LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
shirleyb
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2006 18:01

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door shirleyb »

Ik werd dus ook gebeld door een telefoniste en trapte er ook in.
Gelukkig dacht ik vrij snel na dat telefoontje dat er iets niet klopte en ik kwam op dit forum tercht. Deze week is er €4,95 van mijn rekening afgeschreven, maar nog geen boekje. Ik heb het volgende gedaan:
Heb met internetbankieren opdracht gegeven om dit bedrag terug te boeken en tevens een mail gestuurd naar [email protected] .
Er bestaat wel een website: www.puzzelrijk.nl
In de mail heb ik gezet dat ik het bedrag heb terug laten boeken en geen proefexemplaar meer te willen hebben. Als ik er wel een krijg, zal ik deze direct terugsturen naar het antwoordnummer van puzzelrijk.
Je kunt namelijk altijd onder je aankoop uit juridisch gezien. De zogeheten zichttermijn. ik heb dus al gereageerd voordat ik het boekje heb ontvangen, dus ze kunnen mij niks maken. Ik heb ook om een bevestiging gevraagd, dus mijn verhaal word binnenkort vervolgd hier!!
Ik raad ook iedereen aan die al toegezegd heeft om direct het bedrag binnen 30 dagen terug te boeken en ook een mail te sturen naar [email protected].

Shirley

shirleyb
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2006 18:01

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door shirleyb »

Bij deze het vervolg op voorgaande: Al snel een reactie; de volgende werkdag!!!! En gelijk alles ontbonden.
Hieronder heb ik mijn verzonden mail en de antwoordmail geplaatst.
Je hoeft het alleen maar te kopieëren en te plakken in je mail.
Succes!!! Groetjes Shirley

Goededag,

Middels deze mail wil ik u berichten dat ik de 4,95 voor het proefnummer heb teruggeboekt, omdat ik het exemplaar nog niet heb ontvangen en ook niet wil ontvangen. Want ik vind het belachelijk dat je automatisch vast zit aan een abonnement en dit zelf moet afmelden.
Ik heb ook het forum gelezen van TROS Radar en hier begrijp ik uit dat jullie de boel nogal belazeren. Jullie zijn schijnbaar ook niet bereikbaar om het abonnement op te zeggen en ik wil bij voorbaat al geen abonnement meer hebben bij jullie. En als je het abonnement opzegt blijven jullie gewoon afschrijven, hier ben ik dus niet van gedient!!!!
Mocht ik het exemplaar alsnog ontvangen, dan zal ik deze onmiddelijk retour sturen naar jullie.
Ik hoop bij deze dat dit afgedaan is. Gaarne ontvang ik graag een bevestiging hiervan.

Met vriendeliike groet,


Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben uw verzoek om beëindiging van uw abonnement ontvangen.

Dit verzoek is inmiddels in onze administratie verwerkt. Met ingang van vandaag is uw abonnement ontbonden.

Bedenkt u zich in de toekomst en besluit u om toch weer abonnee te worden? Bel dan even met onze klantenservice op 040-2302405. Wij verwelkomen u natuurlijk graag terug.

Met vriendelijke groeten,


Puzzelrijk

Klantenservice

shirleyb
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2006 18:01

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door shirleyb »

Nog 1 toevoeging op voorgaande bericht:

Ik kreeg een week later alsnog het proefexemplaar in de bus en heb deze ook teruggestuurd naar het antwoordnummer.
Daarna heb ik niks meer gehoord ; ik hou uiteraard wel mijn bankafschrijvingen heel goed in de gaten, waar tot op heden nog niks vanafm is gehaald door puzzelparty/rijk etc.

Groetjes Shirley.

desrem
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2006 19:33

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door desrem »

Ik zie net dat er ook bij mij op 5 december € 4,99 is afgeschreven door GLOBAL COLLECT BV. (Volgens mij zijn ze iets duurder geworden want op deze site zie ik alleen € 4,95.)
Dit bedrag is afgeschreven zonder dat ik benaderd ben over puzzelboekjes of wat dan ook.
Dit bedrag heb ik meteen terug laten boeken.
Ik hou deze site in de gaten wat er met dit bedrijf gebeurt en of ze nogmaals iets afschrijven.

