LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra trekking Postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.

Bij u ook extra afgeschreven? Bent u het ermee eens??

Ja: ik speel graag mee in de Postcodeloterij
7
11%
Nee: ik geef maandelijks al genoeg uit aan de Postcodeloterij
58
89%
 
Totaal aantal stemmen: 65

aedijs

Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door aedijs »

Even de bankrekening controleren leert dat de Postcodeloterij weer eens een dubbel bedrag heeft afgeschreven van de rekening. Wil je reageren op de site van de Postcodeloterij,dan blijkt dat onmogelijk.
Zij beschouwen het als een "extra feest", maar wij beschouwen het als een behoorlijke extra uitgave in deze malaise-periode!!
Reden om die Postcodeloterij maar eens vaarwel te zeggen !!!

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bigjon »

Hierbij machtig ik de Nationale Postcode Loterij N.V. tot schriftelijke wederopzegging de inleg per trekking (14 trekkingen per jaar) van mijn bankrekening af te schrijven. In april 2009 zijn er 2 trekkingen, waarvoor de inleg in één keer wordt afgeschreven
Duidelijk op de site te vinden (1 klik). Dus misschien eerst eens wat meer moeite doen alvorens hier te klagen.

E.Noorda
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 09:46

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door E.Noorda »

Ook ik werd onlangs verrast met een dubbele afboeking van mijn inleg van de postcodeloterij. Ik doe mee met twee loten. Maar de organisatie heeft bedacht om twee keer per jaar (las ik net) een "extra trekking" te doen voor een extra miljoen. Maar daar betaal je dan wel een dubbele inleg voor. Ik heb daar geen toestemming voor gegeven. Kan dit dan zomaar??
Toen ik lid geworden ben was hier nog geen sprake van en heb ik hier dus ook geen toestemming voor gegeven.
Hoe krijg ik mijn geld terug?

Met vriendelijke groet,
Ellen Noorda

Johnski
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 10:00

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Johnski »

Ook bij mij is het afgeschreven. Ik heb nu genoeg van de postcodeloterij en ik ga definitief mijn lidmaatschap opzeggen. Ik heb genoeg van deze geld-trekkerij. Ik ga per fax mijn lidmaatschap opzeggen....VANDAAG NOG !!!!!!!

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bigjon »

storneren, maar dan doe je aan beide trekkingen niet mee.

Overigens heb ik gewoon bericht gehad dat er dit jaar 14 trekkingen zijn. Ik ga er vanuit dat ik niet als enige bericht krijg. Waarschijnlijk niet alle post gelezen?

Johnski
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 10:00

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Johnski »

Nee, heb net gebeld. Storneren gaat niet. Je moet een schriftelijk bereicht sturen naar de postbank of bank waarvan het bedrag is afgeboekt. Vermeld hier je naam, adres en waarom je het laat storneren. Vermeld ook in de brief dat je automatische incasso via de bank of ING laat BLOKKEREN. Wel onderaan de brief je handtekening vermelden s.v.p.

Dit ga ik dus nu doen en Postcodeloterij krijgt van mij meteen een fax dat ik mijn lidmaatschap opzeg met onmiddelijke ingang.
Hun faxnummer is: 020-6753866

Groetjes,

John

E.Noorda
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 09:46

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door E.Noorda »

Ik kwam dit tegen op de site van Postcodeloterij het gaat voornamelijk om de laatste 2 regels. Naast de maandelijkse trekkingen van de Nationale Postcode Loterij vindt eenmaal per jaar een extra trekking plaats.

Vanaf de maandelijkse trekking van januari 2009 organiseert de Nationale Postcode Loterij 14 trekkingen per jaar, een ieder die vanaf die speelronde een nieuw lot aanschaft, speelt met dit lot naast de maandelijkse trekkingen automatisch mee met de twee extra trekkingen per jaar.


Met vriendelijke groet,

E.Noorda

Miavh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 12:18

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Miavh »

Ze zullen best wel in hun gelijk staan bij de Postcodeloterij, maar hun methodes worden steeds stiekemer.
Ik ben heel kwaad over deze ongewenste extra trekking. De brief die ze hierover gestuurd zouden hebben heb ik helaas niet gezien. Misschien heb ik die brief wel gekregen, maar door de vele reclamebrieven en verzoeken om nóg meer loten te kopen lees ik de brieven van de postcodeloterij eigenlijk nooit (meer). Maar vanaf nu ga ik alle post die ze sturen toch maar eerst heel goed doorlezen voordat ik het weggooi.

