LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo sluit mij af door een fout

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sappie024

Ziggo sluit mij af door een fout

Ongelezen bericht door Sappie024 »

Het volgende we hebben door omstandigheden een betalingsregeling lopen bij ziggo! En die betalen we ook netjes!!
Nu werden wij op 23-3 ineens afgesloten! Niks deed het meer!!

Ziggo gebeld en we kregen te horen dat er een controle was geweest met de balings achterstanden en dat het systeem bij ziggo een foutje had gemaakt en dat de meneer aan de telefoon het per direct zou aansluiten en hij moest even opnieuw de betalingsregeling in het systeem opnieuw erin zetten!

(Gelukkig) na 5 minuten deed alles het weer en was alles opgelost!

Totdat we vandaag 30-3 WEER AFGESLOTEN blijken te zijn!

Dus weer maar meteen gebeld en nu ineens krijgen we te horen dat de betaling die ik op 21-3 moest betalen bij ziggo op 24-3 op de rekening stond! En dat we daarom dus weer zijn afgesloten want de betalingsregeling die de man opnieuw in het systeem moest zetten was nu opeens afgekeurd :x en nu willen ze ons niet meer verder laten gaan met de regeling!!!

Ik raad iedereen ook met klem af om bij deze tv/internet aanbieder nooit iets af te gaan nemen want ik heb vaak genoeg aan de telefoon gezeten met ellende en nu flikken ze ons dit!!
Beschamend!!!!!!!!

En dan heeft de meneer aan de telefoon vorige week ook nog eens gezegd dat het een foutje was van hun systeem en ze excuses gegeven!!

Wat een mooie poppenkast zeg!!

Nu maar snel een nieuwe aanbieder zoeken die wel een goede service verleend en ook zijn klanten netjes behandeld!!

NeoDutchio

Re: Ziggo sluit mij af door een fout

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat u een mogelijkheid krijgt om een betalingsregeling te treffen is een mooie geste van Ziggo. En aan die betalingsregeling zitten voorwaarden. Dat u de eerste keer onterecht bent afgesloten is een fout die kan voorkomen. Maar de tweede keer heeft u echt aan u zelf te danken.

Een van de voorwaarden voor een betalingsregeling is dat de betalingen op tijd op de rekening van Ziggo moet staan. Als een factuur op 21 maart betaald moet zijn, moet het ook op 21 maart bij hun op de rekening zichtbaar zijn. En niet dus 3 dagen later. Hiermee voldoet u niet aan de voorwaarden waarmee u zelf akkoord bent gegaan. Hierop volgt begrijpelijk afsluiting en is het hele bedrag dat nog open staan direct opeisbaar.

U kunt uw normale rekening niet betalen en voldoet ook niet aan de betalingsregeling. Beetje kinderachtig om dan Ziggo de schuld te geven.

Buiten dit alles kunt u het beste ook een nieuw toetsenbord kopen. Uw punt doet het niet en de uitroeptekens komen nogal schreeuwerig over.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Je argumenten winnen niet aan kracht door overdadig gebruik van uitroeptekens, dat is een zwaktebod. Daarnaast heb je een betalingsregeling, dat is een vorm van coulance van ziggo om je ter wille te zijn. Ze hoeven dat niet te doen. Bij een regeling komen ook verplichtingen, onder andere om op tijd te betalen. Als je dat niet doet, ook al is het maar een dag, dat is dat jouw schuld, niet die van ziggo.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Een van de voorwaarden voor een betalingsregeling is dat de betalingen op tijd op de rekening van Ziggo moet staan. Als een factuur op 21 maart betaald moet zijn, moet het ook op 21 maart bij hun op de rekening zichtbaar zijn. En niet dus 3 dagen later. Hiermee voldoet u niet aan de voorwaarden waarmee u zelf akkoord bent gegaan. Hierop volgt begrijpelijk afsluiting en is het hele bedrag dat nog open staan direct opeisbaar.
Toch even beter lezen. 23-3 ineens afgesloten!

Dan foutje had gemaakt en dat de meneer aan de telefoon het per direct zou aansluiten en hij moest even opnieuw de betalingsregeling in het systeem opnieuw erin zetten!