Meisje85
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2006 19:19

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Meisje85 »

Ik werd al aantal keren geheim gebeld, paar keer heb ik opgenomen en werd er opgehangen.
Net werd er weer geheim gebeld dus nam op en zei niks.
Was een jongen aan de telefoon van puzelrijk.
Weet niet hoe en of wat maar na deze reacties van jullie kap ik het goed af.

sylvana22
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2006 12:41

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door sylvana22 »

Ook ik ben zo dom geweest erin te trappen,
Er is 4.95 van mijn rekening afgeschreven en ik wachten
op het proefexemplaar,Maar deze moet ik nog steeds ontvangen.
Vorige week is er weer 24.95 van mijn rekening afgeschreven en nog steeds heb ik niets ontvangen.Nu ben 29.90 verder en heb nog geen puzzleboekje gezien.Toen ik naar gegeven zocht om ze te bellen kwam ik op deze site terecht.Ik heb gelijk het bedrag van 24.95 terug laten storten en heb geprobeerd ze bellen,maar ze verbreken de verbinding omdat het te druk is(op donderdagochtend 11.15???).
Ik ga alles op alles zetten om dit te stoppen.

MAXIEM

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag sylvana,

Wellicht heb je nog wat aan deze gegevens (die overigens bij dit ********bedrijf gedateerd kunnen zijn):

Zakelijke gegevens Puzzelparty:

Adres puzzelparty:
PuzzelParty, Postbus 121, 4850 AC Ulvenhout
Antwoordnummer 25509, 4850 WH Ulvenhout
040-2302450

Zoek zelf ook eens op:

http://sw.detelefoongids.nl/search_web/ ... oresultwho
of
Puzzelparty/Puzzelrijk
Postbus 256
5680 AG BEST
tel nr: 040 230 24 05

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: Mister_Fiscus

http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... #post13539

Bent U lid geworden van Puzzelparty/Puzzelrijk en wilt U er vanaf?
Bent U waarschijnlijk het slachtoffer van de mogelijk malafide pratijken van genoemd bedrijf?

Dan raad ik U het volgende aan te doen:

Als U wilt, kunt U een selectieve blokkade indienen voor één of meerdere rekeningnummers van Puzzelparty/Puzzelrijk.
Het bedrijf wat namens genoemde partijen incasseert, heet Global Collect Services B.V. en is gevestigd aan de Polarisavenue 41 te Hoofddorp.

G.C.S. B.V. incasseert onder de noemer "Puzzelparty NL" of "Puzzelrijk NL" bedragen van EUR 4,95 danwel EUR 29,95.
De rekeningen die voor de ontvangst gebruikt worden zijn:
43.37.76.927 (Bank) en P000272649 (Giro/Postbank).

Vraag bij Uw bank naar een blokkade voor deze rekeningnummers en het erbij behorende bedrijf Global Collect Services B.V.
Vraag ook om een zgn. rode kaart (2x). Deze kunt U invullen en naar zowel G.C.S. als Puzzelrijk opsturen. Hiermee zijn alle machtigingen van de beide ondernemingen geblokkeerd.

Is er van Uw rekening reeds een bedrag afgeschreven, dan heeft U het recht om dit te laten terugboeken, oftewel storneren. U heeft hiervoor tot 30 dagen na afboeking de tijd.

Stuur tevens een aangetekende brief naar Puzzelparty/Puzzelrijk waarin U duidelijk aangeeft Uw lidmaatschap per ommegaande op te zeggen en Uw machtiging voor automatisch incasso direct in te trekken.
Belangrijk is dat U deze brief dateert! Desgewenst kunt U er een eigen referentie bij noteren. U mag Uw bank een kopie van deze brief sturen.

