LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] xs4all dient spooknota in
xs4all dient spooknota in
Onlangs hadden we besloten eens over te stappen naar een andere provider, deze keer gekozen voor xs4all.
Aanvankelijk zou het 28-06 opgeleverd worden, echter had ik aangegeven dat ik nog tot 18-07 verbonden was met Ziggo, dan ook nog even weg was met vakantie zodat ik een later tijdstip en dag heb overeengekomen waarvan ik ook per mail een bevestiging heb gekregen en er van op de hoogte ben gesteld.
En toch presteert xs4all om al een bedrag van 80 euro van mijn rekening te halen terwijl de monteur pas over 2 weken alles komt aansluiten.
Wat gaat er dus allemaal niet goed:
Te vroeg een rekening gepresenteerd gekregen
Het bedrag klopt niet omdat er de 1e 3 maanden een actie was, en ik heb aangegeven dat ik geen telefoon wilde, maar moest dit eerst laten aansluiten om het vervolgens te moeten installeren, echter krijg ik van die telefonische toezegging geen bevestiging per mail, dus dat wordt na de aansluiting weer touwtrekken tussen xs4all en mij, die ik niet kan winnen.
Ik heb nog niks afgenomen, en het gezeik begint nu al, en dan durven ze nog ook te beweren dat ze volgens de consumentenbond als provider het beste uit de bus komen
Ga ze morgen eens bellen, en als ze geen excuses aanbieden , en me uitleggen waarom het mis ging en hoe ze het oplossen, dan denk ik dat ik nu de zaak al afblaas
Aanvankelijk zou het 28-06 opgeleverd worden, echter had ik aangegeven dat ik nog tot 18-07 verbonden was met Ziggo, dan ook nog even weg was met vakantie zodat ik een later tijdstip en dag heb overeengekomen waarvan ik ook per mail een bevestiging heb gekregen en er van op de hoogte ben gesteld.
En toch presteert xs4all om al een bedrag van 80 euro van mijn rekening te halen terwijl de monteur pas over 2 weken alles komt aansluiten.
Wat gaat er dus allemaal niet goed:
Te vroeg een rekening gepresenteerd gekregen
Het bedrag klopt niet omdat er de 1e 3 maanden een actie was, en ik heb aangegeven dat ik geen telefoon wilde, maar moest dit eerst laten aansluiten om het vervolgens te moeten installeren, echter krijg ik van die telefonische toezegging geen bevestiging per mail, dus dat wordt na de aansluiting weer touwtrekken tussen xs4all en mij, die ik niet kan winnen.
Ik heb nog niks afgenomen, en het gezeik begint nu al, en dan durven ze nog ook te beweren dat ze volgens de consumentenbond als provider het beste uit de bus komen
Ga ze morgen eens bellen, en als ze geen excuses aanbieden , en me uitleggen waarom het mis ging en hoe ze het oplossen, dan denk ik dat ik nu de zaak al afblaas
-
Re: xs4all dient spooknota in
Als het automatisch is afgeschreven dan kun je het laten terugboeken. En dan een verklaring vragen waarom er geld word gestolen in plaats van de afspraken na te komen.
even contact opnemen met xs4all, bij beste provider zal dit zo geregeld zijn.
Wel is het gebruikelijk bij xs4all om abonnement vooruit te factureren, dit kun je op rekening zien.
Wel is het gebruikelijk bij xs4all om abonnement vooruit te factureren, dit kun je op rekening zien.
Dit zal wel jaarcontract zijn, daar kun je niet zomaar onderuit........dan denk ik dat ik nu de zaak al afblaas
Sinds 8-06 kan ik ineens niet meer bellen bij mijn nog huidige provider Ziggo, wat heeft namelijk xs4all gedaan, deze hebben mijn telnr. al geparkeerd zoals dat schijnbaar heet, en daardoor kan ik geen gebruik maken van de vaste lijn, terwijl ik nog zo duidelijk heb aangegeven aan de klantenservice van xs4all dat ik Geen telefoon erbij wil hebben.
