LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kokos Katapult spel !!!!!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door inemiene »

Een actie van PALMBOOMREIZEN het Kokos Katapultspel, waarbij je 5 reizen kunt winnen.
In de voorwaarden staat dat je per DEELNEMER met 2 VESCHILLENDE MAILADRESSEN mag mee spelen.
Op 10 Jan. behaalde we de hoogste score voor CYPRUS, ruim 'n week bovenaan gestaan en tot onze verbazing werden op 18 Jan. alle hoogste scores verwijderd, mail naar Palmboom reizen gestuurd en kregen als antwoord dat we met te VEEL VERSCHILLENDE MAILADRESSEN hadden gespeeld.
Ik heb verschillende keren gevraagd, met welke mailadressen we de regels hebben overtreden, want ik wil toch het bewijs hier van hebben, maar hebben tot heden helaas nooit geen antwoord teruggekregen.
Het komt er nu op neer, dat we met meerdere mensen dit SPEL op dezelfde computer gespeeld hebben en zijn daar nu de dupe van geworden, sinds 18 Jan. kunnen we dit spel ook niet meer spelen, terwijl we nog genoeg herkansingen hadden van mensen die we uitgenodigd hadden om ook te spelen.

De scores zijn trouwens al verschillende keren verwijderd, dat riekt naar onraad.

Het is wel vreemd toen de hoogste scores verwijderd waren, wij toch nog met 'n ander adres bij de beste scores bleven staan, raar maar waar.
Wij hebben ons strikt aan de regels gehouden, maar helaas geeft Palmboomreizen geen reactie, wie weet hoe ik dit nu verder moet aanpakken. !!!!!!!!!!!!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In dit soort spellen wint niemand iets. Het is een vieze (piramide-achtige) manier om aan zoveel mogelijk bestaande email-adressen te komen. Het is net als met balletje balletje, dat trouwens ook al virtueel gespeeld wordt, of het Postbode-doolhofspel, en noem maar op.

Winnaars zijn er niet, alleen ontvangers van nieuwsbrieven, waar je je op abonneert, in de hoop op een prijs.

En zie: dat is nou net de bedoeling.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door jurrien »

bodejosm43 heeft gelijk ! Dit soort ongein gaat voornamelijk om geldige emailadressen. Die kunnen zij in een bestand weer verkopen , en jullie krijgen dan allemaal spam op de computer. Dus weg met die zooi.

Jurrien

inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door inemiene »

Op 18 Jan. toen de hackers het spel ook gesaboteerd hebben, toen onze scores het moesten ontgelden, zijn ze sinds gisteren het spel weer aan 't saboteren.

Nou Yellowmind heeft heel wat uit te leggen aan PALMBOOMREIZEN, want dit spel ( reclamestunt )waar ruim 100.000 deelnemers aan hebben deelgenomen, zijn allemaal in het ooitje genomen.

http://game.palmboom.nl/highscore/highscore.lasso

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door Uranus »

Nou met Balletje Balletje heb ik wel een leuk verhaal. Er stonden een paar maten om de balletje balletje speler heen. Ik kreeg 500,= aangeboden om zo gratis 5 keer te proberen om zo me vervolgens proberen kaal te plukken. Althans dat ws hun doel. maar niet mijn streven. Op een gegeven moment kwam er een man aanrennen die het tapijtje en de doosjes (van doosjes lucifers) weggerukt heeft. De balletje balletje figuren rende in één keer achter deze man aan en ik stond nog steeds met die 500 euro in mijn handen. Nou ik heb het maar in mijn portemonee gedaan en ik heb gewoon een heerlijke mooie PC van gekocht.:D Met die PC heb ik veel geld verdiend met de verkoop van origineel gekopieerde software. Dank u wel rennende meneer, dat u zo goed bent voor uw medemens.

Die rennende meneer was een politieagent in burger, dus die balletje balletje mannetjes zitten nu voorlopig voor 6 jaar vast.

Toch leuk.

Groet,

Uranus.

inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door inemiene »

Sorry, maar ik geloof niet in SPROOKJES.

