LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

wij zijn sinds nov lid geworden van kpn maar niet tevreden ermee omdat wij bij ons geen tv van kpn kunnen wilde wij ovestappen.Dus wij bellen kunnen we niet van de contract af . ja zegt de vrouw van kpn we kunnen je wel 10,00 korting bieden maar dan zit je vast tot januari 2011 jadaaggg ik wil er gewoon vanaf . belachelijk gewoon dat je er niet van afkunt.. overstappen moet toch gewoon kunnen.

edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

ps we hadden ook al een email gestuurd naar kpn maar ook geen antwoord van hun . en daar ben je 40jaar abonee geweest schande

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door Tassadar »

U heeft sinds november internet en/of telefonie (?) afgesloten bij KPN, maar nu wilt u ervan af, omdat KPN op uw adres geen TV kan leveren? Ik ben bang dat dat geen geldige reden voor opzegging is. Waarschijnlijk heeft u een jaarcontract wat u eerst moet uitdienen (hoe vervelend ik het ook voor u vind.)

Het zou wat anders zijn als u klachten had over de diensten die u nu afneemt en KPN die weigert op te lossen, maar voor zover ik begrijp is dat niet het geval. Mocht KPN de prijs van uw abonnement gaan verhogen, dan kunt u er wel vanaf.

edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

Tassadar schreef:U heeft sinds november internet en/of telefonie (?) afgesloten bij KPN, maar nu wilt u ervan af, omdat KPN op uw adres geen TV kan leveren? Ik ben bang dat dat geen geldige reden voor opzegging is. Waarschijnlijk heeft u een jaarcontract wat u eerst moet uitdienen (hoe vervelend ik het ook voor u vind.)

Het zou wat anders zijn als u klachten had over de diensten die u nu afneemt en KPN die weigert op te lossen, maar voor zover ik begrijp is dat niet het geval. Mocht KPN de prijs van uw abonnement gaan verhogen, dan kunt u er wel vanaf.
wij zijn helemaal niet tevreden ook met de internet niet is erg traag we konden wel opzeggen maar dan moesten we gewoon die jaar de kosten door betalen van kpn. en ja we hebben telefonie + internet niet tevreden dus ook vinden wij het teduur aangezien wat wij heletijd moeten betalen

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door jvn »

Klachten over een geschil met KPN kunt u ook indienen bij : www.consuwijzer.nl
En bij de toezichthouder van KPN de OPTA

edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

jvn schreef:Klachten over een geschil met KPN kunt u ook indienen bij : http://www.consuwijzer.nl
En bij de toezichthouder van KPN de OPTA
heb daar al gebeld enigste wat ik kan doen is een aantekende brief over de onvredeheid van internet dat die tetraag is en kon overstappen maar moest dan wel kpn dit jaar betalen ook al had ik geen internet meer bij hun zeg maar

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door Tassadar »

Welk abonnement heb je? Wat is de door KPN beloofde snelheid en wat is de werkelijke snelheid?

De snelheid kun je meten op bv. http://www.speedtest.net

Als er teveel verschil zit tussen de beloofde en werkelijke snelheid kun je proberen om KPN in gebreke te stellen. Dan zou KPN het probleem binnen een paar weken moeten oplossen en anders kun je het contract ontbinden.

edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

Tassadar schreef:Welk abonnement heb je? Wat is de door KPN beloofde snelheid en wat is de werkelijke snelheid?

De snelheid kun je meten op bv. http://www.speedtest.net

Als er teveel verschil zit tussen de beloofde en werkelijke snelheid kun je proberen om KPN in gebreke te stellen. Dan zou KPN het probleem binnen een paar weken moeten oplossen en anders kun je het contract ontbinden.
8.60 download upload 0.86mb upload

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door Tassadar »

Heb je een abonnement met een beloofde snelheid van 20Mbit? Als je 20 Mbit zou moeten hebben, dan zit er wel een behoorlijk verschil tussen de beloofde en werkelijke snelheid.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door SirPeter »

Kan ook de 8Mbit abo zijn. KPN probeert namelijk meer te leveren dan op abo staat als dat mogelijk is. Als dat het geval is wordt de snelheid zeer goed geleverd.

Helpdesk al gebeld? Als tv niet werkt is dat op te lossen namelijk. Gelijk klachten bij andere organisaties dan KPN neerleggen is onzin en erg omslachtig.

