LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo incasseert twee abonnementen tegelijk
Ziggo incasseert twee abonnementen tegelijk
In september 2016 sloten we een all-in-one internet / telefonie / televisie abonnement af bij Ziggo. In februari aan Ziggo onze verhuizing telefonisch doorgegeven en eind maart 2017 verhuisden we. Ik heb telefonisch verzocht het abonnement over te zetten naar het nieuwe adres en dat kon werd me gezegd. Ik kreeg de instructie de modem mee te verhuizen zodat ik het op het nieuwe adres kon aansluiten. In juni 2017 merkten we dat Ziggo niet alleen voor het nieuwe (en gebruikte) abonnement incasseerde, maar ook voor het oude (en ongebruikte) abonnement was blijven incasseren. Telefonische verzoeken in juni en juli om het oude abonnement te stoppen en het teveel geinde geld te retourneren leverde niets op. In augustus na telefonisch aan te kondigen ook een aangetekende brief verstuurd. In augustus werd er niet dubbel geincasseerd maar in september wederom dubbel.
Het was voor ons de aanleiding te besluiten het abonnement op te zeggen. Toen we telefonisch Ziggo verzochten het abonnement te stoppen weigerde de medewerker: bij de verhuizing is een nieuw abonnement met minimum looptijd van 1 jaar aangegaan. Ik gaf aan dat we sinds september een abonnement hadden lopen maar de medewerker gaf aan dat we in maart 2017 een email hadden ontvangen waarin aangekondigd werd dat er een nieuwe looptijd zou beginnen. Omdat wij daar geen bezwaar tegen hadden gemaakt was het nieuwe abonnement rechtsgeldig en kunnen we volgens de medewerker enkel door een afkoopsom te betalen het abonnement ontbinden. Bovendien gaf de medewerker aan dat Ziggo ons de eerste drie maanden van het nieuwe en ongevraagde abonnement enkel 50% van de abonnementskosten in rekening heeft gebracht. Vanwege dat financieel voordeel kunnen we het abonnement niet meer opzeggen.
Ik vind het belachelijk dat Ziggo zelf besluit om de diensten bij de verhuizing naar een nieuw adres onderbrengt in een nieuw abonnement. We hebben geen aanpassing in de diensten (we hebben exact hetzelfde pakket) en dus is volgens de Algemene Voorwaarden van Ziggo ook geen nieuw abonnement nodig.
Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren of al ervaren hebben? Zo ja, kunt u me dan laten weten wat ik hiertegen kan doen?
Het was voor ons de aanleiding te besluiten het abonnement op te zeggen. Toen we telefonisch Ziggo verzochten het abonnement te stoppen weigerde de medewerker: bij de verhuizing is een nieuw abonnement met minimum looptijd van 1 jaar aangegaan. Ik gaf aan dat we sinds september een abonnement hadden lopen maar de medewerker gaf aan dat we in maart 2017 een email hadden ontvangen waarin aangekondigd werd dat er een nieuwe looptijd zou beginnen. Omdat wij daar geen bezwaar tegen hadden gemaakt was het nieuwe abonnement rechtsgeldig en kunnen we volgens de medewerker enkel door een afkoopsom te betalen het abonnement ontbinden. Bovendien gaf de medewerker aan dat Ziggo ons de eerste drie maanden van het nieuwe en ongevraagde abonnement enkel 50% van de abonnementskosten in rekening heeft gebracht. Vanwege dat financieel voordeel kunnen we het abonnement niet meer opzeggen.
Ik vind het belachelijk dat Ziggo zelf besluit om de diensten bij de verhuizing naar een nieuw adres onderbrengt in een nieuw abonnement. We hebben geen aanpassing in de diensten (we hebben exact hetzelfde pakket) en dus is volgens de Algemene Voorwaarden van Ziggo ook geen nieuw abonnement nodig.
Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren of al ervaren hebben? Zo ja, kunt u me dan laten weten wat ik hiertegen kan doen?
