LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belspellen op televisie: word je belazerd??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
josnixs
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2007 15:09

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door josnixs »

Site hoe u ziet hoe het werkt http://belspelletjes.50webs.org
Vertel dit voort zet het op forums er is een 2de anti belspel in de maak
Er draaien banden 24/7 deze worden allen nagezien wat zeer veel werk is het beoogd nu vooral het buurland met meer tyd en mensen kan ook de nederlandse markt aangepakt worden.
Alle studenten van een studentenhuis werken eraan de afgestudeerde vallen af nieuwe vullen het gat op maar er liggen nog min 100 banden om te plaatsen maar de tyd is er niet please zet het overal neer ook te zien op youtube.com bij iedereen bekend ....nixs......

Marco5
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:04

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Marco5 »

http://belspelletjes.50webs.org/

Inderdaad,bedankt voor het melden van deze mooie site want deze gaat bekend worden. :)

De antwoorden die je tegenwoordig moet 'raden' zijn op het niveau van een kleuterschool,zeg nou zelf?

Er wordt met je gespeelt,pure oplichterij,overal met die belspellen!!
Het is voor een aantal mensen al moeilijk genoeg om door hun nieuwsgierigheid een keer mee te doen.

Oja, Eerst hadden we hier toch ook een 10 beller systeem,zoals meerdere keren 'vroeger' gezegd werd.

Nu is het opeens een directe lijn?
Komop zeg,anti belspellen is bij deze meer dan terecht.

Wijziging:
Nu op het moment live op net 5:
9,000 euro jaar-salaris?
Wordt je 'gek' van dat plaatje?
1 verschil: 7.500
2 verschillen: 9,000
3 verschillen: 10,000

Het gaat gewoon echt gebeuren.
Ben jij die geluksvogel
Het is niet echt geluk.
Jij hebt de kans.

Luister, kijkt uw eens naar dit programma.

Zaterdag, 16:23, 3 maart.

Pure oplichterij, Trap er NIET in!

Selecteer je zovaak mogelijk om te 'winnen'

Mensen trap er NIET in,we gaan er alles aan doen om dit te stoppen,
anti-bel-spel.

ZWAAR over het budget,ik doe het allemaal voor jou onthoudt dat goed.

Oke deze uitspraak wijst erop dat ze alles doet om jou op te lichten,het zou verboden moeten worden!

Marco5
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:04

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Marco5 »

Sushi park?
Zitten ze soms in china/japan.
Jaja... en nu opeens zeggen: Ik wil hier niks mee te maken hebben.
Het is gewoon arnouds schuld,ja he altijd anderen de schuld geven.
We willen er nu met zijn allen van af,mijn lord...blabla...

Dit heeft ze dus ECHT gezegd en volgt u eens die uitzending.

U bent 6de beller?U bent geselecteerd.

6de beller systeem?
Waar is het 10de?
Een ingesproken computer.

Het verbaasd mij dat ze zich nu dus echt zitten te geloven,
Alles wordt ingesproken.

Anti belspel begonnen... joepie..

Marco5
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:04

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Marco5 »

Ok nu zijn ze echt te ver gegaan:

Met ali,En ze hadden ook problemen met de kluiscode.

Op de feiten ga ik verder niet in ik wil even zeggen dat ze zelf degenen zijn die dit op hun schouders krijgen, NIET WIJ!

Het was trouwens de REGIE die belde want hij zou in DE AUTO zitten,schande!

Kortom:
Oplichterij?
JA
Grappenmakers?
JA
Feitelijk mensen met een IQ van lager dan ons?
JA

En de opgegeven site laat zien hoe ze je werkelijk bedonderen met hun
Afleidings-manieren.

Maarja je hebt er alleen jezelf mee, he?

Dus u gelooft het nog steeds niet?
http://www.youtube.com/v/tc0RRvCA9Z8
http://www.youtube.com/watch?v=V90Wy3cpfss

Dat geeft aan hoe 'grappig' de belgische kant dit vind.

En even voor alle duidelijkheid,dit vind de belspel-mensen ervan:
Toch wel op een grappige manier.
http://www.badongo.com/vid/32253 << dit is deel 2

Als deze het niet meer zouden doen moet u op www.youtube.com kijken: http://www.youtube.com/watch?v=tcV7QfIJqwY <<< deel 1

Kijk eerst deel 1 en daarna deel 2,kijk ook alles af,vraag je je eigen dan nog af wat een belspel is?

