LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo kleedt analoge TV uit
Ziggo kleedt analoge TV uit
Ik kreeg een mailing van Ziggo, waarin mij doodleuk wordt medegedeeld dat ik op mijn analoge TV wéér minder te zien krijg, zonder dat daar overigens een prijsreductie tegenover staat.
Nu zijn aan de beurt:
TV5 Monde (Frans)
TVE (Spaans)
BBC World
ShopZo-Suus
Met name het weghalen van een van mijn veelbekeken nieuwsbronnen, BBC World, is mij in het verkeerde keelgat geschoten. Daarbij vergeleken is het "nieuws" op de nederlandse publiek omroep een schamele vertoning.
Ik las pas geleden dat er nog erg veel mensen genoeg hebben aan analoge TV, en wat ik mij nu afvraag is, of Ziggo hiermee geen contractbreuk pleegt. Je sluit een contract, met een zekere leveringsverplichting aan de kant van Ziggo. Maar elke keer weer worden er, in salamitaktiek, een paar zenders uit het analoge pakket gehaald. Kan dat zo maar?
Zijn er meer Ziggo-klanten met analoge TV die hier wat aan willen doen?
Nu zijn aan de beurt:
TV5 Monde (Frans)
TVE (Spaans)
BBC World
ShopZo-Suus
Met name het weghalen van een van mijn veelbekeken nieuwsbronnen, BBC World, is mij in het verkeerde keelgat geschoten. Daarbij vergeleken is het "nieuws" op de nederlandse publiek omroep een schamele vertoning.
Ik las pas geleden dat er nog erg veel mensen genoeg hebben aan analoge TV, en wat ik mij nu afvraag is, of Ziggo hiermee geen contractbreuk pleegt. Je sluit een contract, met een zekere leveringsverplichting aan de kant van Ziggo. Maar elke keer weer worden er, in salamitaktiek, een paar zenders uit het analoge pakket gehaald. Kan dat zo maar?
Zijn er meer Ziggo-klanten met analoge TV die hier wat aan willen doen?
Re: Ziggo kleedt analoge TV uit
Nu zijn dit eerlijk gezegd niet de zenders waar massaal naar gekeken wordt,
Wanneer echter de Duitse zenders en de commerciëlen verwijderd zouden worden dan had ik er meer moeite mee gehad,
Een digitale decoder met kaart is weliswaar een dure aanschaf, maar je hebt dan ook alle regionale zenders van Nederland er gratis bij, en nog meer zenders in een betere beeldkwaliteit,
Schrik niet dat we over een aantal jaren allemaal digitaal kijken, het analoge tv signaal is al uit de ether gehaald, nu nog van de kabel,
Een analoog signaal neemt te veel ruimte in op de algehele bandbreedte van de kabel, en..., waar het over het algemeen bij de provider om draait...,
De provider kan u onder alle omstandigheden op afstand afsluiten!,
Uw decoder is gewillig hierbij!, uw kaart is de "sleutel" van het digitale televisie pakket!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer echter de Duitse zenders en de commerciëlen verwijderd zouden worden dan had ik er meer moeite mee gehad,
Een digitale decoder met kaart is weliswaar een dure aanschaf, maar je hebt dan ook alle regionale zenders van Nederland er gratis bij, en nog meer zenders in een betere beeldkwaliteit,
Schrik niet dat we over een aantal jaren allemaal digitaal kijken, het analoge tv signaal is al uit de ether gehaald, nu nog van de kabel,
Een analoog signaal neemt te veel ruimte in op de algehele bandbreedte van de kabel, en..., waar het over het algemeen bij de provider om draait...,
De provider kan u onder alle omstandigheden op afstand afsluiten!,
Uw decoder is gewillig hierbij!, uw kaart is de "sleutel" van het digitale televisie pakket!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Dit zijn dus zenders die slecht bekeken wordt en dus ook bandbreedte in beslag nemen.
Deze bandbreedte kunnen ze ook aan andere dingen benutten, en zolang de commerciele zenders en nederlandse zenders in de lucht blijft maakt mij het geen moer uit.
Deze bandbreedte kunnen ze ook aan andere dingen benutten, en zolang de commerciele zenders en nederlandse zenders in de lucht blijft maakt mij het geen moer uit.
Nu zal ik persoonlijk deze kanalen niet missen maar hanst maakt wel een goed punt, whats next?
Ik begrijp dat analoge tv achterhaald is maar zit niet te wachten op de aanschaf van een encoder+kaart voor elk tv toestel in huis.
Als de overstap naar digitaal geen kosten met zich mee zou brengen zou mij dit niet uitmaken.
Misschien verstandig om de algemene voorwaarden eens door te spittern hanst, maarja...er is helaas geen alternatief voor analoge tv :s
Ik begrijp dat analoge tv achterhaald is maar zit niet te wachten op de aanschaf van een encoder+kaart voor elk tv toestel in huis.
Als de overstap naar digitaal geen kosten met zich mee zou brengen zou mij dit niet uitmaken.
Misschien verstandig om de algemene voorwaarden eens door te spittern hanst, maarja...er is helaas geen alternatief voor analoge tv :s
Ik zou van harte het idee van hans t willen ondersteunen om actie te ontketenen naar ziggo (in meerdere opzichten),maar eerst en vooral het feit dat ze 4 zenders weghalen zonder enige reductie en je dus verplichten over tegaan tot digitaal (dat betekent ook weer opgedrongen kosten 100 euro.) Het zou prijzenswaardig zijn als een programma als radar zich hierover zou uitspreken. vandaag gesproken met medewerkster jolanda van der berg,die na overleg , moest constateren dat HET JAMMER IS DAT DE 4 ZENDERS ERUIT WORDEN GEHAALD,MAAR DAT ER GEEN ANDERE MOGELIJKHEID IS DAN OVER TEGAAN OP DIGITALE TV>REDUCTIE VAN MAANDELIJKSE KOSTEN WAS ONBESPREEKLBAAR.
