LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding Postcode BMW wincode

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig bestaat de radarsite, even checken heeft mij ervan weerhouden om de bmw-code te activeren.
Boeven zijn het, het is zo onfatsoenlijk om zo te handelen.
En wat vinden die goede doelen eigenlijk van dit soort acties die toch ook mede in hun naam worden gevoerd.
Ik heb de Novib naar een reactie gevraagd.
Toch voel ik zelf ook wel wat schaamte, want, los van de misleiding, zijn het toch elke keer ook de dollartekens in mijn eigen ogen die maken dat ik in wil gaan op dit soort acties.

rachil
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 feb 2004 10:21

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door rachil »

Gewoon walgelijk deze aktie van de postcode loterij hoe durven ze telkens weer opnieuw mensen zo te misleiden,het wordt hoog tijd dat men van regerings zijde hier strenge regels aan gaat verbinden.

De huidige uitvoerders van deze akties moet men maar gewoon een half jaar vast zetten,want dit is pure oplichting en misleiding,en dat om goede doelen te dienen. Ik zou weleens willen weten hoeveel geld er in die marketing zakken glijd en wat al deze akties wel niet kosten,dat kan men wel beter besteden toch? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

WYMA
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:55

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door WYMA »

Ook ik was bij een van de weinige uitverkorenen voor het winnen van een BMW.
Op de site ingelogt,toch voordat ik de betreffende wincode zou aktiveren even verder gekeken naar ''hoe werkt het'' en,ja hoor misleidender kon het niet zijn.
Toch maar een e-mailtje gestuurd naar de Postcodeloterij,want ik kon me niet voorstellen dat ze na de Koninginendag aktie weer een hele grote blunder zouden maken.
Als antwoord:
Dit is een automatisch bericht, gemaakt op basis van trefwoorden die zijn aangetroffen in uw
> e-mail. Mocht onderstaand antwoord niet aansluiten op uw vraag, dan verzoeken wij u om ons middels
> de optie 'reply' nogmaals een bericht te sturen. ***
>
> Vanaf 6 juni geven we een week lang elke dag maar liefst twee gloednieuwe BMW’s weg! Wanneer u de
> persoonlijke wincode activeert gaat u met extra lotnummer(s) meespelen in de Nationale Postcode
> Loterij en maakt u èxtra kans op een splinternieuwe BMW. Echter, met uw huidige lotnummers maakt u
> in de maandelijkse trekking ook kans op zo'n prachtige nieuwe auto.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Nationale Postcode Loterij
>
Op mijn vraag hoe ik dan de maandelijkse trekking kon aktiveren.
kreeg ik dit antwoord en viel de euro op zijn plaats.
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Met uw huidige lotnummer(s) maakt u deze week automatisch elke dag kans op een BMW. U hoeft daar niets voor te doen.

Daarnaast worden er nog vijf extra BMW's verloot onder de deelnemers die een of meerdere extra lotnummers bestellen via het doorgegeven van de wincode. Via het doorgeven van de wincode bestelt u een of meerdere lotnummers.

Graag willen wij benadrukken dat wij het zeer waarderen dat u aan de Nationale Postcode Loterij deelneemt. Wanneer u tevreden bent met uw aantal lotnummers, begrijpen wij uiteraard dat u geen extra lotnummer bestelt.

Wij danken u voor uw steun aan de goede doelen en wensen u veel succes met uw deelname!

Met vriendelijke groet,

Afdeling Ledenservice
Nou beste Poscodeloterij,tevreden ben ik niet meer.
U moest zich :oops:

mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:15

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door mulder »

Ze weten van geen ophouden!!! Alweer een BMW-actie: en WEER wordt je door activering vd code automatisch 1 lot aangesmeerd!

agnetha
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:39

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door agnetha »

Hallo Allemaal,

Vandaag ontving ik met de post de brief wineenBMW.nl van de Nationale Postocode Loterij.De brief is gericht aan de bewoners van dit adres. Ik ben blij dat ik eerst ben gaan surfen op internet en dat ik dit forum terugkwam. De brief gaat dus richting de oud papier bak

Agnetha

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Jonjo »

Volgens mij staat er in de Wet op de Kansspelen een artikel waarin het een organisatie VERBODEN is om mensen te werven op oneigenlijke gronden. Ik heb deze 'brief' ook vanochtend ontvangen. De zeer kleine lettertjes bij het invoeren hebben mij doen besluiten de brief in de papiervernietiger te doen belanden. Ben nu bezig met een klacht in te dienen bij Justitie over deze organisatie.