De harde waarheid:
http://www.youtube.com/watch?v=3kMWfN5iVN4

Genoeg bewijs in ieder geval nu he?

Maar dit slaat werkelijk alles:
http://www.youtube.com/watch?v=nqcYb-Ji ... g%5Fbewijs

Ik adviezeer uw om dit filmpje af te kijken, en hoe vies hun doen tegen je als je 'al' live kan komen. Belgie.

Nu is het opgelost zou je denken?
Nee we moeten er met zijn allen wat tegen doen.


@amran
Als je daadwerkelijk dat bedrag gewonnen hebt dan zit jij ook in het complot,want dat bedrag is nog nooit uitgegeven omdat het oplichters zijn.

De WAARHEID:
De mensen die het presenteren zijn er op GETRAINED de mensen te MISLEIDEN en doen er alles voor om je te laten bellen.
In feiten belt MEESTAL de REGIE en gaat er zogenaamd met de prijs vandoor.

Dit is een voorbeeld van zaterdag 3 maart nadat ze EN problemen hadden met de kluis en gingen afsluiten met de woorden:

Hij krijgt zijn geld wel hoor.

Maar in feite:
Ze legde de telefoon neer want 'ali' zou in de auto zitten.

1.HOE KAN JE VERDOMME IN DE AUTO ZITTEN ALS JE MEEDOET AAN EEN BELSPEL.
2.NIET DUS.
3. PURE OPLICHTING

Agent
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jun 2006 21:14

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Agent »

je kunt in de auto zitten..stel je kijkt zo'n anderhalf uur een belspel en daarna moet je weg..je geet je op via de tel. (je wordt tiende beller etc) ze bellen je pas terug als het spel bijna is afgelopen(wss iets eerder) dan kun je toch in de auto zitten als ze je terug bellen? omdat je daarvoor nog meegedaan hebt..?

p.s niet mdat ik voor het belspellen ben, vind het geldklopperij maar dit argument was niet goed

dennis de graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2007 12:13

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door dennis de graaf »

ik deed voor kerstmis mee aan een bel spel op net 5 en kwam in de uitzending je moest verschillen zoeken ik had er 1 goed en daarmee had ik een bedrag gewonnen van 1050 euro ze hadden mij daarna netjes terug gebeld voor mijn bankrekening nummer en al mijn gegevens die heb ik toen ook geven en ze zeiden dat ze het geld binnen 4 tot 8 weken zouden storten maar tot op de dag van vandaag heb ik nogsteeds niks gekregen en ben ik gewoon opgelicht weet iemand hoe ik hier actie kan mee ondernemen iets waar ik naar toe kan schrijven of bellen gr dennis de graaf
e-mail = [email protected]

alvast bedankt

Marco5
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:04

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Marco5 »

@Agent

Ten eerste je moet je kop houden.

Ten tweede ik heb veel meer bewijs dan dat alleen dus je moet gewoon je kop houden.

Ten derde: Je liegt dat je barst AAP.

PS: Ze hadden ook nog eens problemen met de kluis,en voordat ik het vergeet:

Dat erotisch mens (kuch kuch*) legt de telefoon neer omdat 'ali' in de auto zou zitten en ali was nog prima te verstaan.

En oja, er waren 2 VERSCHILLEN en niet 3,ali noemt met gemak 3 verschillen,er zou iets met de '7' zijn,maar dat was niet zo...

Dus mijn mening hierover zal altijd het zelfde blijven:
Weg met die belspellen.

christeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door christeltje »

ja dat klopt ,ik heb ook al eens, twee keer hetzelfde belspel gezien ,met het zelfde antwoord hoezo niet nep???

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door roland48 »

En deze dan:

"DE LIJN IS GUNSTIG"

Uhuh.

Nog nooit is zo'n belspel binnen de minuut "geraden". Of je "selecteert jezelf" in de Pool, ofwel spelen ze met een "open lijn" met een spel waarvan niemand de uitkomst kan raden (zie reactie "TEL ALLES OP" van 3 maart). Om nog maar niet te spreken van de Jackpot met vier te raden cijfers (kans 1 op 10.000). Welke notaris controleert dat?

