LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 miljoen zal er nooit uitgaan bij postcode lingo

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
annytheo

2 miljoen zal er nooit uitgaan bij postcode lingo

Ongelezen bericht door annytheo »

Iedere week streep ik mijn getallen weg maar kom nooit verder dan een rijtje.
dit kan ook niet omdat als er een getal in een rijtje dubbel word getrokken kan men al maar 4 straatjes hebben.
als er b.v. onder de P maar een getal staat kan men maar een straatje hebben dus ik vind dat je maar wijnig kans hebt op een prijs[/b]

hilly s

Re: 2 miljoen zal er nooit uitgaan bij postcode lingo

Ongelezen bericht door hilly s »

Ja helaas dat kun je verwachten en daarom speel ik ook niet (meer)mee.
De kans om te winnen is heeeeeel erg klein. Ik ga weleens naar een gewone BINGO maar daar zitten dan ca 200 man/vrouw en de kans is daar ook heel erg klein om een prijsje te winnen, kwestie van gewoon geluk hebben maar deze postcode bingo staat al van te voren vast m.i en de meeste postcodes zitten in het zuiden en midden van het land. Valt me steeds meer op kijk maar eens naar de vlaggetjes op de kaart van Nederland.
Ik heb vanaf het begin jaren meegespeeld en 1 x 5 gulden gewonnen in al die jaren(8 jaar). En wat me ook op valt dat er in een middel grote stad waar ik woon met toch veel postcodes helemaal nooit iets valt.
Wens je veel succes.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Logisch, in het zuiden en midden van Nederland wonen ook veel meer mensen. (leerde ik vroeger op school al: 10 miljoen mensen onder de lijn Alkmaar - Arnhem, 3 miljoen daarboven).

Dat is nu juist het leuke van het oosten en het noorden: dat het leven daar veel aangenamer is omdat het niet zo druk is. Maar omdat er minder mensen wonen dus ook veel minder deelnemers aan de loterijen, en dus ook minder prijzen.

Dus blijf ik met veel plezer in dat wat rustigere stuk Nederland wonen.

severine

Ongelezen bericht door severine »

Ook mij valt het al een hele tijd op dat er in grote en middelgrote steden, die toch heel veel postcodes hebben eigenlijk nooit een prijs valt. Om te kijken wat het verschil met kleine plaatsen was pakte ik er mijn oude postcodeboek eens bij. Dan zie je dat er in gebieden waar veel huizen op een beperkte oppervlakte staan er veel meer huizen binnen eenzelfde postcode vallen (gemiddeld 15) dan in gebieden die ruimer gebouwd zijn zoals veel dorpen. Daar vind je vaak maar 7 huizen of zelfs minder met dezelfde postcode. De straatprijs hoeft daar dus aan veel minder mensen uitgekeerd te worden dan in gebieden met meer huizen binnen 1 postcode. Dat komt precies overeen met mijn waarneming: De prijzen vallen meestal in gebieden met ruim opgezette laagbouw.
Ik verdenk er de organisatie van dat de postcodes in dichtbebouwde gebieden er grotendeel uitgegooid worden. Voor mij is deze ontdekking reden om mijn abonnement stante pede op te zeggen. Zouden alle mensen uit dichtbebouwde gebieden moeten doen want die brengen met z'n allen wel het grootste deel van het prijzengeld op.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Severine,

Ga verhuizen, win je vast iets...

dart

Ongelezen bericht door dart »

Er valt eigenlijk nooit een prijs bij Jan met de Pet, meestal bij mensen in kasten van huizen met oprijlanen vol dikke auto's.
En ik ben het eens met degene die schreef dat ze de postcodes eruit laten in dicht bevolkte gebieden. Tenminste het lijkt er wel op. Maar vond het ook erg vreemd toen er een dikke prijs in grote stad viel en dat betrof een winkel, hahaah hoe bestaat het. Het geld komt bij GELD!!! :x :evil: Wie houd er trouwens toezicht op de trekking???
Ja een Notaris wordt dan gezegd, maar waarom niet net als bij de Lotto rechtstreeks op TV???? Kan iedereen meekijken en misschien ook nog een extra SHOW ervan maken?? :lol:

Severine

Ongelezen bericht door Severine »

Zou tros radar niet eens kunnen nagaan hoe het met het toezicht op de trekking gaat en of er de nummers in dichtbebouwde gebieden niet regelmatig worden uitgehaald. Want inderdaad een notaris is gezien alle megafraudes die in ons land aan het licht zijn gekomen zeker geen garantie voor betrouwbaarheid meer.

Dus gewoon direct op tv. Goed idee :idea:

En beste gast, ik zal eerst de loterij moeten winnen om naar zo'n dunbevolkt gebied te kunnen verhuizen.