Jaar contract is jaar contract. Mocht het een pakket internet plus bellen en tv zijn en als door een of andere reden het geleverde product niet werkt (tv) en KPN wil niet meewerken (wat onwaarschijnlijk is) dan pas kan het opgezegd worden voortijdig zonder kosten. Als uw pakket nu internet en bellen is en u wilt het uitbreiden naar inclusief tv dan heeft u pech. Huidig pakket functioneert.

Pokervriend
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 10:24

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door Pokervriend »

Ik snap niet zo goed wat je te klagen hebt. Je hebt een snelheid van 8mb, wat gewoon niet langzaam is, sterker, met 8mb moet het internet hartstikke snel gaan (als je nu het Premium abo van 20mb hebt kun je gewoon gratis naar het KPN Extra van 8mb). Het feit dat KPN geen TV levert is natuurlijk geen geldige reden om op te zeggen.

edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

Pokervriend schreef:Ik snap niet zo goed wat je te klagen hebt. Je hebt een snelheid van 8mb, wat gewoon niet langzaam is, sterker, met 8mb moet het internet hartstikke snel gaan (als je nu het Premium abo van 20mb hebt kun je gewoon gratis naar het KPN Extra van 8mb). Het feit dat KPN geen TV levert is natuurlijk geen geldige reden om op te zeggen.
ik klaag niet ook al heb ik deze 8mb ik kan geneens 2 site's openen terwijl met adsl dat wil kon altijd ik heb hun dit al zo vaak gezegt maar tot nu toe doen ze er niets aan en ze waren onvriendelijk aan de foon

Miranda63
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 nov 2009 13:00

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door Miranda63 »

edwardd schreef:
Pokervriend schreef:Ik snap niet zo goed wat je te klagen hebt. Je hebt een snelheid van 8mb, wat gewoon niet langzaam is, sterker, met 8mb moet het internet hartstikke snel gaan (als je nu het Premium abo van 20mb hebt kun je gewoon gratis naar het KPN Extra van 8mb). Het feit dat KPN geen TV levert is natuurlijk geen geldige reden om op te zeggen.
ik klaag niet ook al heb ik deze 8mb ik kan geneens 2 site's openen terwijl met adsl dat wil kon altijd ik heb hun dit al zo vaak gezegt maar tot nu toe doen ze er niets aan en ze waren onvriendelijk aan de foon
je kan van kpn een hoop zeggen maar niet dat hun snelheid niet goed is..ik heb ook het 8 mbits abo en de snelheid zit er altijd iets boven..

ik denk eerder dat het aan je pc ligt dat je geen 2 site's kan openen :cry: maak je je register ed wel eens schoon?

edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

dat heb ik allemaal al gedaan . niets helpt ps niet iedereen heeft er goed ervaringen mee .

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door SirPeter »

Draadloos?
Probeer eens website 192.168.2.254 (192.168.1.254 bij een ST780 modem) klik op thuisnetwerk, klik op Wlan:thomsonbladiebla, klik op rechtsboven configureren, verander kanaal selectie naar handmatig en verander de kanaal. (ps niet boven kanaal 11 testen).

Maar goed, speedtest is al getest en de snelheid wordt gehaald. Mocht aanpassing van modem niet werken en er wordt een 8 mbit via speedtest gehaald dan is de kans zeer groot dat het een probleem van de pc is.

edwardd
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2008 13:08

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door edwardd »

Ik zie toch ook wel meer mensen problemen met kpn als ze willen overstappen.ik wil ook graag overstappen naar upc . Maar helaas ik heb nog een contract bij kpn daarom kan ik dus niet overstappen , maar waarom kan dat niet begrijp best wel dat er een contract is maar een contract kan toch ook verbroken worden ik wil best voort tijdig betalen minimaal 100 euro voor de contract aftebreken

RDSD
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:46

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door RDSD »

op het moment dat er een contract is aangegaan, dient het contract ook af gemaakt te worden, indien er een technishe fout is die daad werkelijk ook bij de KPN ligt, dan is er een mogelijkheid om het contract te ontbinden. wordt er een snelheid beloofd en is niet haalbaar bv: 20mb en hij haalt boven de 8mb kunnen zij u kosteloos omzetten naar een 8mb zonder dat er wat gebeurt met het contract.. questie van een telefoontje naar de helpdesk en zij zullen u van dienst zijn.

