Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Hallo,
Recentelijk kreeg ik wederom een herinnering van Ziggo betreffende de E 6,50 inflatiecorrectie die vanaf 1 Juli berekend wordt.
De afgelopen periode zie ik ook aanbiedingen van Ziggo van 50% korting (6 maanden 1e jaar) voor nieuwe abonnees.
Ik ben reeds >10 jaar bij Ziggo en voel mij als klant absoluut niet gewardeerd !
Het werven van nieuwe klanten gaat blijkbaar over de ruggen van de trouwe klanten, onder het mom van inflatie correctie.
Ik kan begrijpen dat er af en toe een prijs correctie plaatsvindt, wat vaker het geval is geweest, zeker als er extra functionaliteit wordt aangeboden.
Mijn basic package prijs is uit dehand aan het lopen.
Er zit nu waarschijnlijk niets anders op dan naar een ander provider te gaan.
Dit kost ook weer veel moeite en kost onnodig geld voor alle partijen om dat te realiseren.
Wat vinden jullie hiervan als je een Ziggo gebruiker bent ?
Groeten,
Eric Timmer
Recentelijk kreeg ik wederom een herinnering van Ziggo betreffende de E 6,50 inflatiecorrectie die vanaf 1 Juli berekend wordt.
De afgelopen periode zie ik ook aanbiedingen van Ziggo van 50% korting (6 maanden 1e jaar) voor nieuwe abonnees.
Ik ben reeds >10 jaar bij Ziggo en voel mij als klant absoluut niet gewardeerd !
Het werven van nieuwe klanten gaat blijkbaar over de ruggen van de trouwe klanten, onder het mom van inflatie correctie.
Ik kan begrijpen dat er af en toe een prijs correctie plaatsvindt, wat vaker het geval is geweest, zeker als er extra functionaliteit wordt aangeboden.
Mijn basic package prijs is uit dehand aan het lopen.
Er zit nu waarschijnlijk niets anders op dan naar een ander provider te gaan.
Dit kost ook weer veel moeite en kost onnodig geld voor alle partijen om dat te realiseren.
Wat vinden jullie hiervan als je een Ziggo gebruiker bent ?
Groeten,
Eric Timmer
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Alle providers werken op deze manier. Slapende klanten wordt het meeste geld verdient. Overstappen loont (vaak).
Bij de meeste providers kunt u in de app of telefonisch korting krijgen als u belooft 1 of 2 jaar bij hun blijft.
Soms helpt het om te bellen met de tekst "ik wil overstappen naar provider X, daar is het goedkoper". Soms kunnen providers persoonlijke korting geven.
Bij de meeste providers kunt u in de app of telefonisch korting krijgen als u belooft 1 of 2 jaar bij hun blijft.
Soms helpt het om te bellen met de tekst "ik wil overstappen naar provider X, daar is het goedkoper". Soms kunnen providers persoonlijke korting geven.
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Al jaren krijgen nieuwe abonnees een soort van welkomst geschenk. Meestal is dat in de vorm van een tijdelijke korting. Dat is bij alle providers het geval. Ook de inflatie correctie wordt door (bijna) alle providers toegepast. Ziggo heeft dit al maanden geleden aangekondigd dus nieuw is het niet.
De welkomstkorting en de inflatie correctie staan los van elkaar, ook nieuwe klanten krijgen de korting berekend over het nieuwe tarief.
En als U het te duur vindt worden dan kunt U natuurlijk altijd overstappen naar een andere provider. Ze beloven allemaal gouden bergen aan nieuwe abonnees.
Ik ben ook al jaren Ziggo klant en heb natuurlijk gekeken of het in mijn geval ook goedkoper kon, zeker nu er bij mij voor de voortuin zo'n glasvezelkabel uit de grond komt. Alles via de telefoonlijn valt af, omdat de snelheid daarvan een fractie is van wat Ziggo kan leveren.
En glasvezel wordt nu alleen door TMobile aangeboden. Een vergelijkbaar abonnement (dus qua internet snelheid, gratis Wifi punten in bruikleen, aantal TV zenders en opname mogelijkheid, mobiele abonnementen (4 stuks) met onbeperkt bellen, SMS en zo goed als onbeperkt data) is dan (welkomst korting niet meegerekend) duurder dan bij Ziggo. En bij Ziggo/Vodafone heb ik zo goed als geen last van (ver)storingen.
Als U goedkoper uit kan zijn door over te stappen naar een andere provider zou ik dat zeker doen. Maar ik doe dat nog even niet.
En nee, ik werk niet bij Ziggo.