Wat ik ook heel storend vind is dat je geen keuze hebt: het is meedoen met alles of niets. Je kan dus niet kiezen of je die extra trekking wilt of niet.
Grrrrr

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bigjon »

Nee, heb net gebeld. Storneren gaat niet. Je moet een schriftelijk bereicht sturen naar de postbank of bank waarvan het bedrag is afgeboekt. Vermeld hier je naam, adres en waarom je het laat storneren. Vermeld ook in de brief dat je automatische incasso via de bank of ING laat BLOKKEREN. Wel onderaan de brief je handtekening vermelden s.v.p.
Bij ING (postbank) kan ik het gewoon storneren via mijnING.nl dus dat het niet kan is wat mij betreft niet waar. Wel is het zo dat het maar een beperkte tijd kan.

JeroenMie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 14:02

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door JeroenMie »

Ik ben echt kwaad. Doe met 2 loten mee en naast de prijsverhogingen die ze al steeds doorvoeren is het nu ook nog eens dubbel afgeschreven wat neerkomt op 32 euro. Die brieven van hun gooi ik altijd gelijk in de papierpak aangezien ze je altijd nog meer loten proberen aan te smeren. Dit was de druppel en ik zal ook mijn abbonement opzeggen, heb toch nog nooit wat gewonnen.

ankthatsme
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2009 14:50

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door ankthatsme »

Zojuist erachter gekomen dat ook bij ons alles dubbel is afgehaald en wel in totaal dus 18 euro wat niet niets is.Speel al mee vanaf het begin en hooguit 20 euro terug gezien.
Heb dus ook duidelijk geen toestmming gegeven voor dubbel afhalen inlegDit is in de jaren eerder nog nooit voorgekomen die extra trekkingen (betalingen)Kan het via abn amro niet terug halen en telefoon? Geen doorkomen aan en dan kost het ook nog 20 cent per minuut.Dat wordt schrijven en direct opzeggen!!!!Wens niet zo behandelt te worden.Komt nog bij dat afgelopen dinsdag einde middag een persoon van de postcodeloterij aan de deur stond met het aanbod eenmalig 10 euro betalen en het hele jaar kans maken op prijzen???Ja doei ben niet blond zeg .... Dus opzouten!!!

Berbel1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 16:39

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Berbel1 »

Ook bij mij is vandaag zomaar 20 euro extra van mijn rekening afgeschreven,zonder mijn toestemming. Ik ben al jaren lid,en toen was dat nog niet zo. Ze mogen toch niet ineens zoiets invoeren. Ik ben echt hels,dat dit zomaar kan. Ik ga dus mijn loten ook maar opzeggen. Heb er even genoeg van.

nanana8701
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:16

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door nanana8701 »

Ook bij mij hebben ze 32 euro afgetrokken. het bedrag kan niet gestorneerd worden volgens de bank. postcode loterij is niet te bereiken. wat een schurken. ik ga NU mijn lidmaatschap stopzetten. Mensen werken hard voor hun geld, en ik zit hier niet op te wachten.

wvturenhout
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:36

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door wvturenhout »

Ook ik ben er net achter dat er voor de extra trekking extra is afgeschreven zonder mijn toestemming .
Wat zijn dit voor gemene praktijken in deze crisistijd.
Willem te oud-b

sonjaberlin
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2004 18:53

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door sonjaberlin »

Hup, 39 euro eraf, voor twee loten. Dit is inderdaad tamelijk onbeschoft. Ik ga iknderdaad ook één van de loten opzeggen. En ik bijf erbij: Ik voel me erg onder druk gezet doordat je 'automatisch' een lotnummer hebt (iedereen heeft immers een postcode). Als dat niet zo was had ik al lang opgezegd. Maar stél dat nou precies na de opzegging mijn postcode aan de beurt is.....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien niet helemaal on-topic - maar waarom meespelen met deze club?

Het zijn gewoon oplichters.

Waarom?

