LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loterij van Zurich

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
dorienvries
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:42

loterij van Zurich

Ongelezen bericht door dorienvries »

Vanavond kreeg ik telefoon dat ik nu bij de 100 gelukkige mensen behoorde die bij de loterij van Zurich een dikke prijs had gewonnen.
Het zou om auto's onroerend goed of grote geld prijzen gaan, liet een bandjemee weten. Vervolgens werd me door hetzelfde bandje gevraagd om per maand 29 euro te betalenom de prijzen te kunnen verzenden.
Ophet laatst werd er op het bandje gevraagd om even de juiste gegevens met mij te controleren en werd er gevraagd naar mijn naam.
Toen heb ik de hoorn maar op de haak gegooid.
Er was nog wel even meegedeeld dat ik alle informatie per post zou ontvangen binnen 14 dagen
Je wordt echt even overdonderd door zo'n telefoontje omdat je in het begin denkt echt iemand aan de lijn te hebben maar alles wordt opgenomen dus oppassen geblazen

baniekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:46

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door baniekje »

Ik had dit telefoontje net en had veel te laat in de gaten dat het een bandje was.
Ik ben dus zo stom geweest om mijn voornaam en geboortedatum te noemen. Adres had deze meneer al. Bankrekeningnummer heb ik niet genoemd en is ook niet gevraagd.

Ik zou nu een brief krijgen waar alle gegevens in staan.
Ik voel me nu wel heel erg dom dat ik niet meteen iets door had.
Ik heb wel meteen contact met de politie opgenomen.

Is er nog iemand met een verhaal zoals dit?

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door tasja71 »

Hier hetzelfde. Ongeveer een half uur geleden het bandje aan de lijn gehad. Ik had halverwege het verhaal over alle mooie prijzen het vermoeden dat ik een bandje "sprak", aangezien ik geen antwoord kreeg op mijn vraag: "En wat moet ik daarvoor doen?" Zodra er om mijn voornaam werd gevraagd heb ik nog gezegd "ik wil hier niet aan meedoen" en bij mijn geboortedatum heb ik de verbinding verbroken. Ik heb dus gelukkig geen persoonlijke informatie gegeven, behalve mijn naam bij aanvang. Er zouden grote sponsoren aan meedoen als Ikea, Hornbach, BMW. Zouden deze bedrijven op de hoogte zijn dat hun naam hiervoor wordt misbruikt?

Ik weet nu ff niet wat ik moet doen. Kan ik dit ergens melden?

ankie129
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2009 10:02

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door ankie129 »

Hier hetzelfde verhaal, eerst niet in de gaten dat je een bandje antwoord geeft. Ik heb buiten mijn voornaam geen gegevens gegeven. Ben benieuwd wat dit nu weer voor :evil: flauwekul is, en hoevelen erin trappen. :roll:

angelicaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:23

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door angelicaatje »

Ik kreeg 5 minuten geleden het telefoontje. Maar ik ben dus gelukkig veel ongeduldiger, vroeg gelijk van wat is uw naam, ........ geen reactie dus opgehangen
hoop dat het daar bij blijft ........ was anonieme beller trouwens..... zou kpn dit kunnen traceren ??

Gman72
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:19

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Gman72 »

Ben ook zojuist door dit bandje gebeld, echter begonnen ze nu met:

Met wie spreek ik? , gevolgd door de vraag zit u goed?,

en vervolgens kwamen ze dus met alle geweldige dingen die we konden winnen en dat ze dus gesponsord werden door BMW,Ikea,Hornbach etc.etc.

Toen had ik dus ook door dat het een bandje was en heb direct opgehangen, ze bellen dus met nummer onderdrukt, hoop dat ze me verder met rust laten.

Mijn advies:
Zodra iemand je met een dergelijk verhaal van Zurich Loterij belt, direct ophangen.

kroes560
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:39

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door kroes560 »

Kreeg zojuist een zelfde telefoontje, behalve mijn naam geen andere informatie doorgegeven. Ze zijn dus nog steeds aktief. Toen ze vroegen of ik ermee akkoord ging dat er maandelijks 29,95 van mijn rekening werd afgeschreven met nee geantwoord en opgehangen. Hopelijk heeft dit verder geen gevolgen. Wel even bij de politie geinformeerd wat te doen mocht het toch fout gaan en kreeg daar te horen dat ik zodra er verdachte bedragen van mijn rekening werken afgeschreven werden pas aangifte kon doen.