En nog een losse tip, die ik van anderen wel eens hoor. Neem eens contact op met Ziggo en zeg dat U vanwege de prijs stijgingen Uw abonnement wil opzeggen. En vraag meteen of ze in Uw geval nog iets voor U kunnen doen. Soms schijnt dat te lukken en krijgen ook bestaande klanten wel eens een leuke korting lees ik dan.
De welkomstkorting en de inflatie correctie staan los van elkaar, ook nieuwe klanten krijgen de korting berekend over het nieuwe tarief.
En als U het te duur vindt worden dan kunt U natuurlijk altijd overstappen naar een andere provider. Ze beloven allemaal gouden bergen aan nieuwe abonnees.
Ik ben ook al jaren Ziggo klant en heb natuurlijk gekeken of het in mijn geval ook goedkoper kon, zeker nu er bij mij voor de voortuin zo'n glasvezelkabel uit de grond komt. Alles via de telefoonlijn valt af, omdat de snelheid daarvan een fractie is van wat Ziggo kan leveren.
En glasvezel wordt nu alleen door TMobile aangeboden. Een vergelijkbaar abonnement (dus qua internet snelheid, gratis Wifi punten in bruikleen, aantal TV zenders en opname mogelijkheid, mobiele abonnementen (4 stuks) met onbeperkt bellen, SMS en zo goed als onbeperkt data) is dan (welkomst korting niet meegerekend) duurder dan bij Ziggo. En bij Ziggo/Vodafone heb ik zo goed als geen last van (ver)storingen.
Als U goedkoper uit kan zijn door over te stappen naar een andere provider zou ik dat zeker doen. Maar ik doe dat nog even niet.
En nee, ik werk niet bij Ziggo.
En nog een losse tip, die ik van anderen wel eens hoor. Neem eens contact op met Ziggo en zeg dat U vanwege de prijs stijgingen Uw abonnement wil opzeggen. En vraag meteen of ze in Uw geval nog iets voor U kunnen doen. Soms schijnt dat te lukken en krijgen ook bestaande klanten wel eens een leuke korting lees ik dan.
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Waarom zou uw provider u als klant moeten waarderen, u krijgt toch waarvoor u betaald en daar is de kous voor de provider mee af,
En nieuwe klanten moet je werven en daarbij is o.a. die tijdelijke korting een lokmiddeltje, welke overigens door meer providers wordt gebruikt.
Wil je ook dat voordeeltje, dan elk jaar maar overstappen.
Aygulf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Dat is een oud misverstand. Klanten hebben geen zin om over te stappen en daarom moet je nieuwe klanten over de streep trekken met korting. Bestaande klanten blijven dus bij voorkeur zitten en dan kun je de prijs verhogen. Ik ben in december naar KPN gegaan met 12 maanden voor de helft en ik hoop dat Ziggo straks ook met een betere deal komt dan zes maanden, ze hebben al eens een tijdje met negen maanden voor de helft geadverteerd en dan switchen we straks weer terug. Het is wel even werk natuurlijk maar daar staat dan wat tegenover.
-
- Berichten: 5199
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Sorry maar ik vind het een beetje een jankverhaal. Waarschijnlijk is TS 10 haar geleden ook met zo'n korting binnen gekomen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Inflatie correctie heeft weinig te maken met extra functionaliteiten. Zoals bekend zijn alle kosten omhoog gedaan, personeel is lastiger te vinden (zeker callcenter personeel) dus de lonen zijn omhoog gegaan, iemand moet dat betalen en dat betalen alle gebruikers.
Nieuwe gebruikers kosten de provider geld, pas als hij 2 jaar abonnee blijft wordt er verdiend, indirect betalen dus de trouw klanten de acties. Vervelend maar dit is bij elke provider het geval.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 mei 2024 11:55
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Het mag duidelijk zijn dat de korting betekend dat je onder contract zit, een jaar of 2 jaar. Dat is de reden van korting. Een bedrijf als Ziggo (en anderen) zijn niet verplicht om je steeds te herinneren aan een korting bij het opnieuw afsluiten van een contract. En inflatie correctie is bij wet geregeld, dus daar kan Ziggo niks aan doen. Ook KPN, Odido en anderen brengen dat in rekening. Korting betekend wel dat je een nieuw contract krijgt, maar wel 1 tot 2 jaar eraan vast zit. Je kan dan alleen onder een boete weg en het is voor ziggo de garantie dat die inkomsten binnen zijn. Daarom geven ze een korting. Als je geen korting krijgt, kun je ala minuut weg en overstappen. Contract verlengen heeft alleen zin als je er zelf beter aan wordt, maar is eigen verantwoordelijkheid en moet je zelf in de gaten houden.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Tipje van een pro:
Zorg dat je niet vast zit aan één provider (bijv. omdat je het door de provider gegeven emailadres voor alles en nog wat gebruikt).