@16again, vooruit factureren heb ik geen probleem mee als ik dan ook een dienst afneem, echter gaat de dienst op zijn vroegst in op 23-07, dus lijkt me een facturering van 6-07 een beetje vroeg aangezien alle hardware nog in doos zit en er nog niets is aangesloten, daarnaast gaat de dienst dus in vanaf 23-07 dus lijkt mij dat De zaak afblazen ook moet kunnen aangezien er nog niets is aangesloten, dus nog niets afneem, mij een abonnement aansmeren waar ik niet voor gekozen heb, en daarnaast op een creatieve manier hun boekhouding doen.
@hendrie1963, ik heb het bedrag via online bankieren gestorneerd, gelukkig heb ik die mogelijkheid zelf van alle automatische incasso`s
@16again, vooruit factureren heb ik geen probleem mee als ik dan ook een dienst afneem, echter gaat de dienst op zijn vroegst in op 23-07, dus lijkt me een facturering van 6-07 een beetje vroeg aangezien alle hardware nog in doos zit en er nog niets is aangesloten, daarnaast gaat de dienst dus in vanaf 23-07 dus lijkt mij dat De zaak afblazen ook moet kunnen aangezien er nog niets is aangesloten, dus nog niets afneem, mij een abonnement aansmeren waar ik niet voor gekozen heb, en daarnaast op een creatieve manier hun boekhouding doen.
@hendrie1963, ik heb het bedrag via online bankieren gestorneerd, gelukkig heb ik die mogelijkheid zelf van alle automatische incasso`s
De grote vraag is waarom je op een bepaalde datum besluit om over te stappen om vervolgens allerlei redenen te hebben om die overstap uit te stellen.
Stap dan over na je vakantie denk ik dan.
Verder is het ook niet slim om wel een telefoon abbo erbij te nemen om gebruik te kunnen maken van een actie als je dat telefoon abbo niet wilt.
Verder is het ook niet slim om wel een telefoon abbo erbij te nemen om gebruik te kunnen maken van een actie als je dat telefoon abbo niet wilt.
Eigenlijk gaat jouw dat niks aan. XS4all heeft bevestigd dat dit oke was. Ze moeten zich daar dan ook aan houden.Moedt schreef:De grote vraag is waarom je op een bepaalde datum besluit om over te stappen om vervolgens allerlei redenen te hebben om die overstap uit te stellen.
Eigenlijk gaat jouw dat niks aan. XS4all heeft bevestigd dat dit oke was. Ze moeten zich daar dan ook aan houden.Verder is het ook niet slim om wel een telefoon abbo erbij te nemen om gebruik te kunnen maken van een actie als je dat telefoon abbo niet wilt.
Als het mij niets aan zou gaan dan komt de vraag waarom het op dit forum staat.olaf79 schreef:Eigenlijk gaat jouw dat niks aan. XS4all heeft bevestigd dat dit oke was. Ze moeten zich daar dan ook aan houden.Moedt schreef:De grote vraag is waarom je op een bepaalde datum besluit om over te stappen om vervolgens allerlei redenen te hebben om die overstap uit te stellen.
Stap dan over na je vakantie denk ik dan.Eigenlijk gaat jouw dat niks aan. XS4all heeft bevestigd dat dit oke was. Ze moeten zich daar dan ook aan houden.Verder is het ook niet slim om wel een telefoon abbo erbij te nemen om gebruik te kunnen maken van een actie als je dat telefoon abbo niet wilt.
Je interpreteert het verkeerd, dat is duidelijk.Moedt schreef: Als het mij niets aan zou gaan dan komt de vraag waarom het op dit forum staat.
@moedt,
De reden dat ik dus al eerder dit geregeld wil hebben is dat mijn huidig abbo met Ziggo afloopt als we met vakantie weg zijn, en ik graag dingen goed voorbereid zoals ook overstap naar andere provider, en aangezien ik aanvankelijk dacht een goede keus gemaakt te hebben zoals de telefoon erbij, wilde ik dit later veranderen omdat het eigenlijk een beetje dubbel op is als iedereen al een mobiel heeft en we eigenlijk helemaal geen vaste lijn nodig hebben, waar je trouwens eigenlijk helemaal niks mee te maken hebt.
