LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverdeling Staatsloterij: Is dit wat de mensen willen ?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.

Hoe zou u de prijsverdeling Staatsloterij graag zien?

Niet veranderen zoals het nu is
0
Geen stemmen
Het accent gaan leggen op 450 tot 250.000
2
100%
Een nog andere verdeling dan bovenstaande 2
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Staatsloterij

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Staatsloterij

Hoewel ik nooit meespeel met loterijen lijkt mij het idee om ipv 20 miljoen dat prijzengeld te verdelen over een grotere groep sympatieker.

Dus keuze B

Grootvader

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverdeling Staatsloterij: Is dit wat de mensen willen ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je doet met zo'n loterij mee omdat je grote prijzen kunt winnen. Je weet dat je er gemiddeld op verliest (oftewel, de staatsloterij wint er altijd op), maar je doet mee vanwege juist die kleine kans dat je wel iets groots wint en daardoor inderdaad dingen kunt doen die je anders nooit kon.

Maar voor het 'warm houden' van mensen zijn ook kleine prijzen nodig. En daarom zijn er die prijzen van een tientje en zo. En omdat het wel raar zou zijn om alleen hele lage en hele grote prijzen te hebben, zit er ook vanalles tussenin.

En tot hoe hoog wil je gaan. Wat is dan een hoog bedrag waarmee je dingen kunt doen die anders niet konden? Voor de een is 10.000 euro een reuzenbedrag wat ze anders nooit bij elkaar zouden krijgen, de ander kan dat jaarlijks op zijn spaarrekening bijschrijven. Daarom vind ik het leuk dat de staatsloterij ook hele hoge prijzen heeft. Maar ja, 20 miljoen... Da's wel heel veel. Ik zou dan liever 4 van 5 miljoen doen. Of 1 van 5 miljoen, 5 van 1 miljoen, 10 van een half miljoen. en 20 van een kwart miljoen.

Gesloten