LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gersh
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:21

Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door Gersh »

Heb vorige week een alles in een plus abbonement aangevraagd bij Ziggo. Heb 3 keer gevraagd of alles goed zou gaan etc, want ik was/ben een zeer tevreden @home klant.
Alles-in-1 zou goedkoper zijn, want telefonie met onbeperkt bellen, internet, digitale TV bij elkaar is dan 49,95 terwijl dit bij @home ongeveer 59 euro zou kosten.

In de bevestigingsbrief zag ik dat er een 4mbps internetverbinding zou worden geleverd ipv 8 mbps. Dus heb ik gebeld en ze bevestigden dat ze niet konden leveren; ook de telefonie niet onder die voorwaarden.. Kortom: ik ben opgelicht door Ziggo..

Nu is de vraag: wat zijn mijn rechten? kan ik eisen dat ze het alsnog leveren (maar dan bv de dichstbijzinde hogere snelheid?) Ik wil mijn pakket niet terugsturen, immers waarom zou ik? zij kunnen niet leveren, niet mijn probleem toch? maar mag dat?

Wie kan hier iets over zeggen?

Groet,
gerwin

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

hier staan de 3 allesin1pakketten die Ziggo kan leveren. Welke heeft u aangevraagd?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat moet hetzelfde allesin1pakket zijn als Gersh en moet dan hier aan voldoen:
Internet

* downloaden met 8.000 kbit/s, uploaden met 1.500 kbit/s
* 5 e-mailadressen (100 MB per adres)
* ruimte voor homepage: 100 MB
* nieuwsgroepen: 50 GB per maand

Ik vraag me af of er verwarring is over kbit en kbytes. Ter illustratie heb ik hier de gegevens van speedtest.nl
[ Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 109.7 KByte/sec
(=878 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 17.2 KByte/sec
(=138 kbps) ]

Volgens Ziggo betaal ik voor:
Internet
* downloaden met 800 kbit/s, uploaden met 128 kbit/s

Zoals u ziet is Kbyte niet synoniem aan kbit.

Rekenen is niet mijn sterktste kant, dus als verdere toelichting nodig is kan ik u daar niet bij helpen.
..

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door sprokkel »

Gersh,
Als het inderdaad zo is als je zegt zou ik aangifte doen van oplichting.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door pvd »

Alles-in-1 zou goedkoper zijn, want telefonie met onbeperkt bellen, internet, digitale TV bij elkaar is dan 49,95 terwijl dit bij @home ongeveer 59 euro zou kosten.
Alles "los"kost u: 15.90+34.90+10,- = 60.80
Alles-in-een-plus met onbeperkt bellen kost: 49.95+10 = € 59.95

Het onbeperkt bellen waar u op doelt is alleen met andere Ziggo-abonnee's.
In de bevestigingsbrief zag ik dat er een 4mbps internetverbinding zou worden geleverd ipv 8 mbps. Dus heb ik gebeld en ze bevestigden dat ze niet konden leveren; ook de telefonie niet onder die voorwaarden.. Kortom: ik ben opgelicht door Ziggo..
Oplichten is het niet, maar klantvriendelijk is het ook niet. De reden dat ze u dit nu nog niet leveren is omdat @home nog niet administratief omgezet is naar Ziggo. Zodra dit wel het geval is krijgt u ook de snellere verbinding. Met alles in een bent u € 0,85 cent goedkoper uit en de hogere snelheid komt vanzelf. Als u uw producten "los" afneemt krijgt u de hogere snelheid niet en betaald u zoals gezegd meer.

