LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Ik speel mee met een lot in de Postcodeloterij. Vorig weekend zag ik dat op 3 mei 3 extra loten waren geïncasseerd. Dit gemeld aan de Postcodeloterij (nog niets gehoord) en de Postbank.
Ik wil die 24,75 euro terug! Vandaag zie ik dat op 2 juni 4 x 8,25 euro is geïncasseerd in plaats van 1 x. Willekeur of is er iets anders aan de hand. Hebben andere deelnemers (zelf roepen ze altijd lid, maar ik ben geen lid, ik doe mee) hier ook last van?
Laatst gewijzigd door liester op 13 jul 2006 15:04, 3 keer totaal gewijzigd.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Gaat het niet om zogenaamde extra trekkingen die waarschijnlijk in de Algemene voorwaarden staan vermeld?
Artikel 3, Speelwijze
1. De Sponsor Loterij kent aan elke deelnemer een door de Sponsor Loterij N.V. bepaalde selectie van 11 getallen toe uit de getallen 1 tot en met 44, waarbij het getal 1 altijd tot de selectie behoort. Daarnaast kent de Sponsor Loterij aan elke selectie at random een letter uit het alfabet toe. De selectie wordt de deelnemer bekend gemaakt op de Superbalkaart die hij van de Sponsor Loterij N.V. ontvangt (of al ontvangen heeft). Op de Superbalkaart wordt tevens het in artikel 9 lid 1 genoemde 9-cijferige lotnummer vermeld.
2. Naast de maandelijkse trekkingen van de Sponsor Loterij vindt eenmaal per jaar een extra trekking plaats.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Sorry, moet zijn Postcodeloterij i.p.v. Sponsorloterij.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Daar zal waarschijnlijk hetzelfde voor gelden....

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Shareena »

Sponsorloterij heeft in november een extra trekking...

Xandra
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2006 08:19

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Xandra »

Bij mij zijn ook ineens twee extra loten afgeschreven. Heb meteen gebeld naar de postcodeloterij. Zij meende dat ik die extra loten zelf heb aangemaakt via internet. Ik zelf weet zeker van niet.
Dus een brief gestuurd dat ik die extra loten meteen wil beeindigen.
Betaal dus wel een maand te veel.

Groetjes Xandra

Big
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2006 15:28

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Big »

Je moet alles goed na kijken bij die loterijen, want ze blijven ook bezig met die bedel acties, voor nog meer loten, hoeveel loten moet je in hemelsnaam kopen, om eindelijk eens een keer iets te winnen,en dan die reclames, ik word bestookt via brieven bus en internet, ik heb honderden keren gevraagt of ze daarmee wilde stoppen, maar dit woord kennen zij niet. :evil:
Ik denk dat ik al die rotzooi opzeg, want ik trek het niet langer die bedel acties.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het staat in de voorwaarden dat ze zich het recht voorbehouden om 1x per jaar inleg af te schrijven voor een extra trekking. Bij mijn weten is die extra trekking begin dit jaar al geweest. 1 x per jaar is niet hetzelfde als meerdere keren per jaar, maar de loterij gokt erop dat veel mensen dit niet weten of niet interesseert.

Ik heb me overigens vorig jaar na 16 jaar laten uitschrijven. Ik KREEG geen geadresseerde post meer van ze, omdat ik het had aangegeven, daar vielen ook de lingo-kaarten onder. Maar sinds ik me liet uitschrijven gold het kennelijk niet meer, en kreeg ik weer regelmatig die dikke enveloppen thuisgestuurd. Inmiddels ben ik daar ook vanaf, omdat ik ze een paar keer retour afzender heb gestuurd, in een verzwaarde envelop, waar zij dus de porto voor moesten betalen. Toen vonden ze het welletjes, en heb ik sinds december of januari ook niets meer gehad.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Dit heeft niets met een extra trekking te maken!
In juni zijn er 4 loten geïncasseerd en vanmorgen ontvang ik 6 bingokaarten!!!
Maar weer een fax gestuurd + de vorige fax naar de Postcodeloterij. Een maand geleden aan de Postbank gevraagd de boel te storneren, maar daar hoor ik ook niets van.
Ik word bestolen. Moet ik nou naar de Politie?
Laatst gewijzigd door liester op 24 jun 2006 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Jonjo »

De Directie wil zijn bonus.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik wordt bestolen. Moet ik nou naar de Politie?
Misschien is dat niet eens een gek idee. De postcodeloterij reageert totaal niet meer op boze telefoontjes of emails, omdat ze uit ervaring weten dat mensen het er vaak bij laten zitten.

