LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fitanova

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Petr@
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2004 20:11

fitanova

Ongelezen bericht door Petr@ »

Vandaag in de bus gekregen: "Proficiat! U heeft een contant geldprijs gewonnen in de Fitanova mailing! U heeft uw deelnameformulier ingestuurd naar Fitanova, waarmee u aangeeft graag uw contant geldprijs te willen ontvangen! Helaas is de hoofprijs op een ander geluknummer gevallen,maar we zijn verheugd u mede te delen dat u wel een contant geldprijs heeft gewonnen. Via de trekking is op uw geluksnummer het bedrag van € 1,- gevallen. Graag ontvangen wij deze brief van u binnen 2 weken retour met uw bank- of girorekeningnummer ingevuld".

Volgens mij heb ik nog nooit eerder bericht van ze gehad, laat staan dat ik de deelnameformulier heb teruggestuurd, want aan zulke loterijen doe ik nooit aan mee.
En dan nog voor € 1,- mijn bank- of girorekeningnr. vragen, dan vraag ik me toch af of zulke bedrijven nou echt denken dat de mensen daar in trappen.

B.dekker

Re: fitanova

Ongelezen bericht door B.dekker »

Ik heb van fitanova bericht gekregen als ik mijn Prijs-/Bestelformelier opstuur ik 20.000euro heb gewonnen.
Dat moet wel gebeuren binnen 24 uur elke dag gaat er 5.000euro van af.
Alleen moet ik 1 verpakking Fitanova Vitel & Energy Caps bestellen voor slechts 49.90 euro (zonder enige koopverplichting)

Radar wat vind u van dit bericht.




Met vriendelijke groeten B.Dekker

pieter3

Re: fitanova

Ongelezen bericht door pieter3 »

hallo, ik ben dus zo dom geweest om er in te trappen , nu heb ik al wel bijna een jaar van die pillen gekregen . IK heb wel aldoor heen gebelt ,maar krijg ze nooit aan de lijn. brief gestuurt ,ook geen reaktie , wat kan ik doen dat dit stopt! ,afz Pieter ,

fenixkraai

Re: fitanova

Ongelezen bericht door fenixkraai »

Ik ben ook zo stom geweest om er in te trappen! :shock: Ik probeer er af te komen, maar ook ik krijg ze niet aan de lijn en op correspondentie reageren ze niet. Ze trekken nu wel maandelijks 50 euro van mijn rekening af wat ik niet kan missen. Ik wilde ze een aangetekende brief sturen maar dat kan niet naar een postbusadres. :evil: Wat kan ik doen?????? :?: :?:

anti-fitanova

Re: fitanova

Ongelezen bericht door anti-fitanova »

Let op! Fitanova stuurt nu ook brieven rond van San Marco Jewellery en Lust4love. En uiteraard beloven ze je koeien met gouden horens maar je krijgt ze niet eens van karton. San Marco is "gevestigd" in Zaltbommel en Lust4love in Veldhoven. Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus doe er je voordeel mee. :!:

anti-fitanova

Re: fitanova

Ongelezen bericht door anti-fitanova »

Voor alle gedupeerden: De volgende keer dat Fitanova een bedrag afschrijft moet je direkt je bank bellen en vragen om dit bedrag te stoneren
=terugstorten. Kijk ook eens op de site home.wxs.nl/~waand023/recht/reactie/fitanova.html.

Gast

Re: fitanova

Ongelezen bericht door Gast »

Nu, na het overlijden van mijn schoonmoeder, blijkt dat m'n dementerende schoonvader allerlei rommel opgestuurd krijgt, en dat houdt. Stapels rekeningen, waarvan niemand weet wat betaald is, hoe laat je dit nou stoppen?

marria

Re: fitanova

Ongelezen bericht door marria »

