LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Natasja

JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door Natasja »

Hallo,

Ook ik kreeg brieven van de JLV en meerdere van die Duitse lotto´s. Op een gegeven moment werd ik gebeld door een medewerker van de JLV.
Aangezien ik een geheim nummer heb, vroeg ik hem hoe hij aan mijn nummer kwam. Dit mocht hij niet zeggen, maar hij vertelde wel dat als ik wel eens bij een postorderbedrijf bestelde, zij zo aan mijn gegevens kwamen.
Dit betekend dus dat de Wehkamp, Otto, Klingel, Neckermann en noem ze maar op, je gegevens gewoon doorverkopen.
Volgens mij mag dit niet. En anders moeten zij jou daar toch over informeren.
Er schijnt een nummer te zijn dat je kan bellen en dan worden je gegevens uit die systemen gehaald.
Ik zal van de week eens zoeken en dan laat ik het hier nog weten.

Carola

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door Carola »

nou, lekker is dat zeg!!
Ik ontvang ongeveer al een jaar die irritante post van JLV.
weet je ondertussen al hoe je ervoor kan zorgen dat je gegevens niet meer bekend worden gemaakt bij deze F*cking bedrijven?

pietje

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door pietje »

De post verkoopt je gegevens ook.

Gast

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door Gast »

Heb ik ze verteld.

essebes

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door essebes »

www.infofilter.nl helpt een behoorlijk deel.

Verder stuur ik alle onzin waar ik niet om heb gevraagd, in dezelfde envelop retour afzender. Op de voorkant vemeld ik dan duidelijk dat de post ongevraagd en ongewenst is.
Door dit een tijdje consequent te doen, ben ik nu bijna geheel verlost van al dit soort post. De aanhouder wint. :D

nederlander
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 okt 2003 14:14

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door nederlander »

Nou Essebes,

Ik ben het niet helemaal met u eens, ik had hetzelfde gedaan als u, maar ze bleven toch sturen, wat doe ik nou voortaan, die reclamerotzooi verdwijnt bij mij meteen in de vuilnisbak.
Voor mij geen probleem, mijn vuilnisbak kan het hebben, maar als zou blijken dat die gasten van die ongevraagde loterijen e.d. extra kosten moet betalen als ze hun post terugkrijgen, dan stuur ik het weer retour.
Dan hebben ze dubbele kosten.
Maar dat hebben ze niet, de kosten die ze maken voor het sturen trekken ze weer van de belasting af; bedrijfskosten, dus waarom je eigen vermoeien om naar de brievenbus te lopen terwijl het toch geen resultaat heeft als het ook makkelijker kan, door die rommel in de vuilnisbak te pleuren.
Net zo handig.

veronique

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door veronique »

HEB VOOR 2 WEKEN GELEDEN OOK EEN LOTTOBRIEF VERZWAARD EN RETOUR GESTUURD.............WAT DENKEN JULLIE?? KOMT VANDAAG DE POSTBODE......DIE BIED HET PAKJE WEER RETOUR AAN............HEB HET NATUURLIJK GEWEIGERD EN NU GAAT HET NAAR DE POSTKAMER IN UTRECHT OFZO.......DUSSSSSSSSSSS..........HELAAS ZE HEBBEN HET PAKJE NIET AANGENOMEN VAN MIJ..............S.J.I.T. HE??

MAAR IK HOOP DAT ZE MIJN NAAM WEL UIT HUN BESTAND HALEN.......

Gast

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik behoor ook tot de gelukkige uitverkorenen. Wordt inderdaad ook bijna iedere week lastig gevallen met deze stomme duitse loterij. Wat ik nu dus voortaan doe is het legen van mijn asbak in de enveloppen en dan retour sturen. Ik zorg dat er alleen maar as in de envelop verdwijnt en zo maar hopen dat ze is ophouden met het sturen van die onzin. Krijgen ze een mooi kadootje terug.

leis0011
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2003 11:58

Re: JLV en hoe zij aan je gegevens komen

Ongelezen bericht door leis0011 »

Ik snap niet dat ze telkens brieven sturen naar je adres met het gegeven dat je een grote geldprijs hebt gewonen, dat je kunt checken op internet en als je dat doet met de persoonlijke code die je op de brief vindt met je postcode en dat je dan niet je naam ziet verschijnen maar een totaal andere naam, maar de brief geeft wel aan dat met die persoonlijke code je 65000 euro hebt gewonnen en dat je het gauw moet insturen. Bel je dan krijg je een stem met druk 1 of 2 of 3 en moet je wachten op persoonlijke stem dan wachten 10 korte en 10 lange.
:oops: ik wordt er stapel gek van en mag dat zo maar! En is het echt????
astrid

Gesloten