LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij extra trekking 7 september

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De postcodeloterij zet in haar reglement, dat ze zichzelf het recht voorbehoudt per deelnemend lot geld te innen voor extra trekkingen. Volgens mij geldt dat voor 1 extra trekking per jaar, en niet voor net zoveel trekkingen als de organisatie wil, of heb ik het reglement verkeerd begrepen?

De volgende passage haal ik uit hun eigen reglement:

''6. Naast de maandelijkse trekkingen van de Nationale Postcode Loterij vindt eenmaal per jaar een extra trekking plaats.''

Nu heeft er al een extra trekking plaatsgehad (die beruchte Beatrix-editie.....)

In elk geval heb ik nu besloten, omdat de trekking van 7 september niet was aangekondigd, mijn deelname aan de postcodeloterij nu volledig stop te zetten.

Kortgeleden had ik nog ingestemd met een eenmalige deelname voor een trekking die slechts voor enkele duizenden deelnemers zou gelden. De medewerkster verzekerde mij dat het om een eenmalige deelname zou gaan, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Voor alle zekerheid had ik het nog eens nadrukkelijk aangegeven, dat ik slechts onder die voorwaarde akkoord zou gaan met afschrijving van 7,75 euro.

Nu blijkt het helemaal niet om een trekking voor een select gezelschap te gaan, en voel ik me bedrogen. Vandaar dat ik besloten heb, u ook mijn machtiging met betrekking tot mijn eerste lot in te trekken.

Zijn er meer mensen die op deze manier in juni in de val gelokt zijn? Mij werd beloofd dat het om een eenmalige deelname ging, het bleek het dus niet te zijn.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door Inter »

Zijn ze dan nu weer aan de gang ? Dat dit niet verboden wordt vind ik nog steeds onbegrijpelijk.
Maar ja Minister Donner.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ze zeiden tegen mij, dat ze die trekking van 7 september hadden ingelast omdat destijds die trekking van de Beatrixloterij werd ingetrokken.

Weet iedereen het nog? Er was zoveel commotie over die trekking ontstaan dat de Postcodeloterij besloot de hele trekking te annuleren. Omdat ze echter 1 extra trekking per jaar mogen organiseren van zichzelf (staat dus in die kleine lettertjes), en die Beatrix-trekking werd geannuleerd, is 7 september ervoor in de plaats gekomen. En wie hoor je daar nu nog over? Nu wordt het ineens wel geaccepteerd.

Antbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2005 15:09

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door Antbos »

Ik heb vandaag ook een mail naar de postcodeloterij gestuurd om mijn ongenoege te uiten over de extra trekking van 7 september waarvoor al een maand van te voren wordt afgeschreven en ook nog eens wordt verhoogd en dit alles zonder bericht vooraf . Dit moet stoppen .

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dit kun je alleen zelf stoppen door op te zeggen :)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Is inmiddels ook gebeurd. Waren ze niet blij mee. Men vond dat de Postbank buiten haar boekje was gegaan, door 1 van de deelnames TOCH te blokkeren.

Wat ik dus vreemd vind, is dat er nu nauwelijks tegen geprotesteerd wordt, terwijl Nederland begin dit jaar compleet op zijn kop stond, toen die trekking voor het nationale kado voor Beatrix zou worden georganiseerd. het lot is 3 euro duurder, en je hoort er niemand over. Vreemd. :?:

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door haka10 »

En nu moeten je buren ook nog opzeggen.

Je hebt namelijk maar 1 lot nodig per postcode.

De grote prijzen in de postcode loterij worden atijd verdeeld over de verkochte loten in die postcode, dus als er 10 loten zijn verkocht krijg je 1/10 deel van de prijs.
Als je nu met je buren afspreekt 1 lot te kopen en de opbrengst te verdelen kan je van de inleg van die andere 9 loten 1 keer per jaar een groot straatfeest houden.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door Mirreke »

Ik vind het altijd zo mooi he die postcode loterij, de meeste mensen zeggen mee te doen voor het goede doel, maar op het moment dat ze dan eindelijk een grote prijs winnen geloof maar niet dat er veel mensen daarvan zeggen van geef dat maar aan het goede doel daarvoor deed ik tenslotte mee...

Maar als ik het zo allemaal lees wil ik al niet eens mee doen aan de postcode loterij... zelfs niet met 1 lot...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik doe al vanaf het moment dat ik me ervoor inschreef, mee voor de prijzen.

