LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
hj2
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2008 20:53

editieenigma

Ongelezen bericht door hj2 »

www.editieenigma.nl

editie enigma, raadsel?, u raadt het al

in dit nummer : prijzen t.w.v. € 19.255 , kijk en dan begin ik al snel te twijfelen!

ik vertrouw het niet

Puzzelrijk,Hoshi Sudoku,Geluksbode,Puzzelparty,enz.enz.

zelfde soort opzet als hoshi sudoku, spelregel 1 enz.

kost weer het nodige, en heb de dame maar beleefd gezegd dat ik geen interesse had (werd vandaag gebeld)

is weer nieuw, kan zo snel op internet niets vinden

2 vermeldingen in puzzelwoordenboek.nl editieenigma 1, blz 29
Datum: 21 juli 2008

zullen wel net gestart zijn of zo

trefwoord: editieenigma editie enigma

wie weet meer? reageer!

guusje5
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2005 07:14

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door guusje5 »

en ik ben er ingetrapt!!!
werd gebeld door een vrouw die mij persé dat gratis blad wilde toesturen. eerst nee gezegd, maar ze bleef aandringen en tja heb ik gezegd, als je er zonodig vanaf moet , stuur maar op!!
LEES HELEMAAL GEEN BLADEN.....zo ook in dit geval.
tot gister post kwam van Hotel Piccolo. ik had het zo gekiept, maar mijn dochter maakte het open.
het blad lag hier ook nog verpakt en wel, had het niet eens geopend. nog een wonder dat het er lag, normaal had ik het al weggegooid.
toen ging er een lampje branden omdat het van Editieenigma afkwam.
vanmorgen dus onmiddellijk abonnement opgezegd, mail gekregen van de opzegging, maar als je niet binnen 2 weken hebt opgezegd zit je dus aan een abonnement voor een half jaar vast.
volgens hun!!!! nou alles gaat retour en van mij krijgen ze geen cent.
dom....dom.... maar heb zoiets ook nog nooit mogen ervaren (gelukkig)
trap niet in een telefoontje van Editieenigma....please!!!!!!!!!!!
:oops: :oops:

defrance
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2008 15:16

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door defrance »

Wij kregen van de week een betalings herrinnering van editie enigma voor een halfjaar abonement. Ik heb meteen het 0900 nummer gebeld, daar wist een dame me te vertellen dat mijn dochter een proefabonement had genomen en dat zij een e-mail ontvangen heeft met de vraag als ze het abonement niet wenste te hebben zij binnen twee weken moest reageren.Mijn dochter heeft dit niet gedaan en dus zit zij volgens deze dame aan het abonement vast.
Navraag bij mijn dochter leert mij dat zij een blad toegezonden heeft gekregen met een begeleidende brief waar in zij wordt bedankt voor de aanvraag van het proefexemplaar verder werd er niet over een abonement gerept.Zij zelf is door niemand benaderd en een e-mail heeft ze ook niet onvangen. Mijn dochter zit nog op school en heeft zelf geen inkomsten. Wij zijn niet van plan om ook maar iets aan deze mensen te betalen en zullen alle bladen retour zenden.

hedijoda
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2008 11:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door hedijoda »

Een callcenter had me gebeld of ik een gratis tijdschrift wilde ontvangen en na lang aandringen dat het echt gratis was en dat ik me makkelijk weer per e-mail kon afmelden toch gedaan. Ik moet een tape opname laten maken van de afspraken die we hadden gemaakt. Toen wilde ik eigenlijk de hoorn op de haak leggen maar ik durfde niet meer STOM.. Ik doe dit anders ook nooit en nu kom ik erachter dat het niet helemaal fris is. Ik zou vandaag 12 december een exemplaar ontvangen. Ik heb deze datum met spanning afgewacht omdat ik me toch niet helemaal rustig over dit telefoontje voelde. Ik zou 2 weken de tijd hebben om me af te melden. Ik heb vandaag niks ontvangen en nu ben ik bang dat ze het tijdschrift zo laat sturen dat ik me niet meer kan afmelden.
Gelukkig herinnerde ik me nog een beetje hoe het blad heette en nu kom ik dit tegen. IK heb gelijk via email willen afmelden maar dan heb ik een wachtwoord nodig die via het eerste exemplaar meegestuurd wordt. Ik heb een nepwachtwoord ingevuld en kreeg een email adres van de klantenservice en ik heb me via dit email adres afgemeld. Hopen dat dit voldoende is. Bah, bah, bah

annesophie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2008 19:30

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door annesophie »