Diane B.
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2006 09:08

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door Diane B. »

Zelfde verhaal als Inemiene:
op 10 januari haalde ik de hoogste score voor Egypte: 0.04 m. Tot op het laatst is dat ook de hoogste score gebleven (de hacker-scores van de laatste dag, 5 februari, niet meegerekend).
Tot mijn ontzetting werd op 18 januari mijn score echter verwijderd, samen met een aantal scores die overduidelijk van hackers afkomstig waren. Bij navraag hierover was het korte antwoord: "u hebt met verschillende email-adressen gespeeld". Wat dus niet waar was. Sindsdien heb ik Palmboom en Yellowmind elke dag gemaild, en pas gisteren eindelijk weer een antwoord gekregen: men zou 4 adressen "op mijn naam" geregistreerd hebben. Wat onmogelijk is, vermits ik maar 3 email-adressen HEB en er vrij zeker van ben dat ik maar met 2 daarvan gespeeld heb. Wat echter wel zo is: mijn zoon heeft op dezelfde PC ook met 2 adressen gespeeld. Dus ik vermoed dat het hem daar zit: de zin uit de voorwaarden "iedere deelnemer mag met maximaal 2 email-adressen meespelen" moet waarschijnlijk geïnterpreteerd worden als: "per IP-adres (of per PC) mag er met maximaal 2 email-adressen gespeeld worden".
En zo is mij een mooie reis naar Egypte door de neus geboord! :twisted:

Diane B.
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2006 09:08

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door Diane B. »

En ondertussen is de actie al meer dan een week afgelopen, maar je kan het spel nog altijd spelen en na het spelen krijg je nog altijd de boodschap dat je kans maakt op een mooie reis als je email-adressen van vrienden opgeeft, zodat je nog een keer kan spelen. Wàt een bedrog, zeg!
En een lijst van winnaars heb ik nog nergens gezien......

Diane B.
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2006 09:08

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door Diane B. »

Blijkbaar leest men bij Palmboom en/of Yellowmind mee, want: o, toeval, de winnaars zijn bekend!
Ze zijn wel zo slim geweest om er niet bij te schrijven wie welke reis heeft gewonnen en er ook geen scores bij te zetten, zodat iemand met een betere score niet in de pen zou kruipen om te vragen waarom hij/zij de reis niet gewonnen heeft.
Want het lijkt mij dat ze "vogelpik" hebben gespeeld met het
bepalen van de prijswinnaars.

Eén winnaar heb ik alvast kunnen vastpinnen: een dame die op 4 januari een score behaald heeft van 0.61 meter voor Egypte!

Men heeft mij, met mijn score voor Egypte van 0.04 m die ik op 10 januari behaald heb, op 18 januari uit de lijst verwijderd omdat ik "zogezegd" met 4 email-adressen in plaats van met de toegestane twee had gespeeld. Daarmee hebben ze me aan het twijfelen gebracht, en ik heb toen gezegd dat het MOGELIJK was dat ik met mijn derde adres had gespeeld, maar zeker niet met een vierde.
Maar nu komt het: de beste score van mijn dochter voor
Egypte was 0.40 m, en van mijn zoon 0,10 m. Dit was trouwens de laatste "echte" score voor de hackers een tweede maal het spel kraakten..
Deze beide scores zijn beter dan de 0.61 m van de "winnares"!

En het belangrijkste: ze hebben mij aan het twijfelen gebracht of ik nu
al of niet met een derde adres heb gespeeld, maar van mijn dochter en
zoon ben ik ABSOLUUT ZEKER dat ze elk maar met TWEE adressen hebben gespeeld! Zij HEBBEN namelijk maar twee email-adressen! Met wat je niet hebt, kan je niet spelen! En dus ook niet valsspelen.

Dus moet ik concluderen dat mijn zoon wel degelijk de echte winnaar is
van de reis naar Egypte met zijn score van 0.10 m.

Ik heb al met enkele spelletjes meegespeeld, en zelfs al enkele keren iets gewonnen, maar een dergelijk staaltje van bedrog en oplichterij heb ik nog nooit meegemaakt!
Ik vraag me af waarom een gereputeerd dagblad als de Telegraaf zich via haar Reiskrant inlaat met dergelijke dubieuze praktijken.

inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door inemiene »

Nu de winnaars bekend zijn, is het van Yellowmind en Palmboom reizen zeer unfair, om niet de scores en de betreffende reizen bij de winnaars te vermelden, zodat er totaal geen overzicht en controle is.