RDSD
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:46

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door RDSD »

SirPeter schreef:Kan ook de 8Mbit abo zijn. KPN probeert namelijk meer te leveren dan op abo staat als dat mogelijk is. Als dat het geval is wordt de snelheid zeer goed geleverd.

Helpdesk al gebeld? Als tv niet werkt is dat op te lossen namelijk. Gelijk klachten bij andere organisaties dan KPN neerleggen is onzin en erg omslachtig.

Jaar contract is jaar contract. Mocht het een pakket internet plus bellen en tv zijn en als door een of andere reden het geleverde product niet werkt (tv) en KPN wil niet meewerken (wat onwaarschijnlijk is) dan pas kan het opgezegd worden voortijdig zonder kosten. Als uw pakket nu internet en bellen is en u wilt het uitbreiden naar inclusief tv dan heeft u pech. Huidig pakket functioneert.
leg het verhaal aan de help desk uit en zij zullen het pakket omzetten naar enkelt IPB . . .

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door Skep »

Ik zat in precies dezelfde situatie. Al sinds het 56k-tijdperk vaste klant bij KPN, maar klantenservice ho maar. Wil je uiteindelijk overstappen na zoveel jaar teveel te hebben betaald, en dan kan het niet. Wel voor nieuwe klanten, maar niet voor vaste. De nieuwe telecomregeling trekken ze zich ook niks van aan. Mij hebben ze ook na een stuk of zes telefoontjes een goedkoper jaarabonnement met 10 euro korting aangeboden. Een jaar voor niks kunnen betalen.

Gelukkig ben ik er nu eindelijk vanaf. Ik wil nooit meer een product van KPN. Je betaalt bijna het dubbele van wat andere bedrijven aanbieden, de klantenservice is vreselijk, je komt er zelfs als vaste klant van 10 jaar niet van af en dan krijg je ook nog eens een mooie opzeggingsbrief waar je naam op vermeld staat als "De heer Internet Roberts"*. Wat een amateurs.

Niet mijn echte naam

EyeLikeU
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2008 15:12

Re: wil van kpn overstappen maar wat een drama daar

Ongelezen bericht door EyeLikeU »

Ik zit met precies hetzelfde!!

Sinds oktober 2009 heb ik een abonnement InternetPlusBellen + Digitenne. Dit abonnement werd in de eerste weken ook voldoende/goed geleverd. Maar in november werd dit een stuk minder goed, vooral qua internet. Via telefonisch contact is dit toen juist opgelost en zijn er oplossingen gekomen. Ik ben overgestapt van InternetPlusBellen Basis naar InternetPlusBellen Extra en ook heb ik mijn computer verschillende keren verplaatst in mijn woonkamer, zodat ik niet meer door mijn radiator zou worden belemmerd. (want dat gaven ze steeds als excuus) Sinds begin dit jaar is dit weer hetzelfde of zelfs nog erger qua signalen.

Mijn digitenneverbinding is vaak slecht, en dat terwijl ik zelfs vorig jaar een buitenradar voor deze tvverbinding heb opgehangen (de signaalsterkte toen, was zo’n 98%) Ook mijn telefoonverbinding erkent vele kuren. Slecht ontvangst, rare geluiden, echo en zelfs af en toe onbereikbaarheid. Ditzelfde geldt voor internet, ondanks mijn abonnementswijziging en verplaatsing van de computer, kan internet niet altijd de pagina vinden welke wordt gezocht. En nog steeds is de snelheid erg rampzalig!

In het begin van januari heb ik weer telefonisch contact opgenomen met de technische dienst. Na enige toelichtingen en oplossingen, zijn we nader overeengekomen dat ik de maand januari zou afwachten tot verbeteringen. Maar als ditalles op het einde van januari nog steeds niet zou zijn opgelost, dan zou ik voor 1 februari wederom telefonisch contact opnemen en kon ik via die weg mijn huidige abonnementen geheel kosteloos opzeggen.