12 december 2008
Ook ik ben er ingestonken :oops: Hetzelfde verhaal als de vorige slachtoffers. Ik moest ook een bandje inspreken. Ik heb nooit een proefnummer ontvangen! en vandaag ligt een heel pakket in de brievenbus met factuur en brief dat ze het zo fijn vinden dat ik vertrouwen heb in editie enigma! Ik ben razend op deze manier van colportage. Ik betaal helemaal niets en stuur de hele handel retour! :evil:

smeenkalbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:43

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door smeenkalbers »

en ook ik ben belazerd! Ik heb ook helemaal geen proefnummer ontvangen van editie enigma. Ik heb ook duidelijk aan de telefoon gevraagd of ik aan een abonnement vast zat. Nee, je hebt 10 dagen bedenktijd na het proefnummer.... erg flauw om dan geen proefnummer te sturen, maar meteen een abonnement! Is er geen instantie waar we een officiële klacht in kunnen dienen. Ik las in de voorwaarden van Enigma dat bij onenigheid de bewijslast bij de klant ligt.... Mooi is dat. Ik moet dus zeker ook nog gaan bewijzen dat ik geen proefnummer heb gehad. Ik neem noooooooit meer iets aan via de telefoon. Jammer voor de stichtingen die het wel goed bedoelen. Ik wil dus ook niets gaan betalen, maar wat doe ik dan straks met die aanmaningen en deurwaarder?

defrance
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2008 15:16

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door defrance »

Als ik jullie was zal ik niks betalen. NIET bang zijn voor de deurwaarder (als ze die al sturen) . Ze weten dat als het tot een rechtzaak komt ze geen poot hebben om op te staan. Strekte!

Duckyduck
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:07

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Duckyduck »

Het begint zo langzaam aan tijd te worden dat onze overheid optreed tegen deze ongein.
Ons is het volgende overkomen mbt Editie Enigma;

Vandaag ontvingen wij geaddresseerd aan Mevrouw JA SchXXXX een editieenigma, echter er bestaat op ons adres geen Mevrouw JA SchXXXX maar een Mevrouw NJM SeXXXX en een Meneer JAJ SchXXXX.
Was razend over het schandalige bedrag voor een reclame blad als dit (want dat is het) en ben dus gaan kijken hoe of wat.
Wat blijkt nu: op het email adres van mijn vriendin (mevrouw) hebben wij 10 November 2008 een welkomsmail ontvangen;

<Quote>
U ontvangt het gratis proefexemplaar rond 12 december 2008 op het
> bezorgadres: XXX.
> Daarna gaat uw halfjaarabonnement in. U ontvangt 7 edities voor EUR
> 62,65 (inclusief verzendkosten). Betaling kan door overboeking, na
> ontvangst van onze factuur. Dit abonnement geldt tot wederopzegging.
> Mocht het gratis proefexemplaar niet aan uw wensen voldoen, dan zit u
> nog nergens aan vast. U kunt binnen twee weken na 12 december 2008 het
> abonnement annuleren, zonder opgaaf van redenen.
>
> Welkomstgeschenk: 3 gratis hotelovernachtingen Vier weken na ontvangst
> van het proefexemplaar ontvangt u ons
> welkomstgeschenk: De hotelcheque. Deze cheque is goed voor 3 gratis
> hotelovernachtingen voor 2 personen.
<End Quote>

Wij hebben nooit een exemplaar ontvangen, tot dit exemplaar met factuur. Verder is deze mail in de SPAM geland, dus ook nu pas gelezen.

