij. :(
Ik heb beroep gedaan op het garantieplan van UPC Dit heeft men afgewezen !!!! :evil:
Ik ga nu de gemeente Veldhoven schrijven. Samen met de buurt overwegen we overstap op schotelantennes. Geen gezicht, natuurlijk, maar wel alles zelf onder controle.

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

het is een schande...!!!

de schotel heb ik ook al over geinformeerd en zo duur zijn ze niet meer alleen is het een nadeel dat je op de schotel maar 1 tv kan plaatsen dus moet je er een bakje bij kopen ...

upc\chello wil blijkbaar zijn klanten kwijt

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

naja we kunnen lang en breed praten over dit onderwerp..je bent gewoon bedondert door upc...snelle verbindingen dus een nieuwe moden..maar dan ineens heb je een datalimiet..daarom moest ik een nieuwe moden en nergen anders voor..!!!

ze liegen ook nog eens :twisted:

heb alweer een tijdje geleden de rode kaart ingestuurd voor de automatiesche incasso en je hoord helemaal niks :evil:

word gewoon tijd dat die mafia eens goed aangepakt word

Gast

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Gast »

Thom, je bedoelt zeker een nieuwe MODEM?

Scriptkiddy
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2004 16:16

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Moden? Tsja inderdaad, als je dit soort termen gaat gebruiken bevestigt dat mijn eerder posts toch wel. :roll:

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

Tuurlijk iemand zoals jij zal nooit een typefoutje maken.

en een helpdesk is er toch voor die mensen die er wat minder verstand van hebben..? daarom heet het ook een helpdesk..

maargoed jij zal er geen last van hebben want je weet toch alles beter dus snap niet wat je hier doet en ga soliciteren bij upc

Scriptkiddy
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2004 16:16

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Één keer is een typfoutje, maar bij een tweede keer is het duidelijk dat die persoon echt denkt dat het woord zo geschreven moet worden.
En blijkbaar begrijp je mijn posts niet zo goed. Daarnaast zijn opmerkingen als "ga sollicieren bij upc" (waarmee klaarblijkelijk een belediging mee bedoeld was) niet echt zinvol.
Natuurlijk zijn helpdesken er om mensen te helpen. Maar wel bij een storing of iets dat misgaat. Helpdesken zijn geen LOI-cursus voor mensen voor wie de computer een groot raadsel is.
Een mooie check vind ik altijd, of iemand zelf windows kan installeren. Eigenlijk vind ik dat toch wel het minste wat iemand moet kunnen. Maar toch schrikken de meeste mensen daarvan terug.
Ik hoorde laatst een vriend van mij de volgende vergelijking maken, en de vond ik wel treffend: "wanneer iemand zijn tv-zenders wil voorprogrammeren op de tv, en dat lukt niet, dan is het logisch om de tv-leverancier/fabrikant te bellen, en niet de kabelmaatschappij. Maar wanneer iemand zijn eigen computer overhoop schopt, en daardoor niet meer het net op kan, is het logsich om de provider te bellen."
Natuurlijk gaat deze vergelijking niet 100% op, maar zo op het eerste gezicht is het inderdaad wel vreemd.
En Thom, ik wijs je nogmaals graag op het gebruik van de shift-toets (die grote knop tussen Ctrl en Caps Lock in, met het pijltje omhoog).

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

Nu ga jij er alweer van uit dat een ander geen verstand heeft van een pc en dat die persoon de pc naar de kl*ten helpt.....

daar gaat het helemaal niet om...als er een storing optreed wil dat niet zeggen dat het deze persoon zijn schuld is ...

als alles jaren goed draait en dat upc ineens wil dat je een nieuwe modem krijgt.

dan gaan er bij sommige mensen wel wat verkeerd ja..niet iedereen weet hoe je zo'n ding moet instaleren...

vrij logies dat ze dan de helpdesk bellen want het is een probleem die upc jou opdringt.

en die nieuwe modem is er niet voor de snelheid zoals ze beweren maar puur om je datalimiet aan te gaan passen wat ik dus heb ondervonden.

en mijn opmerking over werken gaan bij de upc was gewoon een reaktie op jou omdat je mij neerzette als een beginneling die niet weet hoe die met zijn pc moet omgaan.

en trouwens iedereen heeft het moeten leren en upc kan best begrijpen dat het voor veel mensen een probleem, vandaar een helpdesk

En die vergelijking met een tv slaat ook op niks omdat die tegenwoordig een zenderzoek systeem hebben.

en als de tv wegvalt ligt het ook aan ons zeker terwijl die ook bij de upc zit aangesloten.

en dan dat je zo reageerd van dat je vellen erbij afvallen van verveling..
daar gaat het toch niet om..???

je moet betalen voor een produkt wat niet goed is en het is terecht dat mensen daarover klagen.

nou hoop dat ik geen typefoutjes heb gemaakt :roll:

Moesje

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Moesje »

Nou Thom, ik ben een vrouw op leeftijd ( dit even terzijde) en heb eerlijk gezegd, heel weinig verstand van PC,s. Ik heb er èèn en die draait al zo,n 3 jaar op Windows ME en heb practisch nooit problemen.

Ook ik moest er aan geloven met die nieuwe modem en kreeg het niet voor elkaar. Ik schaam mij er niks voor om te zeggen, dat ik de helpdesk heb gebeld en die hebben mij telefonisch in 10 minuten weer on-lne gekregen. Dat is nu zo,n 6 weken geleden en het draait prima tot nu toe.

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

Hallo Moesje,

ik vind dat heel fijn dat het zo ging bij je..

en zo hoort het ook..!!

Bij loopt het ook nog goed alleen heb ik door die nieuwe modem een datalimiet gekregen wat niet de afspraak was... :cry:

Gesloten