Vervolgens is er een datum nu ineens krijgen we te horen dat de betaling die ik op 21-3 moest betalen

Je had beter even kunnen vragen aan ts of de datum van 21-3 de orginele betalingsdatum is of dat de medewerker die datum er in heeft gezet
meneer aan de telefoon het per direct zou aansluiten en hij moest even opnieuw de betalingsregeling in het systeem opnieuw erin zetten!
Dus zou eerst vragen of er een fout is gemaakt door de medewerker voordat je ts de schuld geeft.
Beetje kinderachtig om dan Ziggo de schuld te geven.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Sappie024 schreef:Nu maar snel een nieuwe aanbieder zoeken die wel een goede service verleend en ook zijn klanten netjes behandeld!!
Iedere aanbieder zal service verlenen als U maar op tijd betaald. Ziggo heeft toen U niet op tijd betaalde als service de mogelijkheid gegeven tot een betalings regeling. En ook daar hebt U niet aan voldaan. Succes met het zoeken naar een nieuwe provider.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Je kan beter de vraag/het commentaar aanpassen
Ik ben mij overeenkomst met Ziggo wat betreft betalingen niet nagekomen.
Ben nu ook terecht afgesloten.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Sappie024 schreef:Ik raad iedereen ook met klem af om bij deze tv/internet aanbieder nooit iets af te gaan nemen want ik heb vaak genoeg aan de telefoon gezeten met ellende en nu flikken ze ons dit!!
Beschamend!!!!!!!!
Ik betaal gewoon en heb er dan ook geen last van dat internet wordt afgesloten of dat ik uren aan de telefoon moet zitten.
En dan heeft de meneer aan de telefoon vorige week ook nog eens gezegd dat het een foutje was van hun systeem en ze excuses gegeven!!
Mooi, toch? Hij had ook geen excuses kunnen geven. De fout had immers niet bestaan als jij gewoon had betaald.

Zij zijn zo coulant geweest een betalingsregeling aan te gaan. Wees jij eens coulant door niet zo te zeuren als Ziggo een foutje maakt, ontstaan na jouw fout.

Het lijkt wel een omgekeerde wereld.

john18

Dirkie schreef:Iedere aanbieder zal service verlenen als U maar op tijd betaald. Ziggo heeft toen U niet op tijd betaalde als service de mogelijkheid gegeven tot een betalings regeling. En ook daar hebt U niet aan voldaan. Succes met het zoeken naar een nieuwe provider.
Kunt u onderbouwen dat ts niet aan de betalingsregeling heeft voldaan? U stelt immers
En ook daar hebt U niet aan voldaan.
Mooi, toch? Hij had ook geen excuses kunnen geven. De fout had immers niet bestaan als jij gewoon had betaald.
Een overeenkomst tot betalingsregeling is ook een overeenkomst. Dat er door omstandigheden een betalingsachterstand is betekent geen vrijbrief tot eenzijdig opzegging van een andere overeenkomst.

john18

Ik kan uit OP niet halen de reden van afsluiten hoe anderen dat hier stellen! Dat staat nog open. Komt het door te laat betalen of door een fout van ziggo omdat de datum is veranderd?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

En uw fout, een abonnement nemen dat u niet kunt betalen, is niet ook een beetje debet aan de situatie???

john18

olaf79 schreef:En uw fout, een abonnement nemen dat u niet kunt betalen, is niet ook een beetje debet aan de situatie???
Welke fout? Kun je dat onderbouwen of is dit een afzeik forum geworden.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

john18 schreef:
olaf79 schreef:En uw fout, een abonnement nemen dat u niet kunt betalen, is niet ook een beetje debet aan de situatie???
Betalingsregeling, betekent dat je in het verleden niet hebt betaald, dus een fout hebt gemaakt. Vervolgens bij de betalingsregeling weer te laat betalen, is dus weer fout gemaakt...

Jetsertje

john18 schreef:Ik kan uit OP niet halen de reden van afsluiten hoe anderen dat hier stellen! Dat staat nog open. Komt het door te laat betalen of door een fout van ziggo omdat de datum is veranderd?
Er staat toch dat de TS te laat is met betalen en niet voor de overeengekomen 21e heeft heeft betaald maar ervoor gezorgd dat het geld de 24e pas bij Ziggo terecht is? Ziggo had dus blijkbaar niet eens excuses hoeven te aanbieden voor het afsluiten van de dienst die geheel terecht lijkt.

