LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fourever

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Ingwi
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2013 12:09

Fourever

Ongelezen bericht door Ingwi »

Wie heeft ervaring met Fourever.

Claire79
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2013 09:02

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Claire79 »

Beste,

Ik ben disndag 26 november telefonisch benaderd door Fourever om deel te nemen aan een prijsvraag.
Echter nu ik de bevestigingsbrief heb ontvangen per post, heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.
Tijdens het telefoongesprek begreep ik dat er onder de leden van de Nationale Postcode Loterij 300 extra prijzen zouden worden verloot. Ik was hiervoor geselecteerd op basis van mijn postcode. Door een aantal vragen goed te beantwoorden zou ik meedingen naar deze prijzen. Ik zou maandelijks mee kunnen spelen voor 24,95 wat me al niet leek te kloppen en daar ook om opheldering heb gevraagd, maar een en ander zou duidelijk worden in de brief. De dag erna 's ochtends werd ik nog een keer door dezelfde persoon gebeld. Hij zei dat hij terugbelde naar aanleiding van het gesprek gisteren en dat er was afgesproken dat hij nog zou terug bellen. Dit was helemaal niet het geval, wat ik ook al vreemd vond, maar heb het gesprek afgekapt omdat hij tijdens het werk belde.
De brief maakt in mijn ogen des te meer duidelijk dat we volgens mij gewoon zijn opgelicht.
De brief heeft helemaal geen adres gegevens, kamer van koophandel nummer of wat dan ook van het bedrijf vermeld staan. Alleen een website adres waar je je kunt inloggen met behulp van je klantnummer en password, zoals vermeld in de brief. Dit heb ik geprobeerd maar is me niet gelukt.
Ook telefonisch zijn ze moeilijk bereikbaar. Van 10 tot 14 uur van ma t/m do, maar je krijgt direct een bandje met de melding dat je wordt doorgeschakeld naar de eerst beschikbare medewerker, vervolgens hang je minimaal 3 minuten in de wacht... langer heb ik het nog niet geprobeerd.
Het abbonnement gaat pas in vanaf 1 januari, en er is nog geen geld afgeschreven van onze rekening. Ik hoop dan ook dat ik iemand van te voren te spreken krijg en mijn deelname alsnog kan stop zetten.

Ik hoop (eigenlijk niet) dat er meerdere mensen zijn die hiervoor benaderd zijn en dezelfde ervaring hiermee hebben.... want als het om oplichting blijkt te gaan moet het direct worden aangepakt voordat er meer slachtoffers vallen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het abbonnement gaat pas in vanaf 1 januari, en er is nog geen geld afgeschreven van onze rekening. Ik hoop dan ook dat ik iemand van te voren te spreken krijg en mijn deelname alsnog kan stop zetten.

Waarom heb je het vertrouwen dat je mondeling deelname zou kunnen stop zetten?
Als het bankrekeningnr. van dit 'bedrijf' bekend is, laat het dan blokkeren.
Is er verder geen -mail-adres bekend, kun je ook niet schriftelijk 'opzeggen, dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Nog afgezien van het feit of er op deze manier, ook maar iets afgesloten kan worden.

Claire79
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2013 09:02

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Claire79 »

De website is inmiddels niet meer online en ik krijg nog steeds niemand telefonisch te pakken. Heb inmiddels met mijn bank gebeld. Ik heb helemaal geen gegevens van dit bedrijf. De brief die ik heb ontvangen is gewoon uit de printer met een slecht gekopieerd logo er in geplakt. Ook op internet is er niets te vinden over dit bedrijf. Dus hier is zeker iets niet in de haak. Met mijn bank gegevens kunnen ze alleen automatisch incasseren maar verder niets. Dit laat ik nu door mijn bank blokkeren. Hopelijk krijg ik uiteindelijk nog iemand te pakken en kan ik telefonisch stopzetten. Maar daar zal ik maar niet meer van uit gaan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Fourever

Ongelezen bericht door puma73 »

Ook op de website, die overigens nog steeds online is, zijn absoluut geen gegevens te vinden.

