LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
wendyweb
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:10

Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door wendyweb »

Als je op de site van de postcodeloterij gaat kijken krijgen bijna alle prijswinnaars een Tommy Telecom Abonnement.
Ik zou het vreselijk vinden om dit te winnen. Wat moet ik nu met zo'n abonnement? Ik speel mee voor de goede doelen natuurlijk, maar als ik eens win zou ik graag geld winnen. Geen abonnement!

Bent u het met mij eens? En is dit al eerder aangekaart, vergeef me, ik heb het niet hier kunnen vinden.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Dutchy »

Bij de BankGiro loterij is het al niet anders. Heel veel prijzen worden simpelweg niet opgeeist door winnaars. Win je bijvoorbeeld toegangskaarten voor een dierenpark voor 4 personen of een museum, dan moet je er natuurlijk wel eerst met je gezin naar toe reizen en eten en drinken etc. Je moet dus altijd kosten maken om van zo'n prijs te kunnen profiteren.
Geldprijzen vallen ongetwijfeld ook vaak op bank- en girorekeningnummers die helemaal niet meedoen.
Ik heb zelf gewerkt voor de BankGiro loterij en kreeg eigenlijk alleen maar ontevreden deelnemers aan de telefoon. Een prijs van 2 euro of 10 euro wordt niet als een prijs beschouwd, dus mensen zeiden altijd dat ze in al die jaren nog NOOIT iets gewonnen hadden. Met een winkans van gemiddeld 1 op 5, zoals ze zelf beweren, zou ik toch regelmatig met mensen moeten spreken die wel eens een grote geldprijs hadden gewonnen?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Jan1 »

Als het uitgekeerde geld minder is dan de inleg, dan kun je volgens mij niet spreken van winst. Het verlies is alleen maar iets minder.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Dutchy »

Tommy Telecom zit in hetzelfde gebouw in Veenendaal waar het callcenter voor de goede doelen en de goede doelen loterijen gevestigd is.
Trouwens heel slim bedacht om veel winnaars een Tommy Telecom abonnement als prijs te geven. Na zo'n gratis abonnement is het uiteraard de bedoeling om deze mensen als vaste klant aan je te binden. Zo brengt 30% aan prijzengeld op de lange duur toch nog weer geld in het laatje. 8)

wendyweb
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:10

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door wendyweb »

Da's een hoop waardevolle info voor klanten zoals ik Dutchy. Als je het abonnement krijgt, in dit geval van Tommy Telecom, op de dag zelf nog opzeggen zodat het niet doorloopt in een abonnement wat je zelf moet gaan betalen, voor wie die leest en nog niet wist.

Ik krijg er toch steeds meer het opgelicht gevoel bij. Maar ik hoop zo dat ik die grote prijs een keer win... En daarom blijf ik meedoen. Niet voor uitjes waarvoor ik inderdaad zelf nog een hoop geld moet bijleggen voor de reis etc zoals je schrijft.

leestuwel
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2007 22:27

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door leestuwel »

Die loterijen zijn gevestigd in Amsterdam Dutchy. Behoorlijk knap van je dat je er gewerkt hebt maar niet weet waar ze zitten...Het adres staat toch op alle brieven. Ben er zelf eens langsgeweest toen ik het niet eens was met iets(aangezien ik toch in Amsterdam woon en te gierig ben om 44ct uit te geven) en er zaten allemaal mensen de telefoon op te nemen...

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Coolahan »

Ik heb in februari 4 x een snowworld skiedag gewonnen en wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik wacht wel tot er hier sneeuw valt.
Mijn loterij deelname is opgezegd (met heeeeel veel moeite)

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Dutchy »

Inderdaad zitten de goede doelen loterijen gevestigd in een of meedere dure panden aan de Van Eeghenstraat in Amsterdam, maar het outbound bellen voor die goede doelen loterijen, en talloze goede doelen organisaties, wordt (ondermeer) uitbesteed aan Annie Connect (www.annie.nl) te Veenendaal.