Maar goed jij wilt extra uitleg, dan heb ik je deze gegeven.
Later dus besloten om het bestelde alles in een basis om te zetten naar internet plus tv, en dat kon volgens de medewerkster aldaar niet, ik zou eerst alles moeten installeren, om daarna de telefoon die niet verbonden was aan het abbo deze weer op te zeggen.
Aangezien alles per telefoon besproken wordt, kun je dus later niks voorleggen wat er nou precies is afgesproken, terwijl ik graag alles per mail bevestigd wil zien om later het getouwtrek en discussies te vermijden.
Het feit dat ik nu een rekening gepresenteerd kreeg met een dienst die ik niet wilde bewijst opnieuw dat het dus misgaat, en bij ontbrekende bevestiging per mail begint dus nu al de ellende, en dat terwijl de dienst nog niet eens is ingegaan.
Zojuist dit binnegekregen:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Binnen 6 werkdagen sturen wij u een antwoord.
Misschien vindt u het antwoord op onze website, bijvoorbeeld bij http://www.xs4all.nl/klant/ of http://www.xs4all.nl/klant/klantenservice/
Vriendelijke groet,
Anouk Noordervliet
Manager Klantenservice
Hoezo service??? je moet ......dorie 6 dagen geduld hebben
De reden dat ik dus al eerder dit geregeld wil hebben is dat mijn huidig abbo met Ziggo afloopt als we met vakantie weg zijn, en ik graag dingen goed voorbereid zoals ook overstap naar andere provider, en aangezien ik aanvankelijk dacht een goede keus gemaakt te hebben zoals de telefoon erbij, wilde ik dit later veranderen omdat het eigenlijk een beetje dubbel op is als iedereen al een mobiel heeft en we eigenlijk helemaal geen vaste lijn nodig hebben, waar je trouwens eigenlijk helemaal niks mee te maken hebt.
Maar goed jij wilt extra uitleg, dan heb ik je deze gegeven.
Later dus besloten om het bestelde alles in een basis om te zetten naar internet plus tv, en dat kon volgens de medewerkster aldaar niet, ik zou eerst alles moeten installeren, om daarna de telefoon die niet verbonden was aan het abbo deze weer op te zeggen.
Aangezien alles per telefoon besproken wordt, kun je dus later niks voorleggen wat er nou precies is afgesproken, terwijl ik graag alles per mail bevestigd wil zien om later het getouwtrek en discussies te vermijden.
Het feit dat ik nu een rekening gepresenteerd kreeg met een dienst die ik niet wilde bewijst opnieuw dat het dus misgaat, en bij ontbrekende bevestiging per mail begint dus nu al de ellende, en dat terwijl de dienst nog niet eens is ingegaan.
Zojuist dit binnegekregen:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Binnen 6 werkdagen sturen wij u een antwoord.
Misschien vindt u het antwoord op onze website, bijvoorbeeld bij http://www.xs4all.nl/klant/ of http://www.xs4all.nl/klant/klantenservice/
Vriendelijke groet,
Anouk Noordervliet
Manager Klantenservice
Hoezo service??? je moet ......dorie 6 dagen geduld hebben
Zojuist xs4all aan de lijn gehad, ze zouden me terug bellen voor 12.00 uur vandaag, maar je weet wel hoe dat gaat.
Zelf dus maar weer gebeld, het komt er kort op neer dat op de brief een opleverdatum staat, en dat je vanaf die datum moet gaan betalen, ook al heb je nog geen fysieke aansluiting laten realiseren door een monteur, en je kunt dan wel een afspraak voor een monteur later inplannen, ze zullen dan niet erbij vermelden dat de opleverdatum gehandhaafd blijft en dan de facturering ingaat.
