LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke provider?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een verlaging van de tarieven is niet het hoofditem,

De stabiliteit van de verbinding én een goed functionerende helpdesk tegen lokaal tarief is het belangrijkste,

De één heeft totaal geen problemen met een provider de ander echter heeft een wereld van ellende met dezelfde provider,

Mensen die zeuren hebben vaak ook reden tot zeuren, iedere keer de verbinding verbroken schiet ook niet op,

Wel moet de klant zeker weten dat het aan de provider ligt, de provider kan gemakkelijk meten waar de fout ligt,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Hoe bent u tot deze conclusie gekomen?
Een verlaging van de tarieven is niet het hoofditem,
citaat van de topicstarter: "Ik heb altijd graag wat extra betaald voor goede diensten van deze provider. De helpdesk was ooit uitstekend. De service was ooit uitstekend. Alles liep op rolletjes bij Xs4all. Dat is nu in mijn ervaring sinds ongeveer een jaar definitief voorbij. Xs4all is alleen nog maar de DUURSTE provider, zeker niet meer de beste. Jammer, jammer, jammer! Ik maak de overstap naar een andere, goedkopere provider. Daar krijg ik precies dezelfde ellende te verduren, maar wel voor minder geld."

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door TdeHond »

IMHO heeft de T.S. gelijk. Xs had, met de nadruk op * had * een uitstekende helpdesk. Voor deze service werd betaald.
De service is overgeheveld met als gevolg een slechtere helpdesk waar nog evenveel voor betaald lijkt te worden.

Dus zijn er klanten die kiezen voor een goedkopere provider met een even slechte helpdesk waarbij je dan tenminste het gevoel hebt dat je niet teveel betaalt voor de slechte service.

Gaat u voor een uitermate slechte klantenservice voor een lage prijs, dan kan ik u Telfort van harte aanbevelen! <RORFL>

terptm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 09:35

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door terptm »

Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een helpdesk nodig gehad heb omdat ik zelf aardig wat van computers weet sinds mijn Commodore Vic20.

Maar ik denk dat overal de callcenters achteruit gaan, omdat er te weinig 'echt' IT volk is.
Tijdens de internet bubble wilde iedereen in de IT omdat je er een auto, laptop, telefoon etc bij kreeg.
Nu moet je gewoon net als de rest hard werken en elke dag bijleren. Helpdeskmedewerkers zijn vaak part-timers en studenten die wat geld willen verdienen. Een soort bollenpellen maar dan meer scheldwoordenvangen.

Ik heb zelf 1 jaar op een helpdesk en 3 jaar bij een callcenter gewerkt voor dezelfde ISP, maar na een outsourcing voel je je als callcentermedewerker minder verbonden met het bedrijf en dus ook hun klanten.
Je wil niet weten hoe grof klanten kunnen zijn ook al begrijp ik de frustratie afentoe, maar de meeste 'telefonisten' kunnen ook alleen maar doorgeven wat hun verteld wordt.

Na mijn 4 jaar ervaring blijf ik respect hebben voor callcentermedewerkers.

Even voor de duidelijkheid.
Helpdesk: In house. In loondienst bij de provider.
Callcenter: In loondienst bij een bedrijf dat diensten levert voor Providers.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het blijft natuurlijk vervelend wanneer je internet of telefoon of televisie er een paar dagen uitligt,

De helpdesk wordt dan gebeld en deze kost soms wel € 70 cent per minuut, de klant is dan al chagarijnig van de storing en natuurlijk het hoge helpdesk tarief,

Veel klanten hebben soms niet in de gaten dat het callcenter meestal maar een "doorgeef luik" is naar de Technische dienst van de provider,

De daadwerkelijke reparatiedienst krijgt de klant vrijwel nooit te spreken

Wanneer de klacht blijft en er niet ingegrepen wordt door de provider, krijg je natuurlijk boze klanten, en de callcentermedewerk(st)ers, krijgen onterecht de wind van voren,

Storingen zijn nooit uit te sluiten, maar er zijn internetproviders die er soms maar een potje van maken met de service, en de klant geen service verleend, en hier zijn de klant én het callcenter het slachtoffer van, indirect heeft de provider hier ook schade mee, want de klant verdwijnt dan meestal snel naar een andere provider, alleen de goedkope prijs voor het abbonnement doet veel mensen er toe besluiten om bij die "goedkope" provider te blijven, en dit vaak in combinatie met een leuk snel pakket, maar dit pakket moet wel werken!, anders heb je er nog niks aan,

Zelf heb ik in het verleden genoeg gesodemieter gehad met internet- en telefoonproviders, en ook stond de callcentermedewerker vaak met de handen in het haar, de technische dienst is niet bereikbaar of het computersysteem ligt er uit, nu kan dit wel eens een smoes zijn, maar lekker is anders,

Ik hoop dat de providers de boel wat op orde krijgen, want soms het een dikke bende bij de providers wanneer het op serviceverlening aan komt,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

terptm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 09:35

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door terptm »

Ik had eigenlijk een simpele vraag.
Ik vroeg me af wat de beste provider is wat betreft internet, en dan vooral gericht op service? Waar hebben jullie de beste ervaring mee?
Oftewel een 'simpele' vraag loopt weer uit op "Welke slechte ervaringen heb je en met welke provider" :D

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door D1RK »

1 veel klachten die elders thuis horen.

2 waarom geen berichten over andere providers, ik mis er een hele boel

3 call center is waardeloos, meestal bellen sukkels die zelf fouten maken en boos worden en de echte problemen komen daardoor niet opgelost.

4 Waarom kan ik niet mailen wat de klacht is en dan kunnen zij rustig het uitzoeken en het probleem oplossen, dan zien ze ook wat ik een eventuele vorige keer als antwoord kreeg en hoef ik niet steeds opnieuw het hele verhaal af te draaien!

5 Zijn er mensen met Compuserve ervaring, nu niet duur en vroeger redelijke service hoewel er ook wel eens wat fout ging, toch redelijk???

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.adslgebruikers.nl/modules.ph ... ile=search

Deze link vond ik over klachten m.b.t. compuserve.
Zijn er mensen met Compuserve ervaring

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door D1RK »

Zowel www.adslforum.nl als deze die T de Hond noemde gelezen, meeste van 2007 of ouder, maar 4x 2008.
Verder zag ik vrijwel alleen problemen, van alle providers...

Het draadloze modem is vermoedelijk de isolatie van het huis....

ADSL2 was in begin een probleem en nu is er een andere ZyXel modem.

Verder vind ik het niet erg om eventueel een beter merk te kopen naast het gratis wat ik zou krijgen of voor €20,- extra draadloos....
2e hands worden wegens de vele gratis aangeboden modems voor vrienden prijzen betere aangeboden..

De Imap is voor mij geen probleem en Pop3 is mogelijk na omzetten...
Het ging mij om de verbinding en de Versatel problemen zijn niet van toepassing omdat ze nu via KPN leveren..

Dus ik zag deze al eerder maar beoordeel of het de klant of provider is, en of deze zijn opgelost in de loop van de tijd en dat ik volgens mij het geval, verder hebben ze meer ervaring dan een Alice of zo...

In 1995 waren ze wel goed maar te duur voor inbellen maar toen waren ze al met goede en bereikbare Service, en een kleine is minder kans op problemen, ze hebben veel klanten die nu nog veel meer betalen voor minder snelheid, dus die willen graag over op deze, en ik lees nergens een aanbieding prijs dus ik ga er vanuit dat dit een blijvende prijs is en geen klanten lokker zoals andere de eerste 6 tot 12 maanden voor nog minder doen....

Gesloten