LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichtingmail van zgn loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
mulan
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2006 17:17

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door mulan »

Ik heb alles gelezen en kan dan ook tot maar een conclusie komen, ik wist het wel maar wilde weten of nog iemand van deze loterij gehoord had.
Dank je wel voor je antwoord.
We betalen echt niets, ik heb dat geld niet eens wat ze vragen en dan nog deed ik het niet.
Groeten Mulan.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Was ook meer een algemeen antwoord, hoor Mulan.

Ik geef mijn collega's, die om de zoveel weken met dit soort spookverhalen aankomen, ook altijd dit antwoord.

Het enige dat ooit tegen dit soort praktijken is ondernomen, is een proces tegen een van de aanbieders van die nepmunten. Hetgeen voor mij gewoon onder dezelfde categorie valt: mensen belazeren.

Een rechter dacht met de klaagster mee, en dwong de aanbieder de uitgeloofde auto ter waarde van omgerekend 10.000 euro te leveren. Die was het daar niet mee eens, en is blijven procederen, totdat ie uiteindelijk toch verloor. Sindsdien is geloof ik niets meer vernomen van die oplichter, dus op de juiste manier, en met de juiste middelen en doorzettingsvermogen, kun je toch wel iets bereiken.

mulan
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2006 17:17

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door mulan »

Geweldig, kon ik ze maar dwingen alle mensen die dit soort brieven de afgelopen jaren hebben ontvangen daadwerkelijk uit te betalen.
Dan word er heel wat feest gevierd in Nederland.
Ik zou veel mensen er blij mee maken want ik zou gaan delen, veel mensen mee laten genieten.
Ken er genoeg die wel een ruggesteuntje kunnen gebruiken.
Groetjes Mulan.

-Rocoz-
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2005 22:20

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door -Rocoz- »

Jippie! Ook wij hebben hier zo'n fantástische brief ontvangen met zeer duidelijke logo's, geloofdwaardige lay-out en een site-banner waar een button op staat waar inhet spaans zoiets staat als: klik hier om naar binnen te gaan ("Entrar"). Heerlijk om te zien alleen balen dat je adres eruit wordt gepikt!

Wel leuk dat we ook allemaal diezelfde € 615.810,00 hebben gewonnen! Iedereen krijgt de groeten van Alex Gomez! :D

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste mensen,

Ik kan het wel van de daken schreeuwen, maar dit soort loterijen en ze komen vaak ook met bedelbrieven of met ander soort schrijven, maar het valt allemaal onder de noemer 419 scam. Wat zij van u willen is, dat zij gegevens van u hebben met een kopie van het paspoort, zodat zij uw identiteitsbewijs of paspoort kunnen namaken om vervolgens dan mensen met een vals identioteits bewijs van Togo of Nigeria naar Nederland te kunnen laten komen alsof ze in Nederland genaturaliseerd zijn. Mochten het vermeende terroristen zijn, dan kunt u niet meer naar het buitenland, want dan staat u ongemerkt in bij de politie bekent als terrorist of wat anders. Dit vaak onder het motto dat u zoveel miljoen US Dollars hebt gewonnen. Dit soort mails gewoon negeren en weghalen. Ze hebben vaak de e-mailadressen door hacking van providers of klantenbestanden in uw messengers of wat nog niet meer zij.

Daarom gebruik nooit ICQ, want ICQ (soory nu voor mijn komend taalgebruik) is als een hoer waar elke hacker overheen gaat. Zij komen in uw e-mailgegevens en bingo.

Wilt u voorbeelden hebben, dan kunt u kijken op google naar "419 scam".

Heel graag gedaan

Uranus.

dini65
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2006 14:23

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door dini65 »

heb een kennis en die stuurt geregeld geld naar lottery awards office australische 6/49 hij stuurt al jaren geld per brief wandt ze willen geen bank rekening nr maar wel zo als visa en mastercard hij denkt steeds dat hij het geld krijgt dat gaat echt al jaren zo hij is onderhanden al 81 jaar en gelooft nog steeds in sprookjes kan er mij iemand hier ook iets van vertellen zo dat ik dat kan uit printen hij geloofd niemand alleen die mensen waar hij steeds die briefen van krijgt en nog een vraag komen die briefen ook echt uit australia en als hij ze verstuurt met geld gaan die ook naar dat land hij krijgt er vaak 7 op een dag hij heeft al een schoenen doos vol met die briefen graag reactie

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door Uranus »

Kan je die dingen niet gewoon meteen de vuilnisbak in mieteren of dat verbranden of zo?

Dan hoef je dat ook niet in een schoenendoos op te bergen.

Groet,

Uranus.

dini65
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2006 14:23

Re: Oplichtingmail van zgn loterij

Ongelezen bericht door dini65 »

nou ik kwak alles in de vuilnis van wat ik ook maar krijg maar die persoon dus niet hij gelooft er in en dat is erg het is net of hij het niet wil geloven dat het nep is vandaar ik wou hem de ogen openen als er iemand is die zegt dat het ook echt lary koek is kan ik het uit printen en het hem voor houden daar ging het mij om niet om mij zelf

Gesloten