Maar zodra er eens ergens een grote prijs wordt gewonnen, dan wordt gezegd: wat moeten die mensen met die 10 miljoen, waarom geven ze niet een deel aan een goed doel?

Nou, dat gebeurt al, een deel van de opbrengst GAAT immers al naar de goede doelen. Een ander deel van de opbrengst gaat naar de organisatie, het drukken van de mailings, en veel naar de presentatoren (ik vind persoonlijk veel te veel).

maar de postcodeloterij zelf zegt: wanneer wij NIET zoveel reclame maken, zoveel tijd en geld in die mailings stoppen, dan is de opbrengst voor de goede doelen OOK een stuk lager.

Voor een deel moet ik ze daarin gelijk geven, hoor, dus ik heb er niet zoveel moeite mee gehad om zo nu en dan mailings te krijgen. Maar steeds gingen die mailings over prijzen die je kon winnen. als je een EXTRA lot zou kopen, tot vervelens toe.

De postcodeloterij zegt: met een inleg van 1 miljoen euro kun je 400.000 euro aan prijzengeld weggeven, 400.000 euro is voor de goede doelen, en 200.000 voor de organisatie. Met een inleg van 10 miljoen euro blijft het percentage prijzengeld hetzelfde, evenzo voor het percentage dat naar de goede doelen gaat, en naar de organisatie. Maar je hebt dan wel 4 miljoen voor de goede doelen, tien keer zoveel, dus. Ga maar na hoeveel er dan binnenkomt, als de inleg 100 miljoen euro is. Die goede doelen zijn er dus bij gebaat als er veel geld wordt besteed aan reclame.

Ik zei al: ik moet de loterij voor een groot deel gelijk geven, maar ik vind aan de andere kant dat het mensen ook gemakkelijker moet worden gemaakt om hun deelname al of niet geheel stop te zetten.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door haka10 »

@bodejosm43

En hoeveel heb je al gewonnen sinds het begin?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als je al mijn berichten hierover hebt gelezen, weet je het. Je moet ze in andere topics zoeken die over de postcodeloterij gaan. Het doet er niet toe hoeveel ik ermee gewonnen heb, het is ook de lol die je beleeft aan het kunnen winnen van prijzen.

Een gokje is een gokje, en je hoeft ook niet altijd te winnen. Of ik wel of niet ergens aan meedoe, wil ik echter zelf bepalen, ik wil niet dat een organisatie me dat opdringt.

Maar daar gaat het ook niet alleen om.

1 ding is echter zeker: als je nergens aan meedoet, weet je zeker dat je nooit iets wint.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door osseworst »

En een ander ding is ook zeker:
Als je niet meedoet win je gegarandeerd ongeveer 100 euro per jaar!
En dat is een hoop meer als wat de gemiddelde deelnemer wint.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door haka10 »

Dat is meer dan de gemiddelde deelnemer wint.

Je kan beter zeggen:
"Dat is meer dan de gemiddelde deelnemer heeft gewonnen sinds hij/zij meedoet aan de postcodeloterij."
Bij 10 jaar deelname en 1 lot hebben we het dan al over meer als 1000 euro besparing en bij 5 loten voor 10 jaar .... ik wil het geeneens weten, maar het kan een behoorlijk dure vakantie worden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postcodeloterij extra trekking 7 september

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Osseworst, jij maakt een denkfout.

Wanneer jij nergens aan meedoet, heb jij dan na een jaar plotseling uit het niets 100 euro contant, of op je rekening staan?

Je WINT dat geld niet, je bespaart het, door niet mee te doen aan die loterijen.

Maar geloof me: die 100 euro gaan heus wel op, hoor. De een geeft het uit aan drank en sigaretten, de ander neemt er een gokje mee, door er krasloten van te kopen of mee te doen aan de postcodeloterij.

Haka, bij 10 jaar meedoen met 1 lot, en dan heb ik het over de huidige prijs van 1 lot, kom ik op 720 euro uit, als ik de prijs van een lot (hoger dan die gemiddeld in die 10 jaar is geweest) op 7 euro bepaal. Ofwel: hoe kom jij aan 1000 euro? Dan zou een lot al die tijd 8,33 euro hebben gekost, en dat kost het NU nog niet eens met jackpotverdubbelaar.

Gesloten