L.B.
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2009 11:57

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door L.B. »

Ook ik ben zojuist gebeld. Zwitserse ... uit Zurich. Dhr. vroeg met wie hij sprak. Naam genoemd en kreeg toen de vraag of ik goed zat? 'Ja' geantwoord, daarop ging meneer wel erg snel door met het gesprek en had ik door dat het een bandje was!
Gauw opgehangen. Laat je niet in het ootje nemen!!!

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door irma23 »

ook ik zou dus zojuist een grote prijs hebben gewonnen, eerst een man aan de lijn, maar dat werd al gauw een bandje !
heb mn voornaam opgegeven en toen mij gevragen werd of ik ermee eens was of er 29,95 per maand van mn rekeneing werd geschreven heb ik nee geantwoord !!

Is dit niet strafbaar?

gr irma

juulq
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2009 13:23

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door juulq »

Ook ik ben vandaag gebeld door de Zurich Loterij.
Ik heb telefonisch aangifte gedaan bij de politie, alleen verzochten ze me om ook op het bureau langs te komen, maar ik betwijfel of dat mijn tijd waard is. Is er iemand die ook aangifte gedaan heeft en is dat zinvol?
Ik betwijfel trouwens of het een bandje was, in het begin in ieder geval niet. Ik was vrij scherp van repliek en het viel me op dat de stem steeds harder, sneller en bozer klonk. Dat heeft me vooral aangezet tot het bellen van de politie.
Wat kan zo'n man eigenlijk met de gegevens die hij vraagt? (ik heb overigens nergens antwoord op gegeven).

hrietman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009 10:30

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door hrietman »

Ik ben ook net gebeld met hetzelfde verhaal; had niet door dat het een bandje was maar ik vond het zo'n klets-verhaal dat ik maar gewoon heb opgehangen.

Hier even gezocht en idd, het blijkt weer eens hoe simpel het is om mensen geld afhandig te maken. Ik snap nog steeds niet dat dit allemaal mogelijk is.

Ruurdos
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2009 13:31

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Ruurdos »

Same here.

Ik vond dit op internet en heb het 0800 nummer gebeld. Zij maken daarna melding bij de politie. http://www.zwitserleven.nl/algemeen/belactie_is_bedrog.

Repel1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:34

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Repel1971 »

Yep ook hier vanavond bij de laatste 100.

De eerste paar zinnen had ik niet eens door dat het een bandje was. Toen er niet werd gereageerd op mijn onlogische antwoorden kreeg ik door dat het een bandje was.
Ik ben afgehaakt na de geboortedatumvraag. Toen die vraag gesteld werd zei ik nee. Toen kwam de reactie: we gaan het toch proberen :? Daarna heb ik de verbinding verbroken.

Geen idee wat ze gaan proberen maar met alleen een naam en adres kunnen ze vrij weinig, ja per post iets versturen, dus ik hou de brievenbus in de gaten. Waarschijnlijk wordt er een contract per post gestuurd oid.

Heb trouwens wel een melding bij de OPTA gedaan.

eefje63
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2007 15:27

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door eefje63 »

ik werd net dus ook gebeld door deze loterij. Wist eerst ook niet dat het een bandje was, maar vond wel dat meneer ongeschoft was. Hij vroeg m'n voornaam en ik reageerde daar op met: ik heb hier geen behoefde aan, toen antwoorde het band: hallooo uw naam. Heel onbeschoft. Daarna werd m'n geboortedatum gevraagd en ik met m'n stomme kop maar roepen: geen behoefte aan deze loterij. Toen ik een toch wel vreemde reactie kreeg, kwam ik er pas achter dat het een bandje was en heb gelijk opgehangen. Hoop dat ik nog op tijd was met ophangen en dat ik nergens in ben gestonken. Hier moet een einde aan gemaakt worden.

mier14
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2009 13:41

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door mier14 »

net 10 minuten geleden ook hetzelfde telefoontje gehad..
hmm.. ik ben dus bang dat door JA te zeggen bij de vraag : zit u goed. dus ergens anders ja op heb gezegd..
ik heb opgehangen bij die geweldige prijspakket, ik vertrouwde het hele telefoontje al niet..

ben benieuwd wat voor last ik hiermee krijg!