john18

olaf79 schreef:
john18 schreef:
Betalingsregeling, betekent dat je in het verleden niet hebt betaald, dus een fout hebt gemaakt. Vervolgens bij de betalingsregeling weer te laat betalen, is dus weer fout gemaakt...
Kun jij onderbouwen dat ts te laat heeft betaalt? Is niet duidelijk uit OP of het niet een fout is van een ziggo medewerker dat die een foute datum heeft ingevuld van de opnieuw ingevoerde betalingsregeling. En welke fout ts heeft gemaakt? Ze geeft duidelijk aan door omstandigheden. Kan inderdaad haar fout zijn maar ook andere redenen. Maar dat is geen vrijbrief om ts in de **** te zetten met zulke opmerkingen. Stel vragen i.p.v. conclusies en opmerkingen die je niet kunt onderbouwen.
Er staat toch dat de TS te laat is met betalen en niet voor de overeengekomen 21e heeft heeft betaald maar ervoor gezorgd dat het geld de 24e pas bij Ziggo terecht is? Ziggo had dus blijkbaar niet eens excuses hoeven te aanbieden voor het afsluiten van de dienst die geheel terecht lijkt.
Nee dat staat er niet of niet duidelijk genoeg om die conclusie te nemen. Er is een datum opnieuw ingevoerd door ziggo die misschien fout kan zijn in overeenstemming met ts zijn originele overeenkomst van datums betalingsregeling.

Jetsertje

john18 schreef:
Nee dat staat er niet of niet duidelijk genoeg om die conclusie te nemen. Er is een datum opnieuw ingevoerd door ziggo die misschien fout kan zijn in overeenstemming met ts zijn originele overeenkomst van datums betalingsregeling.
"Dus weer maar meteen gebeld en nu ineens krijgen we te horen dat de betaling die ik op 21-3 moest betalen bij ziggo op 24-3 op de rekening stond! En dat we daarom dus weer zijn afgesloten want de betalingsregeling die de man opnieuw in het systeem moest zetten was nu opeens afgekeurd"

Ik lees toch echt dat de TS op de 21e had moeten betalen en dit niet heeft gedaan waarna de dienst op 23 maart is afgesloten. Vervolgens is een nieuwe betalingsregeling door de medewerker gemaakt, heeft de medewerker blijkbaar zijn excuses aangeboden voor iets wat niet nodig was en heeft de TS toch nog de betaling gedaan, die op 24 maart op de rekening van Ziggo stond. De nieuwe regeling is niet geaccepteerd en dus blijft de TS te laat met betalen en is de overeenkomst niet nagekomen.

Of de TS is onduidelijk en dit is niet het geval. Dan moet hij het beter verwoorden.

john18

Wat ik lees is dat er eerst een fout is gemaakt door ziggo. Vervolgens een nieuwe betalingsregeling ingevoerd. Vervolgens dat ze nu afgesloten is omdat er uit hun gegevens blijkt dat de betaling te laat is. Op 23 maart zijn ze dus afgesloten door een fout en de betalingsregeling opnieuw ingevoerd. Op 30 maart afgesloten omdat er 21 maart niet betaalt zou zijn maar 24ste pas. Terwijl ze de betalingsregeling 23 maart opnieuw hebben ingevoerd. Hieruit blijkt niet dat ts te laat heeft betaalt of dat ziggo iets fout doet. Er kan gewoon geen conclusie gegeven worden wat er fout is. Alles staat open.

Eerst zal ts vragen moeten beantwoorden.
Welke datum had de originele betalingsovereenkomst?
Welke datum is er betaalt?
Is het automatische incasso of zelf?
Als het automatische incasso was. Stond er genoeg geld op dat de incasso kon doorgaan?
Welke fout denkt ts dat ziggo heeft gemaakt?

Jetsertje

john18 schreef:Wat ik lees is dat er eerst een fout is gemaakt door ziggo.
De enige fout die ik kan bedenken, is dat de medewerker dacht dat de TS wel had betaald en de afsluiting na betalingsachterstand onterecht was, waarvoor excuses is gemaakt. Dat is ook het meest logische.

De TS betaalt niet voor de 21e en wordt de 23e afgesloten. De TS belt Ziggo en de medewerker denkt dat er een foutje is geweest met de betaling en zorgt dat internet wel weer werkt en omdat de medewerker denkt dat er een foutje is geweest met de betaling, probeert deze opnieuw een betalingsregeling aan te vragen. De TS maakt het geld snel over wat de volgende dag (24 maart) op de rekening van Ziggo staat. Ziggo, die een nieuwe betalingsregeling voor de TS heeft ontvangen, gaat nog eens goed kijken en komt er achter dat Ziggo helemaal geen fout heeft gemaakt maar de TS zelf, en sluit de verbinding vervolgens weer af.

