Ziggo biedt 50% korting alleen voor nieuwe klanten
Ziggo biedt 50% korting alleen voor nieuwe klanten
Ziggo adverteert zich rot. 50% korting bij een tweejarig abonnement. Gebeld, geldt voor nieuwe klanten.
In de reclame wordt NIET verwezen naar Algemene of Actievoorwaarden of gezegd dat het voor Nieuwe Klanten is. Wel wordt verwezen naar ziggo.nl
Over Misleidende reclame, niet vermelden van actievoorwaarden of nieuwe klant zou kunnen gelden:
Transparantieplicht: Bedrijven zijn verplicht om consumenten duidelijk te informeren over de voorwaarden van aanbiedingen. Als een bedrijf adverteert met een aanbieding, zoals 50% korting, zonder daarbij te vermelden dat het alleen voor nieuwe klanten geldt, kan dit als misleidend worden beschouwd.
Misleidende reclame: Volgens de Nederlandse Reclame Code (NRC) mag reclame niet misleidend zijn. Wanneer een aanbieding significante beperkingen bevat (zoals "alleen voor nieuwe klanten"), moeten die duidelijk in de reclame-uiting zelf worden vermeld. Anders kan dit misleiding zijn, wat leidt tot mogelijke sancties.
In de reclame wordt NIET verwezen naar Algemene of Actievoorwaarden of gezegd dat het voor Nieuwe Klanten is. Wel wordt verwezen naar ziggo.nl
Over Misleidende reclame, niet vermelden van actievoorwaarden of nieuwe klant zou kunnen gelden:
Transparantieplicht: Bedrijven zijn verplicht om consumenten duidelijk te informeren over de voorwaarden van aanbiedingen. Als een bedrijf adverteert met een aanbieding, zoals 50% korting, zonder daarbij te vermelden dat het alleen voor nieuwe klanten geldt, kan dit als misleidend worden beschouwd.
Misleidende reclame: Volgens de Nederlandse Reclame Code (NRC) mag reclame niet misleidend zijn. Wanneer een aanbieding significante beperkingen bevat (zoals "alleen voor nieuwe klanten"), moeten die duidelijk in de reclame-uiting zelf worden vermeld. Anders kan dit misleiding zijn, wat leidt tot mogelijke sancties.
-
Re: Ziggo biedt 50% korting alleen voor nieuwe klanten
Het staat ook niet in de kleine letters?
Op de website kom je er namelijk gauw genoeg achter. En daarnaast... dit is toch altijd zo geweest. Je vertelt echt niets nieuws.
Op de website kom je er namelijk gauw genoeg achter. En daarnaast... dit is toch altijd zo geweest. Je vertelt echt niets nieuws.
Daarom is het misleiding, er wordt wat beloofd wat niet waar is.
Geen idee over welke specifieke reclame je hebt hebt, want je voegt geen link toe. Maar als ik op de site kijk, zie ik keurig bij het aanbod het volgende (incl. linkjes uiteraard) staan:
En ook op deze aanbiedingspagina staat het keurig:Op bovenstaande pakketten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Op de aanbiedingen zijn onze actievoorwaarden van toepassing. Aanbieding geldt alleen als je nog geen internet van Ziggo hebt.
Dergelijke aanbiedingen zijn altijd voor nieuwe klanten, een gemiddeld geïnformeerde consument wordt geacht dat te begrijpen. Ik zie geen misleiding, maar wellicht overtuig je me nog met linkjes naar wél misleidende advertenties.Ben je benieuwd of je gebruik kan maken van onze mooie actie? De spelregels zijn eenvoudig:
Je bent een nieuwe klant of langer dan 6 maanden geleden klant van Ziggo geweest.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 10 okt 2024 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik zie geen verschil tussen https://www.ziggo.nl/ en https://www.kpn.com/
En waarom zou een provider 50% korting geven aan bestaande klanten? Dan lijkt het me toch echt veel logischer om de prijzen te verlagen voor alle klanten.
Advies: snel overstappen naar KPN of andere provider.
En waarom zou een provider 50% korting geven aan bestaande klanten? Dan lijkt het me toch echt veel logischer om de prijzen te verlagen voor alle klanten.
Advies: snel overstappen naar KPN of andere provider.
Waarschijnlijk ben je nog erg jong en heb je nog nooit eerder gekeken naar abonnenemten (ongeacht of dit nu bij een internetprovider is of bij kranten/tijdschriften, of wat anders). Dit wordt al sinds mensenheugenis gedaan.
