LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeer lang traag internet (Ziggo)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
larson
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2011 09:58

zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door larson »

Hallo,

Ben al jaren klant van ziggo.
ben sinds mei overgestapt naar alles in 1 (Plus)
Internet: * down 40 Mbit/s * up 4 Mbit/s

Interactieve tv werkt perfect.

Mijn internet is dus zodanig traag dat er niet te internetten valt...
* Down maximaal 0,29 Mbit/s * Upload 0,07 Mbit/s
Dit probleem doet zich voor vanaf: Vrijdag 15 Juli
Ik heb meteen dat weekend gebeld en er kom pas een monteur komen op:
18 Juli.
Nou in de loop van de dag is de monteur geweest en kon niets vinden.
Het enigste wat het zou kunnen zijn is het modem (ubee wifi)
Alle waardes doorgemeten die binnen kwamen enz... geen afwijkingen.

De volgende dag heeft hij het modem vervangen eerst thuis getest....
dit was prima in orde.

De modem bij mij aangesloten en download 40mb/s dus prima.
Toen zag de monteur dat de modem nog op zijn profiel zat....
(de telefoon van mij werkte ook niet)
dus modem gereset en jahoor download weer als voorheen 0,29mb

De monteur wist het echt niet meer en heeft IT kant op gebeld, die zagen ook geen vreemde dingen.
De monteur heeft een melding bij ziggo gemaakt dat het bijna niet anders kan dat er een fout in het profiel zit.

Hij zegt: Die snelheid kan hij van je telefoon afpakken (zo laag dat kan bijna niet anders dat die wat door geeft)

Naja.... weer naar ziggo gebeld... en de technische dienst zou gaan kijken.
Daarna nog minimaal 8x gebeld en inmiddels is het 13 Augustus.
Ik wordt aan het lijntje gehouden en elke keer de belofte dat ik terug wordt gebeld, maar nog nooit iets vernomen.

p.s internet is de 1e maand perfect geweest.
Goede download en upload.

Ik wordt hier echt een beetje hopeloos van......
Je hebt zo toch het idee dat ze je niet serieus nemen of dat ze zoiets hebben achja we hebben toch genoeg klanten.

Iemand nog tips wat ik hieraan kan gaan doen?

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door kraaienest »

Overstappen naar glasvezel indien mogelijk.

larson
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2011 09:58

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door larson »

Hij heeft het altijd goed gedaan, en hiet ligt geen glasvezel.

Met mijn vorige abonnement 2 jaar gezeik gehad met mijn digi tv ontvanger, nu dit weer.

P.s klantenservice van ziggo doen ook maar een dotje

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door seconds-out »

.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 13 aug 2011 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

larson
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2011 09:58

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door larson »

Ik weet niet of het geknepen wordt.

Wat ik wel weet is dat 40mb of 0,29 een aardig groot verschil is.


Als je echt een probleem hebt hebben ze er schijt aan!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door seconds-out »

larson schreef:Ik weet niet of het geknepen wordt.
Als je echt een probleem hebt hebben ze er schijt aan!
Ik weet het ook niet zeker, ik denk het. :D

Feit is wel dat Ziggo ons in een reclamecampagne wilt doen laten geloven dat probleemloos internet helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

bardouin
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 04:20

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door bardouin »

Het nieuwe modem van ziggo ontvangen: veel storingen. Na een klacht kreeg ik een mailtje terug waarin stond dat het aan mijn PC lag/ligt. Ik heb gelukkig 2 providers dus kan ik gewoon verder. Ik heb geen zin en tijd meer om hierover nog verder met ziggo te soebatten. Het enige dat helpt is opzeggen.

Mensen, als je het nieuwe modem van ziggo ontvangt, bezint eer gij begint. Na activatie van het nieuwe modem kan je niet meer terug naar het oude modem. Of liever het modem van de postbode niet aannemen.

larson
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2011 09:58

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door larson »

Zal vast aan je pc liggen daarom hebben ze in het snelmenu

Voor fouten en problemen voor je wifi modem toets 2


Belachelijk allemaal.

Maar ik kan dus praktisch niet internetten...
Ja met iphone en ipad op 3g..........

gageldonk4904
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2011 20:10

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door gageldonk4904 »

Wij hebben ook de nieuwe modem van Ziggo ontvangen en geactiveerd. Dit verloopt goed. Maar dan...

Wij hebben zo'n traag internet dat de sites niet eens geladen kunnen worden. De snelheidstest met draad geeft (af en toe) 40 Mb aan, maar soms valt ook deze weg. Het modem valt soms ineens uit (terwijl je aan het bellen bent, erg handig allemaal).

Met het programmatje inSSIDer gekeken of het aan het kanaal lag en eventuele drukte. Hierin valt op dat een ander modem van Ziggo (kun je leuk aan de naam zien) mijn signaal soms helemaal overneemt. Dan vallen wij weg en gaat deze door. Ik kan me voorstellen dat het andersom ook zo is. Wat hierbij ook opvalt is dat de naam wel verandert, maar de MAC code niet.

Bij het bellen naar de helpdesk wordt wederom een snelheidstest gedaan. En daar kun je het mee doen.

Wie heeft tips????
Ellen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, gewoon het kanaal veranderen van je draadloze netwerk. Inssider is bedoeld om op te sporen welke netwerken jouw netwerk stoort. Kies een kanaal (bijvoorbeeld 2) waar niemand op zit in de buurt zodat niemand je netwerk kan storen. Meestal zit iedereen in de buurt op een kluitje op kanaal 11.