De opzegtermijn is een maand, dus u zou kunnen opzeggen. Het modem moet u dan wel terugsturen.

pvd

oh ja, u krijgt ook nog een gratis digitale decoder....Ik heb daar overigens wel 3 maanden op moeten wachten, zucht

Gersh
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:21

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door Gersh »

Misschien even verduidelijken:
ziggo biedt in het alles in een plus het volgende voor 49,95:
download: 8.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s
onderling gratis bellen
gratis digitale ontvanger + startpakket Digitale Televisie
gratis installatie

wat ze heel sneaky leveren (zonder het te melden overigens) is:
download: 4.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s
basisbellen a 4,95 (exclusief telefoontikken, dus zonder onderling bellen)
gratis digitale ontvanger + startpakket Digitale Televisie
gratis installatie

Ik had hiervoor internet Z1 (4000 kbit/s) a 29,95 + gewone kabel abbo a 15,90 + gratis digitale tv = 45,85 bij elkaar. Kortom: met alles in een plus zou ik voor slechts 4,10 dubbel zo snel internet hebben, telefonie en gratis onderling bellen (wat in mijn geval een hoop kosten scheelt :-) ).

De helpdesk geeft nu achteraf aan dat ze inderdaad niet kunnen leveren binnen het @home gebied (en dat is best groot). Dat ze voor internet 29,95 blijven rekenen en ik voor 4,95 telefonie zonder gratis onderling bellen kan krijgen..
Dus dan ben ik: 29,95 + 15,90 (tv) + 4,95 = 50,80 kwijt, maar daar komen de telefoontikken nog bij en heb ik niet de internetsnelheid. Ik heb voorgesteld dat ze me dan (tijdelijk) het snellere internetabbo zouden geven en de telefoontikken niet doorbereken, maar dat was niet mogelijk..

Ik vraag me serieus af of dit mag?? Volgens mij is er sprake van het verkopen van een dienst, maar heel bewust dit niet kunnen leveren en volgens mij is er dan sprake van oplichting.. Maar ja ik begrijp ook wel dat ik daar in mijn eentje weinig tegen kan doen :-((

oh ja ik kreeg inderdaad een gratis nieuwe digitale decoder (binnen een week overigens) en nieuw modem (en ik had er in januari net een gratis digitale decoder van ze gehad, maar dat kon niet anders)

rare jongens bij ziggo

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Met "onderling gratis bellen" wordt bedoeld gratis bellen met mensen die ook een telefoonabonnement bij Ziggo hebben.

Ik denk niet zo zeer dat er sprake is van oplichting, maar van dwaling. U heeft een overeenkomst met Ziggo gesloten zonder dat u vooraf is meegedeeld dat dit niet in @home gebied leverbaar is en dat de beloofde download snelheid daar niet geleverd kan worden.

Het zou Ziggo sieren als de gedupeerden in het @home gebied gecompenseerd worden voor het feit dat Ziggo in gebreke blijft de aangeboden alles in 1 pakketten in het voormalig @home gebied te leveren.

Als u voor een vaste prijs wilt bellen met vaste nummers overal in Nederland kost dat rond 10 euro zo uit mijn hoofd, ook bij de alles in 1 pakketten.

Het zou inderdaad interessant zijn om dit probleem voor te leggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie. U zou eens met Consuwijzer.nl kunnen bellen of u "een poot heeft om op te staan". Tevens kunt u een klacht indienen bij consuwijzer.nl dat deze provider in gebreke blijft de Alles in 1 pakketten in het hele gebied wat Ziggo bestrijkt te leveren.
Hier klacht indienen

Gersh
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:21

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door Gersh »

Heb inderdaad inmiddels een klacht ingediend bij de ConsuWijzer. Wordt vervolgd...

Groet,
Gersh

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door pvd »

Ik val in herhaling......

Zodra @Home administartief Ziggo is geworden wordt het beloofde geleverd. (Dus 8000 download en gratis onderling bellen) Volgens mij worden er geen kosten in rekening gebracht als je met oud @-homers belt

De verwachting is dat deze langdradige operatie eindelijk in oktober voltooid wordt. (Ik ben ook in afwachting hiervan.....)

pvd

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@Gersh,

Het is inderdaad zo dat eind september de volledige database van Ziggo is overgegaan naar 1 systeem. Dit houdt het overzetten van honderdduizenden administratieve en technische gegevens in. U zult wellicht begrijpen dat een monster overzetting zoals deze niet in één avond is afgerond, hiervoor worden sessies ingezet welke over periodes van weken zijn verspreid. Nu worden aanbiedingen zoals de Alles-in-1 pakketten per 15 mei aangeboden. Hierin is het inderdaad zo dat het onderling bellen van Ziggo klanten niet word berekend. Ook zullen de snelheden voor het internet worden verhoogd.
Echter deze wijzigingen kunnen pas actief ingaan op het moment dat alle data volledig voor iedereen is overgezet. Omdat dit in fasen wordt gedaan is het mogelijk dat klanten in het ene postcode gebied al wel volledig gebruik kunnen maken van de aanbieding en een andere klant niet.

