LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.

Kan je rijker worden door middel van loterijen?

Peiling eindigde op 01 dec 2007 20:28

Ja, je maakt altijd kans op prijzen
3
43%
Ja, maar dan wel meespelen met de juiste loterij
1
14%
Nee, alleen als je een geluksvogel bent
2
29%
Nee, nooit
1
14%
 
Totaal aantal stemmen: 7

supertaxi
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2007 20:11

Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door supertaxi »

Hallo dames en heren,

Geef hier je mening over kansspelen. Vertel ook aan welke loterij enz meespeelt en of je iets gewonnen hebt, schat je kans in een prijs en vergelijk dat met kansen met iets anders in het dagelijks leven.

Hoop op veel reacties.

Alvast bedankt:P 8)

supertaxi
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2007 20:11

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door supertaxi »

Ik zelf doe mee aan Toto select, en weet dat mij kans op een prijs heel laag word naarmate ik meer wedstrijden speel. Ik den dat mijn kans op een prijs 1 op de 500 is en dat kan je vergelijken met dat je een fietsongeluk in een stad

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door MLF »

Ik doe helemaal nergens aan mee omdat het allemaal oplichterij is
behalve voor de zonnebloem, dat gaat naar een goed doel

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door GGG »

Natuurlijk kán het. Alleen de kans is zo onnoemelijk klein...
Ik heb hier in het verleden al eens voorgerekend dat er maar één significant verschil in kans is bij bijvoorbeeld een miljoenenloterij als de Oudjaarsloterij. Namelijk het verschil tussen nul en één lot. Eén lot kopen heeft zin, want dan heb je immers (een hele kleine) kans. Meerdere loten kopen is statistisch gezien zinloos. Want ook al vermenigvuldig je een onnoemlijk kleine kans met drie of vijf of tien voor mijn part, het blijft een onnoemlijk kleine kans.
Dus mijn tip: Wel mee doen, maar met mate!

Gert

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik doe helemaal nergens aan mee omdat het allemaal oplichterij is
behalve voor de zonnebloem, dat gaat naar een goed doel
Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat dit voor de Sponsorloterij niet klopt!

versteeghvaneck
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2007 21:48

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door versteeghvaneck »

ik doe al veertig jaar mee met de staats(k)loterij ik voel mij opgelicht, wie moet hier eigenlijk 't voorbeeld geven, ik ben eigenlijk getild voor 5/6 per loterij trekking en ik koop altijd een straatje van 1/5 lot zelden een prijs van €100,- KUN JE NAGAAN HOE KLEIN DE KANS IS ,VAN ONZE HEILIGE REGERING ! KUN JE GEEN PROCES BEGINNEN OM GELD TERUG TE HALEN, WEGENS TEKORTKOMING EN OPLICHTING :roll: :roll: EMI.[/b] :roll: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :twisted: :evil: :idea:

Toolboy

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Eind 9tiger jaren heb ik eens 25.000 gulden gewonnen met de staatslotterij.
Ook eens 1000 gulden met 10 oudejaarsloten.
Maar heden ten dage blijft er meer aan de strijkstok hangen dan dat er uitgekeerd wordt.
De meeste moeite heb ik met prijzen die op postcode`s vallen en staatsloten die niet verkocht actief zijn.
Dit moet en zal veranderen.

T

supertaxi
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2007 20:11

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door supertaxi »

Aan welke loterijen doen jullie mee en waarom? wat maakt het interessant, en waneer zo je op andere loten willen meespelen?

micos
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2007 18:59

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door micos »

In een Loterij meespelen is alleen lucratief voor Rijke Yuppen,
want let maar eens op WAAR de GROTE prijzen vallen,
voor 90 % waar al rijke yuppies wonen gheghe :D

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door caruso »

Waar baseer je dat op, helderziend?

micos
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2007 18:59

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door micos »

Nee, ik ben niet Helderziend, maar als je goed oplet
komen grote prijzen heel vaak terecht bij lui die nou niet
bepaald zitten te wachten op een vette prijs uit een Loterij,
zie je vaak bij de P.C. Loterij, of sla ik de plank ver mis :?: :?:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door caruso »

Ja, je opmerking kun je niet bewijzen!