Iets anders kan ik er niet van maken.

john18

De enige fout die ik kan bedenken
Juist . Ik kan dus 3 scenario's bedenken. Maar of er 1 daarvan juist is kan ik niet zeggen. Dus blijf ik bij mijn eerdere stelling
Ik kan uit OP niet halen de reden van afsluiten hoe anderen dat hier stellen! Dat staat nog open. Komt het door te laat betalen of door een fout van ziggo omdat de datum is veranderd?

john18

snuffel1 schreef:Het kan maarzo zijn dat Ziggo de eerste te late betaling door de vingers heeft gezien want het geautomatiseerde betalingssysteem geeft automatisch een melding als er niet tijdig is betaald. Ziggo hanteert vervaldata waarop de betaling bijgeschreven dient te zijn en als die 21 maart is dan moet het bedrag op 21 maart bijgeschreven zijn. Als u op 21 maart de betaling doorvoert dan is pas op 24 maart verwerkt en dus heeft u 3 dagen te laat betaald en dan is een betalingsregeling vaak einde oefening. Helaas voor u wordt u pas weer aangesloten als u binnen een redelijke termijn het gehele bedrag betaald maar blijft u in gebreke dan wordt het contract opgezegd en de zaak uithanden gegeven. Nare bijkomstigheid is nog dat als uw contract nog loopt u wel de termijnbedragen verschuldigd bent.
Kan inderdaad ook een scenario zijn. Maar dan had de medewerker van ziggo op 23 maart het toch in zijn systeem kunnen zien? Maar de medewerker meld
Ziggo gebeld en we kregen te horen dat er een controle was geweest met de balings achterstanden en dat het systeem bij ziggo een foutje had gemaakt en dat de meneer aan de telefoon het per direct zou aansluiten en hij moest even opnieuw de betalingsregeling in het systeem opnieuw erin zetten!
Of de medewerker heeft zelf een foutje gemaakt en de systeem was goed. Zelfde geld is er iets met de automatische incasso fout gegaan bij ziggo want die hadden een foutje in het systeem. Of ts had geen voldoende saldo. Weet jij het?

Ts zal eerst nog vragen moeten beantwoorden voordat we iets concreets kunnen concluderen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Sappie024 schreef:Het volgende we hebben door omstandigheden een betalingsregeling lopen bij ziggo! En die betalen we ook netjes!!
Nu werden wij op 23-3 ineens afgesloten! Niks deed het meer!!

(Gelukkig) na 5 minuten deed alles het weer en was alles opgelost!

Totdat we vandaag 30-3 WEER AFGESLOTEN blijken te zijn!

Dus weer maar meteen gebeld en nu ineens krijgen we te horen dat de betaling die ik op 21-3 moest betalen bij ziggo op 24-3 op de rekening stond! En dat we daarom dus weer zijn afgesloten want de betalingsregeling die de man opnieuw in het systeem moest zetten was nu opeens afgekeurd :x en nu willen ze ons niet meer verder laten gaan met de regeling!!!

Ik raad iedereen ook met klem af om bij deze tv/internet aanbieder nooit iets af te gaan nemen want ik heb vaak genoeg aan de telefoon gezeten met ellende en nu flikken ze ons dit!!
Beschamend!!!!!!!!

Wat een mooie poppenkast zeg!!

Concreet de medewerker heeft fout gemaakt om u weer aan te sluiten. U had immers op 21 maart moeten betalen, op 23 maart was het niet binnen en Ziggo sloot u terecht af.

Door een fout van de medewerker wordt u toch weer aangesloten, maar deze fout wordt automatische hersteld om dat u de betaling afspraak niet bent nagekomen.

Slordig maar waar mensen werken worden fout gemaakt.

De vraag wat beschamend is een klant die zijn betalingsverplichting niet nakomt of een medewerker die een foutje maakt bij een klant die niet opnieuw aangesloten had mogen worden.

Het is inderdaad een poppenkast als die niet betalende klant, waar ze alleen maar tijd in moeten steken om tot een regeling te komen, ook nog een op een consumenten forum zielig gaat lopen doen.

Als u gewoon netjes uw verplichtingen was nagekomen had Ziggo u nooit afgesloten!

Gesloten