LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door Roadri »

Hoe erg kan Ziggo zijn!

Ik sluit on-line een Internet Z2 abonnement af. Hierbij kies ik voor een installatie door een monteur ( kosten 69,95 ) en als installatie datum 24 juli tussen 1200 en 1800 uur.
Ik maak hier uiteraard een scherm afdruk van en wacht op de bevestigingsbrief. En jawel als ik die krijg staat er in dat het een "doehetzelf" pakket betreft.

Ik bel de helpdesk en daar snappen ze ( zoals altijd ) er niets van. Ik heb echt volgens hun gekozen voor het "doezelfpakket". Ik vraag of ze een fax hebben want dan stuur ik de schermafdruk op en....plotseling uit het niets zegt de persoon dat er wel een afspraak is gemaakt. Niet op 24 juli maar op 22 juli. Op mijn vraag waarom ik dan op mijn schermafdruk 24 juli heb staan en waarom hij nu ineens het licht wél heeft gezien krijg ik uiteraard geen antwoord.
Enfin..al blij dat het nu goed zal gaan.

Ijdele hoop natuurlijk want...de modem komt niet en het is al 20 juli. Ik bel weer met de helpdesk en jawel dat snappen ze niet helemaal want de modem had al lang verzonden moeten zijn. Dus ik vraag of de monteur die dan kan meenemen als die twee dagen later zou komen voor de installatie. Eerst kan dit niet en na veel vijven en zessen is dat toch mogelijk.

Dan is het wachten op de grote dag, woensdag 22 juli..wachten ...wachten...en niemand komt. Dus ik weer bellen. Tja werd daar gezegd. u kunt wachten tot u een ons weegt ( letterlijk zo gezegd door de medewerker ) maar er komt helemaal niemand want hier staat het helemaal fout. Dus u moet een nieuwe afspraak maken.....kan helaas niet eerder dan 6 augustus....

Bedankt Ziggo!!. Jullie kunnen het flikken dat vanaf de eerste druk op de knop via jullie website letterlijk alles fout kan gaan. En ik moet zeggen dat de professionaliteit van de helpdesk het peil heeft van een gierput. Om nog maar te zwijgen over het feit dat jullie het zelfs kunnen presteren dat het al fout kan gaan vanaf de eerste klik op jullie website!!. Bravo Bravo!!!

Dus mensen, als je nog een keus moet maken, pak nooit ZIGGO want het is één doffe ellende

Groetjes Roadri :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u online de overeenkomst gesloten heeft dan heeft u 7 werkdagen de tijd om deze weer te ontbinden. Doe dit dan wel schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging.

Als u af wacht, maak dan dagelijks een schermafdruk dat u geen verbinding kunt maken met internet en vraag restitutie van abonnementsgeld over de dagen dat hier geen dienst tegenover stond.

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... _werkdagen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
verander 'telefonisch' in "via website"

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door Roadri »

Hoi, Bedankt voor je reactie.

Ik had aan die optie al gedacht maar helaas is dat niet meer mogelijk. Ik kreeg namelijk de bevestigingsbrief van Ziggo na het bedenktermijn. Ik heb begrepen dat ze dat altijd doen bij nieuwe aansluitingen. Verder heb ik begrepen dat het hier ook wanprestatie betreft van de kant van Ziggo. Ik heb tenslotte niets ontvangen ( geen modem en geen monteur op de afgesproken datum ) en heb dus ook geen aansluiting. Daarom zou er dus ook geen overeenkomst tot stand zijn gekomen. Uiteraard ga ik er vanuit dat Ziggo het waarschijnlijk anders ziet :evil:

Tot die tijd zal ik de bedragen gewoon storneren want wettelijk gezien hoef ik niet te betalen voor niet geleverde diensten. Daarnaast stuur ik ze een rekening want ik heb een hele middag zitten wachten en daar zitten ook kosten aan. Ik heb begrepen dat er al eerder een dergelijke uitspraak is gedaan door een rechter. Dit soort bedrijven komen er altijd te makkelijk van af en dat moet maar eens afgelopen zijn.