Ringel24
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2004 21:30

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Ringel24 »

Ik heb de brief dus ook gekregen, maar volgens mij is het niet van de postcode loterij. Op hun site is niets over de 'actie' te vinden. Ik denk zelf dat het weer van die oplichters zijn die alleen hun naam gebruiken. En op de site van de postcode loterij staat ook vermeld dat er al mailtjes gestuurd worden die niet van hun afkomstig zijn. Jammer dat er nog steeds mensen intrappen!

Willem49
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2005 12:20

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Willem49 »

Ik heb ze namelijk gebeld hierover want de webpagina :

http://www.wineenbmw.nl opent gewoon niet.

En iedereen die loten heeft doet gewoon mee aan de BMW aktie dus willen ze je gewoon weer een paar loten aansmeren zodat ze de volgende keer weer een grotere prijs kunnen geven aan één persoon inplaats meerdere personen iets kleinere prijzen. Ik denk er hard overna om al deze goed bedoelde loterijen maar een op te zeggen. En gewoon het geld aan goede doelen over te maken.

Misschien zo het wel een optie zijn als ze eens een enquete zouden houden onder de spelers hoe het prijzengeld het beste verdeeld kan worden en of wij blij zijn met dit soort akties.

jannawijnanda
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:30

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door jannawijnanda »

postcode loterij is weer bezig om mensen te misleiden met deze actie want ik krijg vandaag mijn persoonlijke wincode
kan me alleen niet aanmelden op de side bij hun vraag me af of dit alleen maar weer is om extra loten te kopen

tjerkjoustra
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:04

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door tjerkjoustra »

Wederom is de postcodeloterij begonnen met de BMW week.
Ook nu moet je eerst loten bestellen via het internet.
Advies:
Doe het per telefoon en nadat het is geactiveerd, direkt neerleggen.
Dan blijf je binnen een minuut en koste het maar €0.15.

Kanga
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 19:02

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Kanga »

Wederom is de postcodeloterij begonnen met de BMW week.
Ook nu moet je eerst loten bestellen via het internet.
Advies:
Doe het per telefoon en nadat het is geactiveerd, direkt neerleggen.
Dan blijf je binnen een minuut en koste het maar €0.15.
Sorry, hoor, maar wat is dit voor waardeloze tip.

Als je het via de telefoon doet, dan zit je toch ook vast aan een nieuw Lot. Dat is toch juist hetgene wat ons zo tegen staat. Plus via de telefoon kost het ook nog eens extra geld.

Ik begrijp gewoon niet waarom die &^$%#&^%$ Postcode loterij voor de zoveelste keer probeert om mensen die al een lot hebben op zo'n ongelofelijk vieze manier een extra lot aan te smeren. Om van te walgen.

Marjan76
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 21:14

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Marjan76 »

Ook ik kreeg vandaag de breif met zgn. BMW-wincode.
Schandalig dat mensen op deze manier misleid worden!!!

shirly
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2005 21:16

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door shirly »

:lol: hiep hoi, kans op een BMW!!!
Nog een keer lezen, en nog een keer.
Weer gefopt door de Postcode Loterij.
Gaat de postcode loterij zijn doel niet voorbij? :evil:

CyberDemonII
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2005 10:23

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door CyberDemonII »

Ze zijn zelf zo brutaal om post te versturen aan mensen die helemaal niet meedoen aan postcodeloterij.

Ik kreeg gisteren een brief die addresseerd was als :
Aan de bewoners van
straat xx
postcode xx
plaatsnaam xx

Vandaag heb ik opgebeld en doorgegeven dat ik geen ik geen post meer wens te ontvangen van hun.

De dame aan de telefoon was heel vriendelijk en vroeg onder welke naam ik dan uit het adressen bestand gehaald wilde worden ?
Ik zeg : "Aan de bewoners van" !!!
Zij zegt : "aha, mmm, ik snap het al"
Ik zeg : "daarom."
Zij zegt : "Ik zal dit doorgeven."