De eerst mogelijke aansluiting zou 8-07 zijn, ( ben dan op vakantie ) en wil het op de 23 ste deze maand laten installeren, ik kan dan volgens xs4all even 80 euro door de plee flushen aangezien xs4all gewoon blijft innen.
Mag en kan dat zomaar, dat ze incasseren zonder dat ik een dienst kan afnemen simpelweg omdat ik zelf de monteur moet bellen een afspraak mag inplannen die mij schikt???
Zelf dus maar weer gebeld, het komt er kort op neer dat op de brief een opleverdatum staat, en dat je vanaf die datum moet gaan betalen, ook al heb je nog geen fysieke aansluiting laten realiseren door een monteur, en je kunt dan wel een afspraak voor een monteur later inplannen, ze zullen dan niet erbij vermelden dat de opleverdatum gehandhaafd blijft en dan de facturering ingaat.
De eerst mogelijke aansluiting zou 8-07 zijn, ( ben dan op vakantie ) en wil het op de 23 ste deze maand laten installeren, ik kan dan volgens xs4all even 80 euro door de plee flushen aangezien xs4all gewoon blijft innen.
Mag en kan dat zomaar, dat ze incasseren zonder dat ik een dienst kan afnemen simpelweg omdat ik zelf de monteur moet bellen een afspraak mag inplannen die mij schikt???
Ja, dat mag en is ook normaal.
JIJ besluit op vakantie te gaan, JIJ besluit om ook "even" vlak voor de vakantie alles te regelen zodat alles in je vakantie ìs gerealiseerd. Dat heeft oktot gevolg dat de facturering gaat lopen. Het signaal komt immers al binnen, dat jij er geen gebruik van maakt is ook je eigen verantwoording.
JIJ besluit op vakantie te gaan, JIJ besluit om ook "even" vlak voor de vakantie alles te regelen zodat alles in je vakantie ìs gerealiseerd. Dat heeft oktot gevolg dat de facturering gaat lopen. Het signaal komt immers al binnen, dat jij er geen gebruik van maakt is ook je eigen verantwoording.
Heb anders contact gehad met de jurofoon, en deze juristen zijn van mening dat een dienst pas ingaat op het moment dat alles is aangesloten in huis.devious schreef:Ja, dat mag en is ook normaal.
Nee ik heb niet net voor de vakantie geregeld dat ze het later moesten installeren, dit is al bijna 3 weken eerder gebeurd,( tjonge wat is begrijpend lezen moeilijk zeg ) want hoe kom je anders met de opmerking EVEN VLAK VOOR DE VAKANTIE???!!!
Ook wordt er nergens in de algemene voorwaarden gesproken dat een dienst ingaat na hun bevestiging van oplevering.
Jurofoon adviseerde mij om naar de geschillencommisie te stappen, en dat is wat ik ook ga doen aangezien ik vanmiddag een zeer onvriendelijke medewerker van xs4all heb gesproken, het is volgens de Jurist van Jurofoon zelfs zo dat de bedenktijd van 7 dagen ingaat na een echte oplevering, bedoel dan Na aansluiting in huis door monteur.
Dan stap je naar de Geschillencommissie. Maar je vist achter het net helaas. Zodra een provider het signaal door de lijn heen "pompt" gaat ook de facturatie lopen. Dat jij er geen modem aan hangt is je eigen "schuld". De facturatie loopt ook 'snachts gewoon door en dan slaap je, maar daar zeg je niks van. Ook als je op vakantie gaat loopt die facturatie gewoon door, maar kun je geen gebruik maken van je internet. Volgens mij heb jij de Jurofoon foutieve informatie verstrekt òf je zegt hier niet alles.
