LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
cato5

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door cato5 »

Ik kan mij helemaal vinden in de voorgaande reacties.
Als je niet goed oplet zit zomaar vast aan 1 of meerdere extra loten.
In de mailing wordt hier nergens een melding van gemaakt. Pas via de site zie je ( als je oplet tenminste) dat je een extra lot moet kopen. Maar zelfs dat is niet direct helemaal duidelijk. Schandalig dat dit kan.
Ik denk er sterk over mijn loten op te zeggen bij de Postcode Loterij.

Loes55

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Loes55 »

Hoera, ik kan een BMW winnen! :shock:

Ik heb ook een brief gekregen die gedateerd is op 1 juni 2005, dat ik een code moet activeren om hem te winnen, maar goed dat ik eerst via google dit invulde en hier terecht kwam.

Jazeker denkt de postcodeloterij dat wij dom zijn!
Ik heb 2 loten en ik ga echt nu geen extra lot meer kopen, ik vind 2 genoeg.
Hoezo iedereen op kosten jagen? Ik vind dit echt schandalig dat de postcodeloterij dit doet over komen als zo maar even mee doen, het is niet zomaar, je moet verdorie nog een lot kopen, en ja van al die loten kunnen ze nog een aantal BMW's inkopen, die wij dan vervolgens niet winnen, maar wel met een extra lot zitten die dan in je maag gesplitst is, en dan wordt er gezegd zeg hem dan meteen na die week op dat lot, haha, leuk bedacht, maar voorlopig hebben hun dan weer €7.50 extra van iedereen binnen.
Is dit nog een goede doelen loterij? waar lijkt dit op, in godsnaam?

Ik hoop dat radar hier op door gaat en er nog is een uitzending op tv hierover komt.

Ik ben blij dat er programma's zoals radar bestaan en die o.a. dit soort praktijken goed belichten.

Vriendelijke Groet,

Loes.

evlems

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door evlems »

Ook ik, niet-deelnemer aan de Postcodeloterij, ontving vandaag een brief "de u toegekende BMW-wincode". Nergens in deze brief wordt (duidelijk) verwezen naar het feit dat deze brief een fuik is om nietsvermoedende mensen lid te maken van de grootste familie van Nederland na de Tros: de deelnemers aan de Postcodeloterij. Pas als je de kleine lettertjes aan de achterzijde leest besef je langzaam, woord voor woord, wat het werkelijke doel van de brief is.

Om drie redenen verbaast het me ten zeerste dat dit in Nederland nog kan:
- Dat het juridisch mogelijk is: Mensen op deze manier in het net van de Postcodeloterij lokken doet sterk denken aan de wijze waarop Nigeriaanse bendes op dit moment van hun geld proberen te ontdoen. Het verweer bij de rechter zal ook hetzelfde zijn: "Als men de brief
goed had gelezen had men kunnen afleiden uit de zinsnede 'en aan te geven met hoeveel loten u kans wilt maken' dat men deelnemer van de Postcodeloterij dient te worden"
- Dat juist een goede-doelenorganisatie zich zo ver op het grijze gebied begeeft:/b] Je verwacht dit soort praktijken van allerlei schimmige branches, niet van een organisatie als de Postcodeloterij. En het uitdelen van BMW's past niet bij een organisatie die het milieu een warm hart toedraagt
- Dat het Nederlandse volk dit accepteert: In een tijd waarin één consument met een website Albert Heijn overhaalt tot een 'Mea Culpa', is het onvoorstelbaar dat de 'goede-doelenindustrie' die de miljonairs achter de Postcodeloterij uit de grond hebben gestampt zonder tegenwerking dit soort schimmig gedrag kan vertonen. Deze miljonairs hebben een nieuwe, 21e eeuwse opium voor het volk gevonden: de 50% die naar goede doelen gaat in combinatie met het appeleren aan een kans op rijkdom, sussen de Nederlander zodat deze er geen bezwaar tegen hebben als deze miljonairs op deze wijze hun zakken vullen.

Ik ben bang dat ik me hierbij neer moet leggen, en dat Nederland terug in de tijd gaat...