Ingwi
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2013 12:09

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Ingwi »

Hier inderdaad hetzelfde verhaal, met het verschil dat ik maandag wel iemand heb gesproken via het telefoonnummer.
Fourever had mijn moeder van ver in de 70 benaderd, en ik heb de medewerker gevraagd om een kopie van de bandopname die ze volgens hun gemaakt hebben en om een bevestiging van mijn afmelding.
Beide natuurlijk niet ontvangen en vandaag 3x gebeld en 3x 10 minuten in de wacht gehangen zonder iemand te spreken.
Het riekt enorm naar oplichting,nergens is iets te vinden van deze "stichting"
Ik zal mijn moeder adviseren het rekeningnummer te laten blokkeren bij de bank, Alleen welk rekeningnummer en hoe kan ik zoiets blokkeren, volstaat daarmee een telefoontje naar de klantenservice van de bank?
Hoop dat er nog meer mensen reageren en we gegevens kunnen verzamelen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Jan1 »

Als er iets wordt afgeschreven, dan kun je toch direct storneren, en dan weet je gelijk het rekeningnummer, dan is een selektive blokkade mogelijk.

AnoniemX
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2013 15:13

Re: Fourever

Ongelezen bericht door AnoniemX »

Helaas ben ik er ook ingestonken. Stom! Incasso van loterij kan niet teruggeboekt worden (ing). Voor iedereen die ook niet alert was en geen rekening hield met zijn/haar voorgevoel: Informeer je bank over je situatie, meld deze praktijken bij ConsuWijzer en de Kansspelautoriteit (telefonisch en/of schriftelijk). Kan iemand ons voorzien van het rekeningnummer en de adresgegevens van Fourever.eu? Zodat we verdere stappen kunnen ondernemen.

Door het niet verstrekken van adresgegevens (nog in de brief, nog op de website) én een "klantenservice" waar enkel "een-in-de-wacht-bandje" afgespeeld wordt ontnemen ze de consument de mogelijkheid om de telefonisch gesloten overeenkomst binnen 7 dagen bedenktermijn te ontbinden.

@Trosradar: In een eerdere uitzending (helaas achteraf gezien) kwam dit niet aan bod. Wat kunnen jullie hierover melden? http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... ments-2295

Groet, A.

jtcversleijen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2013 08:45

Re: Fourever

Ongelezen bericht door jtcversleijen »

Hoi,
Mijn schoonmoeder van 84 is in november benaderd door Fourever. Ze begreep van het hele verhaal dat ze hielden niets en heeft dit ook meerdere malen gezegd. Uiteindelijk heeft ze toch haar banknummer gegeven, maar wist meteen toen ze opgehangen had dat ze dit niet wilde. De bevestigingsbrief, die 9 dagen na het telefoongesprek kwam en dus de Wet op de Colportage overschrijdt, levert niet veel info op. Op de site kunnen we wel inloggen maar onder het kopje prijsvragen staat niets vermeld waar je aan meedoet. Ook de algemene voorwaarden, waar ze op hun site aan refereren zaten er niet bij en staan ook niet op hun site. Toen, half november, waren hun postadres en mailadres nog wel te vinden op internet. De opzegging hebben we dan ook eerst 3 maal naar dit mailadres gestuurd zonder reactie. Toen gebeld, netjes voor de 20e december, zoals in de brief stond dat moest, en opgezegd. Dit kon pas vanaf 1 februari ingaan. Er zou een bevestigingsmail gestuurd worden maar je raad het al: geen mail ontvangen. Nogmaals gebeld. Na overleg met zijn "baas" werd dit tenminste gezegd. Op mijn vraag of hij dan nogmaals deze mail door kon sturen zei hij dat dit niet kon omdat hij het mailadres niet meer had. Op mijn antwoord dat ik dat wel kon geven zei hij dat hij daar niet aan kon beginnen. Ik heb het programma Kassa van de Vara ook al hierover geïnformeerd en zij gaan verder research doen op dit bedrijf. We hebben intussen het bedrag wat in december afgeschreven wordt voor mee te spelen in januari laten storneren door de bank en het laten blokkeren.
Ik heb iedere keer dat ik belde wel meteen iemand aan de lijn gekregen; dit was steeds dezelfde man.
Advies: meldt dit verhaal ook bij Kassa zodat ook zij zoveel mogelijk klachten mee kunnen nemen in hun onderzoek.