Laatst gewijzigd door Oscar vdb op 11 okt 2017 13:43, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Ziggo incasseert twee abonnementen tegelijk
Heeft u de verhuizing door gegeven, of heeft u zelf een nieuw abonnement afgesloten op het nieuwe adres? Dat is iets wat niet duidelijk wordt uit uw verhaal. Mocht u via de gebruikelijke procedure de verhuizing hebben doorgegeven kunt u gewoon het teveel betaalde storneren. Als Ziggo het zelf niet wilt oplossen is dat de optie. Als u geen verhuizing hebt doorgegeven zit u inderdaad aan 2 jaarcontracten vast.
Helaas is het wel zo dat bij een verhuizing op een nieuw adres altijd een nieuw abonnement wordt afgesloten, dus voor de duur van 1 jaar. Op dat adres is het namelijk een nieuwe aansluiting.
Helaas is het wel zo dat bij een verhuizing op een nieuw adres altijd een nieuw abonnement wordt afgesloten, dus voor de duur van 1 jaar. Op dat adres is het namelijk een nieuwe aansluiting.
U heeft blijkbaar al 1 jaar lang niet de afschriften bekeken.....
Dan had U dat eerder gezien, dus kijk elke maand eens op de online afschriften voor dit soort fouten of eventuele fraude.....
Tot 2 maanden is zelf terug te halen, maar nu jammer....
De kans bestaat dat de mensen die na verhuizing daar kwamen wonen Uw aansluiting gratis gebruikten.
Dan had U dat eerder gezien, dus kijk elke maand eens op de online afschriften voor dit soort fouten of eventuele fraude.....
Tot 2 maanden is zelf terug te halen, maar nu jammer....
De kans bestaat dat de mensen die na verhuizing daar kwamen wonen Uw aansluiting gratis gebruikten.
Wedden dat je het bedrag tot 13 maanden kunt terughalen door een MOI melding bij de bank te doen?stofzuigertje schreef:Tot 2 maanden is zelf terug te halen, maar nu jammer....
-
Dat kan ook, maar er is hier nog niet zeker waar dat de fout zit.alfatrion schreef:Wedden dat je het bedrag tot 13 maanden kunt terughalen door een MOI melding bij de bank te doen?stofzuigertje schreef:Tot 2 maanden is zelf terug te halen, maar nu jammer....
-
Absoluut, maar als TS zijn oude abonnement niet heeft afgesloten en zonder de verhuisprocedure van Ziggo een los nieuw abonnement heeft afgesloten op het nieuwe adres blijft de vordering gewoon staan en is storneren zinloos omdat het openstaande bedrag blijft staan.alfatrion schreef:Wedden dat je het bedrag tot 13 maanden kunt terughalen door een MOI melding bij de bank te doen?stofzuigertje schreef:Tot 2 maanden is zelf terug te halen, maar nu jammer....
TS zal dus duidelijk moeten maken dat ze de verhuizing heeft doorgegeven, al lijkt het erop dat ze gewoon een nieuwe verbinding op het nieuwe adres hebben gekregen en die op het oude adres nooit hebben beëindigd.
Het kan ook zo zijn dat Ziggo dit niet goed heeft verwerkt maar dan heeft TS gewoon netjes de bevestigingen van de verhuizing gekregen en kan Ziggo dit simpel herstellen.
Ja, maar Ziggo zal moeten aantonen dat TS een nieuw abonnement heeft afgesloten.sylvesterb schreef:TS zal dus duidelijk moeten maken dat ze de verhuizing heeft doorgegeven, al lijkt het erop dat ze gewoon een nieuwe verbinding op het nieuwe adres hebben gekregen en die op het oude adres nooit hebben beëindigd.
Als Ziggo het niet goed verwerkt, dan kan het ook voor de bevestiging fout gaan.sylvesterb schreef:Het kan ook zo zijn dat Ziggo dit niet goed heeft verwerkt maar dan heeft TS gewoon netjes de bevestigingen van de verhuizing gekregen en kan Ziggo dit simpel herstellen.