In maart ontving ik net als zo vele andere een brief van FITANOVA, met daarin een gewonnen prijs van maar liefs 60.000.00 euro. Bovenaan de brief staat dat ze ten 1e al contact per post met mij hadden opgenomen, contact 2, ze hebben mij geprobeerd te bellen, contact 3 weer per post, contact 4 per post, dit is de laatste oproep(heb nooit eerder wat ontvangen). Als ik niet binnen 48 uur reageer gaat mijn prijs naar de reserve winnaar Meneer Wouter Dankers........wat jammer nou!
Dus ik gereageerd en alleen bij JA een kruisje gezet voor de gewonnen prijs te ontvangen en rek.nr. ingevuld.
Nu is er deze week een bedrag van 49.90 euro afgeboekt (ik heb niets ontvangen voor dit bedrag) Ik heb mijn bank gebeld en gevraagd of ze het bedrag kunnen terugboeken dit was geen probleem als je het maar binnen 30 dagen aan je bank meld. Ze adviseerde mij om steeds de rekening in de gaten te houden of het zich herhaald zo ja dan deze stap herhalen. Misschien heeeft men hier wat aan, succes.

flaps

Re: fitanova

Ongelezen bericht door flaps »

Beste mensen, Naar de bank gaan en je rekening nummer selectief laten blokkeren voor hun rekenignummer. Ook of binnen 5 dagen of een maand kan je geld terug laten storten. Kan alleen als er incasso gebruikt is door deze oneerlijke graaiers. Heel jammer van het geld- en jammer dat mensen zo begerig zijn. (voor ons een les)

Lyset

Re: fitanova

Ongelezen bericht door Lyset »

Hallo ik ben dus ook in het fitanovafabeltje getrapt en krijg steeds pillen toe gestuurd nou wil ik ze bellen maar heb geen telefoonnummer van die instantie wie kan mij helpen aan het telefoonnummer het is dringend!!!! Bedankt!

Jacorine

Re: fitanova

Ongelezen bericht door Jacorine »

Hallo allemaal,

Ja ook ik ben zo dom geweest om mijn prijsbewijs in te sturen bij Fitanova.
Heb ook de pillen gekregen en teruggestuurd, alleen Fitanova zegt nu dat ik te laat was en afgezien van het feit dat ik het kruisje niet heb aangekruist is dit volgens Fitanova wel rechtsgeldig. Bij de Jurofoon zeggen ze dat dit niet zo is.
Ik ben aan het spitten geweest op het internet en het blijkt dat er eental zaken bij de rechter zijn terechtgekomen waarin de mensen hun prijzen dus via de rechtbank gingen opeisen, deze hebben ze allemaal GEWONNEN!!!!!!!!!
Ik ga dus een brief sturen om mijn prijs op te vragen en ben al bezig met een advocaat, maar aangezien dit huize hoge kosten zijn, wil ik een beetje zekerheid hebben over mijn zaak. Fitanova is een bedrijf wat gewoon de mensen besteeld op een onrechtmatige wijze en ik zal dan ook echt alles op alles zetten om hier een einde aantemaken, desnoods via de rechter dat interesseert me niet meer, het is gewoon een principe kwestie VAN MIJN EIGEN CENTEN WAAR IK HARD VOOR MOET WERKEN BLIJVEN ZE GEWOON VAN AF!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zijn er mensen die het er ook niet bij willen laten zitten, dan hoor ik het wel.

PS telefoon nummer 040 - 2302484
Let wel zorg dat je iemand zijn naam krijgt, die geven ze namelijk nooit op als je belt, moet je maar eens op letten!!!!!!

beachhutman

Re: fitanova

Ongelezen bericht door beachhutman »

Good morning everyone.
Here in England my crazy old mother has been sending Fitanova money for years and years. She has bought everything from magic slimming cures to anti-aging fish oil from them. The products are always just re-packaged "supplements", and are always sold at 4 - 5 times the price in a shop. She buys them because every month they tell her she has "won" a prize. She is simply very very stupid about these "prize" letters, sending around 300 Euro a month to various scammers. The latest FITAnova scam is very bad, because this time she has been fooled into giving them a Direct Debit on her bank account and they will not cancel it, do not reply to her letters, and do not answer the telephone.
I think the Netherlands police should close Fitanova down.
When they have closed down Fitanova, they can go and visit "Biotonic", who use the same swindle.