In het kantoor in Amsterdam wordt uiteraard ook gebeld door callcentermedewerkers, om ex-deelnemers enthousiast maken om weer mee te gaan spelen in de BankGiro Loterij. De inbound telefonisten geven algemene informatie over de loterijen en behandelen vragen en problemen.

Die goede doelen loterijen zijn een commerciële businsess. NovaMedia http://www.novamedia.com/ waar de drie Nederlandse goede loterijen in ondergebracht zijn, is ook actief in het buitenland met loterijen in Zweden, Engeland en Uzbekistan.

AnnieBorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2009 14:39

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door AnnieBorst »

Ook ik ben een van de gelukkige winnaars van een telefoon+abonnement van Tommy Telecom in de postcodeloterij.
Leuk maar deze prijs is echt iemand blij maken met een dode mus want.....met het gratis gewonnen abonnement kun je geen MMSjes versturen en het bijgeleverde telefoontoestel kan niet via USB op de PC worden aangesloten. De foto's die je met de telefoon maakt kun je dus op geen enkele manier verder verwerken tenzij je het abonnement van Tommy Telecom aanpast, maar daar betaal je dan natuurlijk wel weer
extra voor. Ik heb de telefoon in gebruik genomen met mijn eigen prepaid kaart en bestaande nummer. Alle extraatjes van deze telefoon, zoals Internet, camera e.d. gaan dus aan mijn neus voorbij. Helaas!
A.Borst
Zoeterwoude

zwartde
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:20

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door zwartde »

In december 2008 heb ik een telefoon + pre paid abonnement van TommyTelecom via de Postcode Loterij gewonnen. Timing kwam mooi uit want in januari liep mijn abonnement bij KPN af en kon ik een jaar in ieder geval voordelig(er) bellen. Door middel van nummerbehoud zal Tommy Telecom mijn oude abonnement opzeggen bij de KPN welke inmiddels qua kosten met 50% is verhoogd ivm einde actie tarief.

Nu eind mei 2009 is de nummerportering nogaltijd niet geregeld. Zit ik nog vast aan een te duur KPN abonnement en ligt mijn gewonnen telefoon in de kast inclusief het beltegoed wat voor 8 december 2009 opgemaakt dient te worden.

Kortom ik heb dus iets gewonnen waar ik vooralsnog niets mee kan.

:cry:

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door GGG »

Je vraagt je eigenlijk af waarom we met zijn allen nog meespelen in de Postcodeloterij in de maanden dat de Kanjer niet valt. Die valt maar twee keer per jaar en de overige tien maanden kun je hooguit 450 euro winnen bij de maandtrekking. Aangezien ik zelf die ijsprijs maar twee keer gewonnen heb in 19 jaar tijd, acht ik de kans op 450 euro nagenoeg nihil...

Dus als we nu met zijn allen eens zouden opzeggen en pas weer mee gaan doen in de maand dat de Kanjer valt en vervolgens weer massaal opzeggen etc. etc. Dan veroorzaken we een enorme adminstratieve last bij de Postkloterij en betalen we in ieder geval niet voor niks in de maanden dat er feitelijk niks te winnen valt.

Wat zegt u? U doet mee voor de goede doelen. Ach juist ja. Nooit geweten dat er zoveel nobele mensen in Nederland wonen. Vreemd dat ik ze nooit ontmoet. Volgens mij zijn we met z'n allen gewoon te lui om op te zeggen en weer lid te worden en weer op te zeggen etc.
Toch is dat de enige manier om weer maandelijks interessante geldprijzen te krijgen.

BredDevil
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2009 22:30

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door BredDevil »

De mobile virtual network operator (MVNO) Tommy Telecom heeft een kort geding verloren tegen KPN. De MVNO wilde met het vonnis tijd rekken om te voorkomen dat KPN de klanten zou afsluiten. Inmiddels is Tommy Telecom overgestapt naar T-Mobile.

