MHS1978 schreef:
Youfone kan dus zelf niet aangeven in welke gevallen een contract wel ontbonden zou kunnen worden. Over een eventueel benodigde ingebrekestelling wordt al helemaal niets gezegd.
Logische want dat is niet relevant. Je hebt geen ingebrekestelling verzonden. Waarom zouden zij jouw voorbeelden moeten aandragen die ga je dan enkel uitmelken. Los dat elke situatie uniek is en een Youfone in overleg altijd kosteloos een contract kan beëindigen als hij/zij denkt dat dit de beste oplossing is voor de situatie. In jouw geval ben je het overleg met Youfone vergeten... Tja dan vraag je er gewoon om.
MHS1978 schreef:
Ik heb aangegeven dat ik overweeg om deze zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten, mede omdat Youfone haar standpunt naar mijn mening niet voldoende kan onderbouwen.
Dat doen ze wel, je klacht is te vaag voor Youfone om te accepteren dat jij kosteloos onder het contract uit kan. Een klacht bij de Geschillencommissie ga je zeer waarschijnlijk niet winnen en kost je € 50,00.
MHS1978 schreef:
Wel heb ik ze nog de kans gegeven om nog onderling tot overeenstemming te komen, bijvoorbeeld door betaling van een eenmalig bedrag waarmee we deze hele zaak kunnen sluiten.
Je hebt toch antwoord waarom denk je dat ze nu een andere mening hebben? Je hebt gewoon ongelijk in deze situatie. Een kostbare les, maar bespaar je de moeite om nog extra kosten te maken.