PeterP

Ongelezen bericht door PeterP »

Als je even belt met de loterij, of een brief schrijft, kan je een trekking bijwonen. Maar klaarblijkelijk heeft iedereen zijn oordeel al weer klaar.

JM-1

Ongelezen bericht door JM-1 »

PeterP schreef:
Als je even belt met de loterij, of een brief schrijft, kan je een trekking bijwonen. Maar klaarblijkelijk heeft iedereen zijn oordeel al weer klaar.
Kan alleen toevoegen dat er ook mensen zijn die teveel vrije tijd hebben, omdat ze gaan uitzoeken hoeveel mensen gemiddeld in een straat wonen.
Ieder lid van de postcodeloterij wil winnen en het liefst de miljoenen. Lid worden en dan niet bedenken dat er best wel veel straten in Nederland zijn en dat de kans klein is. Vervolgens zijn er ook hele volksstammen die dan ook nog meerdere loten nemen, zodat het uit te keren bedrag hoger uitkomt als die irritante kerel met zijn bos bloemen voor de deur staat (en er zijn vast nog wel mensen, die denken dat meerdere loten de winstkans vergroot)en. Dan hoop ik persoonlijk dat er geen mensen zijn, die grafieken gaan maken en kansberekeningen en daarna verhuizen naar die postcode!! (zowel... laat me dit even weten door een bericht met email adres achter te laten)
Voor alle klagers (slechte verliezers) nog een tip, die ook aangegeven staat op de website van de postcodeloterij bij de veelgestelde vragen
Meespelen in de Postcode Loterij? Dat werkt zo!Mag ik met een andere postcode meespelen?

Dat mag! Wilt u met een andere postcode meespelen dan die van uw adres, schrijft u ons dan even een briefje.
*Bron: de postcodeloterij website

Dus ook een klager uit een grote stad kan een 'middelgrote postcode' kiezen!

Wie denkt dat ik teveel vrije tijd heb... dit klopt, maar ik heb de postcodeloterij hoofdprijs al eens gewonnen dus alleen maar lof over deze fantastische instelling, die miljoenen over de wereld helpt aan een beter leven. Aan elk kind in Afrika zou door de stichting DOEN een donatie van €7,50 gedaan moeten worden, zodat zij ook 1 lot kunnen kopen. Daar hebben ze dorpen met maar drie inwoners. Grote kans dus als de postcodeloterij internationaal gaat dat daar de eerste straat prijs valt.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Ach ja, ik vind het gewoon leuk om mee te spelen. Komt er een prijsje, dan is het leuk. Maar ga je dus mee spelen om een fortuin te winnen, dan ben je verkeerd bezig. Er is eens een kansberekening gemaakt, ik geloof zelfs bij Tros Radar, hoe groot de kans is om de grote jackpot te winnen, dit is een kans van één op 5X de gehele wereldbevolking! Ik zou dus zeggen, blijf een paar miljard jaar leven dan zal U hem zeker eens winnen.

Vr. Gr. Hans.

erikhofman

Ongelezen bericht door erikhofman »

De Postcodeloterij wordt de "Goede doelen-loterij" genoemd. :arrow: Als ze milieu-organisaties steunen moeten ze niet elke keer in plastic verpakte :roll: formulieren sturen om te proberen je over te halen (extra) loten te nemen. Ze belanden regelmatig bij iedereen in de bus. In veel gevallen staat er "Aan de bewoners van dit adres". Iemand die een anti-reclame sticker op de brievenbus heeft ontvangt het zodoende ook.
Ik vind zodoende het uitblijven van grote prijzen niet eens het enige vreeemde.

josca

Ongelezen bericht door josca »

Bij de laatste trekking viel mij op bij de uitslagen in de krant, dat er veel minder prijzen waren.
Anders was er bijna een pagina vol met prijzen en nu waren er maar een paar rijtjes met postcodes.
Klopt dit of vergis ik mij??

Margriet

da

Ongelezen bericht door da »

Ja zoals de meeste mensen heb ik ook aan iedere loterij meegedaan.
ik heb ook jaren lang geld gespendeert aan onnodige onzin.
welnu iedereen moet een lot kopen om mee te kunnen spelen,ja toch
zowel bij de postcodeloterij als bij de staatsloterij worden niet verkochte loten ook in de grote trommel gegooit.
dus conclusie de meeste prijzen vallen op niet verkochte loten, raar
maar waar,een staaltje van oplichting waar je niet goed van word. :evil:
we houden onze te dure eurós maar liever in de knip.
met vriendelijke groeten allemaal

eutt

Ongelezen bericht door eutt »