Maar het blijft vervelend dat een bedrijf als Ziggo gewoon erg klant onvriendelijk is tegen het schofterige af. Meestal moet de klant actie ondernemen om problemen op te lossen terwijl Ziggo zelf alleen geld opstrijkt door helemaal niets te doen. Ik heb ondertussen wel begrepen dat Ziggo de ergste van allemaal is en dat er zelden een echte oplossing komt.
Dus nogmaals mijn tip aan iedereen; BLIJF VER WEG VAN Alles wat ZIGGO betreft!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt beter terug vorderen dan storneren omdat Ziggo alles plat gooit als niet betaald wordt. Tenzij u het geen probleem vindt als ook tv uitvalt.

Houdt bij hoeveel dagen u zonder internet bent ( maak de dagelijkse screenprints als bewijsmateriaal)
Houdt ook de telefoonkosten bij.

Als het dan de Almachtige Ziggo behaagt u aan te sluiten vordert u de bedragen terug op grond van de wet.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Vergeet niet een verslag van e.e.a. te sturen naar www.consuwijzer.nl om een signaal af te geven hoe Ziggo met u is om gegaan.
Hier klacht indienen

Ik vind de mentaliteit van providers onbegrijpelijk. Het is dat je er een nodig hebt om verbinding te hebben met internet....

Telfort weet overigens de klant ook tot het uiterste te treiteren als er iets mis gaat. Dus Ziggo staat hier niet alleen in.

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door Roadri »

Hoi,
U nogmaals bedankt voor de tip. Ik zal zeker een klacht indienen via consuwijzer.nl

Ik installeer vaak internet bij oudere mensen in mijn buurt omdat het voor hun vaak moeilijk is en maak telkens mee hoe Ziggo echt over de schreef kan gaan. Bijvoorbeeld door oudere mensen, die alleen internet willen, een compleet pakket aan te smeren met Internet, telefoon en digitale TV. Terwijl het juist voor die groep zo vervelend is om nog meer afstandsbedieningen en kastjes in huis te te krijgen. Achteraf kun je daar ook niets of weinig meer aan doen.

In dit geval betreft het een aansluiting voor mijn moeder die helaas een alarminstallatie heeft en daardoor alleen voor een kabelaansluiting kan kiezen en dus gedwongen is om die af te sluiten bij de enige aanbieder....Ziggo. Anders had ik dus nooit voor deze optie gekozen. Maar het valt me op dat Ziggo vooral bij ouderen de indruk geeft dat ze de telefoon en digitale TV gratis krijgen. Helaas na twee of drie maanden bemerken de slachtoffers dat ze opgelicht zijn. Je kunt het gewoon niet anders noemen dan oplichting. Maar aangezien de meesten uiteindelijk al blij zijn dat het werkt na een paar maanden laten ze het er meestal bij zitten.

In en In triest dat Ziggo op die manier haar praktijken zonder problemen kan voorzetten terwijl een soortgelijk ander bedrijf in dezelfde situatie al lang was gestopt door allerlei instanties.

Hopelijk hebben we hier in Tilburg vanaf Januari volgend jaar ook keus voor een andere aanbieder via de kabel. Maar ik denk dat dit juist de reden is dat Ziggo momenteel echt agressief te werk gaat ten koste van veel mensen die strakjes vastzitten aan een van de slechtste Internetaanbieders; ZIGGO genaamd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan is het opletten dat uw moeder geen contract aangesmeerd krijgt waar ze aan vast zit. Nu kan zij als het goed is maandelijks opzeggen.

Goed met haar afspreken dat zij op geen enkele telefonische aanbieding of verkoper aan de deur ingaat. Ziggo komt hier aan de deur.

Meldt haar aan bij www.infofilter.nl Dit wordt in october belmenietregister.

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door Roadri »

Hoi,

Nogmaals bedankt voor uw reactie. Ik adviseer zelf ook iedereen om Infofilter.nl te gebruiken om geen ongewenste telefoontjes etc. te krijgen. Maar helaas helpt het niet in alle gevallen en moet de consument zelf dan weer actie gaan ondernemen. Het is prima dat vanaf het najaar deze regeling beter gaat worden en iedereen die bij infofilter.nl ingeschreven staat automatisch meegaat naar de nieuwe regeling.