Uiteraard zou u als klant niet het gevoel moeten krijgen de dupe te zijn van een fusie tussen bedrijven. Wij willen u dan ook onze excuses aanbieden voor het feit dat wij hierin naar u toe niet duidelijk genoeg zijn geweest. Het is dan ook zeker geen opzet geweest om klanten hierover in het ongewisse te laten. Als klant bent u wel degelijk belangrijk, immers heeft u het recht om maandelijks uw abonnementen bij ons te eindigen. Het is dan ook goed dat u dit kenbaar maakt en als u een e-mail zendt met uw klantgegevens en een kort begeleidend schrijven naar [email protected], met als onderwerpregel "Webcare", zullen wij een verrekening van onterecht in rekening gebrachte kosten verrekenen.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

Sébassie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008 11:32

Re: Ziggo verkoopt abbonementen die ze niet kunnen leveren!!

Ongelezen bericht door Sébassie »

Voor de vierde x heb ik maar weer gebeld met ziggo/athome. Ik ben zelf ook jaren een tevreden klant van athome geweest. Nu alles-in-1 ad 49.95 genomen. Voor €5,- meer 5x sneller internet (t.o.v. athome soms). In eerste instantie gaat het er mij om dat ik van de driemaandelijkse kosten af ben en gewoon 1x/mnd 49,95 ex belkosten betaal. Houdt het overzichtelijk. Weer een illusie armer. Ook dat is nog in de maak.
Op zich krijgen ze wel veel krediet van mij, ik kan me voorstellen wat een megaoperatie dit omzetten moet zijn. Heb zelf bij een bank gewerkt die samengaat met een ander (iets met leeuwen), daar komt echt veel bij kijken.
Echter waar ik wel een beetje van baal is de administratieve afhandeling;
1e punt: Geen bevestigingsmail/-brief/-welkomspakket. Schijn nu bijna 4 mnd ziggoklant te zijn.
2e punt: Mij bij telefonische verkoop niet medegedeeld over lagere (4kbit/s) snelheid dan beloofd (8kbit/s) (vind ik ook minder belangrijk).
3e punt: Klachtbrief van 29 juli 2008 nog steeds niet gereageerd.
4e punt: Ik moest brief schrijven omdat contactform van Athome (Maud) niet werkt.
5e punt: Ik moet naar Athome omdat ogenschijnlijk ik dus nog geen Ziggo ben.
6e punt: Toezeggingen bij telefoon blijken niet te worden nagekomen. (4x welkomspakket -> niets. 4x bevestigingsbrief/mail ->niets)
7e punt: Internetpagina's voor hulp zitten in een cirkelverwijzing van Athome en Ziggo. (krijg ik zo'n kastje en muur gevoel van).
Al met al. Ik voel me een beetje genoodzaakt om op dit forum te reageren, al baal ik daar wel van, omdat Ziggo dat nu zelf ook doet.8e punt: Drie weken geleden beloofd dat per 1 september snelheid okay zou zijn. Doe dat nou niet. Zo wek je valse verwachtingen.

:D WEL POSITIEF: Geen storingen, 2mnd gratis proberen en internet is al sneller dan Athome soms.

P.S. Ziggo-team: Heb telefonisch al doorgegeven dat als Ziggo gaat incasseren, ik ga storneren, net zolang ik een bevestiging heb gekregen van u. (zoals gezegd vind ik reeële snelheid tov belofte iets minder van belang).

Gesloten