-
Discussie gaat over het oude abonnement. TS bestrijd niet dat zij de internet verbinding op het nieuwe adres gebruiken. De bewijs last ligt dus bij TS dat zij de verbinding heeft beëindigd door middel van het indienen van een verhuizing of opzegging.alfatrion schreef: Ja, maar Ziggo zal moeten aantonen dat TS een nieuw abonnement heeft afgesloten.
Al met al zou het gewoon netjes zijn als Ziggo dit oplost, zij kunnen immers zien dat er op het moment van de verhuizing geen gebruik meer werd gemaakt van de verbinding op het oude adres en dat het dus een fout betreft (wie hem heeft gemaakt in het midden gelaten).
Gezien Ziggo Webcare hier soms wel actief is hoop ik voor TS dat ze dit topic oppakken en gewoon netjes oplossen.
De discussie gaat over "Ziggo incasseert twee abonnementen tegelijk". TS wil, heel begrijpelijk, niet dubbel betalen voor iets dat enkel wordt geleverd. Je kan dan met man en macht proberen om Ziggo de opzegging van het oude abonnement te laten erkennen, maar je kan ook wat met het nieuwe abonnement wat doen.sylvesterb schreef:Discussie gaat over het oude abonnement.
Daar zijn we het over eens. Deze handelswijze is niet de weg om klanten aan je te binden.sylvesterb schreef:Al met al zou het gewoon netjes zijn als Ziggo dit oplost, zij kunnen immers zien dat er op het moment van de verhuizing geen gebruik meer werd gemaakt van de verbinding op het oude adres en dat het dus een fout betreft (wie hem heeft gemaakt in het midden gelaten).
-
Vraag aan TS, hoeveel modems heeft u in bezit van Ziggo? Heeft u op het nieuwe adres een nieuwe installatieset gekregen, of is de oude mee verhuisd?
Als Ziggo weigerde kun je voor oude tot 2 maanden terug halen zonder dat ze iets kunnen doen.
Wel de huidige zo laten want anders zit je zonder TV & Internet.
Ik melde dat de oorzaak is dat vele niet maandelijks op hun bank kijken, dan voorkom je fouten zoals deze.
En geef dat Iban maar even, kan ik gratis een telefoon abonnement afsluiten want deze persoon kijkt zelden en betaalde toch alles!
Ja, niet serieus maar als het gebeurde zal dit niet de goedkoopste zijn...... daarom moet elke Nederlander weten dat je maandelijks moet kijken op je eigen bank rekening!
De kans bestaat dat ook de gemeentelijke belasting of zo nog voor beide word afgeschreven of zo!
Ik melde dat de oorzaak is dat vele niet maandelijks op hun bank kijken, dan voorkom je fouten zoals deze.
En geef dat Iban maar even, kan ik gratis een telefoon abonnement afsluiten want deze persoon kijkt zelden en betaalde toch alles!
Ja, niet serieus maar als het gebeurde zal dit niet de goedkoopste zijn...... daarom moet elke Nederlander weten dat je maandelijks moet kijken op je eigen bank rekening!
De kans bestaat dat ook de gemeentelijke belasting of zo nog voor beide word afgeschreven of zo!
-
- verified
- Contacteer:
Goedemiddag,
Vervelend probleem! Zonder gegevens kan ik niet zeggen waar het mis is gegaan, maar dit gaan we uitzoeken! Graag ontvang ik een privébericht met het oude klantnummer, nieuwe klantnummer en de adressen. In ieder geval lijkt er op het nieuwe adres een nieuw abonnement afgesloten (aangezien er sprake is van een jaarcontract met actiekorting). In dat geval zal je ook nieuwe apparatuur, een nieuw klantnummer en de daarbij horende bevestigingsbrieven hebben gekregen. Kan je haast niet gemist hebben!
Tijd voor een oplossing!! Ik zie het privébericht graag tegemoet.