Ik zal hier wel een reactie schrijven hoe Ziggo gaat handelen. Het zou prima zijn als meer mensen meteen iets melden op deze en andere consumenten websites. Ik blijf het een vreemde situatie vinden dat je als consument telkens zelf actie moet ondernemen tegen 'schurken' bedrijven zoals Ziggo. Nu staat Ziggo hier in de regio al erg slecht bekend en maken ze alom misbruik van het feit dat mensen vaak denken dat ze gewoon een ander abonnement krijgen in plaats van een compleet nieuw duur pakket. Vooral oudere mensen zijn hier de dupe van en het klopt dat Ziggo ook best agressief aan de deur komt bij mensen. Daarnaast zijn ze ook erg goed in het sturen van onduidelijke aanbiedingen via de post.
Maar goed dat er steeds minder mensen zijn die het nog langer willen pikken want het is en blijft ongehoord dat bedrijven als Ziggo op deze manier hun wil aan iedereen kunnen opleggen.

Hopelijk helpen deze forums om die bedrijven het besef te geven dat ze er zijn voor hun klanten en niet andersom. Helaas is dat besef bij Ziggo nog niet (goed) doorgedrongen dus laten we hopen dat de crisis een handje zal helpen. Hoewel dat hopen we al jaren. :evil:

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

@Roadri,

Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, dit is niet op de juiste manier gegaan. Graag willen wij kijken of we met een betere oplossing kunnen komen. Het lijkt mij niet verstandig om de rekeningen niet te gaan betalen, maar dan gaan we kijken voor een betere oplossing. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door Roadri »

Geacht Ziggo Webteam,

Op 2 juli 2009 heb ik voor mijn moeder online een bestelling opgegeven voor:
Z2 abonnement, met Installatie door een monteur en een premium draadloze router. De afspraak voor installatie was op 24 juli tussen 1200 uur en 1800 uur.

Met de komst van de bevestigingsbrief ging het al fout want daar was sprake van een 'doehetzelf' pakket. Dus gebeld met klantenservice en die konden geen afspraak terugvinden. Toen ik vertelde dat ik eventueel de schermafdruk kon faxen werd een andere afspraak op 22 juli tevoorschijn getoverd. Oke was niet de bedoeling maar dan zou het ook goed komen was mijn achteraf erg naive reactie.

Op 20 juli hadden we nog geen modem ontvangen. Dus gebeld. Mmm foutje maar de monteur zou die op de 22ste juli meenemen. Heel de middag gewacht en...uiteraard geen modem en geen monteur gezien.
Dus maar weer gebeld. Er kon niets op korte termijn geregeld worden dus ik heb gezegd dat het van mij niet meer nodig is als een bedrijf zich vanaf het eerste moment toch niet aan de afspraken kan houden.

Vandaag is het 28 juli en...nog steeds geen modem, geen monteur maar wel een berichtje bij het Radar forum of ik weer iets wil in gaan vullen.
Volgens mij is het de bedoeling dat Ziggo het werk doet en niet dat de klant moeite moet doen om zijn bestelling in orde te krijgen.

Maar ik heb ondertussen het formulier ingevuld en verzonden.

O ja Ziggo als jullie de volgende keer bellen spreek dan in het antwoordapparaat ipv een mail te sturen dat ik weer moet bellen. Of probeer het gewoon op een ander tijdstip want dat moeten klanten bij jullie tenslotte ook!

Met ( poging tot ) vriendelijke groet,

Roadri

milachanchal
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2008 20:12

Re: Ziggo, ellende vanaf de eerste klik

Ongelezen bericht door milachanchal »

Tja Ziggo, hahaha wat een rotbedrijf op dit moment, kotsmisselijk. Ong. 4 wk geleden totaalpakket besteld, na 1 w geen bevestiging, contactform. opgestuurd, geen reaktie. Na 1 w weer gebeld, niets bekend, opnw besteld en met1 intall. afspr gem. Op 2 okt. zou er een monteur langskomen. Zieke ouders w8en de hele dag, ga 's-avonds in de brievenbus.....WATTTTT een kaart, dat een monteur is langsgew., en daar er niemand thuis was (mijn ouders zaten smachtend te w8en) 35 euro voorr.kosten betalen???? Gebeld nw afspr. gem. voor 5 okt. de hele dag gew8, weer gebeld, hallloooooo geen afspraak????? Heb voor vandaag een afspr. als ze niet langskomen, heb ik zin om naar het kantoor van Ziggo in Den Haag te gaan, met een stinkbommmmmmm. Heb er onwijs spijt van. Mijn ouders zijn 2 oude zieke mensen en wachten nu al 4 weken op hun telefoonaansl. dat voor hun van levensbelang is.

Gesloten