Sirroden
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:13

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door Sirroden »

Ik ben vanavond ook gebeld door zo'n bandje enkel mijn naam gezegd geloof ik en na 20 seconden opgehangen :( . Ik ben benieuwd wat er volgt. Iemand nog last gehad na dit telefoontje?

Overigens werdt bij mij niet zwitserleven maar de consumentenbond gebruikt.

Ik ben erg benieuwd wat er achter dit telefoontje zit, en vermoed dat ze zich niets zullen aantrekken van het belmenietregister :cry:

vdspaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2009 18:56

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door vdspaan »

Ook ik ben vanavond gebeld. Onder het eten met 2 kinderen, je snapt het wel.
Ik ben lid van de zwitserse toerisme buro in Zurich gaat eigenlijk alleen maar over vakantie enz ook hier kun je mee doen aan prijsvragen altijd via mail voor een vakantie in zwitserland ofzo.
Hier doe ik wel eens aan mee en dacht dat ik via dit buro iets had gewonnen.
Ik heb alleen mijn naam en geboortedatum gegeven.Op de vraag maandelijkse afschrijving van 29 euro en volgende week terugbellen voor adres gegevens te checken heb ik nee geantwoord en opgehangen en dacht dit klopt niet. Toen kwam ik op deze site.
Wordt er nu afgeschreven van mijn rekening (dit is niet gevraagt en heb ik ook niet verteld) Hopelijk kunnen jullie een antwoord voor mij wat ik moet doen en wat het bij mensen heeft gedaan?

Bedankt

wibo1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2009 18:16

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door wibo1965 »

Yes, ook wij gebeld door Zurich.....
Mijn zoon nam op en heeft daarna de telefoon aan mij gegeven. Omdat wij vorige week iets van de Postcode loterij hadden gekregen dacht ik dat het daar over ging. Na inderdaad eerst het bandje te hebben geluisterd. Daar ben je snel achter. Kwamen de vragen. Eerst je naam, daarna je geboortedatum. Die heb ik gegeven. Toen ze vroegen of ik akkoord ging met het maandelijkse bedrag van 29,95 kreeg ik argwaan en heb de telefoon opgehangen.
Ik ben toen eens rond gaan kijken op internet omdat mijn zoon gelukkig de naam had onthouden.
Ik lees nu dat er veel meer mensen zijn benaderd en dat dit al lang speelt. Raar dat er niets mee wordt gedaan.
Of wel? laat mij dat dan even weten.
Overigens denk ik niet dat ze zomaar geld van je bank kunnen halen omdat ze niet je banknummer weten.
Ik denk dat je later een contract krijgt toegestuurd waarin staat dat je hebt aangegeven dat je mee wilt doen.
Nou laat die brief maar komen, dan heb ik tenminste iets om mee naar de politie te gaan.
Ik hoop echt dat hier iets mee gedaan wordt want ik wordt er zo moe van.
Graag reacties.

vdspaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2009 18:56

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door vdspaan »

Ik heb vandaag gesproken met Zwitserleven, deze loterij gebruikt hun naam en dit is strafbaar. De man stelde het op prijs dat ik belde en zei dat de zaak is gesloten. Als je je bankrekening NIET hebt gegeven kunnen ze weinig doen.
De man zei wel dat ze niet zo maar geld van je rekening kunnen halen als ze alleen maar je naam en geboortedatum weten. Wordt dit wel gedaan dat dit melden bij de politie en bij zwitserleven. Nog niets om je bezorgd over te maken.

ReDNaZzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:48

Re: loterij van Zurich

Ongelezen bericht door ReDNaZzz »

Ze zijn nu in Gelderland actief lijkt het... Of is dit gewoon willekeur.

Gisteren kregen wij thuis dit duistere telefoontje. Mijn vriendin nam op. Heeft wel wat prijsgegeven helaas omdat we er te laat achter kwamen. Maar bankrekening niet.

Hoe kan het dat hier nog steeds niks mee gedaan wordt en mensen nog steeds lastig gevallen kunnen worden?

Gesloten