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door tinne »

natuurlijk word je belazerd. Van de enkele mensen die daadwerkelijk iets winnen staan er tig mensen tegenover die voor ?? euro per gesprek bellen, en zo worden dus de prijzen voor de enkelingen betaald. EN de leuke dames die de spelletjes aan elkaar kletsen.

Maar dit heb ik mijn kinderen al vanaf het begin uitgelegd, ZIJ snappen het wel, EN bellen dus niet.


mvrg. Tinne

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door GGG »

Het goeie nieuws van vandaag (12 maart 2007) is dat het Openbaar Ministerie actie onderneemt.

Zie: http://teletekst.nos.nl/?106-01

Gert

MPH
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:02

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door MPH »

Uiteraard kreeg ik geen reactie op onderstaande klacht, ook niet na een herhaald verzoek. Zojuist ontdekte ik dat er ook bij TROS RADAR klachten over dit spelletje zijn binnengekomen, zie http://trosradar.nl/ bij Overzicht forums/Kansspelen/belspellen op televisie: word je belazerd??, en dan bij 18 Feb 2007 17:11 door Pascal-Meulenhoff en 19 Feb 2007 17:36 door Paul-.
OVERSTROOM SBS DUS MET KLACHTEN, i.a.a. het OM

Aan: '[email protected]'
Onderwerp: klacht over belspelletje van zo. 18 febr. '07

Beste mensen van SBS6,

Hierbij treft u aan onderstaande klacht.

Het betreft vorige week zondag 18 febr. ’07 in het belspelletje van SBS6, dat als één doorlopend spel afwisselend continu te zien was op SBS6, NET5 en SBS6 en nota bene ruim vier uur (!!!) duurde, van ongeveer 12.15 tot 16.45 uur… De vraagstelling was gemakkelijk (‘welk getal wordt hier bedoeld?’), maar het antwoord was dermate moeilijk te bepalen, dat niemand van de bellers kennelijk ook maar enig idee van het antwoord had. Ook in ons gezin kwamen we er niet uit. We deden 3x een poging het getal via de telefoon en het 0900 nr. te kunnen melden, maar kwamen er nooit door: ‘helaas is het niet mogelijk contact met de studio te krijgen…’ terwijl er op dat moment helemaal niemand belde… En de presentatrice maar zeuren op tv ‘ik begrijp niet dat er niemand belt...!’ Er werd halverwege gewisseld van presentatrice, en het laatste uur ongeveer werd er helemaal geen beller meer toegelaten terwijl er wel continu gezeurd werd om bellers. Aan het eind werd eigenlijk het bedoelde getal ‘onthuld’, afwisselend kwam 28.2 en 282. in beeld, maar het duurde nog een half uur eer er iemand belde om het goede getal 2822 te noemen… Daarna was het ook ineens over, zonder enige uitleg hoe men tot dit getal kwam (geen idee!). Het gevoel van oplichting en woede over zoveel manipulatie blijft.

Graag uw reactie.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door roland48 »

MPH, iedere reactie op je betoog is overbodig, het antwoord heb je zelf al geschreven. Ik heb bij toeval de laatste paar minuten gezien van het betreffende belspel. Een kwestie van een onmogelijk antwoord in elkaar bakken, beetje peper en zout erbij en voila:

2822!

Daar wordt grof geld verdiend.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door roland48 »

Je bedoelt waar er 3 letters van de 3 op de juiste plaats staan?

"Maak een woord". Letters: R S E T H N A B Z P L O

Mogelijke combinaties? Ongeveer een kwart van de VAN DALE?

Wanneer er te weinig mensen bellen, gooien ze gewoon de prijs omhoog en gaan er toch weer een aantal overstag. IDD, niet meer bellen.

Bob de Bob
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2007 15:20

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Bob de Bob »