Inloggen op je draadloze router (vaak http://192.168.1.1/ )
En dan het kanaal veranderen.

Excellent
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 apr 2009 19:02

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door Excellent »

Beste Larson,

Ik heb dat soort probleem hier ook (Heerlen-Limb).
Sinds de omschakeling van de tv-zenders heb ik last van blokken op de tv en het internet werkt toch niet meer zo als voorheen.
Site's laden trager en videofilms (youtube enz..) moeten steeds tussendoor data laden.
Aan mijn pc is niets veranderd, immers als het lekker loopt, lopen laten en daarbij werk ik al tientallen jaren met pc's.
Ook ik weet, als je ziggo belt dan ligt het altijd aan jou en jou kabels zitten niet goed en nog meer van die onzin, alsof je de hele dag alleen maar met de kabels ligt te spelen, heb wel wat anders te doen.
En als er dan een monteur komt is nooit wat te vinden, ra ra hoe kan dit?
Ik wordt ook moe van dat kat en muis spel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door bprosman »

Werk je draadloos ? Zo ja welke snelheid haal je als je je PC rechtstreeks met een kabel aan het modem hangt ?

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door pheeb »

hallo

ook ik heb heel erg last van traag internet. zo langzaam is hij nog nooit geweest.
Ik heb geen draadloos maar het is een drama!
Ook met tv heb ik last. het beeld blijft heel vaak stilstaan met blokjes erin.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door bprosman »

"Blokjes" is vaak een signaalsterkte / kabel /rotte connector probleem. In de TV kun je de signaalkwaliteit uitlezen. Ook in het modem kan dit.

Ziggo Webteam Erwin
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:48

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Erwin »

Wat Bob Schurkjens zegt in zijn post is helemaal kloppend, In dit geval is de oplossing dan waarschijnlijk ook om het draadloze kanaal te veranderen naar een kanaal waar het minder druk is

Voor hulp hierbij kunt u eventueel bellen met onze technische helpdesk

Puppekop
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2012 00:01

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door Puppekop »

Excellent schreef:Beste Larson,

Ik heb dat soort probleem hier ook (Heerlen-Limb).
Sinds de omschakeling van de tv-zenders heb ik last van blokken op de tv en het internet werkt toch niet meer zo als voorheen.
Site's laden trager en videofilms (youtube enz..) moeten steeds tussendoor data laden.
Aan mijn pc is niets veranderd, immers als het lekker loopt, lopen laten en daarbij werk ik al tientallen jaren met pc's.
Ook ik weet, als je ziggo belt dan ligt het altijd aan jou en jou kabels zitten niet goed en nog meer van die onzin, alsof je de hele dag alleen maar met de kabels ligt te spelen, heb wel wat anders te doen.
En als er dan een monteur komt is nooit wat te vinden, ra ra hoe kan dit?
Ik wordt ook moe van dat kat en muis spel.
Zit met hetzelfde probleem, ook Heerlen. Hier in huis aan het denken om over te stappen op een andere provider, aangezien wij redelijk wat verstand hebben van voorkomende problemen met het internet.

Voordat de problemen ontstonden was er ook non-stop 40 mbit. Nu switcht hij tussen 3, 6, 8, 15 en 25.

Mij gaat het er vooral om dat ik online kan gamen. Dit is nu niet- tot onmogelijk.

*Sarcasm*/ON
Ziggo, bedankt.
*Sarcasm*/OFF

Puppekop
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2012 00:01

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door Puppekop »

Ziggo Webteam Erwin schreef:Wat Bob Schurkjens zegt in zijn post is helemaal kloppend, In dit geval is de oplossing dan waarschijnlijk ook om het draadloze kanaal te veranderen naar een kanaal waar het minder druk is

Voor hulp hierbij kunt u eventueel bellen met onze technische helpdesk
Van draadloos naar bekabeld werkt hier op een kleine 2 tot 3 mbit verschil niet.

Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt, anders moet ik toch overstappen ondanks de goede jaren... :|

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door bprosman »

Van draadloos naar bekabeld werkt hier op een kleine 2 tot 3 mbit verschil niet.
Deze begrijp ik niet helemaal , werkt het bedraad wel ? Hoe is het TV beeld ?

Puppekop
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2012 00:01

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door Puppekop »

bprosman schreef:
Van draadloos naar bekabeld werkt hier op een kleine 2 tot 3 mbit verschil niet.
Deze begrijp ik niet helemaal , werkt het bedraad wel ? Hoe is het TV beeld ?
De TV geeft goed beeld, weinig storingen in het beeld.

Het verschil tussen draadloos en bekabeld is klein. Werkt allebei hetzelfde. Allebei de methoden geprobeerd (kabel in Ubee, daarna kabel in Sitecom 300N Wireless).

Er moet toch bij Ziggo iets bekend zijn over dit probleem? Zij (of jullie) kunnen dit beter onderzoeken en meten dan ik.

Edit Maar ik zal vandaag eens de hele dag bekabeld 'mijn ding' doen, kijken of het enig verschil maakt.


P.s. Bedankt voor de snelle reactie

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: zeer lang traag internet (Ziggo)

Ongelezen bericht door bprosman »

Er moet toch bij Ziggo iets bekend zijn over dit probleem? Zij (of jullie) kunnen dit beter onderzoeken en meten dan ik.
Als het een algemeen probleem zou zijn misschien wel maar dat denk ik niet.
Hoe zijn je signaalwaarden als je inlogt op je Ubee ?
Weinig storingen ?
Eigenlijk zou je helemaal geen storingen mogen zien of misschien ééns in de paar weken.

Gesloten