Ik heb een reactie gestuurd naar het mail adres waar dit vandaan kwam dat ik de factuur als niet verzonden beschouw, verder niet lastig gevallen wil worden, en dat anders juridische gang volgt.

Laten we hopen dat we er geen last meer van hebben, anders ga ik inderdaad over tot een juridische gang.

Advies en contact altijd welkom.

Mvg,
Joep

Chano
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:01

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Chano »

Ook ik ben erin getrapt. De door de heer aan de telefoon aangeboden proefeditie , niet half november ontvangen, doch eerst 14 december. Datum op begeleidende brief is 12 december 2008. Gelijk op 16 december per email opgezegd en hier bevestiging van ontvangen. Nu krijg ik aanmaningen en beweren ze per email dat ik de editie al op 28 november zou hebben ontvangen! en dat ik dus gehouden wordt aan een half jaar abonnement.
Ik heb vanavond wederom een mail gestuurd met daarin duidelijk dat ik hier niet van gediend ben en zonodig andere stappen zal ondernemen om van hen af te komen.
Iemand enig idee wat het beste de volgende stap zou kunnen zijn. Inschakelen rechtsbijstand, Radar of Consumentenbond eropaf sturen?

Duckyduck
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:07

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Duckyduck »

Hi Chano,

Gewoon volhouden en niet reageren op aanmaningen en andere dreigementen. Uiteraard mail goed bewaren (input voor rechtsbijstand), inclusief jou reacties. Laat ze nog eens duidelijk je standpunt weten als reactie op hun mail, liefst per aangetekende brief (kost erg genoeg geld...).
Als je rechtsbijstand hebt zou je die kunnen consulteren, ze zullen je dan wel aangeven of ze het willen oppakken of niet.
Hou ons op de hoogte als je wilt!

Duckyduck
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:07

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Duckyduck »

Mailtje van editieEnigma, moet zeggen was stom verbaasd...

> Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er
> communicatiestoornissen zijn ontstaan.
> We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom
> ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken.
> Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen.
> Het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.

Voor de duidelijkheid, wij hebben nooit telefonisch contact gehad, ook nooit zelf aangevraagd.

Chano
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:01

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Chano »

Ook wij kregen hetzelfde bericht per email. Werd onze adem ze te heet in de nek. In ieder geval mailtjes allemaal uitgeprint en volgende keer heeeel goed oppassen :twisted:

Hopelijk zijn we er nu voorgoed van verlost.


Chano

ingi
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 11:16

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door ingi »

Hallo,

ik ben een studente die tijdens een middagdutje gestoord werd door Editie Enigma aan de telefoon, en (nog half in slaap) heb ik het gesprek afgehandeld. Pas later realiseerde ik me dat er een aantal dingen niet in de haak waren.

Hoe komen ze aan mijn naam, adres en telefoonnummer? Ik kan mij niets herinneren van een puzzel die ik ingevuld zou hebben, wat mij verteld werd...

Nu lees ik op internet allerlei verhalen, waar ik eerlijk gezegd wel een beetje bang van word... ik wil een dergelijke situatie voorkomen!

Ik ontvang (volgens de man aan de telefoon) op 6 februari een proefexemplaar, waarna ik dus binnen 14 dagen op moet zeggen. Ik wil er echter nu al vanaf, en hoef ook geen proeftijdschrift te ontvangen.

Ik heb overigens ook al gemaild naar de klantenservice, met daarin de vraag waarom ik geen inloggevens heb ontvangen. Dit was het antwoord:

"Dank u wel voor uw e-mail.

Ik kan u per e-mail ook verder helpen maar ik heb op het moment niet genoeg gegevens om uw wachtwoord te kunnen vinden.

Zou u mij uw adresgegevens willen sturen dan kan ik u helpen met opzeggen.

Met vriendelijke groet,

------ -----------"

Ja, dag! Ik ga niet mijn adresgegevens geven over de mail, deze zouden ze al moeten hebben, anders kunnen ze mij geen proefexemplaar sturen!