-
En daarom wissel ik dus periodiek van provider, iets dat de meeste mensen te veel werk en griezelig vinden maar wordt beloond met een leuke korting.
witte angora
vindt dit leuk
Tegen de tijd dat je abonnement moet worden verlengd even bellen met de klantenservice dat je overweegt over te stappen.
Vaak kunnen ze je dan een aanbieding doen om te blijven.
Vaak kunnen ze je dan een aanbieding doen om te blijven.
Mijn advies is om te bellen naar Ziggo. Indien u netjes blijft dan is de kans groot dat u ook korting krijgt, maar dan wel 1 of 2 jarige contract krijgt.
Indien Ziggo niet doet is dreigen met opzegging vaak voldoende.
Ook kunt u na nadat uw contract is afgelopen )1 of 2 jaar) overstappen naar een andere aanbieder. Er zijn diverse vergelijking websites die het goedkoopste aanbieder bovenaan zet.
Ik doe dat ook, na een jaar inloggen op de website om te kijken of er een verlening aanbod klaar staat, prijs vergelijken bij concurrenten en daarna bellen en onderhandelen over de prijs.
Indien Ziggo niet doet is dreigen met opzegging vaak voldoende.
Ook kunt u na nadat uw contract is afgelopen )1 of 2 jaar) overstappen naar een andere aanbieder. Er zijn diverse vergelijking websites die het goedkoopste aanbieder bovenaan zet.
Ik doe dat ook, na een jaar inloggen op de website om te kijken of er een verlening aanbod klaar staat, prijs vergelijken bij concurrenten en daarna bellen en onderhandelen over de prijs.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 10 okt 2024 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
En op ziggo.nl staat:
Verder is de eerste checkbox op de Ziggo pagina:Op bovenstaande pakketten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Op de aanbiedingen zijn onze actievoorwaarden van toepassing. Aanbieding geldt alleen als je nog geen internet van Ziggo hebt.
Selecteert u Ja, dan verdwijnt het aanbod. Als klant van Ziggo kunt u zelfs niet per ongeluk het aanbod voor nieuwe klanten accepteren.Check ons aanbod voor jou - bent u al klant Ja / Nee
Oké, mijn topic gaat over misleiding.
In de reclame wordt GEEN verwijzing gemaakt naar actievoorwaarden of "alleen voor nieuwe klanten".
ZIGGO moet helder zijn, Op televisie wordt vermeld: "bij en tweejarig abonnement", En het staat "keurig" op de website. De kleine letters zijn niet gewijzigd.
Momenteel (mijn abonnement loopt af) wordt er 3-9 maanden korting gegeven van 10 euro.
In de reclame wordt GEEN verwijzing gemaakt naar actievoorwaarden of "alleen voor nieuwe klanten".
ZIGGO moet helder zijn, Op televisie wordt vermeld: "bij en tweejarig abonnement", En het staat "keurig" op de website. De kleine letters zijn niet gewijzigd.
Momenteel (mijn abonnement loopt af) wordt er 3-9 maanden korting gegeven van 10 euro.
Op welke wijze wordt u dan misleid als het voor u als bestaande klant niet mogelijk is om een nieuw abonnement af te sluiten? Letterlijk de eerste controle vraag is of u al klant bent van Ziggo of niet. Als u op ja klikt, verdwijnt het aanbod en kunt u het niet accepteren. Ook niet per ongeluk. Hoe kunt u dan misleid worden?Broaks schreef: ↑10 okt 2024 15:00Oké, mijn topic gaat over misleiding.
Op de website van Ziggo staat in grote letters 'Stap nu over en ontvang je korting ' te lezen.
Bij de 50% korting staat ook de actievoorwaarde beschreven ' Bij een 2-jarig abonnement '
U kunt als Ziggo klant niet naar Ziggo overstappen en dat maakt dat deze reclame niet voor bestaande Ziggo klanten van toepassing is dus is de toevoeging ' alleen voor nieuwe klanten ' onnodig want Ziggo klanten hebben al een abonnement.
Bij de 50% korting staat ook de actievoorwaarde beschreven ' Bij een 2-jarig abonnement '
U kunt als Ziggo klant niet naar Ziggo overstappen en dat maakt dat deze reclame niet voor bestaande Ziggo klanten van toepassing is dus is de toevoeging ' alleen voor nieuwe klanten ' onnodig want Ziggo klanten hebben al een abonnement.
Heb je een partner? Zo ja: abonnement afsluiten op diens naam (even opletten: andere bankrekening opgeven; kan later weer worden terugveranderd). Partner is nieuwe klant, dus krijg je de korting. Na afloop van dat contract weer nieuwe aansluiting op je eigen naam, etc. Werkt prima.
-