Deze middag, 30 januari, heb ik urenlang telefonisch contact opgenomen. Want nog steeds heb ik diezelfde storingen voor internet, tv en telefoon .. niets is opgelost! Mijn eerste keus was voor de opzegservice, welke ik dan dus ook aan de telefoon kreeg. Een jongeman waarvan ik zijn naam ben vergeten. Na mijn hele verhaal verteld te hebben, wilde hij oplossingen opnieuw stellen. Nogmaals hulp bij alle slechte verbindingen of misschien korting. Ik heb hem toen aangegeven dat ik toch echt mijn kpnabonnementen wil opzeggen, want door alle tijd, kosten en slechte producten, geloof ik hier niet meer in. Deze telefonist nam mijn problemen serieus aan. En stuurde me door naar de juiste opzegservice, want dit kon hij namelijk niet zelf doen. Vervolgens kreeg ik een dame aan de telefoon; nogmaals vertelde ik mijn verhaal en de doorsturing van haar collega zojuist. Als antwoord ontving ik: “Sorry mevrouw, ik kan dit niet opzeggen nu. Ik zie geen enkele notitie voor u staan, namens mijn collega van daarnet.” Dit kwam heel vervelend op mij over, zoals u wel zult begrijpen. “U kunt beter nogmaals contact zoeken met die service en vragen om een notitie” Nou oké .. dus dan maar een tweede poging.

Vervolgens kreeg ik weer een man aan de telefoon, niet dezelfde als eerder deze middag, alsnog eentje de me eerde met toezegging van de afgesproken toezegging tot contractopheffing. Maar mij doorverwees naar de technische afdeling. “Het spijt me mevrouw, maar zonder notitie mag ik u niet laten gaan. Als ik dit namelijk doe, krijg ik problemen ermee” zei hij me. Hij gaf me aan om vervolgens contact op te nemen met de technische dienst, voor het maken van een juiste notitie. Ik bedankte hem vriendelijk en nam daarna contact op met uw storingsservice. Ook hier legde ik opnieuw mijn verhaal uit. Hier werd nog eens verteld dat die welbekende notitie van begin januari er niet was. Ook gaf die medewerker aan dat er niets te doen valt qua opzegging, want mijn abonnement is van oktober en moet een jaar duren. Zelfs kon hij zien dat er geen problemen zouden zijn. (als er geen problemen en storing zouden zijn, dan zou ik het toch niet op mijn nek halen om met u contact op te gaan nemen door een leugen te verspreiden??!)

Vervolgens stuurde deze medewerker me toch wel door naar de opzeggingslijn .. daar kreeg ik een oudere man aan de telefoon. Deze gaf mijn de woorden dat het eigenlijk niet toegestaan is om op te zeggen zonder notitie. En aan de laatste notitie van de eerdere minuten bij zijn collega, kon hij oplezen dat er mogelijk niets mis dient te zijn met mijn verbinding. Dus eigenlijk zou het gewoon niet opzegbaar kunnen zijn of in elk geval opzegbaar maar met een restprijs van honderden euro’s.

Afgelopen jaren ben ik in het begin erg lang klant geweest van KPN. Uit nieuwsgierigheid ben ik na een tijd overgestapt naar uw concurrent. Maar afgelopen jaar kreeg ik toch weer het idee dat er niets beters bestaat dan KPN en daarom ben ik weer teruggekomen bij u. Maar ditmaal heb ik echt mijn buik vol van de service van KPN! Want zoals eerder afgesproken; de kosteloze opzegging voor 1 februari, schijnt nu ineens niet meer geldig te zijn. Waarom wordt dit mij dan vol bevestiging aangetoond in het begin van dit jaar? Waarom wordt dit dan nu in 1 keer teruggedraaid en wordt ik dus enorm in de **** genomen, om het zo maar te noemen?

Wat nu? Ik betaal veel te veel aan kpn, vergeleken bij wat ze me afgeven. Ik wil graag naar upc.. Maar hoe moet ik dit nu doen? Kpn geeft aan dat er een hele betaling is als ik nu bij ze wegloop. En dat terwijl er genoeg is afsproken met hen. MAarja .. na deze telefonische middag, krijg ik het nog steeds niet tot gun doorgedrongen dat ik gelijk heb. Wat een achterbakse zooi met al hun praatjes altijd!!

Wat moet ik nu doen? Gewppn die 450 euro betalen en hopen op een restitutie van hen? Of nog die 10 maanden uitzitten, teveel betalen en juist niet ontvangen wat ik wil? .. stress dus ..

Gesloten