LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] XMS net bezet glasvezellijn voor andere providers
XMS net bezet glasvezellijn voor andere providers
In feb/maart heb ik bij XMS een aanvraag gedaan voor glasvezel internet. Een brief gehad van hen dat ik gebeld zou worden voor een afspraak met een monteur. Na 3 weken wachten toch maar eens zelf in de telefoon gekropen.
'De verbinding naar uw huis is nog niet vrijgegeven een andere wijk heeft voorrang, we weten niet wanneer er wel een mogelijkheid is.' Ik heb toen meteen mijn aanvraag laten annuleren (wat kon volgens de knaap aan de telefoon). Verder niks meer gehoord van XMS dus ik ging ervanuit dat het in orde was.
Nu leven we in Juli. Via KPN interactieve tv en glasvezel internet aangevraagd. Aankomende maandag 1 augustus zou alles geïnstalleerd worden. Krijg ik ineens een belletje; 'Een andere provider houdt de lijn bezet, we kunnen uw verbinding niet activeren. De eerst volgende ontkoppelingsmogelijkheid is in week 35, eind augustus begin september'.
XMS gebeld, idd, er staat een aanvraag open en de lijn is bezet en in afwachting van activering. Ik kon niet telefonisch opzeggen en van opzegtijden was niks bekend. Toen heb ik nogmaals gebeld naar een andere afdeling, zij konden de aanvraag wel telefonisch annuleren maar week 35 was niks aan te doen.
Oftewel, XMS kan niet aansluiten (nu nog steeds niet overigens) maar kan dus wel mijn glasvezel lijn bezet houden zodat andere providers niet kunnen afsluiten. Ik vind dit asosciaal en ongehoord. Zeker omdat ze sinds feb 1x een brief verstuurd hebben en ik verder alle moeite heb moeten doen. Ik raad IEDEREEN af om met hun in zee te gaan, dat lijkt me duidelijk.
'De verbinding naar uw huis is nog niet vrijgegeven een andere wijk heeft voorrang, we weten niet wanneer er wel een mogelijkheid is.' Ik heb toen meteen mijn aanvraag laten annuleren (wat kon volgens de knaap aan de telefoon). Verder niks meer gehoord van XMS dus ik ging ervanuit dat het in orde was.
Nu leven we in Juli. Via KPN interactieve tv en glasvezel internet aangevraagd. Aankomende maandag 1 augustus zou alles geïnstalleerd worden. Krijg ik ineens een belletje; 'Een andere provider houdt de lijn bezet, we kunnen uw verbinding niet activeren. De eerst volgende ontkoppelingsmogelijkheid is in week 35, eind augustus begin september'.
XMS gebeld, idd, er staat een aanvraag open en de lijn is bezet en in afwachting van activering. Ik kon niet telefonisch opzeggen en van opzegtijden was niks bekend. Toen heb ik nogmaals gebeld naar een andere afdeling, zij konden de aanvraag wel telefonisch annuleren maar week 35 was niks aan te doen.
Oftewel, XMS kan niet aansluiten (nu nog steeds niet overigens) maar kan dus wel mijn glasvezel lijn bezet houden zodat andere providers niet kunnen afsluiten. Ik vind dit asosciaal en ongehoord. Zeker omdat ze sinds feb 1x een brief verstuurd hebben en ik verder alle moeite heb moeten doen. Ik raad IEDEREEN af om met hun in zee te gaan, dat lijkt me duidelijk.
Re: XMS net bezet glasvezellijn voor andere providers
Dit had je schriftelijk moeten laten bevestigen, dat is bij alle providers het beste, nooit zomaar op telefonische antwoorden ingaan.Ik heb toen meteen mijn aanvraag laten annuleren (wat kon volgens de knaap aan de telefoon). Verder niks meer gehoord van XMS dus ik ging ervanuit dat het in orde was.
Inderdaad beetje dom van mijzelf. Maar aangezien ik er verder geen verstand van heb had ik niet verwacht dat dit zou gebeuren.
Net met Reggefiber (de beheerder van het netwerk) gebeld. Providers hebben een wettelijke verplichting om de lijn na opzegging binnen 5 werkdagen vrij te maken (oftewel; het verzoek indienen, reggefiber regelt het zo snel als kan).
XMS nogmaals gebeld; Nee hoor, hier weten wij niks van. We versturen u ook geen bevestiging dat het gebeurd is.' Oftewel, zoek het uit, je merkt het wel wanneer wij de tijd rijp achten.