Ik hoor echt graag wat de Geschillencommissie zegt, en als ik fout ben zeg ik nog sorry ook nog
Ik hoor echt graag wat de Geschillencommissie zegt, en als ik fout ben zeg ik nog sorry ook nog
zo Devious trommelt er weer op los.devious schreef:Dan stap je naar de Geschillencommissie. Maar je vist achter het net helaas. Zodra een provider het signaal door de lijn heen "pompt" gaat ook de facturatie lopen. Dat jij er geen modem aan hangt is je eigen "schuld". De facturatie loopt ook 'snachts gewoon door en dan slaap je, maar daar zeg je niks van. Ook als je op vakantie gaat loopt die facturatie gewoon door, maar kun je geen gebruik maken van je internet. Volgens mij heb jij de Jurofoon foutieve informatie verstrekt òf je zegt hier niet alles.
Bij alle topics verwijst hij prikkers naar de geschillencommissie, dit wordt redelijk saai en ongeloofwaardig.
Oh het woord sorry komt er misschien nog aan ook
Bij mijn weten: Zodra lijn geactiveerd is, ontvangt xs4all ook al factuur voor de verbinding, immers xs4all heft nu eenmaal geen eigen koper network in de grond liggen.
Komt neer op 160 euro per maand, ik ben benieuwd naar je abonnement!
Het abonnement kost dus in 2 weken 80 Euro??De eerst mogelijke aansluiting zou 8-07 zijn, ( ben dan op vakantie ) en wil het op de 23 ste deze maand laten installeren, ik kan dan volgens xs4all even 80 euro door de plee flushen aangezien xs4all gewoon blijft innen.
Komt neer op 160 euro per maand, ik ben benieuwd naar je abonnement!
Zojuist opnieuw contact gehad met xs4all, na 20 minuten aan de lijn gehangen te hebben kon zomaar ineens het bellen opgezegd worden, iets waar ik anders al 5 weken mee worstel.
Op de vraag wat opgeleverd inhoudt kan niemand een eenduidig antwoord opgeven, in de algemene voorwaarden wordt nergens vermeldt dat opleverdatum ook ingangsdatum is en tevens 1e dag van facturering is.
Volgens consuwijzer en Jurist van Jurofoon gaat dienst pas in na daadwerkelijke installatie in huis
Heb in ieder geval een klacht ingediend met in ieder geval aanpassing factuur voor de niet afgenomen dienst, hopende dat zij het mij naar billijkheid kunnen oplossen, en anders zit er niets anders op dit voor te leggen aan de geschillen commissie.
Op de vraag wat opgeleverd inhoudt kan niemand een eenduidig antwoord opgeven, in de algemene voorwaarden wordt nergens vermeldt dat opleverdatum ook ingangsdatum is en tevens 1e dag van facturering is.
Volgens consuwijzer en Jurist van Jurofoon gaat dienst pas in na daadwerkelijke installatie in huis
Heb in ieder geval een klacht ingediend met in ieder geval aanpassing factuur voor de niet afgenomen dienst, hopende dat zij het mij naar billijkheid kunnen oplossen, en anders zit er niets anders op dit voor te leggen aan de geschillen commissie.
Pardon? Begrijp me niet verkeerd, maar alle providers beginnen met factureren zodra de lijn "live" gaat. Dat heeft dus niets te maken met het feit of er wel of geen modem in het huis aanwezig is. Want dat valt buiten de verantwoording van de provider. Evenzo als er wel een (koper)lijn is maar geen IS/RA of geen AOP. De informatie die je hebt van Consuwijzer en Jurofoon wil ik wel eens inzien. Want dan is een vergelijking naar de auto zo gemaakt: ik gooi de tank vol maar betaal niet, want ik gebruik de auto niet.marc1766 schreef:...Volgens consuwijzer en Jurist van Jurofoon gaat dienst pas in na daadwerkelijke installatie in huis ...