Dat betekent dat je de provider gebruikt voor internettoegang en verder niets (naast evt. TV en telefoon).
Daarnaast zou het mooi zou zijn wanneer je jouw eigen LAN (incl. WiFi) zelf regelt met eigen apparatuur.
Heb je daarnaast minimaal twee keuzes; dus bijv. glasvezel en kabel, dan ben je helemaal spekkoper en kun je regelmatig, eenvoudig, wisselen naar die provider die de beste aanbieding heeft.
Zelf ben ik recent van Ziggo overgestapt naar Odido via glas. Van de 'winst' heb ik 3 switches en 4 access points gekocht.
Wanneer mijn Odido contract weer afloopt ga ik eerst kijken tegen welk aanbod Ziggo mij terug wil. Is dat aanbod niet goed genoeg, dan kies ik een andere glasprovider en omdat ik het modem alleen gebruik om mijn eigen firewall in te steken is overstappen een fluitje van een cent (mijn hele LAN verandert immers niet).
Televisie kijk ik via internet en een vast telefoonnummer heb ik niet meer. Goed internet tegen de laagste prijs is het enige dat ik vraag.
Zorg dat je niet vast zit aan één provider (bijv. omdat je het door de provider gegeven emailadres voor alles en nog wat gebruikt).
Dat betekent dat je de provider gebruikt voor internettoegang en verder niets (naast evt. TV en telefoon).
Daarnaast zou het mooi zou zijn wanneer je jouw eigen LAN (incl. WiFi) zelf regelt met eigen apparatuur.
Heb je daarnaast minimaal twee keuzes; dus bijv. glasvezel en kabel, dan ben je helemaal spekkoper en kun je regelmatig, eenvoudig, wisselen naar die provider die de beste aanbieding heeft.
Zelf ben ik recent van Ziggo overgestapt naar Odido via glas. Van de 'winst' heb ik 3 switches en 4 access points gekocht.
Wanneer mijn Odido contract weer afloopt ga ik eerst kijken tegen welk aanbod Ziggo mij terug wil. Is dat aanbod niet goed genoeg, dan kies ik een andere glasprovider en omdat ik het modem alleen gebruik om mijn eigen firewall in te steken is overstappen een fluitje van een cent (mijn hele LAN verandert immers niet).
Televisie kijk ik via internet en een vast telefoonnummer heb ik niet meer. Goed internet tegen de laagste prijs is het enige dat ik vraag.
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Ja, dat mag het. Het is ook duidelijk dat u reageert op een topic dat bijna een jaar oud is. Opnieuw tot leven wekken van slapende topics is meestal niet erg nuttig.
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Wat bij ICT bedrijven ook meespeelt is dat loonstijging meer impact hebben op de kosten dan bij de doorsnee bedrijven. Er werken relatief veel hoogopgeleide, en daardoor dure, ITers en die hebben ook allemaal 6 a 7% er bij gekregen. Op salarissen van gemiddelde 50...70k hakt dat er in.sylvesterb schreef: ↑11 jul 2023 20:55Inflatie correctie heeft weinig te maken met extra functionaliteiten. Zoals bekend zijn alle kosten omhoog gedaan, personeel is lastiger te vinden (zeker callcenter personeel) dus de lonen zijn omhoog gegaan, iemand moet dat betalen en dat betalen alle gebruikers.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Even bellen om op te zeggen en melden dat je overstapt. Krijg jij ook korting van ze.
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
En als je dan een persoonlijke aanbod krijgt niet akkoord gaan maar zeggen dat je het verschil met de andere provider nog te groot vindt. Waarschijnlijk krijg je dan een nog beter aanbod. Soms zijn er wel 3 ‘niveaus’ van aanbiedingen die je kunt krijgen.
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Wel oppassen dat je dan niet direct weer minstens 12 maanden vast zit.Arizonakid schreef: ↑03 mei 2024 20:08Even bellen om op te zeggen en melden dat je overstapt. Krijg jij ook korting van ze.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Ziggo: E 6,50 inflatiecorrectie vs 50% korting 6 maanden nieuwe abonnees . . . .
Dat gaat niet lukken, aanbieding en nieuw contract gaan samen. Is natuurlijk ook logisch.rwolters schreef: ↑03 mei 2024 21:01Wel oppassen dat je dan niet direct weer minstens 12 maanden vast zit.Arizonakid schreef: ↑03 mei 2024 20:08Even bellen om op te zeggen en melden dat je overstapt. Krijg jij ook korting van ze.
16again
vindt dit leuk