Bart R

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Bart R »

Als die uitspraak al geweest is door de reclame codecommissie, zou het toch een koud kunstje moeten zijn om de postcodeloterij er op aan te spreken en deze actie te stoppen. Ook hier dus gisteren de brief ontvangen, gedateerd 1 juni.
We hebben al jaren een aantal loten van de postcodeloterij. Dit is m.i. de tweede actie in korte tijd (vorige: kofferactie?) waarmee de indruk wordt gewekt dat je mee mag doen OMDAT je loten hebt en later alsnog het haasje bent. Ik ga nu die bestaande loten van ons ook maar opzeggen!!

nance

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door nance »

gisterenavond was het zo druk op die site dat je geen eens je code kon invoeren, je kreeg dan een melding dat het te druk was, hoeveel sukkels zullen onbedoeld extra loten hebben gekocht? Dit is gewoon oplichting en ook al niet de eerste keer dat de postcodeloterij dit flikt. Aan de schandpaal met dit soort onfrisse praktijken!

Tossa

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Tossa »

Ik vulde de viercijferige "WIN"-code in maar de kentekencode niet omdat mij begon te dagen dat ik daarmee extra loten zou bestellen.
"U bent door de centrale computer bla bla geselecteerd", wedden dat elke deelnemer "geselecteerd" is?
Ty-fuspostcodeloterij, ik doe er ook alleen maar met één lot aan mee vanwege het chantage-effect.
De Postcodeloterij begint steeds goedkoper te klinken. Vanwege het chantage-effect kun je ze zien als de drugsdealer onder de loterijen en de deelnemers zijn de junks.

Tineke20

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Tineke20 »

Ik vind het zeer misleidend, na goed doorlezen van de kleine lettertjes in de folder kom je er pas achter dat je nog meer loten moet kopen. Nou ik speel al ongeveer 15 jaar mee met 2 loten vind dat wel even genoeg. Ik was altijd in de veronderstelling dat de postcodeloterij eerlijke reclame maakte, maar dit was zeker zeer misleidend. Ben hierdoor zeer teleurgesteld in de postcodeloterij. Dit zijn praktijken van al die andere louche aanbiedingen die je in je brievenbus vind.

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Het hele concept van de Postcodeloterij is eigenlijk verwerpelijk.
Het gemene bij deze loterij is dat je weet dat je, als je geen loten hebt, een verliezer bent als bij jou de straatprijs valt en al je buren opeens miljonair zijn. Bij een normale loterij hoef je je nooit een verliezer te voelen omdat je geen loten had.
Om dat te versterken laten ze in de uitzending, bij de uitreiking van de straatprijs, ook altijd mensen zien die geen loten hadden (hoe voelt dat nou dat al uw buren opeens wel miljonair zijn en u niet?). Dus denken mensen: dat zal mij niet overkomen, ik neem ook een lot.
Dit ligt op de grens van het toelaatbare, en eigenlijk is het onbegrijpelijk dat ooit toestemming is gegeven voor deze vorm van loterij.
Minister Donner heeft 2 jaar geleden de SMS-loterij Sevens van de Staatsloterij verboden. Laat hem eens consequent zijn en ook deze loterij verbieden, want dit concept zou niet toegestaan mogen worden.

En nu nog deze misselijk makende actie om op een geniepige manier extra loten te verkopen aan argeloze deelnemers. Waarom niet gewoon vermelden: Doe mee met extra loten en maak meer kans op een BMW. Uw huidige lot(en) doen al automatisch mee, hiervoor hoeft u geen actie te ondernemen.

Annet L.

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Annet L. »

Had zojuist mijn vader op bezoek. De goede man is 71, en was helemaal opgewonden bij het idee van het winnen van een BMW.

Zijn telefoon is geblokkeerd voor betaalnummers (gelukkig!), dus hij wilde dat ik via internet zijn WIN code zou activeren.

De site was "te druk", dus via Google kwam ik hier en zag bevestigd dat dit hem alleen maar geld gekost zou hebben.

Mijn ouders moeten rondkomen van AOW en een minimaal pensioentje.
Ze hebben geen enkele behoefte aan een extra lot maar ik weet zeker dat, als ze hadden kunnen bellen, ze nu met TWEE loten zouden meespelen, zonder het zelf ook maar door te hebben.

Ik dacht dat de postcodeloterij een goede naam had...

HBO'ertje

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door HBO'ertje »

De beste man is 71 jaar en gelooft nog in sprookjes?

Lijkt me maar het beste om hem het een en ander uit te leggen, als ik u was.

Nooit te oud om te leren, toch.