Vind dit wel erg kort door de bocht genomen, ik vind het niet meer dan redelijk dat ze me duidelijk inlichten over wanneer de dienst ingaat, zij hebben eenzijdig een opleverdatum opgegeven zonder mij te vertellen wat dat inhoudt, en ik weet niet beter dat ik pas hoef te betalen als alles is aangesloten, maar ik geloof ook niet dat er gecommuniceerd wordt tussen xs4all en GUIDION die alles aansluit, anders zouden ze weten wanneer alles is aangesloten.devious schreef:Pardon? Begrijp me niet verkeerd, maar alle providers beginnen met factureren zodra de lijn "live" gaat. Dat heeft dus niets te maken met het feit of er wel of geen modem in het huis aanwezig is. Want dat valt buiten de verantwoording van de provider. Evenzo als er wel een (koper)lijn is maar geen IS/RA of geen AOP. De informatie die je hebt van Consuwijzer en Jurofoon wil ik wel eens inzien. Want dan is een vergelijking naar de auto zo gemaakt: ik gooi de tank vol maar betaal niet, want ik gebruik de auto niet.marc1766 schreef:...Volgens consuwijzer en Jurist van Jurofoon gaat dienst pas in na daadwerkelijke installatie in huis ...
Nergens wordt gesuggereerd dat wanneer de lijn live gaat er betaald moet worden
Huh? Natuurlijk wel. Dat is toch de dienst die geleverd wordt? Vanaf wanneer zou het dan moeten? Vanaf het moment dat het jou uitkomt en je er een modem aan "hangt"? Dus als je dan even geen zin hebt en pas een jaar later een modem aansluit moet dan pas de facturatie beginnen?marc1766 schreef: Nergens wordt gesuggereerd dat wanneer de lijn live gaat er betaald moet worden
Toch weer terug naar de auto: Je betaalt het hele jaar ook wegenbelasting. Ook al gebruik je je auto niet. De brandstof heb je ook betaald, ook al gebruik je je auto niet.
En dan weer terug naar de koperlijn: Bij de PTT betaalde je ook alleen de dienst, ook al gebruikte je em niet en ook al had je geen bakelieten telefoon aangesloten. Niks kort door de bocht, en dat zullen ze je ook vertellen bij de Consuwijzer en de Jurofoon.
Ik neem aan dat wanneer mij de vrijheid wordt gegeven een afspraak in te plannen voor installatie wanneer mij dit uitkomt, er ook gecommuniceerd wordt tussen GUIDION en XS4ALL over dag van installatie en vrijgeven signaal.devious schreef:Huh? Natuurlijk wel. Dat is toch de dienst die geleverd wordt? Vanaf wanneer zou het dan moeten? Vanaf het moment dat het jou uitkomt en je er een modem aan "hangt"? Dus als je dan even geen zin hebt en pas een jaar later een modem aansluit moet dan pas de facturatie beginnen?marc1766 schreef: Nergens wordt gesuggereerd dat wanneer de lijn live gaat er betaald moet worden
Toch weer terug naar de auto: Je betaalt het hele jaar ook wegenbelasting. Ook al gebruik je je auto niet. De brandstof heb je ook betaald, ook al gebruik je je auto niet.
En dan weer terug naar de koperlijn: Bij de PTT betaalde je ook alleen de dienst, ook al gebruikte je em niet en ook al had je geen bakelieten telefoon aangesloten. Niks kort door de bocht, en dat zullen ze je ook vertellen bij de Consuwijzer en de Jurofoon.
Zo moeilijk lijkt me dit niet.
Dus uw commentaar : Dus als je dan even geen zin hebt en pas een jaar later een modem aansluit moet dan pas de facturatie beginnen? Weet ik ook niet waar dit op slaat, want ALS JE GOED ZOU LEZEN, ( heb dit speciaal voor jou uitvergroot ) had je kunnen lezen dat ik de INSTALLATIE DOOR GUIDION LIET DOEN.
Dit was een van de zoveel acties die xs4all aanbiedt om twijfelaars over de streep te trekken, en dit stond ook aangevinkt bij mijn aanmelding.
Het was of gratis installatie, of 100 gratis films en ik heb voor de installateur gekozen, en aangezien ik zelf met de installateur een dag mag inplannen, en of dit nu vandaag is of morgen, of over 3 weken, die vrijheid werd mij door xs4all gegeven, en dan vind ik het niet meer dan normaal dat er tussen GUIDION en xs4all gecommuniceerd wordt over de werkelijke opleverdatum.