Laatst - en voor het laatst!!!- heb ik (als experiment, omdat ik nu wel eens echt wilde weten hoe het zat) vanaf het begin tot het eind meegedaan aan zo'n belspel. Ik heb pakweg 2 uur achter elkaar gebeld en ben er NIET 1 keer doorgekomen. Dit experiment (misleidende spelletje!!!) heeft me +/- 85 euro gekost.
Deze zogenaamde spellen zijn zo misleidend om de volgende redenen:
1) Ze zijn gebaseerd op bestaande sentimenten, nl. de succesvolle belspelletjes op de radio die ALTIJD prijs oplever(d)en;
2) de gokbehoefte die in ieder mens schuilt;
3) Ze brengen het alsof het een makkie is;
4) Bij alle spelletjes halen ze truuks uit om de mensen langer en vaker te laten bellen, door bijv. te zeggen: "ja, bel NU, want hij gaat er NU uit, de lijn is OPEN, let op de tijdbalk!", etc. Echter als de 'tijd' verstreken is gaan ze gewoon verder met hetzelfde spel, kortom NIKS er uit, NIET erdoor, NIX winnaar!!!
5) Ook misleidend is dat je nergens kan zien wat de fouten antwoorden zijn, waardoor (zeker) later íngelogde' bellers meer foute dan goede antwoorden geven.
6) En het allermisleidende is dat er geen spelregels bekend zijn die de deelnemers kunnen lezen.
7) Is het bijvoorbeeld vooraf 'notarieel vastgelegd': wat de kans is dat je er door komt (bijv. minimaal 1 op de 10 bellers komt er door; en min. 1 van de tien 'doorkomers' wint iets; en wat de prijzen zijn? (Ik denk, weet bijna zeker van niet).
8) M.a.w. de organisatoren van dergelijke zwendelpraktijken doen wat ze willen en de bellers zijn vogelvrij!

Onder aanmoediging van een lachend gezicht van één van die zwendelkletsmajoren (ze moesten zich stuk voor stuk schamen zich daarvoor te lenen - ook zij zijn gelukkig medeplichtig indien uit het proces blijkt dat deze 'spellen 'illegaal blijken te zijn!!!!!) troggelen die omroepen je de poen uit je zak - btw de belproviders wassen ook hun handen niet in onschuld - GIEREN zijn het!!!

Bob de Bob
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2007 15:20

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Bob de Bob »

OPROEP
Voel jij je misleid ('verneukt' sorry!) door dit soort belspellen, bewaar je telefoonnota's en stuur kopiën op aan RADAR, de redactie zal er zeker voor zorgen dat deze bij het OM (Openbaar Ministerie - de aanklagers) terecht komen. Hoe meer bewijsmateriaal hoe harder deze zwendelaars zullen worden aangepakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gjverweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2007 14:38

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door gjverweg »

Het is zondag, 18-maa-2007.

Het stormt en regend hier geweldig.

Ik zie op de SBS6 een beldame een spel spelen. Achter haar zie ik een tuin. Terwijl het hier stormt is er daar in de tuin stilte.
Niets beweegt, geen dier te bekennen, geen overgaande bewolking, etc.

Geweldig toch (of niet)...
Laatst gewijzigd door gjverweg op 18 mar 2007 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

dutchessy
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2005 00:11

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door dutchessy »

Bellen doe ik zeker niet, ik kan mijn centjes wel beter besteden!
Maar de elende vind ik dat er steeds meer programma's onder broken worden door deze idiote spelletjes!!
Eerst vond ik de gewone reclame al irritant, maar nu denk ik geef mij maar weer gewoon de reclame, dan weet je dat je ff wachten moet, maar dat het na een minuut of 5 weer verder gaat.
Maar nee nu komt er ook nog eens zo'n spelletje bij, grrr om gek van te worden, als het zo door gaat kun je dadelijk niet eens meer s'avonds rustig een film kijken, dan gaan ze vast ook met die pokke spelletjes beginnen, en alle comerciele zenders doen er lekker aan mee!!

Vaak schakel ik mijn tv al uit voor mijn serie afgelopen is, omdat ik echt geen minuut langer naar die spelletjes wil kijken!
Bij mij komt dan de term diarree tv in gedachte.
Ik krijg er namelijk echt de schijt van!

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door GGG »

In België is een 'presentatrice' van een belspelletje bedreigd nadat ze zeer duidelijk had geknoeid met het juiste antwoord.

Je kunt hier zien wat ze uithaalde: http://www.youtube.com/watch?v=nqcYb-JiZY8

Tjsa, hoe dom kun je zijn? Nou ja, het IQ van zo'n mens is waarschijnlijk toch omgekeerd evenredig aan het aantal keren dat ze het woord 'bellen' gebruikt tijdens zo'n uitzending...

Enfin, die belspelletjes zullen hun langste leven wel hebben gehad.

Gert

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door roland48 »

Okee dan

Een artikel over bovenstaande op Telegraaf.nl (ook in de papieren versie?).

Het gaat de goede kant op. Bekendheid is de eerste stap.

Gesloten