johan-ik

Re: fitanova

Ongelezen bericht door johan-ik »

ook mij hebben ze een brief gestuurt dat ik gewonnen had van san marco jewelery!
ik ging wel eerst na dat er wel een juwelier was die zo heette in zaltbommel het bleek niet zo te zijn dus heb ik die papieren maar weggegooid!! enkele weken later kreeg ik bericht van fitanova waarom ik niet gereageert heb op mijn prijs. vreemd het was eerst van san marco en daarna van fitanova!!
de enige reactie van fitanova bij google was de reacties die bij radar werden geschreven! ik heb dus ook niet op hun gereageert maar vind het niet kunnen dat ze in de brief zetten van: U HEBT 60,000 EURO GEWONNEN!! terwijl dat niet zo is!! zulke idioten die dat verzinnen zouden opgepakt moeten worden!!! maar kijk in het vervolg eerst op internet of een bedrijf die zoiets stuurt wel bestaat!!

groeten van mij

Gast

Re: fitanova

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben net deze brief binnen gehad, er staat in dat wij 7000 euro hebben gewonnen, ik ben natuurlijk niet zo gek om meteen mijn bank rekening nummers in te vullen en stuite via google op deze site
deze oplichters moeten worden gestopt

ik ben van plan met het hele kamp ze eens te gaan opzoeken.

sweep(mi)stake

Re: fitanova

Ongelezen bericht door sweep(mi)stake »

Zojuist ook een brief binnengekregen met de melding dat ik 7000 euro heb gewonnen. Gelukkig weten we nu dat dit een typisch geval van misleidende reclame is. Maar voor diegen die ook zjuist voor het eerst de post ontvangen en net als ik ben gaan spitten, genoeg info...

Misschien dat ik het pakketje verzamel en alsnog opstuur naar het volgende adres: Reclame Code Commissie is Postbus 12352, 1100 AJ Amsterdam

Het is namelijk, nu uitvoerig wel bekend, mede dankzij de Reclame Code Commissie en Tros Radar, dat het niet toegestaan is de ontvanger te verplichten tot aankoop wanneer deze een winnend nummer wil laten verifieren. Ook is het niet toegestaan mensen de indruk te geven dat men al een prijs heeft gewonnen.

Fitanova dwingt je nl. hen te machtigen geld van je rekening af te schrijven, ook wanneer je niet "Ja", ik wil...hebt aangevinkt.

Even verderop in dit forum las ik ook dat iemand vroeg om een telefoonnummer van Fitanova, ik vraag mij af of dit helpt, maar vooruit: 0900 - 20 200 52

Nog meer oplichters?
http://home.wxs.nl/~waand023/recht.html

Succes..

airbus

Re: fitanova

Ongelezen bericht door airbus »

Mensen ! Laat een ding duidelijk zijn . Sweepstakes bestaan al jaren
( keurkoop vroeger en recent Readers Digest) Trap hier niet in.
Niemand geeft in nederland iets voor niets en zeker geen bedrijven
waar alleen omzet en cijfertjes tellen.Een simpele manier om iets tegen dit soort bedijven te ondernemen is om het envelopje te vullen met de inhoud van de asbak en dit vervolgens op te sturen ( portokosten voor fitanova ) naar de betreffende firma.Wanneer 10000 mensen dit daadwerkelijk zouden doen betekent dat voor deze firma een volle vuilcontainer en 3900 euro portokosten .

succes verzekerd!

Justina

Re: fitanova

Ongelezen bericht door Justina »

Kreeg dus vandaag ook een gigantische brief van Fitanova binnen. Letterlijk staat er Wij feliciteren mevr..... dan een dikke streep en 7000 euro wordt nu uitbetaald.
De tweede zin zou al gelijk je argwaan moeten aanwakkeren omdat er letterlijk staat "7000 euro bedraagt de geldsom die Fitanova nu uitbetaalt". (Hoeft dus niet aan jou te zijn maar in het algemeen.)