Jessica Mooy
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2013 07:50

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Jessica Mooy »

Ik ook, heb alleen zelfs geen brief gekregen. Geld is wel afgeschreven. Tijdens het telefoongesprek wel aangegeven dat ik t alleen in januari wilde. Had iemand aan de lijn die het me niet zo goed kon uitleggen. Hierna de 'bedrijfsleider' gesproken en volgens mij akkoord voor 1 maand deelname, maar ga nu toch ook twijfelen. Wat nu? Toch bij de bank blokkeren? Jullie zeggen dat er geen rekeningnummer is. Kan dat dan wel? Groetjes Jessica

jtcversleijen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2013 08:45

Re: Fourever

Ongelezen bericht door jtcversleijen »

Hoi Jessica,
Als het geld al eens is afgeschreven heb je toch ook een rekeningnummer. Ik zou het snel regelen met de bank dat ze het al afgeschreven bedrag storneren en dan je rekening blokkeren voor Fourever.
Ik hoop maar dat hier snel door een consumentenprogramma aandacht aan besteedt wordt zodat het afgelopen is.

Nieuwendam98
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2014 11:35

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Nieuwendam98 »

Ben er ook in dec 2013 ingestonken:-((
Maar is vandaag opgelost :P

In december is er 24,95 bij mij afgeschreven en dan kun je hun rek.nr zien .staat tnv :
Administrations.service group.Europe Lmtd. Rek nr : 665793901 .
Geen stad,dus deze oplichters bende is wel slim.Kan ook geen opzeggingsbrief sturen want er is geen adres.

Heb net met de bank gebeld en heb de afschrijving ongedaan laten maken.Je moet dan telefonisch inloggen, dan weten ze bij de bank dat je de juiste persoon bent.

Als de afschrijving niet met iban(EU) is gedaan dan kun je zelf bij het tabje bij/afschrijvingen,dan naar de afschrijving gaan en op het vergrootglas klikken, dan op weigeren . Om alle toekomstige afschrijvingen te laten storneren moet je wel bellen met je bank.
De bank heeft nu alle gegevens van deze oplichters en alle afschrijvingen die Fourever wil doen ..dat gaat niet meer lukken!!!
Omdat dit bedrijf niet bij de overheid bekend is en goedgekeurd, kan de bank dus de bedragen storneren.
Hoop dat iedereen (die ook zo blond was als ik) geholpen heb met deze informatie.

Ingwi
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2013 12:09

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Ingwi »

Hier hetzelfde,ook bedrag gestorneerd en bank (ING) gebeld,die hebben het nummer geblokkeerd en het nummer was bij hun ondertussen bekend, verder zeiden ze er niets over,maar het kostte niet veel moeite.
De door mij gevraagde geluidsopname en opzegbrief heb ik van Fourever ook nooit ontvangen.
Bedankt nog voor de tip. Toch nuttig weer dit forum.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toch is er wel "iets" te vinden.

Via de WHOIS functie van eurid (http://www.eurid.eu/en/whois-search)
Domain
Name fourever
Registered June 24, 2013
Expiry Date June 30, 2014

Registrant
Name M. Wong
Organisation New Marketing Concepts Limited
Language Dutch
Address Dordtselaan 14
3073 GA Rotterdam
Phone +31 6 48623596

Technical [email protected]

Network Operations
Organisation Hostnet bv
Email [email protected]
Mogelijk is het adres en zo fout - MAAR - stuur je opzegging naar het vermelde email adres - en als dat terugkomt als onbestelbaar - bewaar je dat, heb je in elk geval aantoonbaar dat je probeerde op te zeggen, maar dat hun informatie (bewust?) onjuist is.

Trouwens, ik lees ook dat de ING dit als loterij ziet, en dus niet terug te boeken?
Vraag dan of zij de door jou ondertekende machtiging willen opvragen - en zo niet, dan alsnog via een MOI terug laten boeken (duurt alleen wat langer) en een selectieve blokkade aanbrengen.

Succes.