Geplaatst op 24 Feb 2004 03:20 door dart

--------------------------------------------------------------------------------

Er valt eigenlijk nooit een prijs bij Jan met de Pet, meestal bij mensen in kasten van huizen met oprijlanen vol dikke auto's.
En ik ben het eens met degene die schreef dat ze de postcodes eruit laten in dicht bevolkte gebieden. Tenminste het lijkt er wel op. Maar vond het ook erg vreemd toen er een dikke prijs in grote stad viel en dat betrof een winkel, hahaah hoe bestaat het. Het geld komt bij GELD!!! Wie houd er trouwens toezicht op de trekking???
Ja een Notaris wordt dan gezegd, maar waarom niet net als bij de Lotto rechtstreeks op TV???? Kan iedereen meekijken en misschien ook nog een extra SHOW ervan maken??
Waar slaat die nou op.. ik denk dat de meeste Jannen met Pet niet meedoen, en hun geld beter besteden, deze Jan(s) in ieder geval wel... Mensen met veel geld kunnen ook makkelijker meedoen, toch..?

En is iemand die een winkel heeft meteen rijk? Heeft die zoveel geld? Nou ja zeg, wat een vooroordelen...!

eutt

Geplaatst op 23 Apr 2004 02:06 door resp00112469

--------------------------------------------------------------------------------

Ach ja, ik vind het gewoon leuk om mee te spelen. Komt er een prijsje, dan is het leuk. Maar ga je dus mee spelen om een fortuin te winnen, dan ben je verkeerd bezig. Er is eens een kansberekening gemaakt, ik geloof zelfs bij Tros Radar, hoe groot de kans is om de grote jackpot te winnen, dit is een kans van één op 5X de gehele wereldbevolking! Ik zou dus zeggen, blijf een paar miljard jaar leven dan zal U hem zeker eens winnen.

Vr. Gr. Hans.
Inderdaad, de kans op een prijs bij de staatsloterij is groter!

eutt

Geplaatst op 22 Feb 2004 02:05 door severine

Ook mij valt het al een hele tijd op dat er in grote en middelgrote steden, die toch heel veel postcodes hebben eigenlijk nooit een prijs valt. Om te kijken wat het verschil met kleine plaatsen was pakte ik er mijn oude postcodeboek eens bij. Dan zie je dat er in gebieden waar veel huizen op een beperkte oppervlakte staan er veel meer huizen binnen eenzelfde postcode vallen (gemiddeld 15) dan in gebieden die ruimer gebouwd zijn zoals veel dorpen. Daar vind je vaak maar 7 huizen of zelfs minder met dezelfde postcode. De straatprijs hoeft daar dus aan veel minder mensen uitgekeerd te worden dan in gebieden met meer huizen binnen 1 postcode. Dat komt precies overeen met mijn waarneming: De prijzen vallen meestal in gebieden met ruim opgezette laagbouw.
Ik verdenk er de organisatie van dat de postcodes in dichtbebouwde gebieden er grotendeel uitgegooid worden. Voor mij is deze ontdekking reden om mijn abonnement stante pede op te zeggen. Zouden alle mensen uit dichtbebouwde gebieden moeten doen want die brengen met z'n allen wel het grootste deel van het prijzengeld op.

Naar boven
En wie zegt er nu dat al die 15 mensen ook meedoen aan de postcodeloterij?

erna

Ongelezen bericht door erna »

Ik woon in een heel dun bevolkt gebied en doe al wel 10 jaar mee aan de postcodeloterij al. Al met al heb ik denk ik 10 euro gewonnen. Ik doe mee voor de lol en hoop dat de goede doelen er meer dan 10 euro aan over houden.

LvanLankveld

Ongelezen bericht door LvanLankveld »

Dat de prijzen alleen bij de rijken vallen is natuurlijk onzin, de meeste prijswinnaars op t.v. lijken me nu bepaald welgesteld. Slimme personen
spelen natuurlijk sowieso niet mee in een loterij waar z'on 22% van de inleg beschikbaar is voor prijzengeld en waar zelfs aan marketing c.q reclame kosten nog meer geld wordt uitgegeven. Ik ben ook erg benieuwd voor hoeveel salaris die hard schreeuwende acteurs hun rondje maken. 'Gelukkig' steunen ze nog wel goede doelen van andersmans centen zoals de 'milieudefensie' van onze welbekende
Volkert van de G.. Mensen kap gewoon met deelname aan die diestal loterij, oh nee, lid af worden noemen ze dat...

els van der veen

Ongelezen bericht door els van der veen »

Als ik het voorafgaande lees ,krijg ik de indruk dat er veel mensen zijn die wat hebberig worden. Wees tevreden met wat je hebt!!!! Wil je goede doelen steunen kan dat ook door zo maar een gift te geven.

NK

Ongelezen bericht door NK »

gewoon niet meespelen, heb je elke maand je eigen geld! Of zet het op een aparte bankrekening, hou je aan het einde van het jaar meer over aan prijzen geld dan je ooit bij welk kansspel je ook kunt winnen.

het is maar een tip!

Gesloten