Ik weet nu niet wat het verstandigst is: bestoken met mailtjes? Of niet reageren tot het te laat is? In principe ben ik met mijn stomme, slaperige hoofd akkoord gegaan met het opzeggen na ontvangst. Ik ben bang dat ik geen poot heb om op te staan, of dat ik in een hoekje gepraat ga worden (wat dus bij het eerste gesprek eigenlijk ook al gebeurd is)...

Ik onderneem voorlopig nog niks, ik heb geen ervaring met dit soort geniepige instanties en weet dus niet zo goed wat ik moet doen.

Mijn vraag is dan ook of er iemand advies voor mij heeft? Ik hoop dat jullie wat goede tips hebben...


Ingrid

Chano
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:01

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Chano »

Ze zijn daar inderdaad slecht bereikbaar. Via email willen ze inderdaad je adresgegevens (heb ik wel gegeven) want anders kunnen ze je niet vinden op naam (??). Via de telefoon betaal je je scheel dus dat is ook geen optie. Je inloggegevens staan als het goed is op de brief bij het eerste exemplaar en lijken dus niet eerder toegankelijk.

In mijn geval lijkt het met een sisser af te lopen, maar let wel goed op de dagtekening op de brief die bij het proefexemplaar zit. Die lijkt bepalend voor de uiterste opzegdatum. Ik zou nu kunnen zeggen; wacht op de eerste editie en zeg dan gelijk op, maar als ze de dagtekening op de brief hebben vervroegd, hang je alsnog. Ik heb ze zelf met die dagtekening om de oren gesalgen dus er bestaat een mogeljkheid dat ze wat dat betreft wakker zijn geworden en je daarmee in de luren willen leggen.

Ik zou dan ook adviseren om alsnog per email je naam en adres te geven, zodat je misschien vervroegd op kunt zeggen.

gerard46
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 10:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gerard46 »

Hallo lotgenoten, ik ben er ook in getuint. Mooi blad, puzzels en leuke onderwerpen. Maar... Ik lees weer iets weer niet goed: Als je puzzels hebt opgelost en wil in het volgende blad de oplossingen zien en eventuele winnaars, staan er wel in maar wel 7 maanden geleden opgelostte puzzels en namen zonder woonplaatsen! Ik heb ook het idee dat ze de blije winnaars die hun reactie's hebben gegeven niet door de winnaars geschreven zijn maar zelf bedacht.
Ook de te sparen zegels verplichten je om meer dan een jaar abonnee te blijven, ik ga wel blijven puzzelen en afwachten tot dat ik wat win.

I. van Grootel
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:02

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door I. van Grootel »

In december werd ik gebeld met het hier bekende aanbod. Ik puzzel graag, dus ik vond het goed. Daarna ging ik op internet op zoek naar informatie en kwam dit tegen. Ik schrok me een hoedje. Zou ik erin getrapt zijn, zou ik vast zitten aan een abonnement? Een week later kreeg ik een e-mail waarin hetzelfde stond als ze aan de telefoon hadden gezegd: als ik geen abonnement wilde kon ik me binnen 14 dagen afmelden zonder gevolgen. In januari kreeg ik mijn gratis proefexemplaar en ook daarbij werd weer gezegd dat ik zonder verplichtingen kon afzeggen. Heb ik dus maar meteen gedaan. Via de website ging dat makkelijk en ik kreeg meteen een bevestiging. Geen probleem dus. Daarna ben ik het rustig gaan lezen en het beviel me erg goed: uitdagende puzzels en leuke prijzen. En ook teksten bevielen me goed. Ik heb zelfs gebruik gemaakt van een gratis kortingsbon, die me € 40,- korting opleverde. Het beviel me zo goed dat ik ze een mailtje stuurde of ik toch geen lid kon worden. Binnen 2 dagen kreeg ik antwoord: als ik meteen een jaarbonnement zou pakken zou ik ook nog eens eens veel korting krijgen. Heb ik dus maar meteen gedaan, en vorige week kreeg ik dus mijn 2e exemplaar met daarbij ook nog een welkomstgeschenk. Dus ik wil maar zeggen: je moet tegenwoordig inderdaad op je hoede zijn, maar in dit geval valt het dus mee. Wat mij betreft krijgen ze juist complimenten bij Editie Enigma.