Begin Januari behaalde Guus bij de Dominicaanse Republiek ’n score van 0.10 m. en Peter ( Palm ) bij Cyprus ’n score van 0.03 m. ruim ’n week bleven de scores bovenaan staan. Tot het noodlot op 18 jan. toesloeg en de hackers in actie kwamen, tot overmaat van ramp werden de scores verwijderd en moesten onze scores het ook ontgelden, toen wij verhaal gingen halen bij Yellowmind en Palmboomreizen werden we ervan beschuldigd dat we met te veel verschillende emailadressen hadden deelgenomen, of kwamen onze scores te vroeg en was dat ’n doorn in het oog bij Yellowmind en Palmboomreizen, zodat de actie geen kans van slagen meer had !!



In de voorwaarden stond vermeld, dat 1 deelnemer met 2 verschillende emailadressen mocht deelnemen, er stond niet bij vermeld, dat je met ‘n beperkt aantal deelnemers mocht meespelen en aangezien het bij ons wel het geval is, werden we bij voorbaat al uitgesloten en die mensen die ingelogd hebben in openbare ruimtes hebben ook nooit geen kans van slagen gehad, het komt erop neer dat er per IP – adres maar met 2 emailadressen gespeeld had mogen worden.



Aangezien wij dit spel met ’n aantal deelnemers op 1 IP – Adres gespeeld hebben, wordt ons dat nu in dank afgenomen, er zaten zoveel haken en ogen bij het spel dat menig deelnemer de uitnodiging of herkansing niet eens kon spelen en moesten afhaken omdat ze volgens de regels de 2 adressen al hadden gebruikt. Terwijl Peter maar met 1 emailadres heeft meegespeeld, kan het nooit zo zijn dat hij de regels heeft overtreden.

Yellowmind beschuldigt er ons van dat we ’n x aantal adressen hebben gebruikt, diversen keren hebben we dan ook gevraagd met welke adressen we de regels overtreden hadden, helaas bleef dat antwoord uit, nadat we zelf de adressen hadden gecheckt, kwam het er op neer dat er veel minder adressen waren gebruikt als Yellowmind beweert.



Na 18 Jan. bleef het rustig, ‘n enkele keer werd er ’n score verwijderd, tot 3 febr. toen de hackers weer in actie kwamen en op zondagavond werd het overduidelijk dat dit spel niet bestand was tegen hackers, want bij Turkeij werd de laatste 5 min. de stand nog 4x veranderd.



Yellowmind is er van overtuigd dat het spel weldegelijk goed beveiligd was, of geloven ze in hun eigen succes, ’n spel is pas goed beveiligd als hackers geen kans van slagen hebben en zeer zeker niet bij de beste scores kunnen belanden.



Nu zijn er hoogstwaarschijnlijk winnaars uit de bus gekomen, die daadwerkelijk helemaal niet de beste scores hadden, om 1 voorbeeld te geven, op 2 febr. ( voor dat de hackers in actie kwamen ) behaalde Hanneke op ’n ander IP – Adres bij Cyprus ’n score van 0.15 m. waarom is zij uitgesloten en zovele met haar, weken bleven de scores staan, maar achteraf blijkt dat al die scores ongeldig waren, als dat inderdaad het geval was geweest, waarom werd er dan niet eerder ingegrepen !!!!



Als dit spel bestand was geweest tegen de hackers, was het spel op ’n eerlijke manier verlopen en was het overduidelijk geweest, wie als winnaar uit de bus zou komen.



Hopelijk wordt dit grondig onderzocht !!!!

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Kokos Katapult spel !!!!!

Ongelezen bericht door joopataa »

Maar zo gaat dat toch meestal met dit soort van zaken ! Men begint ergens aan en het lijkt allemaal heel mooi maar omdat aan de juiste opzet geen aandacht word geschonken kunnen hackers?? geloof er weinig van, het spel bederven met alle gevolgen. Niet aan mee doen is het goede advies.
Joopat :D

Gesloten