Geplaatst op 29 Mrt 2006 20:22 door Bailey
Ja ik doe vrijwillig mee. Ik kan ook meedoen met de BankGiroLoterij, want stel dat er op mijn banknummer (of een gedeelte daarvan) een grote prijs valt. Maar daar doe ik niet aan mee. Ik hoef niet overal aan mee te doen.
Enne....voor de goede orde: Bailey is geen 'hij', maar een 'zij'!!!
Met de bank/giroloterij doet je rekeningnummer mee als je daadwerkelijk meedoet. m.a.w: als je niet mee doet, doet je rekening nummer ook niet mee met de trekking. Dat is heel wat anders dan met de postcode loterij: ongewild doen er mensen met een trekkingsnummer mee, die niet in aanmerking komen voor de prijzen omdat ze niet betaald hebben. Dat is natuurlijk een eigen keuze. Maar mensen willen niet tot grote sufferd gemaakt worden omdat ze een andere beslissing gemaakt hebben.
Normaal gesproken heb ik, als ik niet met een loterij mee doe, geen trekkingsnummmer en dus de zekerheid niets gewonnen te hebben. Ik zou het dan ook nooit weten. Bij de poscodeloterij heb ik wel een trekkingsnummer en de waarschijnlijkheid iets gewonnen te hebben. Dat kom ik zeker te weten als mijn buren een prijs winnen, en ik niet.
Ik ben dan ook erg tegen te poscodeloterij vanwege hun opzet dat iedereen in Nederland tegen wil en dank mee doet. Laten ze dan op zijn minst zelf een getal verzinnen.
Zijn er meer mensen die er zo over denken?