gerard46
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 10:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gerard46 »

Ik had een mailtje gestuurd omdat ik vond dat ik dacht het nieuwe blad rond de 1e van de maand zou krijgen, dat werd 6 februari. Ik werd gebeld en mij werd gevraagd of ik inderdaad het nieuwe blad binnen had gekregen, ik kon dit met ja beantwoorden, maar je hebt dan maar 3 weken de tijd om 30 puzzels op te lossen heb ik gezegd, daar kunnen ze niets aan doen. Ik heb meteen gevraagd hoe dat met de oplossingen van de vorige maand ging. Ik kreeg en als je dat niet weet de oplossingen van de 6e maand dat het blad bestaat, ze zijn in juli 2008 begonnen, dus dan klopt het wel, sorry van dit vorige bericht, het leven is soms al een puzzel op zich!

erimasa
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door erimasa »

ik heb ook een telefoontje gehad, ik heb nog niets ontvangen. alleen een email dat ik op 6 maart een boekje krijg. wat is nu het slimste om te doen?

larryg
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 11:48

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door larryg »

erimasa
Geplaatst op: 16 Feb 2009 21:47 Onderwerp: enigma


ik heb ook een telefoontje gehad, ik heb nog niets ontvangen. alleen een email dat ik op 6 maart een boekje krijg. wat is nu het slimste om te doen?
Hallo erimasa,

Wij hebben op de zelfde datum een toezegging gekregen, zoals jij hebben wij er totaal geen behoefte aan.
Zie hier het mailje van ons en hun reply.
*****************
L.s.

Tijdens het ongewenste telefoon gesprek heb ik duidelijk aangegeven op geen enigerlei wijze geïnteresseerd te zijn in uw abonnement.
Na aandringen van uw collega is er toch een toezegging gedaan dat er een proefexemplaar word opgestuurd.

Bij deze wil ik u er nogmaals op attent maken op geen enigerlei wijze geïnteresseerd te zijn in uw abonnement.
Ook het verzenden van het proefexemplaar kunt u bij deze annuleren, mits verzonden zal ik uw proefexemplaar als ongeopend retour afzender behandelen.


Berustend in het feit u zo duidelijkheid te hebben verschaft,

Hoogachtend,
x.x.xxxxxxxxxxxxxxx
*****************

Hun antwoord (binnen 10 minuten)
*****************
Geachte xxxxxxx,

Dank u wel voor uw e-mail.

Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan aansluitend aan het proefexemplaar geen abonnement ontvangen.

Helaas kan ik de ontvangst van uw proefexemplaar niet meer annuleren. U zult dus toch een gratis exemplaar ontvangen. Daarbij zal ook een welkomstbrief zitten, waarin ik uitleg dat er in principe een abonnement volgt. U kunt deze brief negeren. Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

XXXX

Klantenservice editie enigma
*****************
Soms lijkt het allemaal lastig. Daarom zijn er fora en kunnen we elkaar helpen.

Succes
LarryG

lmeuris
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2006 22:23

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door lmeuris »

ik kan me aansluiten: mijn dochter heeft telefonisch toegezegd voor een proefabonnement, ze moest binnen 10 dagen reageren als ze het niets vond. Dat heeft ze middels email gedaan, alleen dat dat via LYCOS was en deze is er mee gestopt, het mailtje is dus misschien niet aangekomen... Nu zitten we dus vast aan een abonnement van € 62,65. Ik meen me te herinneren dat er een wet is, dat je nooit ergens aan vast kunt zitten als je niet zelf schriftelijk kenbaar maakt dat je dat wil; andersom gezegd: als U niet laat weten dat U het abonnement wilt of niet, kunnen ze er volgens mij wettelijk geen vast contract van maken?????
ik ga in ieder geval niet betalen.....
wie weet hoe dit werkelijk wettelijk in elkaar zit????

Gesloten