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door ikke53 »

ik kopieer hier mijn eerste bericht over een loerij die beweert dat ik winnaar ben.
Geplaatst op 20 Feb 2008 15:14 door ikke53


--------------------------------------------------------------------------------

haha ik heb ook de dagprijs van 4000 euro vandaag binnengekregen per mail.
maar....heb het vinkje weggehaald dat voor de gratis spelenweek staat.
en uiteraard geen bankgegevens ingevuld.
als ik echt die prijs zou krijgen, kunnen ze het ook per cheque sturen toch? maar heb wel alles uitgeprint, misschien dat ik er nog eens iets mee doe. dat ze mijn verdere gegevens hebben vind ik niet interessant. die worden door anderen toch weer doorgespeeld; wat dat betreft ben je niet anoniem, ook niet via je brievenbus immers?
daar krijg je ook wel eens op naam zogenaamde prijzen. die gaan linea recta de prullenbak in. nou, we wachten maar af wat ze nu gaan ondernemen.

als antwoord kreeg ik daarop door een medewinnaar:
Geplaatst op 20 Feb 2008 17:23 door soepkip73


--------------------------------------------------------------------------------

ja, ook ik heb de dagprijs binnen. Ik heb het ook maar ingestuurd en het vinkje voor deelname en de bankgegevens weggelaten. Als je het mailtje leest staat er nergens met dit nummer maakt u kans op, maar er staat met dit nummer bent u de winnaar van 4000 euro. Regel 6 zegt ook; promotie is vrij van deelname of aankoopverplichting. Dus in eerste instantie dacht ik...ik wil wel eens zien hoe ze hier onderuit gaan komen.
Maar in regel 3 van de spelregels staat ineens; Alleen dan maakt de respondent kans op de prijs, indien zijn of haar nummer daadwerkelijk overeenkomt met het vooraf bepaalde winnende nummer.
In de mail staat echter dat het nummer het winnende nummer is..niet dat je kans maakt dat dit het winnende nummer is.
Ik vraag me af of het juridisch wel juist ingedekt is allemaal..zou niet verkeerd zijn als iemand zich er eens over boog.. Zou het niet lachen zijn als ze ineens verplicht worden iedereen uit te keren

en ook ik heb het voor de zekerheid uitgeprint..inclusief de zin...u heeft het nummer geactiveerd (kunnen ze straks niet zeggen dat ik te laat was met activeren )

kom ikke weer met antwoord:
Geplaatst op 20 Feb 2008 18:49 door ikke53


--------------------------------------------------------------------------------

ja prachtig he? maar ja, ik ben niet juridisch onderlegd, maar weet wel dat ze met deze daad een ieder die dit heeft ontvangen moeten betalen.
het staat er ZWART OP WIT immers?
ik heb alle lettertjes gelezen hoor. misschien zit er in dit forum een (student) jurist? die krijgt van mij een prijsje hoor, als diegene het voor elkaar heeft voor ons allemaal.
als iedereen zich hierachter schaart, dan zijn we allemaal binnen. het enige wat we moeten afstaan is de kansspelbelasting, nou, ook dat mag van mij. is er iemand die een jurist kent? op dit gebied dan, want ze hebben allemaal een specialiteit. misschien voelt tros radar zich zelf wel geroepen om dit onder de loep te nemen; zou helemaal geweldig zijn.
want het vervelende is: de meesten onder ons hebben geen "geld",laat staan om deze uitzoekerij te bekostigen.ik wacht het maar weer af en hoop dat er meer mensen zijn die hiermee komen.tot schrijfs....

welluitjes, nu maar hopen dat er iets wordt ondernomen, zou het een bak vinden als we onze centjes krijgen, kunnen we een keertje met vakantie toch? nou gegroet allemaal, bedankt voor het lezen.