De lastige verhouding tussen KPN en MVNO Tommy Telecom sleept zich al een tijdje voort. Het lijkt een welles nietes-spelletje te worden. Robert van de Rhee, CEO van Tommy Telecom laat weten dat het geschil zijn oorsprong vindt in het feit dat KPN de Call Detail Records, de belgegevens van klanten, niet wilde aanleveren: "Die hebben wij nodig omdat Tommy Telecom werkt met een model waarbij we belplafonds in de gaten houden. Onze klanten gingen daar overheen."

Van der Rhee zegt hierover lang in gesprek te zijn geweest met KPN: "Zij beloofden beterschap. Toen dat niet gebeurde hebben wij ze in gebreke gesteld en een kort geding aangespannen."

Uitstaande nota's
De samenwerking met KPN zei Tommy Telecom al voor het aanspannen van het kort geding op. "Wij hebben toen alle uitstaande nota's betaald en aangekondigd dat wij de volgende nota's in een eindafrekening wilden zien waarin de vooruitbetaalde wholesale line rental-kosten, ongeveer vier ton, verrekend zouden worden", aldus Van de Rhee.

Van der Rhee is perplex: "KPN heeft toen iets gedaan waar de hele MVNO-wereld versteld van staat. Zij hebben geprobeerd om onze grote klanten, als bijvoorbeeld de Nationale Postcode Loterij, naar hun toe te trekken. Door onze klanten om middenacht af te sluiten en, op 6 april één minuut na middernacht, onze klanten op het netwerk van KPN verder te bedienen en ons er tussenuit te halen."

Instemming
In een passage uit de pleitnotitie, bij de redactie in bezit, blijkt dat KPN opmerkt dat opschorting van de dienstverlening aan Tommy Telecom niet hoeft te betekenen dat de eindklanten daar last van hebben. In die notitie is het volgende te lezen: "KPN is op zich bereid de dienstverlening aan de Nationale Postcode Loterij en de eindklanten voort te zetten, zonder tussenkomst van Tommy." Iets verder in het document staat dat KPN meent dat dit alleen mogelijk is wanneer Tommy Telecom hiermee instemt.

Om toch eventuele afsluiting van de klanten te voorkomen heeft Tommy Telecom aan de rechter gevraagd om de klanten bij KPN tot negen april in de lucht te houden. "Die tijd hadden wij nodig om onze abonnees van een nieuwe sim te voorzen", zegt Van de Rhee. De klanten van Tommy Telecom zijn inmiddels ondergebracht bij T-Mobile. Van de Rhee vervolgt: "De rechter heeft gezegd, ik kan pas op negen april een uitspraak doen. Voor ons was daarmee de zaak al klaar."

Uitspraak
Tommy Telecom moet van de rechter desondanks behalve de kosten voor het kort geding ook de nog openstaande rekeningen betalen: een bedrag van bijna 115 duizend euro. Daarnaast moet de MVNO een bankgarantie stellen van twee ton en deze 26 april verhogen naar bijna 390 duizend euro. Van de Rhee merkt op: "Ik heb de motivatie van het vonnis nog niet gekregen, maar het zou kunnen zijn dat het vonnis verklaard is omdat de materie te complex is."

Alle andere vorderingen van Tommy Telecom zijn door de rechter ook afgewezen. Hieronder valt onder meer dat Tommy Telecom meent dat KPN in gebreke blijft omdat het logo van de MVNO niet in de displays van de telefoons worden getoond. KPN geeft aan dat dit technisch niet haalbaar is, bij Tommy Telecom niet, maar ook niet bij andere MVNO's op het netwerk van KPN.

Kraakhelder
Een woordvoerder van KPN geeft aan dat de ‘uitspraak en de bevindingen van de rechter kraakhelder zijn': "Wij hebben daar verder niks aan toe te voegen." Op dit moment ligt KPN volgens Van de Rhee nog ‘dwars' met de nummerportering. "Daarover zullen wij de OPTA nog inlichten", aldus de CEO die een ‘geheime agenda bij KPN' vermoedt. In een e-mail laat Van de Rhee nog weten vol vertrouwen te zijn over de mogelijkheden in een beroepsprocedure.
BRON EMERCE

Dit is april dit jaar gepubliceerd. Dhr. van de Rhee is sowieso een smerige man die al diverse bedrijven over de kop heeft laten gaan.