Groet,
Ben - Ziggo Webcare
Vervelend probleem! Zonder gegevens kan ik niet zeggen waar het mis is gegaan, maar dit gaan we uitzoeken! Graag ontvang ik een privébericht met het oude klantnummer, nieuwe klantnummer en de adressen. In ieder geval lijkt er op het nieuwe adres een nieuw abonnement afgesloten (aangezien er sprake is van een jaarcontract met actiekorting). In dat geval zal je ook nieuwe apparatuur, een nieuw klantnummer en de daarbij horende bevestigingsbrieven hebben gekregen. Kan je haast niet gemist hebben!
Tijd voor een oplossing!! Ik zie het privébericht graag tegemoet.
Groet,
Ben - Ziggo Webcare
NeoDutchio schreef:Heeft u de verhuizing door gegeven, of heeft u zelf een nieuw abonnement afgesloten op het nieuwe adres? Dat is iets wat niet duidelijk wordt uit uw verhaal. Mocht u via de gebruikelijke procedure de verhuizing hebben doorgegeven kunt u gewoon het teveel betaalde storneren. Als Ziggo het zelf niet wilt oplossen is dat de optie. Als u geen verhuizing hebt doorgegeven zit u inderdaad aan 2 jaarcontracten vast.
Beste NeoDutchio, Ik heb mijn verhaal aangepast. Ik heb mijn verhuizing doorgegeven en ook de teveel betaalde maanden gestorneerd. In augustus leek dat te hebben geholpen want ik kreeg geen dubbele rekening. In september kreeg ik ineens wel weer en dubbele rekening.
Telefonisch kreeg ik te horen dat ik de modem moest meenemen en op de nieuwe locatie moest aansluiten. De Algemene Voorwaarden van Ziggo geven aan dat je bij een verhuizing je abonnement kunt mee laten verhuizen als Ziggo ook op de nieuwe locatie de diensten kan aanbieden. Ook geven de voorwaarden aan dat wanneer Ziggo niet in het nieuwe gebied de diensten kan aanbieden, dat je in dat geval het abonnement binnen de minimum looptijd mag beeindigen zonder een afkoopsom te betalen.
snuffel1 schreef:Als u de verhuizing tijdig doorgeeft dan verhuist het abonnement gewoon mee en hoeft er niet opnieuw een abonnement afgesloten te worden. Ik zou u willen vragen om een nadere toelichting te geven want het is onmogelijk dat Ziggo twee abonnementen op één aansluiting in rekening kan brengen.
snuffel1, bedankt voor de reactie. We dachten dus ook dat we het abonnement hadden meeverhuisd. We moesten tenslotte de modem/router ook meenemen. Hebben we gedaan. Toen werd er een nieuwe modem bezorgt. De monteur kwam langs - omdat de vorige bewoners op het nieuwe adres nooit het kabel signaal hadden gebruikt hadden we de installatie aan de Ziggo monteur uitbesteed. Wel nog telefonisch bij Ziggo om opheldering gevraagd waarom er toch een nieuwe modem kwam. De medewerker gaf aan dat we op de nieuwe locatie in voormalig UPC gebied zitten waarvoor er een ander soort modem/router nodig is (in het bijzonder gaf hij aan dat de 'footprint' verschilt).
We hadden dus geen enkele indicatie dat we een nieuw abonnement waren aangegaan. Dus nu hebben we 1 abonnement sinds maart op de nieuwe locatie en nog steeds 1 abonnement op de oude locatie lopen. En op de nieuwe locatie is het abonnement pas in maart ingegaan en gaat Ziggo dus niet akkoord met ontbinding zonder afkoopsom voor maart 2018.
Beste NeoDutchio, Ik heb nu 1 modem in mijn bezit. Zie ook eerdere reactie. Ik ben vanuit Ziggo gebied naar voormalig UPC gebied verhuisd en daarom was er een andere modem nodig.NeoDutchio schreef:Vraag aan TS, hoeveel modems heeft u in bezit van Ziggo? Heeft u op het nieuwe adres een nieuwe installatieset gekregen, of is de oude mee verhuisd?