Geeft Puzzelparty/Puzzelrijk hier geen gehoor aan, dan zijn zij officieel in overtreding. De overeenkomst is immers schriftelijk ontbonden. Hiervoor is wettelijk gezien maar één partij nodig; U als schuldenaar.

U kunt proberen om Puzzelparty/Puzzelrijk te bellen. Dit kunt U hoogstwaarschijnlijk het beste doen direct na de openingstijd van 9:00. Een aantal telefoonnummers:

040-2302405 (meest recent)
040-2302484
0800-2355435

Indien U een medewerker aan de lijn krijgt, vermeldt U onder de noemer van Uw klantnummer (verifieer bij de medewerker dat Uw gegevens juist in hun systeem staan) dat U per ommegaande het lidmaatschap en de machtiging intrekt.

In principe heeft een dergelijke mondelinge ontbinding evenveel recht als een schriftelijke ontbinding. Het is echter alleen moeilijker om aan te tonen dat U dit heeft gedaan.

Veel succes,
Met de meeste Hoogachting,

Mister Fiscus

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukses, groeten, Maxiem.

Peoter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2006 22:35

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Peoter »

Die smerige oplichters,echtwaar he toen ik voor de aardigheid ging kijken wat dat puzzelrijk nou inhield kwam ik hier terecht.
maarja ik was er al weer ingetrapt. kl zooi.
Ik heb het meteen laten storneren.
Dit gebeurt mij dus nooit weer!!!!!!!!!!!!!!!

Weet iemand ook waar dat Puzzelrijk zit??
Dan zoek ik ze persoonlijk nog op.
groeten peter
:twisted:

arme puzzel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door arme puzzel »

Verdorie, toch nog erin getrapt op een onbewaakt moment. Vanmorgen belden ze op mijn mobiel (dat nummer heeft niemand) BIJNA een auto gewonnen en in een onbewaakt moment toch ja gezegd tegen puzzelrijk. Daarna zag ik op internet dat dat niet altijd zonder problemen gaat dus incasso bij voorbaat al geblokkeerd bij mijn bank en rode kaart aangevraagd zoals aangegeven in de volgende link : http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... hp?p=13539

Succes aan alle andere slachtoffers.

Martin0412
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2007 21:04

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Martin0412 »

Het verontrust mij na dit alles gelezen te hebben. Heb net op internetbankieren gekeken en bij mij is de 4,95 afgeschreven. Ik ga morgen gelijk de bank bellen om alles te laten blokkeren van deze klootzakken.

De gegevens op mijn internetbankieren waren idd
KN: 324247031006
GLOBAL COLLECT BV
HOSHI NL

Mzzl

irenedekat
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2007 01:15

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door irenedekat »

1) Uitgeverij Marken BV
Kaldenkerkerweg 223
5915 PP Venlo
Tel. (31) 077-3207000
Fax (31) 077-3207008
mail : [email protected]


2) Ook vond ik nog een postadres van hoshi sudoku:
Postbus 214
5500 AE Veldhoven
- [email protected]
- [email protected]
- [email protected]


3) Wellicht kun je ook contact opnemen met de partij die de trekkingen verricht:

De Wit Vissers en Partners Gerechtsdeurwaarders
Vestiging Roosendaal

Vijfhuizenberg 207-B
4708 AJ Roosendaal

Antwoordnummer 11006
4800 VC Breda

Postbus 1582
4700 BN Roosendaal

tel. 0165-56 20 80
fax. 0165-56 20 90

4) Hoshi-sudoku maakt onderdeel uit van Isomos BV.
Naam: Isomos B.V.
Vestigingsadres: Speelhuislaan 173
Vestigingsplaats: 4815CD Breda
KvK-nummer: 17160469 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

aandekerk
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2004 17:58

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door aandekerk »

Voor de gedupeerden van 'Puzzelrijk':

Eerst even bellen (040 - 230 24 05) en het abonnement opzeggen. Van belang (bewijsrechtelijk) de opzegging schriftelijk - kan ook per e-mail - bevestigen. Voor de opzegging kunt u de volgende conceptbrief gebruiken:


Geachte heer, mevrouw,

Ter bevestiging van het telefonisch onderhoud van hedenochtend / -middag – [DATUM] - met een van uw medewerkers, de heer / mevrouw [NAAM] , bevestig ik u hierbij het abonnement op het blad ‘Puzzelrijk’ met onmiddellijke ingang te hebben opgezegd.