Daarom is TOMMY Telecom van naam veranderd en heet het nu Nederland Mobiel. Met precies dezelfde actie als voorheen maar nu op het T-mobile netwerk.


Dhr. van de Rhee heeft het nu gemunt op leden van de Postcode, Sponsor en Bank- Giro loterij. Bijna iedereen heeft zogenaamd een prijs gewonnen waarmee ze aan een "GRATIS" abonnement vast zitten.

Echter staat in de voorwarden dat er een borg moet worden betaald van €88,50. Dit zouden 3 maandabonnementen zijn, echter staat bij de tarieven dat de kosten slechts €2.50 per maand zijn!!!

Ik snap niet dat de grote loterijen met deze actie meedoen!
Dit zaakje stinkt aan alle kanten! Tommy telecom, Nederland mobierl en de CEO zijn voor geen cent te vertrouwen!

Zie dit artikel!! van donderdag 28 mei!

WEES GEWAARSCHUWD!!! EN ACTIVEER JE SIM NIET!!!
DAN HEB JE WEL JE GRATIS TOESTEL, MAAR GEEN KOSTEN!!!

apekool56
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:51

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door apekool56 »

:twisted: Ik heb ook van de postcodeloterij een Tommy abonnement gewonnen en weet er ook geen raad mee. Heb dit nog niet geactiveerd, want heb dit helemaal niet nodig.
En zoals ik lees zit je er ook nog aan vast met kosten? Nou laat het dan maar helemaal zitten, had liever 50 euro gehad.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ik snap niet dat de grote loterijen met deze actie meedoen!
Dit zaakje stinkt aan alle kanten!


Andersom gebeurt het ook, Airmiles belt z'n deelnemers ook om ze een gratis deelname aan de lotto aan te bieden. Ook dit is niet gratis, want je zit voor minimaal 3 maanden aan dit spel vast, met de bijbehorende kosten, (om van te kotsen)

Sam21
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2009 16:37

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Sam21 »

Dat is precies wat ik wel gedaan heb en wat denk je? Na opzegging ontvang je een brief van twee kantjes waarin uitgelegd wordt hoe dom het is om op te zeggen. Dit wordt gevolgd door verschillende telefoontjes, waarin men wederom probeert uit te leggen waarom je door moet gaan. Men speelt handig in op het schuldgevoel, want het is zo sneu voor al die goede doelen als er iemand opzegt. Het mooiste is nog dat ik in de laatste speelmaand voor mijn twee loten twee prijzen van 10 euro heb gewonnen......echter in het prijzenoverzicht voor de maand mei komt mijn postcode helemaal niet voor. Toch wel vreemd.

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Postcodeloterij keert geen geld meer uit

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Keerden ze dan ooit geld uit? Niets van gemerkt! De oprichters zijn er wel rijk van geworden omdat ze zichzelf als een heel goed doel beschouwen. Ze moeten met zijn drieën toch al 100 miljoen euro hebben ontvangen.
Geen schuldgevoel bij mij met stopzetting van het lidmaatschap. Ik geef nu meer geld aan goede doelen. Zo blijft er minder geld aan irritante schijnheilige strijkstokken zoals Caroline, Winston en de drie oprichters hangen. "Oprichter" en "oplichter" scheelt maar één letter maar is wel goed voor 100 miljoen. Chinezen spreken het uit als opLichters. :wink: :lol:
En werkelijk walgelijk van de Postcodeloterij om zelfs met "prijzen" zoals zo'n stom abonnement nog van deelnemers te willen profiteren. BAH! Uitzuig- en chantageloterij. :evil:

Gesloten