Ik heb in 2007 een collega helpen verhuizen.
De vorige bewoner van de flat was overleden in April 2007 - en de verhuizing begon in juni.
Vanaf juni zijn poststukken van de loterij retour gezonden met de melding "retour afzender - geadresseerde overleden"

De post van deze club bleef maar komen.

In Oktober 2007 heb ik een fax gestuurd (ivm bewijs) en geeist dat het zou stoppen. Stilte.
Hierna begin November nogmaals, maar nu met wat scherpere taal (maar nooit beledigend). Hierop werd ik gebeld, en werd uitgelegd dat sommige campagnes tot wel 8 maanden van te voren werden klaargelegd voor verzending. Dus daarom kon het gebeuren dat de post nog steeds voor deze overleden persoon kwam.

Omdat ook de Postbank het niet snapte, heb ik op in December 2007 eens gebeld. (Zelfde procedure - retour afzender, geadresseerde overleden).
De medewerker vroeg of ik een gironummer wist - en ik gaaf aan nee, want ik maak de post niet open. De persoon gaf toestemming om dit voor 1 enveloppe te doen - en tot mijn grote verbazing zag ik dat in December de postcodeloterij nog steeds geld van deze rekening afhaalde - en dat terwijl de dame aan de telefoon zei dat een en ander al verwerkt was in Augustus (maar door hun klaarliggende reclame en zo....)

Ik heb dit ook direct aan de Postbank medewerker gemeld - en gevraagd of zij deze rekening konden blokkeren omdat het in feite diefstal was (in afwachting van afhandeling nalatenschap).

Daarnaast sponsort de staatsloterij allerhande dingen zoals milieu clubs die lekker iedereen in de file zetten, omdat dit goed voor het milieu zou zijn.

Dus ik adviseer mensen om te stoppen met deze onbetrouwbare club.

postcode
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:09

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door postcode »

Dat er een (ongevraagd) dubbelincasso plaatsvindt ivm een extra trekking per jaar was me bij de 1e keer (jaren terug) al een doorn in het oog.
Vandaag viel mij op dat het incasso eerder plaatsvindt dan vorig jaar. Dat heb ik eens nagekeken. Een paar voorbeelden van de extra trekkingen: 2005 in augustus, 2006 in juli, 2007 in juli, 2008 in mei, 2009 in april. Zo houd je ruimte over voor een extra extra trekking. Geen handig gekozen jaar met die kredietcrisis.....
Toch de kleine lettertjes eens gelezen op hun website. Grappig: je verklaart je akkoord met alle wijzigingen die zij aanbrengen in toekomstige reglementen en ja hoor, per januari 2009 is vastgelegd dat er 2 extra trekkingen per jaar komen.
Het is toch wel een heel erg brutale organisatie en ik overweeg (ben niet zo impulsief) om op te zeggen. Jammer van mijn winstkans (maar ja in een jaar of 20 1 x 125,- gulden en 1 x een ijsje, daar hoef ik het niet voor te doen). Echt jammer voor de goede doelen als er veel mensen hetzelfde denken.

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Vivre »

.
Laatst gewijzigd door Vivre op 18 jun 2010 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Cesar »

Quote:
Hierbij machtig ik de Nationale Postcode Loterij N.V. tot schriftelijke wederopzegging de inleg per trekking (14 trekkingen per jaar) van mijn bankrekening af te schrijven. In april 2009 zijn er 2 trekkingen, waarvoor de inleg in één keer wordt afgeschreven


Duidelijk op de site te vinden (1 klik). Dus misschien eerst eens wat meer moeite doen alvorens hier te klagen.
Lulkoek Bigjon,

Toen ik mee ging doen, jaren terug, stond er helemaal geen 14 keer.
Waar haal je die wijsheid nou ineens vandaan?

Is het geen vraag waard of we wel mee willen doen aan die extra trekkingen?
Laatst gewijzigd door Cesar op 27 mar 2009 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door janxx »

ook ik heb gisteren mijn 2 vaste loten opgezegd. de postcodeloterij kan de pot op. ze denken dat mijn bankrekening voor hun ook toegankelijk is. dus nu niks meer. ik heb nooit toestemming gegeven om extra af te schrijven. speel al mee vanaf het begin en toen waren er gewoon 12 trekkingen.

Gesloten