Graag ontvang ik per omgaande een schriftelijke bevestiging van de opzegging.

Uit de media heb ik vernomen dat er dikwijls een vertraging in de verwerking van de opzegging optreedt.

Ik zeg u hierbij op voorhand toe dat ik de termijnen die na vandaag van mijn rekening worden afgeschreven als onverschuldigd betaald zal terugvorderen, te vermeerderen met de wettelijke rente.

Gelieve hier goede nota van te nemen.

Met vriendelijke groet,

[NAAM]



Met vriendelijke groet,

P.A. Aan de Kerk

birgit87
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 16:35

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door birgit87 »

Er is 2 weken geleden gebeld voor het blad puzzelrijk. Ik hoefde maar 4,95 te betalen (de verzendkosten) en niet voor het blad zelf. Aangezien ik deze weken niets heb gehoord of gezien heb van puzzelrijk en er vandaag geld van mijn rekening was gehaald van puzzelrijk ben ik eens gaan google-en en kwam ik dit tegen. Ik heb gelijk puzzelrijk gebeld en ik kreeg ze gelijk te pakken. Ze hebben mijn 'abbonement' stopgezet. Ik twijfel alleen of het nu wel goed is gegaan aangezien ik max. 1 minuut met degene van puzzelrijk aan de telefoon gezeten heb. Wat moet ik doen? Gewoon een tijdje aankijken of naar de bank gaan en een rode kaart invullen en een brief nog naar puzzelrijk sturen? Graag reactie!

Groetjes Birgit

fliempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:06

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door fliempje »

ik ben er ook in getrapt en zowel bij puzzelrijk als bij hoshi.
Ik heb wel een telefoonnummer van puzzelrijk.
gebeld en ze zouden me verwijderen uit bestand maar ben benieuwd. Hier het telefoonnumer.
0402302405

Clau1974
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2007 21:24

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Clau1974 »

Ik puzzelde eerder ook veel in de puzzelboekjes van Hoshi-Sudoku.
Ik heb er zelfs al wat prijzen mee gewonnen (bloemenbon,magnetron,mobiele airco) en deze prijzen staan zelfs netjes bij mij thuis!
Hoshi-Sudoku is dus wel een echt prijspuzzelblad naar mijn idee?

Wel gaat het contact (mailen) erg moeizaam.
Maar ik probeer het meestal via via.

Het mailadres van Nancy Verschuren bestaat trouwens niet meer!
Heb pas nog contact met hun gehad vandaar.

Jeronexx
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2007 23:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jeronexx »

Ik ben er ook met beide benen ingetrapt, sochtens vroeg op een uiterst rot moment gebeld en me zelf ingelaten met deze ratten. Maar het mooie is dat ik never nooit wat op de deurmat ben tegengekomen, echter is er wel 4.95 en 24.95 van mn rekening af! Dus ik gegoogeld en toen schrok ik me kappot want ik zag meteen dat het dikke oplichters waren. Dus ik een mail gestuurd en een aangetekende brief naar 1 van hun 10 adressen en een selectieve blokkade op Global Collect laten zetten (wat ook geen zuivere organisatie is!) Dus inmiddels 2 weken geleden allemaal en verder niets gehoord. Wat denk je donderd er vandaag een blad van puzzelrijk op mn mat! HOE TRIEST! 6 weken niets gezien! Maar na dat ik flink heb lopen zeuren ineens schrale puzzelboekjes gaan opsturen. Ze weten echt niet wat ze doen want er komt een dag dat ze de verkeerde tegenkomen en dat het hele zooietje een paar flinke tikken krijgt! I cant w8!