(noot - de details van de website/ registrant zijn openbaar op te vragen - en derhalve mogen deze dus gepost worden in een dergelijk forum)

gonnie50
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 13:13

Re: Fourever

Ongelezen bericht door gonnie50 »

Helaas was ik er ook ingetrapt in deze FOUREVER Loterij? Heb nu de bank gebeld en deze storten de afschrijving weer terug. (ABNAMRO) Heb het verhaal uitgelegd want ikwas ook telefonisch benaderd en dacht ook vele prijzen te winnen, maar kreeg nu toch ook een raaronderbuik gevoel hierbij. De Mevrouw van de bank zei ook dat dit een oplichtingspraktijk was want de echte loterijen werken zo niet. Zeker niet met de omschrijving die ze geven bij je automatische incasso, dus hier klopt niets van. Moet wel zelf even naar de bank om dit rekeningnummer te laten blokkeren . Ga dit dus gelijk doen. Hoop dat meerdere mensen dit lezen zodat ze niet dezelfde fout gaan maken zoals ik. MENSEN PAS DUS OP!

krans
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2014 17:26

Re: Fourever

Ongelezen bericht door krans »

Dank allen voor de reactie.

Ik heb mijn bank gebeld en het eerder genoemde rekeningnummer alvast laten blokkeren. Het rekeningnummer zat volgens de bankmedewerker wel aan het bedrijf fourever gekoppeld.
Het klonk al te mooi om waar te zijn. Het is wel een goed uitgevoerde fishing om eerlijk te zijn. Ik kreeg zelfs een manager aan de lijn toen mijn vragen te moeilijk werden voor de telefoniste.

BeNeLe
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2014 10:59

Re: Fourever

Ongelezen bericht door BeNeLe »

Belazerd worden door telefoontje van FOUREVER.
Op de website staat alleen maar dat je het het tel. nummer kunt gebruiken, precies zoals in de brief staat vermeld en je krijgt alleen maar het bandje te horen dat er een persoon voor je is en verder krijg je niemand telefonisch te pakken. Heb inmiddels met mijn bank gebeld, met het bericht dat je de afboekingen bij incasso's kunt laten blokkeren, omdat meestal enkele dagen voor de afboeking staat wat er de komende dagen afgeschreven wordt. Mocht dit niet het geval zijn dat je dit in de incasso's kunt lezen, kun je dit via incasso's laten terugboeken. Je zou ook de bank kunnen doorgeven voor welk incasso-bureau en rekening nummer dit geldt, nl. Tegenrekening 665793901, van ADMIN SERVICES GROUP EUROPE LMTD

Gerard Vrijhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2014 14:23

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Gerard Vrijhoeven »

Ook ik ben er in getrapt. Klonk ook te mooi voor woorden. Wat zijn we soms naïef. Ik dacht probeer een maandje mee te doen en dat stop je gewoon. Gokje moet kunnen en die man klonk heel overtuigend.
Toen ik een maand later belde om het stop te zetten kreeg ik een vriendelijke dame, die dit in orde zou maken. Mooi geregeld dacht ik nog. Alleen dat 'stopzetten' was niet echt gelukt toen ik op de afschrijvingen van mijn bank keek, ging het vrolijk verder.
Dankzij de tips van onderstaande reacties Heb ik mijn bank gebeld. Die stuurden me een formulier ( kan het ook printen) waarmee met een ouderwetse handtekening bevestigd de automatische afschrijving van fourever te blokkeren. Ik kon ook nog het gestorte bedrag terugvorderen. Dat kan tot twee maanden en lukt via het internet bankieren. Dat heb ik gedaan en ben weer bijna 50 euro blijer. Wat betreft het ingesproken bandje voor de automatische transactie. Dat is niet rechtsgeldig vertelde de bankmedewerker aan mij. ze kunnen je niks maken. Succes.

tros-anoniem
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 11:17

Re: Fourever

Ongelezen bericht door tros-anoniem »

Heel stom, maar ik ben er ook ingestonken!
Bij mij is 1 keer het bedrag van mijn rekening gehaald.
Website van Fourever werkt inderdaad niet meer.
Zojuist met ING gebeld en rekening geblokkeerd. Krijg binnen 1 werkdag het bedrag teruggestort.
Erg fijn dat ik het zo snel kon regelen!

Bezemerjy
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2014 15:06

Re: Fourever

Ongelezen bericht door Bezemerjy »

Ook ik ben benaderd op 3 februari 2014 door fourever. Nadat ik hun brief heb ontvangen op ik gelijk gebeld om op te zeggen, zonder resultaat. Kan ook niet inloggen website bestaat gewoonweg niet. Bedrag is reeds van mijn rekening afgeschreven.

Gesloten