Grappig ?
MMM, eigenlijk niet, maarja, ik ben er nu van af hoop ik.

(trouwens afgelopen week heb ik nog een artikel gelezen in krant over het schuldgevoel dat de postcodeloterij je probeerd aan te praten...)

trallie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:12

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door trallie »

gelukkig ben ik op Radar terecht gekomen. Wat een aanfluiting deze actie. Nu lees ik dat het al vanaf begin juni speelt en toch durven ze ermee door te gaan. ik vind het ook niet duidelijk dat je als je de code activeert je een extra lot hebt gekocht. ik ben één van de "nog nooit wat gewonnen" mensen. in 10 jaar misschien 5 euro of zo. enfin als het geld maar bij de goede doelen aankomt. heb je toch nog een beetje voldoening. maar deze BMW actie riekt naar oplichting bah...

Kimp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2005 16:22

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door Kimp »

Hallo!

Wij krijgen ook regelmatig post thuis van de Nationale Postcode Loterij. Maar ik kan me er eigenlijk niet druk om maken omdat ik weet dat er toch niks nuttigs in staat. Gaat eigenlijk meteen de prullenbak in. Ik snap ook niet dat mensen hierop reageren en toch bellen. (lees altijd de kleine lettertjes of informeer eerst voordat je codes of gegevens geeft) Je weet van te voren wat ze van je willen.
En de mensen die al zo lang meedoen en niks winnen. Ik vraag me af waarom ze al zo lang meedoen? En niet voor de Goede Doelen. Dan moeten ze die 8,25 rechtstreeks geven. Ik denk dat mensen mee doen omdat ze 'bang' zijn dat de prijs in hun wijk of straat valt.

Nog even over die extra trekking... Er zijn loten van de postcode loterij MET en ZONDER extra trekking. MET extra trekking speel je dus 13 maanden mee. Dat heb je kunnen aangegeven op het moment dat je een lot kocht. Want de mensen die zonder extra trekking meedoen, die spelen 12 maanden mee. Dus betalen ook maar 12 keer. (en de Postcode Loterij mag per jaar een speciale trekking houden) mijn advies, gewoon niet met loterijen mee doen. Het kost alleen maar geld en ik vind het onzin. :)

WaG!
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2005 08:33

Re: Misleiding Postcode BMW wincode

Ongelezen bericht door WaG! »

En nog meer mensen met het zelfde probleem... Ik weet of het juridisch waterdicht is (iemand hier wat meer verstand van?), maar ik heb vanmorgen toch maar even een mailtje gestuurd met het verzoek om mijn adresgegevens te verwijderen. In de wet Wet bescherming persoonsgegevens is niets geregeld over HOE men dit verzoek moet doen, dus het lijkt mij meer dan voldoende om een mailtje te sturen. Hieronder de brief (handig voor andere mensen wellicht):
-----------------------------------------------------------------
Beste Postcode Loterij,

Ik heb enige tijd geleden een mailing van u ontvangen over het winnen van een BMW, welke naar meerdere mensen verstuurd blijkt te zijn zo lees ik op het Internet. Het bijhouden van de adresgegevens is in strijd met de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) artikel 8 (en helemaal indien u de gegevens niet heeft aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens). Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de adressen keer op keer opnieuw automatisch worden vastgesteld, vanwege de enorme hoeveelheid mail die ik bijna wekelijks van uw organisatie ontvang. Derhalve wil ik bij deze verzoeken tot het verwijderen van al mijn persoonlijke gegevens in uw systeem.

Gezien het feit dat het adresgegeven valt onder de noemer persoonsgegeven (WBP artikel 1: "elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon"), vraag ik u dan ook te handelen conform artikel 36 lid 1 en 3 en dit verzoek tot verwijdering van mijn gegevens in te willigen. Mocht u dit niet willen of kunnen, dan verzoek ik u te handelen confrom artikel 35, lid 2: "De verantwoordelijke bericht de verzoeker binnen vier weken na ontvangst van het verzoek schriftelijk of dan wel in hoeverre hij daaraan voldoet. Een weigering is met redenen omkleed."

Alvast bedankt voor uw reactie,

(en dan hier de naam en adresgegevens)

Gesloten