Beste stofzuigertje, Ik heb enkel april en mei voorbij laten gaan zonder dubbele afschrijvingen opgemerkt te hebben. In juni Ziggo telefonisch verzocht de dubbele afschrijvingen te staken, geen resultaat. In juli wederom zonder resultaat. In augustus telefonisch en aangetekende brief met aankondiging te staken met betalingen en het teveel betaalde te storneren. Dat leek te werken want in augustus werd er niet dubbel geincasseerd. In september wederom dubbel geincasseerd.stofzuigertje schreef:Als Ziggo weigerde kun je voor oude tot 2 maanden terug halen zonder dat ze iets kunnen doen.
Komt mij heel bekend voor. Wij gaven netjes onze verhuizing door en alles zou worden geregeld. In het nieuwe huis lag een formulier van hen om even in te vullen. Even later bleek dat wij 3 abonnementen hadden t.w. een van de netjes aangemelde verhuizing, een van het formuliertje wat we moesten invullen en een abonnement van een vorige bewoner. Diverse malen gebeld zonder resultaat natuurlijk. Je krijgt een sukkel van een of ander callcenter aan de bel die alles probeert af te wijzen. Zelfs een keer een dochter van een coasterkapitein die ik kenden aan de bel gehad. Ze deed het werk als bijbaantje en la alles van een schermpje af. Alles gestorneerd en toen kwamen de dreigbrieven. Ben bijna 1 1/2 jaar bezig geweest en uiteindelijk heeft men begrepen dat ik slechts 1 abonnement op 1 adres kon hebben dank zij aangetekende brieven, met ontvangstbewijs, dat Ziggo verantwoordelijk werd gehouden / in gebreke werd gesteld en alle kosten op hen zou worden verhaald via een gerechtelijke procedure ondanks de hogere kosten dan de baten zouden zijn. Ook zou de belastingdienst worden ingeschakeld vanwege hun vermeende slechte financiële administratie. Daarna werd het rustig en diverse rekeningen terug gestord.
-
Wat is er dan met uw oude modem gebeurd? Die heeft u terug gestuurd?Oscar vdb schreef:Beste NeoDutchio, Ik heb nu 1 modem in mijn bezit. Zie ook eerdere reactie. Ik ben vanuit Ziggo gebied naar voormalig UPC gebied verhuisd en daarom was er een andere modem nodig.NeoDutchio schreef:Vraag aan TS, hoeveel modems heeft u in bezit van Ziggo? Heeft u op het nieuwe adres een nieuwe installatieset gekregen, of is de oude mee verhuisd?
Heb je al via dit forum op Ziggo vraag gereageerd via persoonlijk bericht?
Dat moet je wel doen.... en de reeds afgeboekte zien ze dan ook wel, soms vragen ze nog instuur bewijs oude modem.
Dat moet je wel doen.... en de reeds afgeboekte zien ze dan ook wel, soms vragen ze nog instuur bewijs oude modem.
Wanneer je Ziggo klant blijft, mag je ook vaak je oude modem gewoon weggooien, zeker als je nog een Ubee modem had. Het is gewoon een kwestie van contact opnemen met Ziggo, zij laten je weten of ze de oude spullen terug willen hebben of dat je die weg mag gooien. Oude apparatuur wordt zelden hergebruikt tenzij je al een Horizon box had. Stap je over naar een andere leverancier, dan doen ze wat moeilijker, dus moet je goed opletten dat je later kan bewijzen dat je je apparatuur opgestuurd hebt want je kan later alsnog een rekening ontvangen.stofzuigertje schreef:Heb je al via dit forum op Ziggo vraag gereageerd via persoonlijk bericht?
Verhuizing van een Ziggo regio naar een UPC regio levert inderdaad vaak problemen op. In mijn geval is mijn account twemaal geregistreerd toen ze UPC administratie overzette naar Ziggo aangezien ik daar al bekend was. Gebruik ik per ongeluk mijn oude wachtwoord, dan raakt de Ziggo site de weg kwijt.