Maar diefstal is diefstal. 1 trekking mag dan volgens hun eigen voorwaarden, maar meer dus niet.

Het zou ze eens goed wakker kunnen schudden. Zeg niet dat het slechts om bijvoorbeeld 8,25 gaat. Het gaat om dat bedrag per lot per maand. Kijk eens op jaarbasis, en naar het aantal deelnemers dat op deze manier bedonderd wordt, dan gaat het om een aanzienlijk hoger bedrag.......

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Nog steeds geen enkele vordering. Vorige week zijn er weer 4 loten geïncasserd. De faxen die ik de Postcodeloterij had gestuurd heb ik terug gekregen met het verzoek ze van een handtekening te voorzien. Ja, vertragen, maar intussen is al 74,25 euro ten onrechte geïncasseerd! De Postbank ook maar weer eens een herinnering gestuurd. Die doen ook niets. Ik denk dat ik toch aangifte van diefstal zal moeten doen.
Laatst gewijzigd door liester op 13 jul 2006 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat zou misschien een proefproces kunnen worden.

Misschien lukt het da eindelijk eens om de postcodeloterij op andere gedachten te brengen. ZIJ dienen te bewijzen, dat jij opdracht hebt gegeven om met extra loten mee te spelen.

Een fax is een rechtsgeldig middel om te communiceren, ik neem tenminste aan dat je die vanaf je eigen telefoonnummer hebt verzonden. Dan kan KPN de afzender traceren, lijkt me.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Vorige week de laatste waarschuwing verzonden aan de Postcodeloterij dat ik binnen 5 dagen mijn onterecht geïncasseerde geld (74,25 euro) op mijn postbankrekening gestort wil zien omdat ik anders aangifte van diefstal doe.
Vandaag 24,75 euro ontvangen. Dus direct weer een fax verzonden dat ik de rest onmiddellijk wil zien of anders..
Ik ben benieuwd.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Bij mijn weten is dit een incasso waar je geen toestemming voor hebt verleend, meteen dat bedrag laten storneren door de bank, dat kan binnen een maand na afschrijving. Bij onterechte afschrijving van mijn girorekening ga ik niet eens meer bedelen of vragen bij bedrijven of ze het terug willen storten, meteen terughalen die centen. Gewoon zelf opdracht voor geven bij de bank, in geval van internetbankieren is dit slechts een druk op de knop, anders even verzoek indienen bij de bank.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Het vervelende met loterijen is dat je de bedragen niet kunt storneren. Dan zou het inderdaad eenvoudig zijn.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ow, dat wist ik niet, dan wordt het wat lastiger inderdaad. Dan moet je wachten tot het wordt teruggestort door de loterij zelf ben ik bang...

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Je hebt dus het hele verhaal niet gelezen?

essie72
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:32

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door essie72 »

Dit staat er in de voorwaarden!!!!!

Uw deelname aan de Nationale Postcode Loterij bestaat uit dertien trekkingen per jaar: twaalf maandelijkse trekkingen en één jaarlijkse Extra Trekking. De maand waarin de Extra Trekking plaatsvindt, kan per jaar verschillen. In 2006 wordt de Extra Trekking in augustus gehouden. Met de opbrengst worden extra projecten van onze goede doelen gesteund.

Dus als je mee gaat spelen met de Nationale Postcode Loterij, Sponsor Loterij of BankgiroLoterij. Lees dan goed de voorwaarden!!! Want ze hebben alle drie een extra trekking. Dan hoeft u niet te bellen of een hoop actie te onderdemen omdat er zomaar iets afgeschreven wordt zonder uw toestemming.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Dit gaat niet over een extra trekking.

Gesloten