Een superieur spreken bleek onmogelijk,edoch ze maken graag de borst nat voor een uitzending bij RADAR.
mensen kom in actie over dit belachelijke gedoe!!!!!!!!!!!!
robburt lieberwerth
Een superieur spreken bleek onmogelijk,edoch ze maken graag de borst nat voor een uitzending bij RADAR.
mensen kom in actie over dit belachelijke gedoe!!!!!!!!!!!!
robburt lieberwerth
Ziggo stunt regelmatig met een gratis digitale decoder.
Je betaalt ook niets extra's voor het basispakket aan digitale zenders.
Ik weet wel dat dit de manier is om iedereen om te krijgen, maar is dat niet met alles?
(denk aan lp's, video's tv's )
Je betaalt ook niets extra's voor het basispakket aan digitale zenders.
Ik weet wel dat dit de manier is om iedereen om te krijgen, maar is dat niet met alles?
(denk aan lp's, video's tv's )
@ Abarth:
een decoder voor 1 (!) toestel is vaak gratis ja, maar je hebt voor elk televisietoestel een decoder nodig.
Een gemiddeld gezin heeft toch vaak 3 toestellen in huis dus reken maar uit....
een decoder voor 1 (!) toestel is vaak gratis ja, maar je hebt voor elk televisietoestel een decoder nodig.
Een gemiddeld gezin heeft toch vaak 3 toestellen in huis dus reken maar uit....
Het gaat hier om het opdringen van...
zolang we dat accepteren is de mens niet vrij.
Zo dadelijk worden we verplicht digitaal op een rollator te zitten met een ziggovlag erop.
Ouderwets,maar waar :ACTIE TEGEN ONRECHT
zolang we dat accepteren is de mens niet vrij.
Zo dadelijk worden we verplicht digitaal op een rollator te zitten met een ziggovlag erop.
Ouderwets,maar waar :ACTIE TEGEN ONRECHT
tjah alles gaat digitaal nu.
Over een paar jaar heb je alleen maar digitaal.. en tjah daar moet je voor betalen.
Maar soms vragen ze wel teveel voor de zenders om eerlijk te zijn.
Zelf ben ik volledig digitaal met HD kanalen voor een goede prijs.
We zullen wel zien wat de toekomst ons brengt....
Over een paar jaar heb je alleen maar digitaal.. en tjah daar moet je voor betalen.
Maar soms vragen ze wel teveel voor de zenders om eerlijk te zijn.
Zelf ben ik volledig digitaal met HD kanalen voor een goede prijs.
We zullen wel zien wat de toekomst ons brengt....
Veel mensen kopen tegenwoordig een TV met HD kwaliteiten,
Hier past het ouderwetse analoge signaal niet meer bij, het beeld op deze grote schermen is kwalitatief een stuk slechter dan het HD beeld van het Digitale signaal via de al dan niet ingebouwde decoder,
Analoog is over een jaar of 5 dood, in de ether zijn al geen analoge signalen meer te vinden, dus de kabel zal straks ook wel de analoge signalen uitschakelen, scheelt weer bandbreedte!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Hier past het ouderwetse analoge signaal niet meer bij, het beeld op deze grote schermen is kwalitatief een stuk slechter dan het HD beeld van het Digitale signaal via de al dan niet ingebouwde decoder,
Analoog is over een jaar of 5 dood, in de ether zijn al geen analoge signalen meer te vinden, dus de kabel zal straks ook wel de analoge signalen uitschakelen, scheelt weer bandbreedte!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Hiernaast gebeurd het ook geregeld dat de zender zelf zijn analoge doorgifte staakt, aangezien deze over is gegaan op digitaal en ernaast in de lucht houden van analoog zeer kostbaar is. Ik weet bijvoorbeeld dat de meeste BBC zenders niet meer analoog worden aangeboden aan de televisieproviders zoals Ziggo en UPC...
Dat we uiteindelijk allemaal moeten overstappen op digitaal is een feit, wat ons steekt is dat analoge tv op deze manier een melk-koetje wordt.
Minder zenders=minder kosten.
Minder zenders=minder kosten.
Zo worden we steeds meer in de tang genomen. Kon je vroeger gewoon met een harkje alle signalen opvangen nu moet je allerlei technische spullen aanschaffen om te mogen kijken.
Digitaal is prima en ik denk dat het helemaal niet zo moeilijk is om met een digitale ontvanger 3 tv's aan te sluiten maar dat is weer niet slim voor de handel en dus krijg je maar een ontvanger van de maatschappij.
Zodra dat anders wordt wil ik best digitaal gaan en anders? Hoeveel avonden zijn er fatsoenlijke en aardige programma's. Zonder tv kom ik de avond ook wel door.
Digitaal is prima en ik denk dat het helemaal niet zo moeilijk is om met een digitale ontvanger 3 tv's aan te sluiten maar dat is weer niet slim voor de handel en dus krijg je maar een ontvanger van de maatschappij.
Zodra dat anders wordt wil ik best digitaal gaan en anders? Hoeveel avonden zijn er fatsoenlijke en aardige programma's. Zonder tv kom ik de avond ook wel door.