LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.

Kan je rijker worden door middel van loterijen?

Peiling eindigde op 01 dec 2007 20:28

Ja, je maakt altijd kans op prijzen
3
43%
Ja, maar dan wel meespelen met de juiste loterij
1
14%
Nee, alleen als je een geluksvogel bent
2
29%
Nee, nooit
1
14%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Andrea36
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2008 14:54

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door Andrea36 »

Goede tip die website :!:

epieters
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:07

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door epieters »

Doe maar net alsof jullie slim zijn, maar nadenken ho maar.
Stel ik doe een loterij met 10 loten van 1 euro en een hoofdprijs van 7 euro. Dan maakt het geen bal uit of alle loten al dan niet verkocht worden. Als ik alleen nummer 1 verkoop zijn mijn inkomsten gelijk aan 1 euro, maar als de prijs op nummer 1 valt ben ik mooi 7 euro kwijt en heb ik verlies dus. Dat werkt precies zo bij de staatsloterij.
Daar is niets oneerlijks aan want je kans blijft altijd 1 op 10 of nu alle loten verkocht zijn of niet.

Het enige wat niet netjes is bij de staatsloterij is, dat ze reclame maken dat er iedere maand 25 keer een ton uitgaat terwijl dat door het grote aantal loten er eigenlijk maar drie zijn. Ook valt de jackpot belachelijk weinig en dat wordt alleen maar erger indien er meer loten te koop zijn.

Trouwens de staatsloterij is erg duur. Stel ik wil een miljoen winnen. Dan kost dat bij de staatsloterij 12,50 euro met een winkans die kleiner is dan met de lotto (mijn berekening staat ergens in een ander artikel) terwijl de lotto maar 1 euro per rijtje kost en dus 12 keer zo goedkoop is.

Als je dat vergelijk met de loterij ONCE in Spanje op vrijdag is het helemaal erg. Daar is de prijs 6 miljoen euro en de winstkans 30 keer groter dan de staatsloterij.

Dus inderdaad steelt de staatsloterij van iedereen en is het een enorme kloteloterij om mee te spelen qua kansen om te winnen, maar het enige waar het nu net NIET aan ligt is het feit of alle loten nu of wel verkocht zijn.

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door ikke53 »

:oops: je eerste zin had wel iets minder degenererend mogen zijn EPieters. de rest van de personen op dit forum zijn ook maar mensen toch?en ieder mag zijn of haar ei kwijt hier.

burton4
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2005 16:02

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door burton4 »

een hoop mensen denken dat als ze maar lang genoeg meedoen ze recht hebben op het winnen van een (hoofd)prijs. je kunt niks claimen en het is gewoon een spellletje, niet meer en niet minder. als je er op rekent dat je wint, raad ik je aan om er mee te stoppen want de kans dat je de hoofdprijs wint is belachelijk klein. opmerkingen als "oplichting' worden vooral gemaakt door gefrustreerde figuren, die zichzelf rijk heben gerekend. nogmaals je hoeft niet mee te doen hoor !!! dus als je het oplichterij vindt of een vervelend loterij, waarom doe je dan uberhaupt mee??

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door ikke53 »

beste burton4,
als je alle respons had gelezen, dan had je begrepen dat het om vooral de euroloterij draait, die mensen erin luist.(of zich er in laten luizen). wat de andere loterijen betreft kan je lezen waar het in dat geval om draait. dus geen frusti reacties van diegenen die het wel begrijpen. ik weet dat het veel leeswerk is, maar ik raad je aan toch maar de moeite te nemen.succes... :D

Gesloten