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

En dan nog iets: ik zou een 71-jarige die in sprookjes gelooft niet graag achter het stuur van een bmw willen aantreffen. Stel je voor dat hij de R-stand op de versnelling-spook ontdekt, het leed zal niet zijn te overzien.

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik lees in de post van anbeek dat de reclame code commissie deze actie heeft afgekeurd. Maar de Postcodeloterij doet daar dus helemaal niets mee!

Wat is het nut van die commissie?
Of zijn er andere "Goede Doelen" die zich er wel iets van aan trekken? Het is dat ik goede ogen heb, maar het staat in heel kleine grijze lettertjes (als een plaatje, dus niet als tekst, daar hebben ze vast ook wel een 'goede' reden voor) op het tweede scherm dat langs komt en dan moet je ook nog erg goed nadenken.
SCHANDALIG WERKELIJK!

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Postcodeloterij heeft toch ook een antwoordnummer?

Bij andere bedrijven heeft het succesvol gewerkt, door ze pakketjes van maximaal 5 kilo aan hun antwoordnummer toe te zenden, waarom zou het bij de postcodeloterij dan NIET werken?

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam
Nationale Postcode Loterij ('s Gravenhage) Antwoordnummer 19503 2501 ZV 's Gravenhage
Nationale Postcode Loterij (Amsterdam) Antwoordnummer 39904 1090 VK Amsterdam
Nationale Postcode Loterij (Amsterdam) Antwoordnummer 17960 1000 WR Amsterdam
Nationale Postcode Loterij (Amsterdam-Zuidoost) Antwoordnummer 10 1100 WL Amsterdam-Zuidoost
Nationale postcodeloterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam



Kies maar uit. En allemaal zoveel mogelijk sturen, kost je eenmalig een euro of wat, aan enveloppen, en vullig ervoor, maar het gaat om de boodschap die de loterij ermee krijgt.

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Als RADAR dit in een volgende uitzending aan de kaak zou kunnen stellen. Daarom doen ze dit dus aan het begin van de zomerstop!!!!

Ik doe :evil: mee. Even wat stoeptegels verzamelen :twisted:

tonto

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door tonto »

Heb mijn persoonlijke code voor de BMW-actie telefonisch geactiveerd, maar op de vraag met hoeveel EXTRA loten ik wilde mee spelen heb ik geantwoord 0 (nul) loten, daar ik al met drie loten meespeel.
Ben benieuwd.

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

gast van 12.51: stoeptegels wegen, naar ik vrees, meer dan 5 kilo.

Maar wat let je, om een schoenendoos met (zoals sjoerd pleijsir het zo mooi kan uitdrukken) ''faecaliën'' te gebruiken?

Nee, dat laatste zal de TPG niet gaan verzenden, dus hou het op oude kranten, of oude tijdschriften, tikt ook lekker aan, als het massaal aan ze wordt toegezonden.

Ze zullen die financiele strop heus wel kunnen opbrengen, maar het gaat om het wakker schud-effect.

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Tonto!
Dan heb je toch 15 cent per minuut aan ze besteed. Alweer zo'n melkkoetje van de PostCodeOpichterij

Amersfoort

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Amersfoort »

Iedereen die met EEN lot speelt telt dus eigenlijk niet mee bij de Postcode loterij. Dus iedereen die met EEN lot speelt zou dus eigenlijk zijn/haar lot moeten opzeggen. Dit scheelt de "goede doelen" een heleboel geld. Zouden ze daar blij mee zijn?
Of je nu met een of meerdere loten mee speelt moet eigenlijk niets uitmaken en iedereen zou gewoon moeten meedingen bij het winnen van een bmw. Dan zouden we allemaal kans maken op een bmw, het speekwoord is niet voor niets "gelijke monnikken gelijke kappen".
Dus Postcode loterij speel eerlijk en fair! Op deze manier moeten jullie je schamen! :oops: :

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Dat heb je niet helemaal goed begrepen.
Elk lot dat je al hebt speelt automatisch mee voor de BMW, dat staat er alleen niet echt duidelijk.
Door de code de activeren maakt u meer kans (lees: door een extra lot te kopen maakt u meer kans).

Maar het blijft verwerpelijk dat ze het doen voorkomen dat je de code moet activeren om te kunnen winnen, terwijl het alleen maar is om extra loten te verkopen aan argeloze deelnemers.

Gesloten