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door abruzzese »

Ik twijfel wel vaker dat Lotto bijvoorbeeld de ballen trekking niet echt live is en eerder is opgenomen .
Volgens mij kan Lotto bijvoorbeeld zien van de gekochte loten voor de trekking dat zij 6 geluksgetallen bepalen door een soort systeem .
Dus ik wil hiermee zeggen dat Lotto bepaalt wie er wint en ook wanneer en niet die zogenaamde live trekking .
Is toch simpel als er weinig loten worden verkocht kan Lotto geen grote prijs weggeven .
Denk daar maar eens over na .

micos
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2007 18:59

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door micos »

Abruzzese,

Je denkt er ongeveer net zo over als ik,
bij de Lotto, de PC Loterij en zelfs de Staatsloterij
en andere loterijen KAN er gemanipuleerd worden
met de getallen en plaatsen WAAR de prijzen zullen
vallen met een soort systeem, want als er echt grote
prijzen vallen doen ze dat voor 90% in al van te voren
bepaalde plaatsen.
m.a.w. de GEWONE man wordt belazert.
Bewijzen kan ik het natuurlijk nooit, daar heeft Caruso gelijkin,
maar ik heb ook zo mijn twijfels of alles wel eerlijk verloopt.
Laatst gewijzigd door micos op 07 mar 2008 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door ikke53 »

geen enkele loterij loopt eerlijk af. zolang alle niet betalende postcodes en niet verkochte staatsloten meedoen met de trekking, is het nog steeds oplichterij. helaas kan ik door bijgeloof mijn ene lot van de pc en staatsloterij niet opzeggen, eigen schuld dikke bult, denk ik dan maar. als ik eens een keertje 5 piek krijg van de statsloterij, dan denk ik ook bij mezelf: oke, jammer, we hebben het zo hard nodig, maar helaas, het mag blijkbaar niet zo zijn. :cry:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door caruso »

Klets niet, iedere trekking, van welke loterij dan ook, wordt gedaan onder toeziend oog van een notaris. Die hebben een eed afgelegd en hebben derhalve geen boter op hun hoofd!

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door ikke53 »

beste caruso,
dan heb je toch niet geheel begrepen wat ik schreef:
ALLE NIET VERKOCHTE LOTEN DOEN MEE MET DE TREKKINGEN
dat heeft de notaris niet in de hand, alleen de regelgeving van de wet.
en zolang ze dat niet veranderen, blijven wij met zijn allen bij dit standpunt. dus nogmaals, dit is niet wat de notaris in handen heeft.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door Pruim »

ALLE NIET VERKOCHTE LOTEN DOEN MEE MET DE TREKKINGEN
Klopt. Is dat oplichting? Dit is gewoon bekend en wordt niet moeilijk over gedaan. Dit geeft ook de mogelijkheid om te spelen voor hogere prijzen (omdat de winkans kleiner wordt)

Bij een loterij is het nou eenmaal niet de bedoeling dat de meeste mensen iets winnen.

Doe gewoon mee voor de lol, en misschien heb je eens geluk. Of doe er gewoon helemaal niet aan mee, dan hoef je je ook niet druk te maken dat je bent 'opgelicht' omdat je niets hebt gewonnen.

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Geef je mening over loterijen en kansspelen.

Ongelezen bericht door ikke53 »

beste pruim,
zie alle voorgaande mails, niet alleen de mijne, dan weet je dat het niet begon met de gewone loterijen.in feite gaat het om de genaaide mensen....euro loterij ongevraagd binnenkrijgen.vele "slachtoffers"die hun gegevens hebben ingevuld en het vinkje niet hebben weggehaald voor een betalend lot. veel leesplezier, het zijn er erg veel.

Gesloten