DDeDD
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2007 14:03

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door DDeDD »

Bij mij een soortgelijk probleem met Global Collect BV.

Mij werd een proefpakket voor mijn hond aangeboden. Ik hoefde alleen de 4,95 verzendkosten te betalen (die werd EENMALIG) afgeschreven van mijn rekening. Geen probleem tot dusver. Maar nu in januari werd in een keer 49,95 afgeschreven. Ik heb dat dus meteen laten storneren en het banknummer laten blokkeren. Ik heb nooit een doorlopende machtiging afgegeven. Ben benieuwd wat hierna volgt...

bernhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:27

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bernhoven »

ik ben er zelf ook hellaas in getrapt het gaat zo snel ,ooit iets in gevuld op het internet met een prijsvraag en ja hoor een telefoontje voor een of andere blad eerst het verhaal over de mini cooper en dan het verhaal van het blad stom dat ik was heb ook ik me giro num gegeven maar gelijk na het telefoon gesprek zat het mij niet lekker en ben opzoek gegaan naar de prijsvraag na veel google vondt ik de site maar tot mij schrik ook dat van radar .ben gelijk gaan lezen en werd mij vermoeidens waarheid dankzij de informatie van vele kon ik die nummers laten blokkeren en veel brieven geschreven ,rode kaart gestuur en opgebeld en iedere dag op me rekening kijken of er niets vanaf werd gehaald en tot nu toe niks dit was in okt 2006 en kreeg wel in nov 2006 een boekje thuis die ik meteen retour gestuurd hebt en daarna niks meer gehad ,maar tot mij verbazing werd ik vandaag gebeld omdat ik ook toen die zelfde tijd mee deed aan onderzoek van opinieland mee die hebben de informatie door gegeven aan de oplichter zooi en nu hebben ze weer iets anders dit ging over dat ik in de race zat voor gratis boodschappen te doen ,kreeg dus het hele verhaal en TOEN kwam het dit ging over een gratis produckt om je tanden te bleken was normaal 39.95 maar de eerste keer gratis en alleen de VERZENDT KOSTEN VAN JAJA 4,95
vroeg meteen of ik mij rekening moest door geven per telefoon en jawel werd ook op genomen voor mij veilligheid
nou ik heb die dame even verteld dat ik dat niet deed en de reden waarom niet ,ik heb haar even verteld over puzzelrijk en de rest en dat ik dat gelezen had op de site van rader
het gesprek was ook meteen afgelopen ,dus ze zijn gewoon weer actief nu weer met dit pas op je word genaaid door die schoften is echt niet normaal
ik weet hoe gauw je erop in kan gaan ,is ook mij over komen
maar deze keer mooi niet geen tweede keer meer weet nu echt wel beter en wat betreft meedoen aan een prijsvraag of met opinieland NIET INTRAPPEN je wint toch echt niks en wie wel beweerd iets te hebben gewonnen nou sorry maar die mensen geloof ik ECHT NIET
dus trap er niet in ,ik ben heel blij dat er heel veel mensen zijn geweest die dat op de site hebben gezet het heeft mij heel veel geholpen en ik hoop dat dit berichtje ook veel mensen wakker schudden
en mensen bedankt voor alle berichten

elvis fan

fenneken
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2007 11:09

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door fenneken »

Ik dacht ik krijg een keer zo'n blad grappig 5 euro is niet zo veel en dan zeg ik het meteen weer op... maar ik nu probeer ik hen te bellen en alle nummers die ik van puzzelrijk heb wordt er niet opgenomen?????

Ik ga idd het geld maar stoneren... :(

Maar ik wil er WEL vanaf! Wie heeft ee idee?

Groet!

fenneken
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2007 11:09

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door fenneken »

nou ja ze blijken helemaal niet mjeer te bestaan die nummers!

Wat een oplichting!!!!

maar eerst stoneren en dan het banknr. blokeren dus?

Gesloten