Aangezien ik ook al jaren niet meer in sprookjes geloof ben ik op zoek gegaan naar de kleine lettertjes die je na heel goed zoeken en alle papieren die er bij zitten verdomd goed moet zoeken. Ze staan achterop een van de pagina's die is bijgevoegd over natuurlijk hetgeen je maandelijks moet afnemen tegen natuurlijk een zogenaamde korting. Maar ook daar kom je pas achter als je de kleine lettertjes vind, die praktisch niet met blote ook te vinden zijn. Ook al zoek je er naar in die berg papieren die worden toegezonden.

Daarin staat gelukkig wel duidelijk dat er een totaalprijs van 7000 euro uitbetaald zal worden aan deelnemers die hun formulier...jawel....ondertekend terugsturen.
De prijs zal een deel zijn van de totaalprijzenpakket en waarbij ook een vervangende prijs toegekend kan worden welke een bedrag vertegenwoordigen tussen...jawel..€1 en ....

Daarvoor dient men het formulier ondertekend terug te sturen waarbij je je voor een bepaalde zeer lange tijd verbind aan het afnemen van gezondheidspillen en supplementen van minimaal normaliter 69,90 euro per maand (behalve de eerste maand dan zijn de pillen 49,90) die automatisch iedere maand afgeschreven dienen te worden (vandaar het bankrekeningnummer dus die alleen voor deze afschrijving is en echt niet om iets uit te betalen).

Al met al flink misleidend en pure oplichting omdat vele mensen zullend enken baad het niet dan schaad het niet en denken dat die bankrekening wordt gevraagd om een prijs uit te keren.

Walgelijke en misselijkmakende methode van Fitanova uit Veldhoven!!!

Justina

Re: fitanova

Ongelezen bericht door Justina »

Een rechtzaak in deze heeft geen zin omdat ze wel hun gang van zaken beschrijven, al is het wel in hele piepkleine lettertjes. Het staat er echt op het antwoordformulier aan de achterkant. En dit formulier zend je dus op als je je automatische incasso en bankrekeningnummer toestuurt.
Dus opeisen van de prijs kan niet omdat dat ook € 1 (een euro) tot een vervanging van een geldprijs kan zijn. Dat staat er letterlijk.
Er staat dus ook letterlijk dat men de bankrekening geeft voor automatische afschrijving van het bedrag voor het bestelde product.

Dat het erg misleidend is dat is waar en dat er daarom des te meer aandacht door Tros Radar aan besteed zou moeten worden is ook waar omdat veel mensen door deze methodes gedupeerd worden.

Gr
Mo

sweep(mi)stake

Re: fitanova

Ongelezen bericht door sweep(mi)stake »

Inderdaad, een rechtzaak in deze heeft geen zin, dit betekent niet dat bedrijven die dit soort misleidende boobytraps neerzetten niet aangepakt kunnen worden.

Asbakken legen en inzenden is misschien wel een bevredigend gevoel, maar dan wel van korte duur. Dit soort bedrijven lachen om portokosten.

We kunnen gezamelijk als klokkeluiders optreden, en hierbij de oproep aan Tros Radar en de RCC om dit soort praktijken vaker naar buiten te brengen....sterkte voor allen die gedupeerd zijn...

francesca

Re: fitanova

Ongelezen bericht door francesca »

hallo allemaal,

ook ik ben zo stom geweest om er in te trappen.
er is 2 maal een bedrag van e50 van m,n rekening afgeschreven.ik heb m,n bank opgebeld en alles uitgelegd.ze storneren het bedrag en blokkeren m,n rekening voor fitanova.ook heb ik aangifte gedaan bij de politie en zij zeiden dat ik een brief naar radar moest sturen om anderen te waarschuwen,nou bij deze.

dus neem contact op met je bank dan komt waarschijnlijk alles wel goed.succes!!!

Gesloten