Net met Reggefiber (de beheerder van het netwerk) gebeld. Providers hebben een wettelijke verplichting om de lijn na opzegging binnen 5 werkdagen vrij te maken (oftewel; het verzoek indienen, reggefiber regelt het zo snel als kan).
XMS nogmaals gebeld; Nee hoor, hier weten wij niks van. We versturen u ook geen bevestiging dat het gebeurd is.' Oftewel, zoek het uit, je merkt het wel wanneer wij de tijd rijp achten.
[/quote]
Dit had je schriftelijk moeten laten bevestigen, dat is bij alle providers het beste, nooit zomaar op telefonische antwoorden ingaan.[/quote]
Overigens werk ik zelf bij een telefonische afdeling, mondelinge overeenkomsten zijn rechtsgeldig. Als ik moeilijk zou willen doen kan ik het gesprek opvragen en blijkt dat ik idd opgezegd heb. Misschien een tip voor iedereen.
Dit had je schriftelijk moeten laten bevestigen, dat is bij alle providers het beste, nooit zomaar op telefonische antwoorden ingaan.[/quote]
Overigens werk ik zelf bij een telefonische afdeling, mondelinge overeenkomsten zijn rechtsgeldig. Als ik moeilijk zou willen doen kan ik het gesprek opvragen en blijkt dat ik idd opgezegd heb. Misschien een tip voor iedereen.
dat weten ze zelf ook wel en ook ik weet het maar alsnog beter dat je het schriftelijk krijgt , sta je sterker , trouwens je kan ook het gesprek via het bandje opvragen die hebben ze namelijk.Overigens werk ik zelf bij een telefonische afdeling, mondelinge overeenkomsten zijn rechtsgeldig
-
niet alle gesprekken worden opgenomen dus is mondeling alleen geldig als het gesprek is opgenomen.
Pareltje31 schreef:niet alle gesprekken worden opgenomen dus is mondeling alleen geldig als het gesprek is opgenomen.
reken maar dat ze alles opnemen, heb het zelf ook bij een provider gehad.
-
wij nemen geen enkel gesprek op en ik weet bijna zeker XMS ook niet
Pareltje31 schreef: en ik weet bijna zeker XMS ook niet
xms hebben wij ook in onze omgeving en zeker weten van wel
wie wij is kan ik niet over meepraten want geen idee wie dat is.
Zowel Regge Fiber als XMS staan overal negatief bekend vanwege hun communicatie. Wij kregen een jaar geleden de vraag of we glasvezel wilden, dat wilden wij NIET omdat er maar één Provider op het net kwam en wij dat niet wenselijk achtte. Bij niet bevallen kan je dan niet overstappen en wij zijn zeer tevreden met onze huidige KPN abonnement. Dus heel duidelijk ingevuld dat we het NIET wilde. Daarna bijna wekelijks brieven in de brievenbus met alle voordelen van glasvezel en hoe dom het was dat wij er niet aan deel namen, na diverse mailtjes dat wij niet langer gediend waren van hun post werd dit iets minder. Vorige maand komt er een kaart in de brievenbus van ReggeFiber dat ze de kabel gaan aanleggen en waar wij willen dat die het huis inkomt, dat moest je dan op die kaart aankruisen en voor het raam hangen. Een mogelijkheid "GEEN AANSLUITING" stond er niet op, dus dat er zelf bijgezet en opgehangen. Gelukkig waren we thuis, zodat we konden zien dat er zonder enige aankondiging begonnen werd met graven, de stoep werd opgebroken en we konden met de auto niet meer weg. Ook bij de buren was nergens aangekondigd dat dit ging gebeuren, toen begonnen ze ook ongevraagd bij ons in de tuin te graven, maar dat hebben we snel gestopt. Vervolgens bleef de stoep 3 dagen open liggen en konden we de auto niet gebruiken, op de 4e dag hadden we de auto nodig en heb ik eigenhandig de geul dichtgegooid, dat werd ons niet in dank afgenomen en met lichtgevende groene verf werd er een kruis op onze stoep gespoten. Deze 's avonds met de hogedrukreiniger verwijderd. Maandag een brief van ReggeFiber gekregen dat ze 9 december alsnog de kabel komen aanleggen, als die datum niet uitkwam kon je dat wijzigen. Een mail teruggestuurd dat we het NIET wilde en als antwoord een mail met: "Dank voor uw reactie, 9 december komen we uw aansluiting in orde maken". Toen een mail met grove woorden gestuurd en toen werd het ze eindelijk duidelijk, nu hebben we de aanduiding "weigeraars" op de site gekregen. Ik beschouw dat als een eretitel en ben blij dat ik me niet heb aangesloten bij deze waardeloze club die veel beloven en NIETS doen.